Jump to content

Energie, Groene Stroom, Klimaat

Guest
 Share

Recommended Posts

Groene stroom is gewoon een subsidie kwestie,net met die dak panelen dat hadden ze gewoon moeten verbieden zoiets op het dak dat ziet toch niet uit.

mvg wol

Guest tubejack

Is het niet slimmer, om je eigen stroom op te wekken :rolleyes: schoner kan niet :unsure:^_^

De hele maand april overdag slechts 4kwh gebruikt B)

wind.jpg

Guest tubejack

Schoner? Je merkt er niks van als je die dingen eenmaal op je dak hebt maar de productie van zonnepanelen kost heel wat energie, grondstoffen en vervuiling.

Inderdaad, vooral electronica kost veel energie en grondstoffen.  Uit millieu technisch oogpunt, zou het beter zijn, als dit forum stopt.

Ach, straks zitten we 's avonds te luisteren naar Franse high-tech stroom, omdat alleen dit nog aan onze behoefte kan voldoen en alleen de Fransen nog het lef hadden om het te ontwikkelen. En wij moeten de Fransen zelfs betalen om onze "brandstof" (ons oude afval) af te nemen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_IV_reactor

En wat denk je van diesel uit algen? http://solazyme.com/

Ook interessant, maar komt denk ik weer CO2 vrij bij verbranding. Het mooie van photosynthese is dat het juist CO2 verbruikt.

Sorry voor het offtopic gehalte. Over het gebruik van stroom/spanning verbeteraars heb ik altijd begrepen dat juist appratuur met een matig ontwopen voeding er baat bij kunnen hebben. Maar wellicht is dat wat kort door de bocht, het filter in een gemiddelde voeding (elco's, pi filter wellicht) is om 50hz AC ripple te filteren en zal wel minder doen met hoog frequente rommel.

Niemand een mening over de invloed van spaarlampen? Daar wes enige tijd op Radar een uitzending over. Ze zouden veel "rommel" op het net geven:

http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/22-10-2012/spaarlampen-1/

http://www.youtube.com/watch?v=umJ7MLT6A-g

Ook interessant, maar komt denk ik weer CO2 vrij bij verbranding. Het mooie van photosynthese is dat het juist CO2 verbruikt.

Algen doen ook aan fotosynthese. Diesel uit algen levert een gesloten, nagenoeg CO2 neutrale kringloop. 

Overigens loopt de CO2 concentratie achter bij globale temperatuurstijgingen terwijl CO2 door vele gesubsidieerde klimaat wetenschappers als oorzaak van de temperatuurstijging wordt gezien. Beetje vreemd.

nou als je de relatie tussen temperatuur en co2 wil zien moet je even naar Naturalis, Leiden. Daar is een display met draaiknop, met de draaiknop ga je heen en weer in de tijd (miljoenen jaren terug dus), en je ziet dan co2-niveau en temperatuur. als ik dat als leek zie denk ik: geen enkel verband.

overigens heb ik alle snoeren van lampen met een dimmer, halogeen en spaarlampen van een ferrietring voorzien. zo ook eentje extra op voeding pc.

groet

Als we nou eens iedereen warmtepomp hadden en pannen werden gemaakt van het spul van zonepanelen en er

werd het dak alleen compleet met zonnepanelen dan hadden we die ondingen van windmolens niet nodig,

maar dan is niks meer te verdienen aan de consumenten,

zo is er een motor  die loopt  op stikstof of op  lucht maar dat mag niet geproduceerd worden

mvg wol

Als we nou eens iedereen warmtepomp hadden en pannen werden gemaakt van het spul van zonepanelen en er

werd het dak alleen compleet met zonnepanelen dan hadden we die ondingen van windmolens niet nodig,

Tot de zon onder gaat dan he.

is het gelijk donker en niet alleen buiten :P

Overigens loopt de CO2 concentratie achter bij globale temperatuurstijgingen terwijl CO2 door vele gesubsidieerde klimaat wetenschappers als oorzaak van de temperatuurstijging wordt gezien. Beetje vreemd.

Maar je kent het verhaal rond climate-gate toch? Het wereldwijde klimaat onderzoeken is een relatief nieuwe wetenschap en mag dit predikaat eigenlijk al niet meer dragen vanwege de schandalen. Het is gewoon politiek geworden.

Wat gebeurde er: op grond van metingen uit het verleden is een model gemaakt dat min of meer dezelfde uitkomsten gaf. Helaas: het werkte niet voor de toekomst. De afgelopen 13 jaar is de opwarming namelijk gestopt. Een normale wetenschapper of beter gezegd: technicus zou dat model nu in de prullenbak gooien en verder gaan met onderzoeken. Echter het CO2 verhaal was politiek geworden en men besloot om verder te gaan met een grote leugen.

Wetenschapper aan het woord over modellen (ook in het algemeen):

Om het ook eens van de andere kant te bekijken.

Wat meer on topic: Als ik mijn volumeknop flink ver opendraai met de phono-vv op MC, dan hoor ik in één kanaal een brom boven de ruis uitkomen als ik de CD-speler aanzet. Staat deze speler uit, dan heb ik een "mooie" ruis. En ik gebruik nergens een conditioner of extra netfilter. En mijn versterking stamt uit de "schone" jaren 80 en 90 toen er nog geen strenge EMC normen waren (maar ook geen vervuikers als spaarlampen).

M.a.w.: opstelling doet meer dan voodoo-conditioners die trouwens veel te duur zijn voor wat erin zit (op het 40 gulden Kemp-blokje na).

werd het dak alleen compleet met zonnepanelen

Kijk, dat vind ik nu ook. Ik vind ze er niet uitzien zo. Ik had ze ook bijna gehad, en had dan gekozen voor de zwarte uitvoering, die zien er minder opvallend uit. Niet gedaan, maar dat leek ook mij wel de oplossing, dat van die dakpannen.....

Hé...!

:lol: