Karma Posted 21 april 2013 Report Share Posted 21 april 2013 Ik ben normaal niet zo showerig, wat mij betreft staat muziek centraal en voor de rest niet zoveel. Ik geef het nieuwe forum een nieuwe kans. Mijn set: 1. Luidsprekers:Tannoy Glenair 15 inch. 2. Draaitafel: Rega P7 draaitafel, Rega Apheta element, Rega Ios phonotrap. 3. CD speler: Rega Isis Solid State. 4. Versterker: Rega Elicit. 5. Stroom: PSaudio Power plant premier stroomregeneratie, wandcontactdozen van Furutech FP-SWS gold. 6. Bekabeling: Nordost Flatline gold bi-wire speakerkabel, 4 maal Synergistic Research T2 netsnoeren met Galileo voeding, 2 maal Synergistic Research Magnetic Tricon interlinks, Nordost Wirewizard speakerkabel voor de speaker aarde. 7. DVD speler: Marantz DV17, verbonden met Rega the couple interlink en Rega mains powerlead netsnoer. Kast met audio is een compromis maar is aangepast, ik maak gebruik van esdoorn/maple houten planken en alles staat op spikes. Idem de Powerplant die achter de linkerspeaker staat. Let niet op de zooi op tafel, met twee kleine kinderen is het erg lastig je huis op orde te houden. Foto's zijn aanklikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 april 2013 Report Share Posted 21 april 2013 Fraaie set hoor. Indrukwekkende Tannoys. Koffietafel tacties volgezet ivm reflecties? Kastje ziet er stevig genoeg uit. Hooguit het glas in de deurtjes zou wat kunnen resoneren bij hoog volume (voorzover dat uberhaupt wat uitmaakt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 23 april 2013 Report Share Posted 23 april 2013 Ok, dan nu de spulletjes van de aanstichter van deze draad. Ik heb op dit moment drie sets in huis en wat restanten her en der, die samen minstens nog een extra set vormen. Twee sets staan op een zolder opgesteld. De afmetingen van de ruimte zijn 7,80 bij 3,30. Als je naar de "surround" kant draait kijk je tegen een Projecta scherm van 2,50m doorsnee aan. Het beeld wordt verzorgd door een Sanyo Z5 beamer. Als bron dient dan een Xbox 360, een PS3, de Tvix Slim S1, een Pioneer laserdisc speler of een Sony ES DVD speler. Het geluid wordt verzorgd door de volgende set: - Sony TA-E9000ES - Sony TA-N9000ES - Sony TA-P9000ES - Sony SCD-555ES - Sony JA-555ES - Sony ST-D777ES Beeld: - Sony DVP-S9000ES - Sony DVP-S7000 - Pioneer DVL-909 Dan staan er bij deze surroundset nog twee draaitafels: - Transcriptor Transcriber met Yamaha MC9 element - Michell Hydraulic Reference met ADC arm en Stanton 881 element Deze worden allebei op de phono ingang van de Sony aangesloten doormiddel van een: - Denon AU320 (pre-pre) De speakers: - Magnepan 1.5QR/SE (als frontspeakers) - Elac Center 555 - Kef 2005 (als surround speakers) Wanneer keek ik voor het laatst een film… Volgens mij was de laatste keer ruim een jaar geleden. Sinds de kleine er is (hij is nu 19 maanden) komt film kijken er niet meer van. Dus, als ik deze set aan heb dan luister ik eigenlijk alleen maar muziek in stereo, en dat is erg genietbaar op de Magnepans. Qua opstelling is het probleem dat de speakers nét aan weerszijden naast het scherm passen, met de zijkant tegen de muur. Optisch is dat mooi maar geluidstechnisch laat het te wensen over. Toch kan het voordelen hebben: misschien versterkt deze opstelling de lage tonen wel wat, iets dat Magnepans over het algemeen toch nodig hebben. Ik heb over laag in elk geval niets te klagen. Als je 180 graden draait zie je de speakers van de stereo set. Deze set bestaat op dit moment uit: - Clearaudio Reference met TQ-1 arm en Ortofon MC20 element - Sphinx Phono Equaliser - Proceed CDP - Unison Research S6 - Audio Physic Caldera MKII De Clearaudio: Op deze foto de spullen zoals het in eerste instantie stond opgesteld: Op deze foto de setup zoals het nu is. De speakers staan nu veel, veel beter opgesteld, rekening houdend met de beperkte ruimte natuurlijk: Al die spullen staan nu langs de zijkant, waar ook de surround set staat. Het is daar nu echt een grote muur van hifi. ;D Ik kan daar niet zo goed bij om foto's te maken dus dit geeft een indruk (er staat ook nog een flexirek naast met onder andere de Unison Research en de Proceed erin, maar dat kreeg ik helemaal niet goed op de foto): In de woonkamer staat op dit moment: - Yamaha AX-10 - Yamaha CDX-10 - Yamaha TX-10 - Sony PSX600 met Biotracer arm en Grado Reference Master element - Boston Acoustics A25 speakers op plankjes aan de muur Bekabeling is in alle sets vanalles en nog wat, niets echt noemenswaardigs. Ik hecht daar niet zoveel waarde aan, hoor het verschil echt niet.. Hoe klinkt dat nu allemaal? Ik vind het moeilijk om dat fatsoenlijk te omschrijven, zoals anderen dat zo mooi kunnen. Laat ik zeggen dat de stereoset op de zolder voor mijn oren erg lekker in balans is, zelfs (en dat was dan ook het doel) op lagere volumes. De surroundset in stereo klinkt, zeker dankzij de Magnepans, erg fijn en er is in beide sets nooit sprake van luistermoeheid. In de woonkamer klinkt het niet erg audiofiel verantwoord, met name door de plaatsing van de speakers. Leuk geluid, maar de woonkamer is nu eenmaal niet meer van de grote mensen... Erg verrast ben ik door de kwaliteit van het eenvoudige Yamaha setje. Op alle drie de sets is het heerlijk luisteren in ieder geval. Ik mis niets, stoor me nergens aan en waar ik ook zit te luisteren, ik wil alleen maar meer horen. Wensen voor de toekomst? Nee, niet echt meer. Met het aanschaffen van de Clearaudio heb ik wat mij betreft het laatste component voor de stereoset binnengehaald, de surroundset is al tijden klaar (sinds ik de ST-D777ES uit Engeland heb laten overkomen) en de woonkamerset blijft in beweging. Het enige dat voor verbetering vatbaar is, is de Ortofon MC20. Dat is een oudje en haalt verre van het onderste uit de kan. De Clearaudio verdient veel beter. Helaas laat de portemonnee het niet toe om iets nieuws aan te schaffen. Wel ben ik een vierde set, een retroset, aan het samenstellen. Dat doe ik met wat op mijn pad komt bij kringlopen en rommelmarkten. Deze set is bijna klaar en bestaat vooralsnog uit een Tandberg reel-to-reel, een Marantz tuner en een set Kef Chorale speakers. Nu nog een leuke klassieke versterker vinden en dat is dan dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 Het is op dit forum nog steeds zo stil als voorheen lijkt het wel... jammer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 Fraaie set hoor. Indrukwekkende Tannoys. Koffietafel tacties volgezet ivm reflecties? Kastje ziet er stevig genoeg uit. Hooguit het glas in de deurtjes zou wat kunnen resoneren bij hoog volume (voorzover dat uberhaupt wat uitmaakt) Dank je. Ik heb wel een issue met de kast gehad , maar dat was met name dat deze genoeg naar achter moet worden geplaatst, nu zo'n 20 centimeter verder naar achter dan de speakers. De CD speler heb ik pas een paar maanden en hij is nu pas écht ingespeeld. Meestal zit ik nu met zo'n grijsn achter mijn speakers Zo'n lange inspeelperiode had ik niet verwacht. Leuk is ook dat ik sinds kort een tweede identieke interlink heb gekocht. De andere heb ik al twee jaar. Hoezo bestaat het fenomeen inspelen niet !? Het verschil is echt flink groot. Ik krijg uberhaupt de indruk dat spullen uit deze prijsklasse precisie instrumenten zijn waarop ook kleine zaken uitmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 april 2013 Author Report Share Posted 26 april 2013 Het is op dit forum nog steeds zo stil als voorheen lijkt het wel... jammer... Helemaal gelijk, Tom. Blijkbaar wil er niemand te koop lopen met zijn set ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Helemaal gelijk, Tom. Blijkbaar wil er niemand te koop lopen met zijn set ... De reacties zijn miniem op iemand`s set dus waarom zou je moeite doen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 De reacties zijn miniem op iemand`s set dus waarom zou je moeite doen.... Ja dat ook... (ik had gehoopt dat tenminste iemand zou zeggen 'goh wat mooi!' . Maar ja dat deed ik zelf ook niet... Pot, ketel, zwart... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Vind je goh: "wat veel " ook goed? E.e.a. ziet er fraai opgesteld uit. Maar niet een idee om wat op te ruimen? en alleen een stereo opstelling te houden. Ik speelde tot begin van dit jaar ook met 3 sets in de woonkamer ...... werkt niet echt Van een deel afscheid genomen (hoe jammer ook) En speel nu twee sets 1 "wissel vintage set" boven en 1 buizen in de woonkamer. Geeft rust én ruimte. Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Helemaal gelijk, Tom. Blijkbaar wil er niemand te koop lopen met zijn set ... Ik wil wel best mijn set beschrijven en plaatjes laden hoor Roger maar ik betwijfel heel sterk of een Master 3 met Primaluna Dialogue One en Rega P25 met Benz Ace externe voeding + luxman cdspeler en Eastern Electric DAC past onder High End ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 april 2013 Author Report Share Posted 26 april 2013 Is dat de intentie van dit draadje? Niet echt. Laat gewoon zien wat je hebt. Zeker als je tevreden bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Vind je goh: "wat veel " ook goed? E.e.a. ziet er fraai opgesteld uit. Maar niet een idee om wat op te ruimen? en alleen een stereo opstelling te houden. Ik speelde tot begin van dit jaar ook met 3 sets in de woonkamer ...... werkt niet echt Van een deel afscheid genomen (hoe jammer ook) En speel nu twee sets 1 "wissel vintage set" boven en 1 buizen in de woonkamer. Geeft rust én ruimte. Mvg, Jack Hoewel ik snap wat je bedoelt (en af en toe ook wel dat gevoel krijg, hoe vluchtig ook) is het wel zo dat het een geen twee stereosets maar een stereo- en een surroundset zijn. Dat maakt het opruimen wat lastiger. Ik ben niet helemaal overtuigd namelijk van de stereo kwaliteiten van de surroundset en ik kan de twee sets niet samenvoegen want ik kan de Audio Physics niet naast het scherm kwijt zoals de Magnepans nu. Daarbij komt dat het echt jaren gekost heeft om deze twee sets zo te krijgen zoals ik ze wilde (dus de surroundset 'compleet' met inbegrip van de ST-D777ES én de TA-P9000ES en de stereoset naar mijn smaak in balans en op mijn gewenste niveau. De surroundversterkers waren overigens mijn eerste echt serieuze hifibezit, dus dat ben ik in de loop van de tijd gaan uitbouwen). Als ik nu ga proberen samen te voegen moet ik weer compromissen gaan sluiten en ben ik weer terug bij af, krijg ik weer onrust en ga ik weer terug naar hoe ik eerder bezig was: steeds weer wisselen en 'upgraden'. Ook een voordeel: ik hoef in de ruimte waar een en ander staat alleen met mezelf rekening te houden, niemand die mij gaat zeggen 'ruim hier eens wat op'. In de woonkamer staat al bijna niets meer, en wat er staat staat in een kast of hangt aan de muur. En hoe moet ik film kijken of gamen zonder surround? Dat is toch niet hetzelfde in stereo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Is dat de intentie van dit draadje? Niet echt. Laat gewoon zien wat je hebt. Zeker als je tevreden bent. zal dit WE nieuwe foto's maken ... set staat een beetje schuin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 zal dit WE nieuwe foto's maken ... set staat een beetje schuin Dat is denken in problemen! Denk in oplossingen: camera schuinhouden en gáán! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Duidelijk JohnHifi. Wij hebben ook jaren 2 sets naast elkaar in de woonkamer gehad. Gewoon stereo en Dolby surround TV. Maar de kids zijn de deur uit. De TV staat niet of nauwelijks nog aan. We hadden zo'n Philips Matchline bakbeest met alle denkbare dingen er in. Wel een goed beeld én geluid met leuke effecten!. Maar na het vertrek van beide dochters ging ook de TV stuk en ook de noodzaak van het e.e.a. is weg. Heb nu een plat Panasonic ding. Met heel af en het geluid van een concert over de luidsprekers Klinkt erg goed vanaf Blue Ray Als nu thuis kom van sporten 's avond is de TV uit heerlijk Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Dat is denken in problemen! Denk in oplossingen: camera schuinhouden en gáán! Mss heb ik wel gebogen muren ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts