pjotr27 Posted 29 april 2013 Report Share Posted 29 april 2013 Ja, het is nu daar in China al bijna net zo erg als het bij ons in Europa was, zo'n twintig, dertig jaar geleden... P.S. Waarom zoeken naar een Nederlandse leverancier, Jack? Grant Electronics verstuurt ze toch gratis over de hele wereld? http://psvanetube.com/wordpress/ http://psvanetube.com/wordpress/who-is-psvane/ Ja natuurlijk, alleen op Schiphol zit er een afdeling van het ministerie van Financien..... Inklaringskosten, invoerrechten en btw krijg je er nog bij... en dan schiet het voordeel niet meer op..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 april 2013 Report Share Posted 29 april 2013 Grant Electronics verstuurt ze toch gratis over de hele wereld? Volgens mij is dat duurder Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 mei 2013 Report Share Posted 4 mei 2013 Vanochtend met de post een grote doos van de Tonefactory. Er zat vooral véél verpakking materiaal in. Uiteindelijk kwamen er deze 2 doosjes uit. Links de 12AT7 = ECC81 en rechts de 12AU7 = ECC82. Volgens de datasheet perfect gematched met opeen volgende productie nummers. Eigenlijk moet zo'n buis 50...80 uur inspelen, maar deze Psvane klinken na een uurtje al goed. De 12AU7 zit in de lijntrap van mijn MCML05 voorversterker, waar dan weer mijn sterk gemodificeerde Pioneer allesspeler op aangesloten is. Net als met de 5693 heel erg veel details, structuur en "laagjes" geluid. Maar bij deze Psvane vloeien die nu prachtig in elkaar over. Zodat de muziek één coherent geheel is. Duidelijk is te horen, dat deze buizen met veel liefde, aandacht en vakmanschap gemaakt zijn. Wonderlijk mooi, dit geluid Van harte aanbevolen, je kunt ze zo blind kopen Oja vast op het WWW, voor een tientje goedkoper ergens anders, dan in ons land te koop. Maar denk ook even aan onze Nederlandse bedrijven, die hebben het al moeilijk genoeg. Dan heb je ook geen "gedoe" met eventuele garantie Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 4 mei 2013 Report Share Posted 4 mei 2013 Vanochtend met de post een grote doos van de Tonefactory. Er zat vooral véél verpakking materiaal in. Uiteindelijk kwamen er deze 2 doosjes uit. Oja vast op het WWW, voor een tientje goedkoper ergens anders, dan in ons land te koop. Maar denk ook even aan onze Nederlandse bedrijven, die hebben het al moeilijk genoeg. Dan heb je ook geen "gedoe" met eventuele garantie Goede tip, ik wist niet dat die inmiddels ook Psvane verkochten.... Ze hebben alleen nog geen 2a3`s in voorraad, maar in ieder geval weer een nederlandse leverancier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Nu ben ik zelf voor 2 dingen blij Namelijk dat jij heel tevreden bent door de tips en dat ik dezelfde ervaring heb met mijn 12au7. Nu nog de 12ax7 vervangen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Psvane komt binnenkort met de KT120! Nu nog de 6922 (en een octal Triode EL34 misschien willen ze die ook eens fabriceren) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Tip de EH 6922 doet het erg goed in mijn UL-40S2. http://www.tonefactory.nl/shop2/6922-e88cc-gold-balanced-p-2469.html Verder lijkt het me slim om diverse merken door elkaar heen te gebruiken en bij elk merk de krenten uit te pap te vissen. Helemaal verklaren kan ik het niet, maar buizen hebben zo hun eigen sound. Met positieve én negatieve eigenschappen. 2x dezelfde buis achterelkaar in één versterker, kan net even teveel worden. Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 . 2x dezelfde buis achterelkaar in één versterker, kan net even teveel worden. Mvg, Jack Hey Jack bedoel je merk A voor bvb de ecc82 en merk B voor de ecc83 ipv allemaal hetzelfde merk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Hey Jack bedoel je merk A voor bvb de ecc82 en merk B voor de ecc83 ipv allemaal hetzelfde merk? Hoi Stef Ik bedoel als je b.v. 2x een ECC82 achter elkaar in je versterker hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Tip de EH 6922 doet het erg goed in mijn UL-40S2. Klopt heb dezelfde. Betrouwbaarder dan de Gold Lion die ik heb en waarvan er helaas eentje ruist. Optisch zien ze er akelig hetzelfde uit. Zelfde fabriek he. Klein verschil zie ik in de parasol. Het niet zichtbare verschil is volgens mij het materiaal vh rooster (grid) en dat maakt ook het verschil in klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 mei 2013 Report Share Posted 6 mei 2013 Hoi Stef Ik bedoel als je b.v. 2x een ECC82 achter elkaar in je versterker hebt. In mn primaluna zijn het 2 12AX7 en 2 12AU7 en dan de 4 genalex KT77 Zou je die niet alle 4 van Psvane of een ander merk nemen, of toch wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 mei 2013 Report Share Posted 6 mei 2013 In mn primaluna zijn het 2 12AX7 en 2 12AU7 en dan de 4 genalex KT77 Zou je die niet alle 4 van Psvane of een ander merk nemen, of toch wel? Ik zou het zo laten. Een 12AX7 is een ander type buis dan een 12AU7. In mijn voorversterker heb ik de Psvane 12AT7 als 2e buis en de 12AU7 als 3e Omdat de 1e buis ook een 12AU7 is heb ik daar wel een ander merk. Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 mei 2013 Report Share Posted 7 mei 2013 is mij nu helemaal duidelijk jack !! tanx kWacht trouwens nog op de 12AX7 ... man was ze vergeten opsturen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 mei 2013 Report Share Posted 18 mei 2013 Jack nog verborgen kwaliteiten ontdekt van de PSvane? dingetjes die je nu opvallen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 18 mei 2013 Report Share Posted 18 mei 2013 Jack nog verborgen kwaliteiten ontdekt van de PSvane? dingetjes die je nu opvallen? Ik wel, aanmerkelijk meer noise ( ruis) als Mullard NOS..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 mei 2013 Report Share Posted 18 mei 2013 Mss een stomme vraag, maar hoe merk je dat op ruis? Ik heb mij daar nog nooit mee beziggehouden Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 18 mei 2013 Report Share Posted 18 mei 2013 Mss een stomme vraag, maar hoe merk je dat op ruis? Ik heb mij daar nog nooit mee beziggehouden Als je volume heel zacht sta zonder muziek aan hoor je heel zacht ruisen uit je luidsprekers.... Net als soms een heel klein beetje brom ( buizenversterkers).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 mei 2013 Report Share Posted 18 mei 2013 Ik wel, aanmerkelijk meer noise ( ruis) als Mullard NOS..... Ik heb juist extreem weinig ruis t.o.v. NOS en nieuwe buizen. Er zitten 2 Psvane in de phono en ik moet de voorversterker helemaal open draaien Verder niks opgevallen Stef ze klonken eigenlijk gelijk al goed. Dat inspelen is zo gebeurt, het staat zeker 10 ...12 uur per dag aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 mei 2013 Report Share Posted 18 mei 2013 Ruis van een buis is vaak exemplarisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 mei 2013 Report Share Posted 18 mei 2013 Als je volume heel zacht sta zonder muziek aan hoor je heel zacht ruisen uit je luidsprekers.... Net als soms een heel klein beetje brom ( buizenversterkers).. In welke schakeling, of apparaat zitten ze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 18 mei 2013 Report Share Posted 18 mei 2013 In welke schakeling, of apparaat zitten ze? Sun Audio SVC-500 voorversterker.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 mei 2013 Report Share Posted 18 mei 2013 Wat een mooi ding. Jammer dat die ECC82/12AU7 zo ruist. Een een phonoamp zijn buizen helemaal kritisch, maar ik heb er helemaal geen last van. Kun je het niet terug sturen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 18 mei 2013 Report Share Posted 18 mei 2013 Zal van de week weleens een setje andere buisjes proberen... Misschien ligt het wel ergens anders aan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 juni 2013 Report Share Posted 6 juni 2013 Mijn Psvane 12AX7 zijn deze week ook toegekomen !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 juni 2013 Report Share Posted 6 juni 2013 Zitten ze al in je versterker Stef ? Ik ben nog steeds erg met deze buizen in mijn phono-pre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts