pjotr27 Posted 30 april 2013 Report Share Posted 30 april 2013 Op 6moons een leuke review van een prachtig apparaat: http://www.6moons.com/audioreviews/cammino/1.html. Ik heb hem al een aantal keren bij mensen thuis gehoord en ook op de X-Fi waar hij speelde op de Marantz set in de ruimte van STS-Digital. Wie heeft er meer ervaringen met deze apparatuur? Het lijkt mij heel zinvol maar over het algemeen halen alle stroomflters die ik in het verleden heb getest de "ziel" uit de muziek. Het wordt vlakker en met minder kleur. Hebben anderen dat gevoel ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 30 april 2013 Report Share Posted 30 april 2013 Op 6moons een leuke review van een prachtig apparaat: http://www.6moons.com/audioreviews/cammino/1.html. Ik heb hem al een aantal keren bij mensen thuis gehoord en ook op de X-Fi waar hij speelde op de Marantz set in de ruimte van STS-Digital. Wie heeft er meer ervaringen met deze apparatuur? Het lijkt mij heel zinvol maar over het algemeen halen alle stroomflters die ik in het verleden heb getest de "ziel" uit de muziek. Het wordt vlakker en met minder kleur. Hebben anderen dat gevoel ook? Stroomfilters heb ik in alle maten en soorten gehad, maar heb ze vervolgens weer een voor een de deur uitgezet. Inderdaad halen ze de ziel uit de muziek bij het gebruik ervan en ik denk met een goede set versterkers wegggegooid geld. Maar in het begin van de hobby geloof je al die mooie verhalen, maar later kom je erachter dat zonder veel beter klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 april 2013 Report Share Posted 30 april 2013 Pjotr, dat zeg je precies de ziel is er uit en het beeld wordt groter . mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 april 2013 Report Share Posted 30 april 2013 Van wat ik tot nu toe zelf heb gehoord, vond ik deze verbluffend goed. http://www.plitron.com/power-isolation-units/audio-output-transformers/ Het is een heel smalbandige scheiding trafo. Optimaal op de net frequentie van 50 hertz afgestemd Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 april 2013 Members Report Share Posted 30 april 2013 @Hansko en Wol: Goed lezen he... Er staat duidelijk ''The Harmonizer uses no active parts. It's a completely passive device.'' Er wordt dus niets gefilterd, hij zorgt er voor dat alle rotzooi wordt afgevoerd voor het bij je apparaat komt. Eigenlijk net zo iets als wat Sonore bij de versterkers ook uithaalt, dus geen rem op de toevoer. Je moet alleen wel weten hoe je met het apparaat werkt, het kostte mij weken voor ik echt doorhad hoe ik hem moest gebruiken. Hij werkt zelfs op de Jubilee mono's, dus ook op Munchen gaan we dit apparaat weer flink tegenkomen. Sterker nog, Sonus Faber gebruikt hem al jaren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 april 2013 Report Share Posted 30 april 2013 Arden,dat hebben we 10 jaar geleden uitgeprobeerd van 30 watt tot 3 kw een vriend heeft waarschijnlijk van 3 kw nog in bezit mvg wol PS er zijn mensen die zweren bij een stroom rol ,ik niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 30 april 2013 Report Share Posted 30 april 2013 Ik kan me wel wat voorstellen bij wat wordt opgemerkt dat veel stroomfilters e.d. de ziel uit de muziek halen. Het duidt er wat mij betreft op dat in ieder geval goed geluisterd wordt. Als het mis gaat met dit soort dingen dan ervaar ik dat zelf ook zo. Mijn vorige set moest helemaal niets hebben van filtering, netkabels e.d. Het geluid werd heel schoon maar daarmee verdween de levendigheid, het werd vlak, levenloos en dood. Maar ik heb met mijn huidige set ook geleerd dat het allemaal erg afhangt van de samenstelling van de set. Zeker op het analoge deel van mijn set pakt stroombehandeling goed uit. Maat het is wel zo dat naarmate je verder wilt in deze hobby het steeds duurder wordt om daadwerkelijke vooruitgang te bewerkstelligen. Soms zijn er dan ook een aantal wijzigingen in een set nodig om iets verder te komen en dus niet alleen een stroom filter of iets dergelijks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AatV Posted 30 april 2013 Report Share Posted 30 april 2013 Er wordt dus niets gefilterd, hij zorgt er voor dat alle rotzooi wordt afgevoerd voor het bij je apparaat komt. Eigenlijk net zo iets als wat Sonore bij de versterkers ook uithaalt, dus geen rem op de toevoer. Interessante stelling! Hoe voer je iets af zonder filter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 april 2013 Members Report Share Posted 30 april 2013 Interessante stelling! Hoe voer je iets af zonder filter? Ik stel niets, het staat allemaal te lezen in het verhaal waar Pjotr27 naar linkt. Op een passieve manier worden de analoge aansluitingen vanaf 1000 Hz ''gefilterd'' zoals je wilt van rotzooi die nog in je stroom zit, de digitale vanaf 4500Hz. Een technische uitleg ga ik niet eens aan beginnen, dat kan ik namelijk niet. Ik gebruik hem puur voor mijn draaitafel, de voeding van de tafel op digitaal, de phonotrap op analoog en alles los van de ground. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 mei 2013 Report Share Posted 1 mei 2013 ik gebruik alleen parallel filters, dus niks in de weg. om HF af te voeren. werkt aardig. dus als het zo werkt: gewoon eens proberen. wat een vreselijke site trouwens dat 6moons, na 3 regels was ik de chaos zat. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 mei 2013 Report Share Posted 1 mei 2013 Ik heb mij nooit zo verdiept in dit onderwerp, maar kun je met een simpele condensator (parallel) niet de ergste storing van het net halen? Er wordt toch in een auto ook zo'n ontstoringscondensator gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 1 mei 2013 Report Share Posted 1 mei 2013 wat een vreselijke site trouwens dat 6moons, na 3 regels was ik de chaos zat. groet x1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 mei 2013 Report Share Posted 1 mei 2013 x1 x2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 1 mei 2013 Report Share Posted 1 mei 2013 Ik heb mij nooit zo verdiept in dit onderwerp, maar kun je met een simpele condensator (parallel) niet de ergste storing van het net halen? Er wordt toch in een auto ook zo'n ontstoringscondensator gebruikt? Dat is heel iets anders; het voert denk ik te ver om dat hele verhaal technisch uit te leggen. Mijn ervaringen met (simpele) netfilters zijn niet onverdeeld gunstig. Zelfs de MIT stabilizers en de Titan powerconditioner die ik vroeger thuis heb gehad trokken wat weg uit de muziek. Misschien is dit kastje anders, ik ken het verder niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 1 mei 2013 Report Share Posted 1 mei 2013 Ik heb mij nooit zo verdiept in dit onderwerp, maar kun je met een simpele condensator (parallel) niet de ergste storing van het net halen? Er wordt toch in een auto ook zo'n ontstoringscondensator gebruikt? Nee nee nee. Dat mag je niet zeggen. Je verklapt de werking. Maar een apparaat dat niets filtert maar toch lekker wel is zeker een nieuwe truc die we nog niet hadden gezien. Het klinkt als iets filosofisch: het is er wel maar toch niet. Met dat soort dingen denk ik: oppassen. Ik heb zelf ook eens zo'n ding gekocht. Eerst zo'n simpel netwerkje parallel (wat jij ook bedoelt) van Kemp. Dat ding plug je zo in je stekkerdoos. Maar ontstoorfilters zitten ook in je voeding. Zefs de simpelste versterker heeft een goede, laat staan een high-end apparaat. Het verbaasde me ook niets dat het ding niks deed. Erin of eruit: geen verschil. Logisch, het kostte maar 40 gulden in de winkel en ik denk dat dat geld vooral zat in het mooie zwarte blokje, niet in de parallel condensator en een weerstandje hier en daar. Toen heb ik later een duurder apparaat gekocht dat wel "iets" in serie doet. Een zware jongen (van DSS) want je kon er ook een versterker op aansluiten. Maar de brom die ik toen had ging er niet mee weg. Alleen je geld is weg . Een nieuwe 220V kabel met afscherming deed wel wat. Conclusie: denk na of je wel een probleem met je stroom hebt voordat je zoiets in serie ertussen zet. Want theoretisch gezien kan het er alleen maar slechter op worden. En velen hier hebben dat ook ervaren! Heb je wel een probleem, vraag dan een elektrotechnicus wat er aan de hand is. Een aarde probleem, of de 220V kabels lopen langs een gevoelige versterker? Of de trafo van een ander apparaat straalt in op je MC prepre etc. etc. De oplossing is bijna altijd praktisch, eigenlijk nooit met dergelijke 'harmonisers'. Het is ook logisch: wat wil je nu tussen je eindversterker hebben en het verdeelstation van de Nuon? Toch niet een ander trafootje dat alleen maar plotselinge stroomopname beperkt? Een kijkje binnenin: Zo te zien niks speciaals, in elk geval geen 3600 Euro aan componenten. Het duurste onderdeel lijkt mij de behuizing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 12 mei 2013 Author Report Share Posted 12 mei 2013 Nee natuurlijk zit er geen 3600 euro aan onderdelen in, alleen de btw is al bijna 700 euro, de fabrikant / importeur / winkel moeten ook nog wat verdienen . En wat dacht je van ontwikkelings en productiekosten? Je zet dit niet in 1 uurtje in elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 13 mei 2013 Report Share Posted 13 mei 2013 Voor dit soort producten bestaat er geen rationele relatie tussen verkoopprijs en integrale kostprijs (dat is de kostprijs waarin alle kosten zijn meegenomen, dus ook "ontwikkeling" en marketing). Voor dit soort producten bestaat ook geen relatie tussen technologische inhoud, werkzaamheid en verkoopprijs. Er bestaat wel een rationele relatie tussen verkoopprijs en positionering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 mei 2013 Report Share Posted 13 mei 2013 ...en een relatie tussen het verstand van de koper enerzijds, en de slimheid van de producent en de verkoper anderzijds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 mei 2013 Report Share Posted 13 mei 2013 ja het wachten is toch op iemand die het a) beter weet en het tegen kostprijs met 10% winst aan ons gaat verkopen. gouden kans. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 mei 2013 Report Share Posted 13 mei 2013 In een 70 kilo zware Plitron ringkern durf ik nog wel te geloven. Of je het echt nodig hebt, wellicht wel door die el cheapo spaarlampen van tegenwoordig http://www.toruspower.com/products/ce-rm-series/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 13 mei 2013 Report Share Posted 13 mei 2013 ja het wachten is toch op iemand die het a) beter weet en het tegen kostprijs met 10% winst aan ons gaat verkopen. gouden kans. Probeer de netfiltertjes uit de webshop van Conrad eens. Die dingen geven hetzelfde resultaat, ik kan alleen niet garanderen dat die 10 procent marge gehaald wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 mei 2013 Report Share Posted 13 mei 2013 ja zou leuk zijn te vergelijken. qua meten en horen natuurlijk, ieder zijn eigen ding. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 13 mei 2013 Author Report Share Posted 13 mei 2013 Probeer de netfiltertjes uit de webshop van Conrad eens. Die dingen geven hetzelfde resultaat, ik kan alleen niet garanderen dat die 10 procent marge gehaald wordt. Daar geloof ik helemaal niets van... Netfilters zijn drama... Ik heb de cammino pas gehoord en kan niet anders zeggen dat het in een topset heel veel meer rust en zwart gaf... Zonder op andere zaken in te leveren . Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 mei 2013 Report Share Posted 13 mei 2013 nee geloof er ook niks van. maar van geloof krijg je alleen maar ruzie. als het parallel filters zullen ze weinig kwaad doen, en kunnen ze wel helpen. hoeveel goed het doet kan verschillen. ik heb redelijk veel HF parallel filtering (condensator en weerstand in serie en dat parallel over de spanning heen) in de set en door het huis heen, en dat heeft alles samen wel knap geholpen. vergelijken is natuurlijk wel leerzaam. en fun. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 13 mei 2013 Report Share Posted 13 mei 2013 Netfilters zijn drama... Ik heb de cammino pas gehoord en kan niet anders zeggen dat het in een topset heel veel meer rust en zwart gaf... Zonder op andere zaken in te leveren . Mooi dit. Laat ik maar niet vragen wat die Cammino Powerline Harmonizer H3.1 nou precies is. Je zou er maar van in verwarring raken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts