jepe! Posted 18 april 2013 Report Share Posted 18 april 2013 Ik heb weing verstand van techtnek. Gebruik nu de Beresford 7510 dac als koptelefoon versterker. Nu dacht ik aan een beter voeding. Kan alleen niet direct vinden wat voor voeding mogelijk is op de Beresford, zie link: http://www.beresford-dac.nl/products/TC-7510.html En ik zat te kijken aanr deze voeding op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/overige-audio-tv-en-foto/m662646903-hq-power-1303-voeding-powersupply.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr Beresforf is 12 volt en deze voeding dus 13,8. Kan dat kwaad? Sorry voor de gebrekkige gevens. Kan nog wel de gevens van de voeding van de Beresford plaatsen als dat nodig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 18 april 2013 Report Share Posted 18 april 2013 Ik heb weing verstand van techtnek. Gebruik nu de Beresford 7510 dac als koptelefoon versterker. Nu dacht ik aan een beter voeding. Waarom denk je aan een betere voeding? Is er een probleem of wil je experimenteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 april 2013 Report Share Posted 18 april 2013 leuk experiment zou ik denken. hoor je geen verbetering ... nou dan heb je ook wat geleerd. de voeding (en bescherming in alle stadia tegen HF invloeden) bepaalt voor een belangrijk deel het geluid. maar ik zou wel ff willen weten wat er in dat kastje zit. dus niet alleen volt en amperes maar ook wat er qua diodes/spanningsregeling/afvlakking in zit. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 19 april 2013 Author Report Share Posted 19 april 2013 Waarom denk je aan een betere voeding? Is er een probleem of wil je experimenteren? Nu ja , die voeding is zo'n klein muur dingetje. Dacht dat iets zwaarders dan beter zou zijn. Het klinkt nu een beetje iel. Geluid heeft weinig body en veel nadruk op hoog. Misschien is die dac niet echt goed als koptelefoon versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 12 v DC zie ik. Hang m eens aan een auto accu.. Nee doe toch maar niet, te gevaarlijk Ik denk met een betere voeding het geluid alleen maar schoner (lagere vervorming) wordt, denk niet dat het meer "body" krijgt. Misschien nog interessant http://www.head-fi.org/t/8088/audiophile-wall-wart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 leuk experiment zou ik denken. hoor je geen verbetering ... nou dan heb je ook wat geleerd. de voeding (en bescherming in alle stadia tegen HF invloeden) bepaalt voor een belangrijk deel het geluid. maar ik zou wel ff willen weten wat er in dat kastje zit. dus niet alleen volt en amperes maar ook wat er qua diodes/spanningsregeling/afvlakking in zit. groet Zie http://www.velleman.eu/downloads/2/ps1303_schema.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 ik las wel dat je niet zo technisch bent, maar als leesvoer : http://www.audio-creative.nl/projecten/zelfbouw-voeding-voor-squeezebox/2/ groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 Nu ja , die voeding is zo'n klein muur dingetje. Dacht dat iets zwaarders dan beter zou zijn. Het klinkt nu een beetje iel. Geluid heeft weinig body en veel nadruk op hoog. Misschien is die dac niet echt goed als koptelefoon versterker? Even checken of die dac z'n werk goed doet. Heb je die dac weleens gebruikt als bron voor een gewone set met versterker en luidsprekers? Dan merk je snel genoeg of die dac niet in orde is. Als die dac in orde blijkt te zijn kun je je geld waarschijnlijk beter investeren in betere weergevers dan in een voeding van een paar kilo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 gewoon uitproberen, ben benieuwd naar je conclusies. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 Een voeding kan veel doen dus het is zeker aan te bevelen om daar wat mee te experimenteren. Zelf heb ik de ervaring me een Phono versterker die ook met de muur wrat was uitgerust. Na dat deze vervangen was gaf het meer rust in het geluidsbeeld en werd de plaatsing nauwkeuriger. ik zie dit in de handleiding staan. Virtual-DC Power Supply The TC-7520 Virtual-DC input has a 12 to 15 Volts input voltage range, can operate from as little as 100mA, and withstand external DC power drop out conditions of up to 4 seconds.. The centre pin is the Positive power supply terminal. De door jou aangegeven voeding kan dus. Echter weet ik niet wat deze verder nog doet (hoe goed deze is) De hebt namelijk een voeding nodig die mooi schoon is, een accu zou dus eigenlijk een ideale voeding zijn. Wil je dat proberen dan wel de boel goed af zekeren. Een accu kan veel stroom leveren en daarmee kan je de boel slopen als je niet weet wat je doet. Wel is het misschien leuk om zelf eens wat te maken. De Velleman kit die Duck aanhaalde is dan ook een prima project om eens wat te proberen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 te oordelen aan wat mijn cd-speler lekker vond wil de DAC graag nog wat schonere stroom dan dat kastje zal geven maar als experiment zou ik het gewoon doen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts