Ivan10 Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Knor, zijn er dingen, die zouden bijdragen aan meer bezoek, zoals: - workshops (hoe zelf opnames maken, platenspeler afstellen, interlinks maken, stereoset samenstellen, luidsprekers neerzetten, vergelijken LP-persingen) - Presentatie (uitleg over een artiest/groep, muziekstijlen etc.) - Modules (een zaalrooster met één soort muziek, alleen jazz, of live concert, alleen het beste van die artiest/groep etc.) - muziek beluisteren (bijwonen live-optreden) - muziek maken (zet muziekinstrumenten neer: drumstel, keyboard, gitaren etc.) - wedstrijden (beurs-wandelroute, etc.) - quiz (Ik-hou-van-Hifi show, in-elkaar-zetten-goede stereoset) - persconferentie (product launch, technologie, etc.) - Vragen stellen (audiogoeroe, fabrikant uitnodigen, bekende techneut etc.) Ik kijk nu naar Pinkpop op Cultura 24 http://www.cultura.nl/ iedereen zingt de teksten mee van een artiest, die ik niet ken. Genoeg muziekliefhebbers dus. Misschien niet dezelfde beleving thuis versus live aanwezig zijn. Maar toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Freakie,dat was al in Frankfurt ontstaan tussen twee personen die een vete hadden. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Overigens zou ik best wel graag van die merkgemengde shows in Nederland willen hebben. Chattelin en More music doen zoiets wel, maar wel weer met eigen merken. Iemand een idee wie zoiets kan organiseren? Misschien een onafhankelijke stichting opzetten? Misschien dat we het onder de High end show forum banner kunnen doen, maar dat is dan misschien in perceptie te veel aan Arden en Audiofreak gelieerd. Maar een poging is altijd te ondernemen. Alleen hoe weet je wat te combineren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Ik ben het met Leo eens. Je moet een onafhankelijk concept ontwikkelen wat redelijk is en iedereen in zijn waarde laat. Het moet natuurlijk wel met de betere hifi te maken hebben. Zet daarbij prijzen bij en iedereen kan inschrijven. En als een hobbyist of audioclub besluit een kamer te huren om te laten zien dat ze het nog beter kunnen- prima. Al die flauwekul van als hij komt, kom ik niet hebben de consumenten/bezoekers echt geen boodschap aan. Dat ontwikkelen van het concept kan in overleg gaan, maar als het maar van te voren duidelijk is dat het niet iedereen naar de zin gemaakt kan worden. Overigens is het al een foute opmerking dat Onno dit wel of niet kan. Zoiets ontwikkel je in teamverband waar de teamleden ieder hun sterke punten hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Leobus ,Chattelin is ook haantjes gedrag wat een ego iets beters kun je niet krijgen. Vroeger had je dat niet op de berg in eindhoven daar stonden de importeurs en de makers van de speakers tussen het publiek nu zijn het goeroes mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 - workshops (hoe zelf opnames maken, platenspeler afstellen, interlinks maken, stereoset samenstellen, luidsprekers neerzetten, vergelijken LP-persingen) - Vragen stellen (audiogoeroe, fabrikant uitnodigen, bekende techneut etc.) Zou ik best leuk vinden om te doen, beetje "lesgeven". Nu ik me niet meer actief met de hobby kan bezighouden zou ik daar best een leuke invulling aan kunnen geven denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Daar wil ik bij zijn !!!!!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 juni 2013 Report Share Posted 16 juni 2013 Kijk we hebben al één docent voor de Audio Fidelity Show! LOL Met KT wordt het niveau wel omhoog gebracht naar hoogleraar-niveau aan de Audio Fidelity Universiteit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 juni 2013 Members Report Share Posted 17 juni 2013 Leobus ,Chattelin is ook haantjes gedrag wat een ego iets beters kun je niet krijgen. Vroeger had je dat niet op de berg in eindhoven daar stonden de importeurs en de makers van de speakers tussen het publiek nu zijn het goeroes mvg wol Weet je Wol, Chattelin is nou juist een voorbeeld van iemand die dat heel goed doet (verkooptechnisch heb ik geen zicht op), hij melkt simpelweg zijn eigen naam op een goede manier volledig uit. Waarom zou je dat ook niet doen als dat kan? Het draait in zijn geval ook voor een groot deel om de persoon. Van degenen die een set uit zijn segment kunnen betalen, betalen zelfs graag nog wat meer om te kunnen zeggen dat deze set is getuned door Peter Chattelin. Vroeger gaf het ook een meerwaarde als je kon zeggen dat je set geleverd en geinstalleerd was door Rhapsody. Ik noem dat geen haantjes gedrag, maar goede marketing! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 juni 2013 Members Report Share Posted 17 juni 2013 ... Samenwerken en naast elkaar staan is iets wat juist bij mij heel hoog staat in mijn eigen ethiek. Klopt helemaal, dat is in principe ook het mooist. Maar daar zijn nu juist de dealershows zo geschikt voor. Zo heb ik al een paar dealer shows samen met More Music gedraaid, zo ook met HVP audio, art's Excellence en Symphony audio import, daar kwamen fantastisch mooie resultaten uit voort. Precies de reden waarom we dealershows moeten blijven houden! Importeursshows echter, zoals de X-fi, VAD of AV-nu zijn, zijn hier simpelweg minder geschikt voor. Iedereen die een beetje kan rekenen en naar kamerformaten op dergelijke shows kijkt, heeft wat dat betreft geen verdere info nodig. Buiten dat, op die shows wordt er ook verwacht dat iedere importeur daar al zijn merken ten toon stelt. Of dit nu statisch of actief is maakt niet uit, maar het wordt wel verwacht. Het is nog niet zo makkelijk als men denkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maarten1970 Posted 17 juni 2013 Report Share Posted 17 juni 2013 Weet je Wol, Chattelin is nou juist een voorbeeld van iemand die dat heel goed doet (verkooptechnisch heb ik geen zicht op), hij melkt simpelweg zijn eigen naam op een goede manier volledig uit......... Het draait in zijn geval ook voor een groot deel om de persoon..... Ik noem dat geen haantjes gedrag, maar goede marketing! Of gewoon kennis van zaken?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 juni 2013 Members Report Share Posted 17 juni 2013 Of gewoon kennis van zaken?? Dat zowiezo, anders was hij allang weer weg geweest uit dat pand (en dat bleek ook wel uit mijn uitleg voor je hem inkortte). Maar daar ging het nu even niet om, het ging over het hoe naar buiten treden, wat Chattelin in mijn optiek heel goed en slim doet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 juni 2013 Report Share Posted 17 juni 2013 Ok, dus eigenlijk wat er wordt gezegd is dat een importeursbeurs een zwaktebod is: geen mixen en matchen van merken, importeurs die elkaar niet zien zitten etc. En een landelijke dealersbeurs zou deze zwakke punten minder hebben. Ok, maar hoe zet je een dealersbeurs dan op, van een stevige grote? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 juni 2013 Members Report Share Posted 17 juni 2013 Dat is niet wat ik zei, maar ieder voor zich mag er zijn eigen conclusies aan verbinden. Een jaarlijks terugkerende importeursshow is gewoon nodig om alle nieuwe producten plus de rest van het pallet te laten zien. De dealershows moet je zien als de kers op de taart, daar zijn combinaties mogelijk die anders moeilijker te maken zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 juni 2013 Report Share Posted 17 juni 2013 Sorry Arden, ik chargeerde even. Maar ik heb nog nooit een multi-dealer beurs gezien. Ik ken alleen maar 'mono-dealer-beursen'. LOL Heb je meer voorbeelden? Want je hebt het dan over winkeliers, die samen een show opzetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 juni 2013 Report Share Posted 18 juni 2013 Arden ,die 2 modde gewoon je beurs leeg niks meer en niks minder.ik vind dat niet heel goed en niet slim.dat wordt overleven. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 juni 2013 Report Share Posted 18 juni 2013 Mooi interview met een interessante invalshoek over de jeugd als hifi-consumentent. Hoe vertaal je dat naar een audioshow, behalve de juiste producten tentoonstellen? Mystère Munich 2013 interview by René van Es [interview importeur IBEX AUDIO, Duitsland] We feel that a customer should get decent information before he or she buys anything. A dealer should try its utmost to bring the products into attention, time to wait till an easy customer comes in and expect him to buy whatever you want to get rid of are over. Customers are well informed, so we need to know even more. It might take a while but I am sure in the near future the youth will get back to us for quality Hifi. We need to involve them in what we do and show them what we have on offer. We need to be authentic and reliable. In a difficult market we search for new possibilities and we get inventive. In the long run, what is more fun than to listen to your favourite band on a nice system? http://www.puresound.be/home/archive/2013/juni/article/mystere-munich-2013-interview-by-rene-van-es/?tx_ttnews[day]=18&cHash=c294367018bea831748d73bbe4c9d580 Ik heb dit weekend naar Pinkpop zitten kijken. Wat me bijvoorbeeld interessant lijkt, hoe die muziekbands klinken op een hifiset. Ik weet het zal veelal low-fi opnames zijn, maar toch. Kun je iets van dat 'Pinkpop' gevoel overbrengen via hun albums of misschien wel live-opnames? Ik weet je dient alleen te demonstreren met audiofiele opnames, maar toch ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 juni 2013 Report Share Posted 18 juni 2013 Ik heb dit weekend naar Pinkpop zitten kijken. Wat me bijvoorbeeld interessant lijkt, hoe die muziekbands klinken op een hifiset. Ik weet het zal veelal low-fi opnames zijn, maar toch. Kun je iets van dat 'Pinkpop' gevoel overbrengen via hun albums of misschien wel live-opnames? Ik weet je dient alleen te demonstreren met audiofiele opnames, maar toch ;-) Ik denk dat het heel goed mogelijk is Ivan, de Woodstock albums vind ik een goed voorbeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 27 augustus 2013 Report Share Posted 27 augustus 2013 Gaan er nog mensen van het forum naar de x-fi? Ik hoop er de zondag te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 augustus 2013 Report Share Posted 27 augustus 2013 Helaas geen tijd in de maanden juli, augustus, september en oktober. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 augustus 2013 Report Share Posted 27 augustus 2013 Gaan er nog mensen van het forum naar de x-fi? Ik hoop er de zondag te zijn. Ik ook. Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 augustus 2013 Report Share Posted 28 augustus 2013 Ik ga er de zaterdag heen..... Na jaren niet geweest te zijn vind ik het wel leuk er weer eens rond te kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 augustus 2013 Members Report Share Posted 28 augustus 2013 Laten we hopen dat het een mooi feestje wordt dit jaar. Voor ons ligt er nog een bijzondere uitdaging, 1 van mijn beste vrienden trouwt op vrijdag de 13e (de opbouwdag). Eens zien hoe ik deze horde nu weer ga nemen. Een sobere, minimale stand is een eventuele oplossing, maar of ik daar zelf mee kan leven... Wordt weer eens vervolgd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 augustus 2013 Report Share Posted 28 augustus 2013 Als je hulp nodig hebt kan ik wel een dagje vrij nemen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 augustus 2013 Author Report Share Posted 28 augustus 2013 Ik ben er waarschijnlijk zaterdag. Op vrijdagavond zou ik ook kunnen helpen. Die vrijdagmorgen krijg ik luisterbezoek en in de middag wil ik naar Beste keus om die Muons nou eens 'n keer te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts