Jump to content

X-Fi 2013 14 En 15 September

Recommended Posts

Ik hoop wel dat deze keer iets fatsoenlijk staat ,vorige keer leek het net zo,n party disco het leek wel relatie planet of zo  :D  :D  :D  :D  :mad2:

Ps als die spelen in Krefeld zijn het juweeltjes is dat niet vreemd

mvg wol

• Members

Misschien omdat de VAD al een paar jaar niet meer bestaat? Heb je het nu over de X-fi (blijft een verkeerde naam) of de AV-nu (blijft een verkeerd evenement)?
Eventueel voor volgend jaar maar eens gaan kijken of de H(igh)E(nd)F(orum) Show of een Nederlande High-End tot de mogelijkheden behoren kan...

Arden ,ik bedoel de x-fi ,het ziet er magertjes uit met die importeurs 

mvg wol

Ps jullie moeten die tweespalt eens oplossen dan ziet het een stuk beter uit

• Members

Die magere opsomming is denk ik wederom de makke van onze grote vriend, die is nooit zo vlot met zijn updates. Wat er nu staat zijn de aanmelders van het eerste uur, hij zal het boeltje binnenkort vast wel een keer gaan updaten.

De door jou genoemde tweespalt valt in principe vrij eenvoudig op te lossen: als de ene partij door krijgt dat het de handel goed doet als je de zakken een keer niet probeert te vullen via zo'n show is het grootste gedeelte van de oplossing al daar. Als de andere partij nu een keer zijn eigen naam van het evenement af zou halen is voor verschillende potentiele deelnemers ook die drempel direct verdwenen. Dat zijn de enige problemen, niets meer en niet minder...

Ooit, ja ooit komen we er wel weer!

Misschien omdat de VAD al een paar jaar niet meer bestaat? Heb je het nu over de X-fi (blijft een verkeerde naam) of de AV-nu (blijft een verkeerd evenement)?

Eventueel voor volgend jaar maar eens gaan kijken of de H(igh)E(nd)F(orum) Show of een Nederlande High-End tot de mogelijkheden behoren kan...

Tja, maar dan is het handig de X-fi naam gradueel te wijzigen naar bijvoorbeeld: De X-treme Hifi Show, of de X-treme High End Show 2014. Anders hebben we straks drie grote shows in een jaar. samen met de Nationale AV- dagen. Ik heb X-fi trouwens nooit aan een importeur gekoppeld, meer zoiets als de extreme hifi beurs. Wie onthoudt er ook de naam van een importeur?

• Members

Tja, maar dan is het handig de X-fi naam gradueel te wijzigen naar bijvoorbeeld: De X-treme Hifi Show, of de X-treme High End Show 2014. Anders hebben we straks drie grote shows in een jaar. samen met de Nationale AV- dagen. Ik heb X-fi trouwens nooit aan een importeur gekoppeld, meer zoiets als de extreme hifi beurs. Wie onthoudt er ook de naam van een importeur?

Geen drie grote shows, gewoon terug naar 1 met een goed gekozen naam en opzet. Dat het gros de link met de naam X-fi niet legt maakt niet uit, waarom zou je geld betalen voor een show welke de naam van je concurrent draagt...

Niet de goede instelling, ik weet het, maar zo is het nu eenmaal. Om dezelfde reden had bijvoorbeeld een Audio Selectief waarschijnlijk geen zin om op Analogue Extrema in Cafe Engels te staan, die droeg de naam van Sense of Music.

Analogue Extrema komt dan weer uit mijn koker, maar dat claim ik niet als mijn eigendom. Iedereen die met die werknaam iets wil doen om analoog te promoten heeft mijn zege!

Ik geloof trouwens dat er voor oktober al een Analogue Extrema II in Engels staat gepland, ditmaal in het wat betaalbaardere segment. Wordt wel druk die periode, de X-fi half september, New Music en Analogue Extrema in oktober en de AAA begin november! Het wordt weer stereo en analoog wat de klok slaat...

Ik ben bang dat de geest uit de fles is, maar 1 grote show was leuk geweest. Wat is New Music eigenlijk?

- High End Audio 2014

- Audio & Muziek 2015

- Dé Audiobeurs 2016

- Dé Nationale Audiobeurs 2017

- High End Show 2018

- Music Lifestyle 2019

- Nationale High Fidelity Show 2020

Ik geloof trouwens dat er voor oktober al een Analogue Extrema II in Engels staat gepland, ditmaal in het wat betaalbaardere segment. Wordt wel druk die periode, de X-fi half september, New Music en Analogue Extrema in oktober en de AAA begin november! Het wordt weer stereo en analoog wat de klok slaat...

Tja dit komt de X-Fi niet ten goede.... New Music is in Belgie, maar de Analogue Extrema zal zeker concurrentie worden voor de X-Fi...

Het wordt tijd voor een club van alle distributeurs en importeurs die gewoon eens de handen ineen slaan.

Maak een clubje waar iedereen zonder veel contributie lid van kan worden en ga eens om de tafel zitten...

Gezamenlijk bepalen of en wanneer er een beurs wordt gehouden, aantal doelstellingen maken dan laat je beursorganisaties inschrijven op de organisatie.

Die organisatie die het beste pakket aanbied laat je de beurs organiseren...

Je risico is dan weg en er is eenheid...

Tja dit komt de X-Fi niet ten goede.... New Music is in Belgie, maar de Analogue Extrema zal zeker concurrentie worden voor de X-Fi...

Het wordt tijd voor een club van alle distributeurs en importeurs die gewoon eens de handen ineen slaan.

Maak een clubje waar iedereen zonder veel contributie lid van kan worden en ga eens om de tafel zitten...

Gezamenlijk bepalen of en wanneer er een beurs wordt gehouden, aantal doelstellingen maken dan laat je beursorganisaties inschrijven op de organisatie.

Die organisatie die het beste pakket aanbied laat je de beurs organiseren...

Je risico is dan weg en er is eenheid...

Lijkt mij ook heel mooi Pjotr, maar is dat niet een beetje een utopie?

Wishfull thinking,  met de hevige concurrentiestrijd?

Tja in mijn handel zijn de handen ook in elkaar geslagen waarbij iedere leverancier op een gezamenlijke beurs staat. Soms staan er dan grote concurrenten vlak naast elkaar. Maar om te kunnen overleven zal dit wel moeten gaan gebeuren. Maar ik ben het wel net je eens het is lastig . Kijk maar eens naar de Highend in München waar ook een tweede beurs naast wordt gehouden. Ze zitten wel op dezelfde dagen en vlak bij elkaar , dan kan het ook versterken!

Guest Gydotron

Mij mag het noemen wat het wil, maar die versnippering vind ik een slechte zaak. Zouden de ego's eens niet samen aan tafel gaan zitten in plaats van elk hun eigen showtje te organiseren. Ik vind dat de klant de dupe is van die versnippering.

Trouwens als iedereen op 1 grote show staat zal dit héél wat meer bezoekers aantrekken!

Guido

Mij mag het noemen wat het wil, maar die versnippering vind ik een slechte zaak. Zouden de ego's eens niet samen aan tafel gaan zitten in plaats van elk hun eigen showtje te organiseren. Ik vind dat de klant de dupe is van die versnippering.

Trouwens als iedereen op 1 grote show staat zal dit héél wat meer bezoekers aantrekken!

Guido

+1

• Members

+2

Hekel punt blijft echter wel die ego's als idd een groot onderdeel van de problemen. Die worden simpelweg niet zo maar aan de kant geschoven. Blijkbaar staat het water sommigen nog steeds niet genoeg aan de lippen?

Het mooiste zou idd gewoon weer zijn 1 jaarlijkse grote show in september/oktober en een voorjaarsshow in Cafe Engels. Hier en daar nog wat versterkt met speciale dealershows voor de puntjes op de i...

Maar ga er maar aan staan...

Als de een ''liever dood gaat als met hem op 1 show te staan'', of de ander vasthoudt aan ''als die er staat zorg ik dat die en die niet komen'', tja, dan blijft die versnippering bestaan. Daarom was een grote, landelijke show georganiseerd onder bijvoorbeeld de Music&Emotion vlag (om maar een voorbeeld te noemen) een beter idee geweest. Ik ben alleen bang dat het daar te laat voor is. Proberen kunnen we het altijd, maar of het kans van slagen heeft?

Zo zijn er wel meer dingen die ik niet begrijp, de Belgische New Music show bijvoorbeeld. Begonnen als grote dealershow samen met haar importeurs. Een nobel streven, maar waarom is dat dan tegenwoordig alleen in naam nog de New Music show? Het wordt volledig verzorgd, uitgebaat en daarmee ''uitgewoond'' door Audiovideo2day. Organiseer het dan als de AV2day show, en betrek alle importerende partijen erbij. Weer zo'n wassen neus die wordt opgezet, niet om de consument voor te lichten, nee, het is een nieuwe tool om geld om te zetten. Niets meer en niets minder. Waar zijn de Firato dagen met tienduizenden, zelfs honderdduizenden bezoekers gebleven? Misschien halen zij tegenwoordig ook hun kennis wel digitaal via het internet en is een beurs in Munchen eigenlijk wel voldoende, ik weet het niet. Dat er echter wel iets moet gaan veranderen, dat moge duidelijk zijn!

Guest Gydotron

Ten eerste vind ik ook dat in België het geen New Music show meer mag noemen, maar het een onafhankelijke show zou moeten zijn. Maar ja, leg dat maar eens uit aan Dhr Marco Lisi. Die kerel is alleen in geld geïnteresseerd (dat heeft dan wel als voordeel dat je weet wat je aan hem hebt)!

De X-Fi show vind ik eerder een B-merken show. Geen enkele grote High End importeur te vinden. Het lijkt een vriendenclubje, maar uiteindelijk wordt hier net zo goed geld verdient!

En op zich mag er geld verdient worden, maar nogmaals, steek liever energie in een grote landelijke show.

Guido

• Members

Mwah... Ik noem een Devialet, Siltech, Crystal Cable, Clearaudio, Einstein, Feickert, Sonore, Octave, Pluto, Acoustic-Signature, Bryston, Avantgarde, Marantz, Audio-Note, Luxman, 47 Labs, CEC en dan staan er pas 10 van de op dit moment 34 bekende deelneemers op de  site... Wat is dan een A-merken show?

Onze gezamelijke vriend Jan komt waarschijnlijk niet omdat 2 shows in 2 weken te veel voor hem is, maar wie is daar de schuldige aan?

Om kort te gaan, door dit een B-merken show te noemen werk je net zo hard mee aan een negatieve spiraal terwijl ik vermoed dat je ook wel weet waarom sommige anderen zich (misschien nog-) niet hebben aangemeld...

Misschien bedoeld Guido grote merken qua omzet. Maar in de audiofiele wereld is het altijd nog zo, dat de kleine merken de smaakmakers zijn.

"Grote" merken zoals JBL, Infinity, Sony, Bose enz... hoeven van mij niet (meer) op een audioshow te staan.

:)

Dat is gewoon onzin ,de grote trekken de kleine aan,tegenwoordig moet je samen werken.

Guido noemt de x show een b show is dat nou een vete tussen 2 partijen.

mvg wol 

Ps ik denk dat de enigste show die overblijf is die afgelopen maanden in veldhoven daar zit veel creativiteit in

higend shows op de oude vertrouwde manier sterft uit ,waarom de jeugd heeft een totaal andere kijk op muziek.

Guest Gydotron

Ik bedoel producten zoals Avalon,Pass Labs, Revel, Wadia, Sonus Faber, Audio Research, Unison Research, Jeff Rowland ......

Het zijn belangrijke en toonaangevende merken die ontbreken !

Het is niet zo dat er geen mooie merken aanwezig zijn, maar de echte namen ontbreken.

Is het niet zo dat je niet moet kijken wie het organiseert, maar wat belangrijk is voor de sector. Een beurs moet mensen wakker maken voor audio, en als op 1 show alle toonaangevende merken aanwezig zouden zijn dit geeft dit een zo compleet mogelijke beeld naar de bezoeker.

Ik wil mij gerust inzetten voor zulke show, wie volgt  ?

Je hebt natuurlijk twee soorten importeurs: de grote die werken met handelaren en de kleine die zelf via de winkel verkopen. Wat ik als consument leuk vond aan de Xi Fi was dat beiden vertegenwoordigd waren. Krijg je een breder en interessanter aanbod.