mumsoft Posted 13 september 2013 Report Share Posted 13 september 2013 Geweldig Ivan!! Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 september 2013 Report Share Posted 13 september 2013 Geweldig Ivan!! Marc Ja, je begrijpt niet dat er nog beurzen georganiseerd worden hè. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 september 2013 Report Share Posted 13 september 2013 Respect voor de importeurs die er weer voor gaan! Marc begrijpt mijn humor gelukkig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 13 september 2013 Report Share Posted 13 september 2013 Voor liefhebbers, ik heb nog een entreekaart... Ik ga zondag en hoop er iets voor 10.00 uur te zijn... Wie het eerste mij een pm stuurt mag hem gratis overnemen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 september 2013 Report Share Posted 13 september 2013 Voor zover de website bijgewerkt is. Hopelijk is er een mooie folder dit jaar. Naam importeur - Kamernummer Amphion - 12 ANALOGUE Audio Products - 44 Antelope Audio - 12 Antelope Audio - 13 Antiquariaat Polk - NNB Audio Note - 9 Audiomaat - 119 AudioSense - 21 BD-Design - 30 Beter Beeld & Geluid - 46 Beter Beeld & Geluid - 47 Bryston - 110 CinemaDream - 110 Concept & Design Audio - 110 Daluso - 35 Daudio dipool design audio - 117 Etude Ownersclub - 117 Hanze Hifi - 33 Happy Sad Records - 34 Hear Everything Audio Import (Guru) - 7 Hepta Design Audio - 118 Hi Hat Audio - 116 Hifi Corner Trading - 3 Hifi.nl - 41 Hifisupply - 41 HiVi Amsterdam - NNB Indiana Line - 114 Kemp Elektroniks - 116 Klinkt Beter - NNB Ludwig Audio - NNB Metrum Acoustics - 41 Music Emotion - Friesland Foyer? Music2 - 18 Music2 - 40 Musical Reality - 116 Number4Audio - 3 Nutters Audio - Tuinzaal Phasure - 30 Puresound - 34 Reis Audio - 114 Rik Stoet - 16 Rik Stoet - 17 RivaSono - 44 Robytone - 36 Robytone - 37 Robytone - 38 Solosound - 1 Sonore AC - 18 Sonority Audio - 111 Sony - 110 Speakerland - 41 STS Digital - 32 Temporal Coherence - 14 Trinnov - 11 Triple M Audio - 8 Triple M Audio - Glazen foyer VinylVinyl - 16 VinylVinyl - 17 X-fi Audio - 17 X-fi Audio - 18 Zie voor de plattegrond deze link: HIER Kamernummer - Naam importeur Tuinzaal - Nutters Audio NNB - Antiquariaat Polk NNB - Klinkt Beter NNB - Ludwig Audio NNB - HiVi Amsterdam Glazen foyer - Triple M Audio Friesland Foyer? - Music Emotion 119 - Audiomaat 118 - Hepta Design Audio 117 - Etude Ownersclub 117 - Daudio dipool design audio 116 - Hi Hat Audio 116 - Kemp Elektroniks 116 - Musical Reality 114 - Indiana Line 114 - Reis Audio 111 - Sonority Audio 110 - CinemaDream 110 - Sony 110 - Bryston 110 - Concept & Design Audio 47 - Beter Beeld & Geluid 46 - Beter Beeld & Geluid 44 - ANALOGUE Audio Products 44 - RivaSono 41 - Hifi.nl 41 - Hifisupply 41 - Metrum Acoustics 41 - Speakerland 40 - Music2 38 - Robytone 37 - Robytone 36 - Robytone 35 - Daluso 34 - Happy Sad Records 34 - Puresound 33 - Hanze Hifi 32 - STS Digital 30 - BD-Design 30 - Phasure 21 - AudioSense 18 - Music2 18 - Sonore AC 17 - VinylVinyl 17 - X-fi Audio 17 - Rik Stoet 16 - VinylVinyl 16 - Rik Stoet 14 - Temporal Coherence 13 - Antelope Audio 12 - Amphion 12 - Antelope Audio 11 - Trinnov 9 - Audio Note 8 - Triple M Audio 7 - Hear Everything Audio Import (Guru) 3 - Hifi Corner Trading 3 - Number4Audio 1 - Solosound Zie voor de plattegrond deze link: HIER Bron: X-Fi deelnemers Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 En de entreekaart die ik over had is inmiddels vergeven.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Ben vandaag geweest weer mooie dingen gehoord en weer veel Mensen gesproken. was een succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Deze show was geweldig ,mensen van dit form gesproken en de eer gaat deze keer naar sonore AC dat was muziek vande bovenste plank. . mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Net als Wollie vond ik bij Sonore, binnen de beperkingen van de ruimte, hoe het ik wilde horen. Vooral de draaitafel met nieuwe phono-trap waren van grote klasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 t'Is alleen dichtbij voor de limbo's en de brabo's, niet eens in de buurt van een station. Tja, een voormalig klooster. Blij dat ik niet hoef te dubben of ik ga of niet, ik kan gewoon niet. Veel plezier daar allemaal, ik lees het wel in de verslagen. Vooral die zure opmerkingen dat het thuis beter klinkt, kan niet missen. Marc Dan heb ik goed nieuws voor je Marc. Ik hoorde een paar installaties die beter klonken dan die bij mij thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Deze show was geweldig ,mensen van dit form gesproken en de eer gaat deze keer naar sonore AC dat was muziek vande bovenste plank. . mvg wol Telkens als ik Wollie in Veldhoven belde, hoorde ik als hij overging een ruimte vol met mensen. Zat je in de kroeg of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Dan heb ik goed nieuws voor je Marc. Ik hoorde een paar installaties die beter klonken dan die bij mij thuis. Zal ik het zeggen? Zal ik het zeggen? Ik durf haast niet... Nou ja, vooruit... hier heb je het: lijkt me geen kunst. pfff... Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Voor de mensen die morgen gaan een paar tips. Er zijn een paar fantastische hoornsystemen te beluisteren en een opvallende luidspreker van Daudio (helaas 8750,00). Solosound electrostaten klonken ook weer erg fraai. Master Contemporary C vond ik te fel (luistermoeheid na 2 minuten) en Harbeth 30 had weer een veel te vol midden. Veel plezier morgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Zal ik het zeggen? Zal ik het zeggen? Ik durf haast niet... Nou ja, vooruit... hier heb je het: lijkt me geen kunst. pfff... Marc Ik heb ook even getwijfeld, maar ........iemand die nog niet eens weet hoe bepaalde instrumenten klinken, mag dat van mij gerust zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Jongensdroom dan heeft mijn telefoon geen verbinding gehad ik heb jouw 2 keer gebeld ,dan moet ik ook zeggen mijn vrouw kreeg vanmiddag met mij ook geen verbinding en ik heb een tijdje bij Arden gezeten. Daudio deed mij niks,bas vond ik onzuiver en romelig en hoog wat schel mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Voor de mensen die morgen gaan een paar tips. Er zijn een paar fantastische hoornsystemen te beluisteren en een opvallende luidspreker van Daudio (helaas 8750,00). En voor dat bedrag moet je ze ook nog zelf in elkaar zetten meen ik? Hoe klonk dat eigenlijk in Veldhoven? Ik heb het in Breda gehoord en daar kwam het niet uit de verf. Helaas geen Veldhoven voor mij dit jaar. Andere verplichtingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 september 2013 Author Report Share Posted 14 september 2013 Solosound electrostaten klonken ook weer erg fraai. Master Contemporary C vond ik te fel (luistermoeheid na 2 minuten) en Harbeth 30 had weer een veel te vol midden. Veel plezier morgen. Beide gemist... Ik vond de Blumenhofers bij Sonore AC (AC staat voor Arnold en Cock)wat tegenvallen. Erg scherp en weinig diepte in het laag. Dat zal dan wel aan de paar nummers die tijdens ons bezoek gedraaid werden hebben gelegen. Maar ook de Blumenhofers bij Marco waren erg scherp (op het moment dat wij er waren). Maar dat lag zeker aan de vijftigerjaren opname die toen draaide. Bij Fritz klonken ze wél prima. Zo zie je maar, de FS2 klonk vorig jaar bij Engels prachtig. Nu is het weer totaal anders. Op zo'n show is het altijd maar een momentopname, dus daar is weinig aan te concluderen. Ik vond het goed klinken bij Dynamikks, Pink Faun, BD Design, Lawrence Audio, Antelope, Daudio (van een vroeger forumlid) en Trinov . Over rest schrijf ik niks, omdat ik het: of niet gehoord heb, of ik het slecht vond klinken, of ik te weinig heb gehoord om er iets van te kunnen zeggen. De uitsmijter was het opnemen door Fritz de With van Dean Peer op het einde van de dag in de kamer van Musical Reality. Die nieuwe Endavors lieten die basgitaren werkelijk perfect klinken. Dean was er zelf eigenlijk ook verbaast over. Jammer dat ik deze luidsprekers niet met gewone muziek gehoord heb. Gisteravond zijn we nog bij Beste Keus geweest. Behalve dat dit een afhaalpunt voor de internetwinkel is, is hier ook een echte audiowinkel gevestigd. Met erg mooi spullen. De Muon's op Hegel klonken er zeer goed. Bij sommige opnamen wat scherpte, maar meestal een prachtig open en dynamisch geluid. De overgang naar de kleine 50 aan het einde van de avond was dan ook wel erg groot. Toch wel minder dynamisch en ook minder open van klank. Op zich niks mis mee, maar na dat Muon optreden.... . Dat Chris een akoestiekmeting van Rivasono heeft gewonnen is ook erg leuk. Daar krijgen ze de handen vol aan.... Ik hou jullie op de hoogte. Verder hebben we weer veel mensen ontmoet, wat demo's voor de audioclub besproken en helaas geen livemuziek gehoord. Eigenlijk had ik nog een dag moeten gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Kennelijk luisteren wij anders naar muziek Hans, de hoorns van BD klonken in mijn oren teleurstellend, plat, digitaal, leken op monitoren met niet goed afgeregelde sub's eronder. Dynamikks was niet verkeerd. Maar de topper was voor mij toch Sonore AC met de Blumenhofers aangestuurd met hun eigen electronica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Jongensdroom dan heeft mijn telefoon geen verbinding gehad ik heb jouw 2 keer gebeld ,dan moet ik ook zeggen mijn vrouw kreeg vanmiddag met mij ook geen verbinding en ik heb een tijdje bij Arden gezeten. Daudio deed mij niks,bas vond ik onzuiver en romelig en hoog wat schel mvg wol Het laag was daar een beetje "overdone". Ik weet niet hoe dat in een andere ruimte zal klinken. Voor een definitief oordeel, zou je deze luidspreker in meerdere ruimtes moeten horen. Hij is ook als bouwpakket te koop. Ik dacht voor 2995,00 dat scheelt een slok op een borrel. Etude vond ik niet meer mee kunnen in deze tijd. Het was allemaal wat rommelig en vaag. Wel leuk dat deze luidsprekers er nog zijn. Maar niet meer dan dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 14 september 2013 Report Share Posted 14 september 2013 Beide gemist... Ik vond de Blumenhofers bij Sonore AC (AC staat voor Arnold en Cock)wat tegenvallen. Erg scherp en weinig diepte in het laag. Dat zal dan wel aan de paar nummers die tijdens ons bezoek gedraaid werden hebben gelegen. Maar ook de Blumenhofers bij Marco waren erg scherp (op het moment dat wij er waren). Maar dat lag zeker aan de vijftigerjaren opname die toen draaide. Bij Fritz klonken ze wél prima. Zo zie je maar, de FS2 klonk vorig jaar bij Engels prachtig. Nu is het weer totaal anders. Op zo'n show is het altijd maar een momentopname, dus daar is weinig aan te concluderen. Ik vond het goed klinken bij Dynamikks, Pink Faun, BD Design, Lawrence Audio, Antelope, Daudio (van een vroeger forumlid) en Trinov . Over rest schrijf ik niks, omdat ik het: of niet gehoord heb, of ik het slecht vond klinken, of ik te weinig heb gehoord om er iets van te kunnen zeggen. De uitsmijter was het opnemen door Fritz de With van Dean Peer op het einde van de dag in de kamer van Musical Reality. Die nieuwe Endavors lieten die basgitaren werkelijk perfect klinken. Dean was er zelf eigenlijk ook verbaast over. Jammer dat ik deze luidsprekers niet met gewone muziek gehoord heb. Gisteravond zijn we nog bij Beste Keus geweest. Behalve dat dit een afhaalpunt voor de internetwinkel is, is hier ook een echte audiowinkel gevestigd. Met erg mooi spullen. De Muon's op Hegel klonken er zeer goed. Bij sommige opnamen wat scherpte, maar meestal een prachtig open en dynamisch geluid. De overgang naar de kleine 50 aan het einde van de avond was dan ook wel erg groot. Toch wel minder dynamisch en ook minder open van klank. Op zich niks mis mee, maar na dat Muon optreden.... . Dat Chris een akoestiekmeting van Rivasono heeft gewonnen is ook erg leuk. Daar krijgen ze de handen vol aan.... Ik hou jullie op de hoogte. Verder hebben we weer veel mensen ontmoet, wat demo's voor de audioclub besproken en helaas geen livemuziek gehoord. Eigenlijk had ik nog een dag moeten gaan. De afgelopen jaren heb ik meerdere keren Blumenhofers gehoord. De ene keer klonk het alleen maar analytisch, het geluid werd op je af gegooid. De andere keer was het voor mij precies goed. Bij Frits vond ik het laag vandaag juist wat minder strak. Een en ander is sterk afhankelijk van diverse factoren, maar daar hebben we het al eens over gehad. In zijn algemeenheid denk ik dat deze luidsprekers behoorlijk "in the face" zijn. Twee Harbeth monitoren in twee verschillende ruimtes klonken vandaag ook compleet anders. Bij Garmt veel te gekleurd midden en bij Adiomaat precies goed. Akoestiek, akoestiek en nog eens akoestiek en apparatuur natuurlijk. Luidsprekers altijd eerst thuis proberen. Verder begrijp ik niet waarom er altijd wel mensen aanwezig waren, die overal doorheen denken te moeten praten. Misschien luisteren die liever naar zichzelf!? Een tip voor de demonstrator: "vind u het vervelend dat ik muziek draai tijdens het praten?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 september 2013 Report Share Posted 15 september 2013 Bij Frits vond ik het laag vandaag juist wat minder strak. Wat minder strak, je drukt je buitengewoon voorzichtig uit, het lijkt wel of dat laag bij velen de referentie is geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 15 september 2013 Report Share Posted 15 september 2013 Wat minder strak, je drukt je buitengewoon voorzichtig uit, het lijkt wel of dat laag bij velen de referentie is geworden. Ik druk mij bewust buitengewoon voorzichtig uit. Wijs geworden door ervaringen op andere fora. Telkens als ik daar eenvoudigweg mijn mening gaf, vielen er hele volksstammen over mij heen. Mijn mening is gebaseerd op 35 jaar ervaring als musicus/muziekdocent/dirigent. Elke dag werk ik met akoestische instrumenten. Volgens de meeste forumleden zijn musici half doof, dus dat zegt helemaal niks. Voor 1 keer wil ik een uitzondering maken en mijn mening over wat laag tijdens de X-Fi geven. Daarbij loop ik het risico door een aantal lui belaagd te gaan worden, waardoor wederom een discussie ontstaat die in een vroegtijdig vertrek resulteert. Maar goed, daar zal ik dan proberen niet op in te gaan. Daudioi: Het laag was te hard in verhouding met het midden en hoog. Niet alleen te hard, maar ook met veel te weinig detail. Ook in het laag kun je van detail spreken. Het hout van de klankkast van de contrabas, was niet duidelijk te horen. Het klonk nogal opgeblazen allemaal. Voor een leek kan dit laag als geweldig ervaren worden. Er zijn mensen die het laag zo willen horen. Dat kan natuurlijk. Blumenhofer bij Frits van STS: Dit laag klonk zeer royaal. Het gaf de indruk oneindig laag te kunnen. Het was meer een zoevend laag, zoals dat vroeger bij een aantal transmissionlines te horen was. Ik zou er prima mee kunnen leven, maar toch was er iets mee. Een gebrek aan nauwkeurigheid viel daarbij het meest op. De contrabas was niet te "pakken". Dit laag vond ik minder slecht dan dat bij Daudio. Maar zoals gezegd, dat kan ook nog aan andere factoren liggen. Zo en nu ga ik mijn harnas aantrekken, zandzakken voor de deur leggen, alle ramen sluiten en de radio aanzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 september 2013 Report Share Posted 15 september 2013 Nergens voor nodig wat mij betreft, recht voor z'n raap is mijn devies, heb me daar ook niet altijd geliefd mee gemaakt. Bij Fritz vervormde het laag en was te veel te luid. Lijkt veel op dat bas-reflex laag van 90% van de bas-reflex speakers. Je mening over transmissionline's kan ik niet delen, de in mijn bezit geweest zijnde, IMF TLS 80, IMF RSPM Improved, IMF SACM en de TDL Reference hadden allen een beetje hetzelfde signatuur, maar (gelukkig) duidelijk anders dan de Blomenhofers van Fritz. Overigens heb ik ze ook in Fritz zijn eigen ruimte gehoord en klonken ze dusdanig dat ik ze niet zou willen terwijl hij zelf razend enthousiast was/is. De Blomenhofers waar Sonore mee speelde hadden echter een laag wat én diep ging én met een goede definitie in het laag. Alles natuurlijk mijn persoonlijke mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 september 2013 Report Share Posted 15 september 2013 Grappig Jongensdroom dat jij de Harbeths 7 ook beter vond klinken dan de 30. In zijn algemeenheid worden de 30 als de betere gezien maar ik deelde jouw ervaring helemaal. Ik ben zelf nogal wat bezig geweest om het allemaal goed te krijgen thuis. In Veldhoven hebben ze daar een avond voor. Het enige wat je krijgt is een indruk van de potentie van een systeem en de mogelijke valkuilen. Marco demonstreert erg goed meestal, maar je moet van het geluid houden. Hetzelfde geldt voor systemen waar met roomcorrectie wordt gewerkt. Net als met dat kleine schoonheidsfoutje maakt ze juist knap. En wat moet in met 30 verschillende instellingen? Hans en ik zitten hier duidelijk niet op een lijn. Thuis gekomen wilde ik een plaatje opzetten. Na veel zoeken alle buizen uit de eindversterker gehaald en de pinnetjes weer schoongemaakt. Toch nog even lekker na Nat King Cole geluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 september 2013 Report Share Posted 15 september 2013 Goed laag valt kennelijk niet mee. De eerste vereiste is toch dat het niet bonkt en niet opvalt. Dat zal wel gemakkelijker zijn naarmate het minder diep gaat. (Maar die eerste Wharfedales van mij bonkten al bij 200 Hz...) Als speakers groter zijn dan de mijne denk ik al gauw dat de nadruk daarbij juist ligt op het laag, waarbij mid en hoog dan vaak minder aandacht hebben. Kunst is denk ik een consistent geheel te verkrijgen. Maar het is vast ook lekker om het in je onderbuik te voelen (wat me bij een orkest eigenlijk nooit overkomt). Bij Endhigh klinkt er zeker een consistent geheel, maar, daar heb je de verwende audiofiel in me, ik miste de grote trom. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts