carl Posted 20 april 2013 Report Share Posted 20 april 2013 (edited) Een vriend van mij overweegt weer over te gaan op analoog. Prima dus en ik heb hem mijn oude Thorens 115 aangeboden. Wat voor een niet te duur elementje zou het hier goed op doen? Edited 20 april 2013 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 20 april 2013 Report Share Posted 20 april 2013 Voor ongeveer 100 euro heb je een Ortofon 2M Red mm element. lijkt me niet gek om mee te beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 april 2013 Report Share Posted 20 april 2013 Wat is de rest van de set? Hoeveel wil ie uitgeven? Als het goodkoop moet wezen, dan een AT-95. Mag het iets meer kosten, een Grado Prestige Red, Wil je beter, dan moet ik wat meer info hebben. Ik raad nooit een Ortofon aan. Ik heb er niks mee. De enige goeie die Ortofon in mijn optiek heeft gehad, wordt niet meer gemaakt en lag ver boven budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 april 2013 Author Report Share Posted 21 april 2013 Hij heeft een Quad 77 voor en eindversterker Rogier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 21 april 2013 Report Share Posted 21 april 2013 Heeft hij ook nog een phonoversterker of gebruikt hij een ingebouwde? Geen idee of dat laatste een goede is bij deze Quad. Meestal laten ingebouwde trapjes een hoop kwaliteit liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 21 april 2013 Report Share Posted 21 april 2013 Laatst nog een Benz Micro MC20E2 in een Thorens ingebouwd. Klonk erg goed. De low output budget MC's van Ortofon klinken ook erg goed. Zou er niet zo snel een Grado in stoppen. Alles valt staat natuurlijk met de phono amp en vaak ook arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 april 2013 Report Share Posted 21 april 2013 Ortofon 2M Red, zonder enige twijfel! (Veel andere merken geprobeerd, maar er gaat m.i. - in iedere prijsklasse - niets boven Ortofon.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 april 2013 Report Share Posted 22 april 2013 Ortofon 2M Red, zonder enige twijfel! (Veel andere merken geprobeerd, maar er gaat m.i. - in iedere prijsklasse - niets boven Ortofon.) Was ook mijn eerste ingeving Spido, heb het altijd fijne elementen gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 april 2013 Author Report Share Posted 22 april 2013 Ik zal het hem voorleggen - bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 april 2013 Report Share Posted 22 april 2013 Ik zal het hem voorleggen - bedankt! Succes en wens hem veel analoog plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts