Jump to content

High End Muenchen

carl
 Share

Recommended Posts

voor mij is dat een complete circus vroeger elk jaar high end frankfurt ,munchen nog nooit geweest.

vroeger had je Heatrow Londen dat was elkaar jaar een feest heel goede combinatie,s

mvg wol

Ik ben net terug van München en kan niet anders zeggen dat ik me zeer goed geamuseerd heb. Onno, Rogier, Audiopaul en Marten Jan gesproken, veel leuke dingen gezien en ook een aantal goede sets gehoord. Er zijn genoeg zaken die wat prijs betreft in onze kamers zouden kunnen staan.

De kunst is gelijk naar boven en gaan luisteren. Er was altijd plaats op de meest centrale luisterpositie.

Hoeveel bezoekers trekt zo'n high end beurs? Als ik de foto's zie kan het nooit erg veel zijn. 

Het lijkt mij een erg productgerichte beurs. High end gaat duidelijk vooral over spullen.

De foto's die op de site van die link staan zijn op de donderdag gemaakt. Dan is de toegang alleen voor dealers en pers. Op de eerste publiek dag was het absurd druk. Zo druk heb ik het nog nooit gezien. Dat kan aan het weer gelegen hebben, want het regende de hele dag. Je kon iig nauwelijks iets fatoenlijk bekijken vanwege de drukte en dan hbben we het over 2 grote hallen, 2 atrium en 4 gangen met luisterruimtes. Zaterdag was het gelukkig een beetje minder druk. Foto's en verslag volgen weldra op www.audioreview.nl

Hoeveel unieke bezekers zon evenement trekt (want de meesten gaan toch meerdere dagen)? Moeilijk in te schatten, maar ik schat al gauw een 30-40 duizend over alle dagen. Je komt er iig de hele wereld tegen. Het stikt er van de Italianen en japanners, maar ook NL is goed vertegenwoordigd.

Ff kort resume:

Donderdag naar München gereden en na aankomst de Hifi Deluxe bezocht (is een kleinere beurs op een ander lokatie)

Vrijdag de hallen en atriums op de Hi End en 's avomds naar Walchershofen op bezoek bij Blumenhofer

Zaterdag de 4 gangen met luisterruimtes en een miniconcert van Dean Peer bezocht.

Gisteren naar huis gereden.

Volgend jaar toch weer een dag eerder gaan, zodat ik ook optimaal gebruik kan maken van mijn perskaart en in alle rust foto's kan maken.

Mooi verslag. Beetje commentaar er bij kijkt toch een stuk prettiger.

Inderdaad,

Ik heb ook een verslag gezien van ene Leo...., maar dat waren alleen maar (heel veel) foto's.

Dit leest toch een stuk lekkerder. De foto's van Ivan zijn trouwens ook beter.

Maar weer de complimenten voor hem.

Groet,

Leobus

Foto's? Ivan? De foto's in het verslag op Audioreview zijn van Audiopaul. Ik ben er zelf bij geweest, want ik was de pakezel.

Oh,

Ik zag de link in een bericht van Iwan, dus ik dacht dat de foto's van hem waren. Hij kan het immers ook wel aardig.

Sorry. Audiopaul en jij dus bedankt.

Groet,

Leobus

• Members

Ik hoorde van een audioclublid, dat het weer een prachtige show was, maar er geen echte uitschieters naar boven waren.

:)

De show was in het verleden prachtig, was dat dit jaar weer en zal het in de toekomst ook blijven. Geen uitschieters is in the eye of the beholder, ik heb echt een paar hele mooie dingen gezien en gehoord. Het meest intrigerende vond ik wel de Only Opera versterker van 1,2 miljoen euro's. Noem het maar volledig onbetaalbaar, maar wat moet die man zijn nek uit hebben durven steken. De grote grap is ook dat hij hem niet wil verkopen terwijl er dus gewoon gegadigden voor zijn, onvoorstelbaar...

5913operaonly.jpg

Opera Only 2 x 60.000 Watt of 6 x 20.000 Watt klasse A versterker

Opvallend is wel dat veel luidsprekers door die gietvorm mogelijkheden van tegenwoordig in de meest bezopen vormgevingen kunnen gecreeerd, volgens mij zijn de in die weg allemaal de richting een beetje kwijt, of ze hebben allemaal naar Barbapappa en Aliens gekeken, bij ons komen die er in ieder geval niet in!

Wij hadden naast Munchen nog dagelijks onze demo's in Walkertshofen erbij, de voor mijn beleving grootste uitschieter stond dan ook daar. Maar goed, die set had ik samen met Cock van Sonore dan ook ruim van te voren naar onze smaak al getuned (ja, ja, tegen alle gevoelige scheentjes aanschoppend met een Garrard 401 omdat de afdeling Pluto doodziek in het bed thuis was gebleven), dus wat mij aanging in het voordeel.

Er zijn weer wat reviewers langsgeweest, als die er wat over kwijt willen, lezen we dat vanzelf.

• Members

operea only klinkt naar nergens ,mensen willen aandacht en voor de andere is het een hebbeding

mvg wol

Dure manier om aandacht te trekken... Weet je Wol, als dit soort mensen er niet meer zouden zijn, werd het vanzelf heel erg stil in de handel. Op zeker is er in dit project weer iets geleerd wat later op een betaalbare manier naar buiten zal komen. Ik vond hem dus met een stelletje hele simpele goedkope speakertjes in zo'n belachelijk grote hal en een computertje eigenlijk best goed klinken. Ik ga hem trouwens van de zomer in Italie beluisteren in een set-up naar de filosofie van de bouwer. Eigenlijk heb ik dus best wel een mooi beroep...

Heb je trouwens wel eens ''The Sovereign'' van Sovereign gehoord? Ook zoiets bizars, zo klinken die trouwens ook, bizar goed. Samen met Gryphon misschien wel de mooiste transistorversterkers ooit gebouwd en op de markt...

Heb je trouwens wel eens ''The Sovereign'' van Sovereign gehoord? Ook zoiets bizars, zo klinken die trouwens ook, bizar goed. Samen met Gryphon misschien wel de mooiste transistorversterkers ooit gebouwd en op de markt...

Ja, een goede audiokennis heeft deze spullen. Weet je dat dit in Nederland gebouwd wordt..??

• Members

Ja, een goede audiokennis heeft deze spullen. Weet je dat dit in Nederland gebouwd wordt..??

Half en half, ik weet wel wie uiteindelijk de voeding voor die versterkers heeft ontworpen.

Ik heb net het laaste persbericht binnen. Het bezoekersaantal was 16159 en daabij zijn de 481 perskaarten en de 2226 kaarten voor exposanten niet meegeteld. Er waren 363 exposanten uit 35 verschillende landen en 5211 handelaren uit 71 verschillende landen. Voorwaar een wereldevent.

• Members

Ik heb net het laaste persbericht binnen. Het bezoekersaantal was 16159 en daabij zijn de 481 perskaarten en de 2226 kaarten voor exposanten niet meegeteld. Er waren 363 exposanten uit 35 verschillende landen en 5211 handelaren uit 71 verschillende landen. Voorwaar een wereldevent.

En nog een mooi stukkie van jouw hand op Audioreview.nl zag ik net... Snap je nu waarom ik daar zo vaak als mogelijk heen ga? Over 2 weken alweer, kan ik gelijk mijn nieuwe tufmobiel inrijden!