Guest tubejack Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 Nu mijn set zo fraai speelt, wil ik kijken op het mogelijk is mijn phono trap nog verder op te waarderen. Op zich speelt het prachtig. Ik vraag me alleen af of er nóg betere, nóg meer ruisarme buizen zijn, dan die ik nu gebruik. In de Lijntrap heb ik NOS RCA 5693 die zijn extreem ruis arm, maar heeft helaas niet 100% dezelfde eigenschappen als een ECC82. In het RIAA gedeelte van een phonotrap is dat een 1e vereiste. Een aantal van de hier genoemde buizen http://www.jacmusic.com/nos/ECC82.htm Zoals NOS 5814 en 6189, heb ik gewoon liggen die zijn inderdaad goed. Maar hoe is de nieuwe productie? b.v. Genalex Golden Lion ECC82 http://www.tonefactory.nl/shop2/genalex-gold-lion-ecc82-12au7-5814-p-11087.html [....]The original Genalex Gold Lion ECC82/B749 is one of the most rare 12AU7 types ever made. This tube featured superb linearity, balanced sections, and extremely low noise. The reissue Genalex Gold Lion ECC82/B749 features gold plated pins and has been carefully engineered to recreate all of the attributes of the original. This tube is a premium replacement for all 12AU7, ECC82, 5814, and 6189 types. [...] Heeft iemand daar ervaring mee? NOS buizen heb ik genoeg Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 Beste jack, of ze ruisarm zijn weet ik niet, maar google eens op PSVane 12AU7, 12AX7, en 12AT7 ... Deze nieuwe productie buizen worden enorm geprezen, ik heb 1 paartje in mn primaluna zitten. Ik mis mij steeds of ik nu de AX of de AU heb... Wel prijzig maar dat zijn de genalex gold lion ook Hoe klinkt het? Voor zover ik dat goed kan beoordelen, vind ik het een rijkelijke zuivere sound. Mooie soundstage. helder maar absoluut niet scherp. Goudeerlijk is mss de beste omschrijving Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 Bedankt voor de tip Stef Duur? Dat valt erg mee, als je het vergelijkt met sommige NOS buizen. Ik heb 2 setjes besteld. Zowel de 12AT7 =ECC81 als de 12AU7=ECC82 Dramatically increased sound quality over the standard Shuguang 12AU7 tubes Gold coated pins to enhance connection over long term All parts are selected to the highest grade plus only highly experienced workers to assemble Suggested burn-in time is 50-80 hours Ga kijken, luisteren, meten, of de fabrikant het kan waarmaken http://www.audioasylum.com/reviews/Tubes/PSVANE/12AU7-T/general/58/584716.html Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 In mijn ervaring is het zo dat de mechanische eigenschappen van de buis bepalend zijn voor oa. ruisvrijheid, symmetrie en constante parameters. Dat betekent dus een goed productieproces; je ontwerp kan nog zo mooi zijn, als de productie steken laat vallen ben je nog even ver. Veel mensen zweren bij NOS, maar je kunt gerust aannemen dat de echt goeie buisjes er inmiddels wel uitgevist zijn en de mindere kwaliteit is overgebleven. De schijnwerper dus op de nieuwe productie en het enige wat je daar aan kunt doen is ze zelf uitmeten, testen en luisteren. Van de 10 buizen hou je er dan misschien 4 over die "ruisvrij' zijn. Overigens is de 82 al tamelijk goed op dit punt wegens de lage versterkingsfactor; de buis heeft ahw. een inwendige tegenkoppeling. Trioden zijn daardoor meer lineair, ruisvrijer en constanter dan penthodes, maar hebben weer een lagere versterkingsfactor. Houd ook rekening met een (zeer) schone voeding, de meeste "normale" (GKS e.d.)buizenschakelingen zijn a-symmetrisch met een enkele voedingspanning dus je PSRR is nul. Mu-followers, SRPP en dergelijken zijn uit PSRR-oogpunt dus al gunstiger wegens de ontkoppeling van de voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 Dat is een goeie KT88, de buizen staan in SRPP en ik kan inderdaad de hoogspanning voeding nog iets verder kietelen met een gyrator (MEC50) Hoewel die voeding nu ook al erg goed is. Zie http://www.mennovanderveen.nl/nl/mec50-100.html lees ook de PDF. Figuur 4 Thanks Goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 Bedankt voor de tip Stef Duur? Dat valt erg mee, als je het vergelijkt met sommige NOS buizen. Ik heb 2 setjes besteld. Zowel de 12AT7 =ECC81 als de 12AU7=ECC82 Mvg, Jack Tov nieuwe productie zijn ze aan de dure kant bedoelde ik Jack ik wacht ook nog op een setje ... ben zeer benieuwd naar jouw ervaring met deze buisjes, gewoon omdat je veeeel luisterervaring hebt en technische zeer sterk onderlegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 Tov nieuwe productie zijn ze aan de dure kant bedoelde ik Jack Geld moet rollen Stef Ik ben dat gedoe dat: ¨economische crisis heet" een beetje zat. Stond er niet iets van 300 miljard € op Nederlandse bankrekeningen? Er is geld zat. Stel je voor, dat een mooie upgrade is voor mijn Lyra Delos .... dan is die 150€ in verhouding niets. Het is maar net, hoe je het ziet. Gewoon lekker genieten Elke dag Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 Waar worden die Genalex gemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 april 2013 Report Share Posted 25 april 2013 Hoezo "die" Carl? ik heb een ander merk besteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Geld moet rollen Stef Ik ben dat gedoe dat: ¨economische crisis heet" een beetje zat. Stond er niet iets van 300 miljard € op Nederlandse bankrekeningen? Er is geld zat. Stel je voor, dat een mooie upgrade is voor mijn Lyra Delos .... dan is die 150€ in verhouding niets. Het is maar net, hoe je het ziet. Gewoon lekker genieten Elke dag Mvg, Jack Zo denk ik er ook over Ik drink een glaasje wijn minder de laatste tijd, maar koop des te meer vinyl ... en eens een paar buisjes Zo is dat Jack, als de hele keten profiteert van de aangenamere buisjes ... dan voel je je toch de koning in muziekland Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Sterke noemde dat merk en ik kende het niet vandaar. Mensen geven allemaal tegelijk geld uit of allemaal niet. Dat noemen ze vertrouwen. We overdrijven dat nu een beetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Sterke noemde dat merk en ik kende het niet vandaar. Mensen geven allemaal tegelijk geld uit of allemaal niet. Dat noemen ze vertrouwen. We overdrijven dat nu een beetje. Shuguang in China, Genalex uit Rusland zie ook http://thehbproject.com/nl/artikelen/4/2/Western-Electric-300B,-weer-donkere-wolken Tja wie zij dat ook alweer? De rente op spaartegoeden is zo laag, dat die ingehaald wordt door de inflatie. Het is niet dat ik het met "bakken" uitgeef, dat kan ik helemaal niet. Maar àlles oppotten en op de bank laten staan overal op beknibbelen ga ik niet doen. Ik leef nu. Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Beste jack, of ze ruisarm zijn weet ik niet, maar google eens op PSVane 12AU7, 12AX7, en 12AT7 ... Deze nieuwe productie buizen worden enorm geprezen, ik heb 1 paartje in mn primaluna zitten. Ik mis mij steeds of ik nu de AX of de AU heb... Wel prijzig maar dat zijn de genalex gold lion ook Hoe klinkt het? Voor zover ik dat goed kan beoordelen, vind ik het een rijkelijke zuivere sound. Mooie soundstage. helder maar absoluut niet scherp. Goudeerlijk is mss de beste omschrijving Helemaal mee eens, de PSvane buisjes zijn prachtig, koop ze wel gewoon in Duitsland, Ebay lijkt goedkoper maar je hebt en het risico van fake en er komt nog inklaringskosten bij.... En ach duur? ze gaan duizenden uren mee, dan maakt een paar euro niet zoveel meer uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Ik heb mijn paartje gewoon in België gekocht, waar ik mijn DAC kocht ... kostprijs was 67 euro Samen in de auto en geen verzendingsgedoe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Ik gewoon in de NL laat die mensen maar wat verdienen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 http://psvanetube.com/wordpress/tag/12ax7-t/ leuk om lezen Jack effe offtopic Ik kan lp's bij een Duits label bestellen of 2 euro duurder bij mijn vaste platenwinkel in Gent, I choose Gent, zelfde principe als vr je buisjes Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Zeker leuk Stef Ik kan niet wachten todat ik ze heb .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Ik gewoon in de NL laat die mensen maar wat verdienen Weet jij dan een Nederlandse leverancier van PSvane buisjes? Ik zoek nog een quad setje Psvane 2a3..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Mss kan Triple M er wel aangeraken ... ik check eens in België voor jou ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Mss kan Triple M er wel aangeraken ... ik check eens in België voor jou ... Triple M heeft ze niet in voorraad volgens mij, Duitsland is geen probleem, daar kan ik ze zo bestellen. Maar als er een zaak in nederland is dan is dat prettig. Ik zie graag wat ik koop ipv internet... Belgie: Niet verkeerd als het een beetje berijdbaar is... dus ook in belgie zijn tips welkom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 Weet jij dan een Nederlandse leverancier van PSvane buisjes? Ik zoek nog een quad setje Psvane 2a3..... Bij de Tonefactory waar ik de buisje heb besteld, zie ik ze niet. Hier wel http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/ Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 april 2013 Report Share Posted 26 april 2013 De mijne komen van bij TOAC in Ham ... Limburg Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 april 2013 Report Share Posted 28 april 2013 Jammer dat er geen 6922 van is. Of E88cc. nou ja. Tesla kan ook nog. Psvane is als ik het goed zeg de nieuwe naam voor de afdeling die de black treasures produceerde. Een select groephe heeft zich afgezonderd van Shuguang maar kan wel beschikken over de productie faciliteiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 29 april 2013 Report Share Posted 29 april 2013 Jammer dat er geen 6922 van is. Of E88cc. nou ja. Tesla kan ook nog. Psvane is als ik het goed zeg de nieuwe naam voor de afdeling die de black treasures produceerde. Een select groephe heeft zich afgezonderd van Shuguang maar kan wel beschikken over de productie faciliteiten. Ik heb wel wat ervaring in het zakendoen in China. Het is daar zeer gebruikelijk dat veel merken gebruik maken van dezelfde productie locatie(s). U vraagt en wij draaien is het parool. Bekende A merken worden afgewisseld met private labels of naamloos spul. Vaak zit er geen enkel verschil in het product of zijn er kleine uiterlijke verschillen om conflicten uit de weg te gaan. Dat selecte groepje kan dus best wel een leuke marketing truc zijn. Zijn slimme vogels die Chinezen en afspraken zijn afspraken totdat men besluit dat het geen afspraak meer is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 april 2013 Report Share Posted 29 april 2013 Ja, het is nu daar in China al bijna net zo erg als het bij ons in Europa was, zo'n twintig, dertig jaar geleden... P.S. Waarom zoeken naar een Nederlandse leverancier, Jack? Grant Electronics verstuurt ze toch gratis over de hele wereld? http://psvanetube.com/wordpress/ http://psvanetube.com/wordpress/who-is-psvane/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts