frits Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Hallo, Nu heb ik weer een ander probleem met mijn platenspeler . Nu is mijn linker kanaal aanzienlijk zachter dan mijn rechter kanaal. Hoe kan dat? Heb mijn stekers al omgedraaid en dan is het probleem anders om. Nu draai ik al tweedagen met mijn oude naald , orthphone 5e en deze heeft het niet . Wie weet hoe dit kan . Ik speel op een project debut 2 , de naald ( element) die problemen geeft is een grado prestige silver. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Misschien iets met je zijdrukcompensatie van de arm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Kromme cantilever..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 7 april 2013 Author Report Share Posted 7 april 2013 Kromme cantilever..?? En dat is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 De naald of te wel de buis waar de diamant stylus aan zit. Bekijk de naald over de lengte en kijk of er een kromming inzit. Of plaats een spiegeltje onder het element. Overdreven voorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 7 april 2013 Author Report Share Posted 7 april 2013 Thx. Ga het na kijken. Maar zou dat het probleem kunnen zijn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Dus je hebt twee naalden van hetzelfde type, de één geeft een afwijking de ander niet? Misschien dat er één naald/cantilever van een mindere kwaliteit is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 7 april 2013 Author Report Share Posted 7 april 2013 Nee ik heb maar 1 grado prestige silver , de ander werd standaard mee geleverd bij de project debut 2 en dat is de 5 e , deze doet het gewoon goed dus beide kanalen gelijke volume. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 het kan ook nog een slecht contact zijn. Probeer eens of het bewegen van het verbindings draadje nog verschil uitmaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 Beste Frits, Er lijkt een misverstand op te treden! Sommige forummers lijken te denken dat jij één element gebruikt, met twee verschillende naaldeenheden. Eén naaldeenheid (het voorste stukje van het element, dat je er uit kunt trekken om te vervangen) zou dan het probleem opleveren, en de andere niet. Maar naar mijn idee gebruik jij twee verschillende elementen: een Grado en een Ortofon. Het Grado element heeft het probleem, en het Ortofon element niet. Klopt dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 8 april 2013 Author Report Share Posted 8 april 2013 Klopt helemaal spido. Als ik wat onduidelijk was sorry. De grado element geeft het probleem van linker kanaal lagere volume dan rechter kanaal. De ortofon 5e element heeft niet het probleem. Ik gebruik geen 1 element met twee verschillende naalden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 Beste Frits, Het lijkt me dat je Grado defect is, en dat je links alleen nog de overspraak hoort van het rechter kanaal. Heb je nog garantie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 8 april 2013 Author Report Share Posted 8 april 2013 Ja die heb ik nog. Zat al te denken dat ik er mee terug ga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 april 2013 Report Share Posted 10 april 2013 Beste Frits, Ben je al naar je dealer gegaan, met je Grado? En..? Vertel eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts