stefk Posted 20 april 2013 Report Share Posted 20 april 2013 Ik hoop echt dat dat al die muziekliefhebbers en analoogfreaks de plaatselijke platenwinkel hebben gesteund vandaag !! Want daar draait het toch om, muziek ontdekken en beluisteren ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 20 april 2013 Report Share Posted 20 april 2013 Doe dat wekelijks bij Elpee in Groningen, maar de poppekast laat ik aan me voorbij gaan... ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 april 2013 Author Report Share Posted 20 april 2013 Heb met plezier enkele locale uitgaven gekocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 20 april 2013 Report Share Posted 20 april 2013 Omdat ik toevallig voor een boodschap in de stad moest zijn, liep ik - nietsvermoedend - ook nog even bij Kroese in Arnhem binnen. Er stond een bandje klaar om te gaan spelen, terwijl ik onderwijl naar de vinylbakken liep. Ivm de Record Store Day was alles 10% goedkoper, dus in ieder geval de moeite waarde om de kijken of er nog iets voor bij zou zitten. De band had een valse start, aangezien het geluid enorm begon te piepen. Werk aan de winkel voor de geluidsman, terwijl ik intussen doorbladerde in de bakken. Toen de band begon, doorliep ik net de laatste bakken, welke direct naast een van de luidsprekers stonden. Het volume direkt naast de speaker zorgde ervoor dat de frequentie bij het doorbladeren flink omhoog werd geschroefd , ik pikte nog snel de BBC remaster van Abbey Road uit de bakken om me snel bij luidsprekers weg te banen. Nadat de LP was afgerekend, besloot ik om toch nog even te blijven luisteren, je weet tenslotte maar nooit. Het bandje kende ik niet, een zanger, 2 gitaristen, een bassist en drummer. De muziek klonk aangenaam in de oren, de zanger had een goede strot, er was mooie samenzang en de band straalde enthousiasme uit. De muziek en zang deden me een beetje aan de Black Crowes denken. Er werden een paar goede nummers gespeeld, in het algemeen redelijk akoestisch, en het sloeg zeer aan bij het publiek. De zaak was behoorlijk gevuld en bijna iedereen bleef het hele concert (ik schat ca 30 minuten) aanwezig, toch een goede graadmeter omtrent de appreciatie door het publiek. Aan het eind van de sessie, noemde de zanger de naam van de band, maar ik verstond deze niet goed. Wel bleek er een CD en LP te zijn. Na afloop begaf ik me naar de kassa waar de LP's lagen, om erachter te komen dat het om de band Navarone ging. De LP en CD was als combi prettig geprijsd en heb ik ook maar meteen aangeschaft, zo positief was de indruk tijdens de 30 minuten durende sessie. Kortom, geheel onverwacht, een hele mooie nieuwe ontdekking gedaan en wat een prachtig initiatief, zo'n dag. ( ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 april 2013 Members Report Share Posted 22 april 2013 Zie mijn bericht bij ''Welk album heb je deze week aangeschaft'', mijn steentje heb ik dus weer bijgedragen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts