Jump to content

X-Fi 2013 14 En 15 September

WanFie
 Share

Recommended Posts

Wat iedereen schijnt te vergeten is dat je bij zo'n show voornamelijk zit te luisteren naar de meestal beroerde acoustiek van die hotelkamertjes met trillende wanden, rammelende kopjes, glazen en conussen en wat er nog meer roet in het eten kan gooien.

Die shows zijn leuk om een indruk te krijgen van wat er allemaal nieuw wordt gebracht en om praatjee aan te knopen.

Een mening omtrent geluidskwaliteit kun je daar simpelweg niet vormen.

binnen de beperkingen van de ruimte

Gezien de vele vermeldingen van opgeblazen dragonderbassen waag ik dat toch te betwijfelen.

Ik was er dit jaar niet bij maar van vorige (VAD) shows kan ik me nog heel goed de rammelende tussenwandjes herinneren en ook dat gedreun in het laag.

Het kan ook aan andere aspecten liggen. Niet alle wanden zullen rammelen.

Een aantal zalen hebben een kruipruimte, een aantal andere niet. Dat maakt klankmatig heel veel uit.

Wat dat praten betreft... Het klopt helemaal, maar soms dacht ik op een braderie terecht te zijn gekomen. Wanneer een importeur in de demoruimte overtollig spul aan de man probeert te brengen, kan dat ook niet anders. Hiermee was de toon eigenlijk wel gezet en werd het overal nogal makkelijk rumoerig. Wel jammer, van echt luisteren komt dan weinig terecht.

Ook de ruimtes met meerdere sets werden snel rumoerig. Ook logisch, wanneer er bij de andere set wat mensen zitten te wachten is stil zijn moeilijk.

De demogevers stonden overigens ook vaak in de ruimte te praten. Ik denk dan... ga even op de gang staan.

Maar het onbeschofts vond ik de mensen die door het verhaal van de demogever door stonden te praten... blijf dan weg.

:)

Gebrek aan respect voor anderen en egoisme is het eerste wat in mij op komt.

Een beetje geoefend ook kan er wel doorheen luisteren en horen wat de set zelf doet. Tenzij de speakers heel erg ruimte afhankelijk zijn voor hun kunnen, dan houdt het op.

Tja ..... ik ben super-allergisch voor traag/slecht/teveel/boemerig laag en dat is wat ik vaak hoor op die shows.

Zeker als de speakers groot zijn en veel laag weer kunnen geven.

Dan kan de rest nog zo goed zijn (detail, plaatsing e.d.) maar daar kan ik me dan niet meer overheen zetten c.q. doorheen luisteren.

Dat is ws. ook de reden dat ik kleine(re) monitorspeakers vaak beter vind presteren dan grote luidsprekerts.

De gratis Marantz cd gemaakt door Fritz de With van STS klinkt als zijn set, modderig aangezet laag. Jammer.

Wel aangezet, eigenlijk eerder wat overdreven laag, maar modderig kan ik niet zeggen.

Hoe zat 't ook alweer met dat gekregen paard...??

Ik heb de CD gisteren met veel plezier gedraaid. Afgezien van het te overdreven laag, klinkt het best wel goed en staan er een aantal leuke nummers op. Ik moet wel zeggen dat ik hem eerst op de server gezet heb en daarna gespeeld.

Wel aangezet, eigenlijk eerder wat overdreven laag, maar modderig kan ik niet zeggen.

't is maar welke naam je eraan geeft, kwaliteit is het in ieder geval niet en dat is jammer. 

Fritz luistert in ieder geval anders naar muziek dan ik, niks mis mee, de hedendaagse jeugd met hun boemboem in de auto zal er wel gelukkig mee zijn ;)

Lulkoek, als je jezelf respecteerd moeten de opnames onberispelijk zijn. Als je zo hoog van jezelf opgeeft stel je je kwetsbaar op, zorg er dan voor dat de kwaliteit perfect is.

Als opnametechnicus zou je in staat moeten zijn om de muziek zo op een cd te krijgen, dat het dicht bij de werkelijkheid komt.

Maar misschien ligt het wel aan je eigen set / akoestiek!?

Wat een hoop negativisme... De show deugt niet, de CD deugt niet en de geluidskwaliteit op de show deugt niet. Behalve in één enkele kamer.

Ik ben er zaterdag van 10 tot 18 uur geweest en kwam eigenlijk nog tijd te kort. Ik heb geen concert meegemaakt en nog enkele kamers gemist. Ik vond de show prima georganiseerd en erg gezellig. Dat het op zo'n show anders klinkt dan wat zou kunnen is toch ook logisch. De meeste hebben de set in een paar uur op moeten bouwen en inregelen. De kamers zijn stuk voor stuk erg verschillend. De afmetingen zijn verschillend, maar de bouwwijze ook. Soms met slappe wanden soms met stevige stenen muren. Ook met slappe vloeren en vloeren op beton. Ga er als demogever maar aan staan.

Probeer eens wat positiever te zijn over de inzet van de mensen die er wél waren. Stuk voor stuk moeten deze bedrijven hard werken om het hoofd boven water te houden.

Wees blij dat we in Nederland nog een show van een dergelijk kaliber hebben.!!!

Ik hoop dat er volgend jaar door de andere helft van de audio importeurs besloten wordt weer mee te gaan doen.

Samenwerken levert altijd meer op dan tegenwerken.

Wat een hoop negativisme... De show deugt niet, de CD deugt niet en de geluidskwaliteit op de show deugt niet. Behalve in één enkele kamer.

Ik ben er zaterdag van 10 tot 18 uur geweest en kwam eigenlijk nog tijd te kort. Ik heb geen concert meegemaakt en nog enkele kamers gemist. Ik vond de show prima georganiseerd en erg gezellig. Dat het op zo'n show anders klinkt dan wat zou kunnen is toch ook logisch. De meeste hebben de set in een paar uur op moeten bouwen en inregelen. De kamers zijn stuk voor stuk erg verschillend. De afmetingen zijn verschillend, maar de bouwwijze ook. Soms met slappe wanden soms met stevige stenen muren. Ook met slappe vloeren en vloeren op beton. Ga er als demogever maar aan staan.

Probeer eens wat positiever te zijn over de inzet van de mensen die er wél waren. Stuk voor stuk moeten deze bedrijven hard werken om het hoofd boven water te houden.

Wees blij dat we in Nederland nog een show van een dergelijk kaliber hebben.!!!

Ik hoop dat er volgend jaar door de andere helft van de audio importeurs besloten wordt weer mee te gaan doen.

Samenwerken levert altijd meer op dan tegenwerken.

+1 , daar ben ik het helemaal mee eens... 

Toch zijn er wel de nodige verbeterpunten, ik blijf het lastig vinden de kamers te vinden.

Veel dichte deuren met slechte of geen briefjes wie er achter zitten.

Ook aan het begin van iedere gang een bord met wie er in die gang zitten zou helpen...

Er was wel een mooi gidsje maar ik zag er pas een toen ik naar huis ging...

Deel die dingen gewoon uit bij de kaartcontrole....

Ook een aantal demo`s meegemaakt waar niets wordt verteld over de muziek of door de plaatjesdraaier over waarop ze afspelen.

Vertel wat over je product, wordt enthousiast.

Teveel zalen vond ik waar ik (te lang) moest wachten voor er iets gebeurde. Allemaal met volslagen stilte zonder wat te zeggen op een Ipad bladeren...

Ik ben daar maar weggelopen...

Genoten: ja van de Devore (oerang oetan) luidsprekers, bij Daluso klonken de ( monitor) luidsprekers erg mooi, bij Musical Reality vond ik de nieuwe luidsprekers waar Dean Peer een demo gaf zeker niet verkeerd, niet mijn smaak, maar ik ken genoeg mensen die dat prachtig vinden.

En veel mensen gesproken, het was perfect weer, alleen waarom al die wegafsluitingen?

Zo'n show lijkt me vooral bedoeld om mensen te ontmoeten, om spullen te bekijken en om vervolgafspraken te maken om interessante spullen te gaan beluisteren. Als je naar zo'n drukbezochte show gaat in de veronderstelling dat je naar een perfecte en op jouw smaak afgestemde demonstratie gaat luisteren op basis waarvan je een gefundeerd oordeel kan vellen over het geluid wat de getoonde spullen voortbrengen maak je in mijn optiek een denkfout.

Aan de andere kant zou het voor audiohandelaren en importeurs niet moeilijk moeten zijn om in een willekeurige flinke (hotel)kamer of vergaderzaal een zeer goed klinkend geheel neer te zetten. Je moet er natuurlijk niet te veel mensen tegelijk in willen hebben, dat doet men thuis ook niet.

Beste Forum leden...

Wij (sts team) hebben 2 heerlijke dagen gehad met top muziek(lekker live sterkte) en konden zolang de kamer het toe liet

lekker uitpakken.We hebben ongeveer 50 foto,s gemaakt ,met steeds nieuwe hifi/muziek liefhebbers....kortom de zaal

was altijd vol(en bleef vol)zelfs met ramstein auf krieg starke.Daar naast victor wooten,steve ray vaughan,drums solo

ect ect...maar ook nat king cole heerlijke 50e jaren muziek.Het was natuurlijk voor de Ruudjes en jongensdroom een GROTE

natte droom ..ach zoveel bas konden de H H Heren niet aan.Zijn natuurlijk nooit naar een live concert geweest.

En natuurlijk (ist in die heimat alles viel besser)Er is een limit aan de kloosterkamers,on geacht hoeveel basstraps je

neer zet Toch liepen er geen mensen weg (heb ze vaak voorgesteld dat The lighthearted calvinisten in de zaal deze optijd.........................

konden verlaten...maar dat gebeurden niet...of ach ja de twee gebroeders ruudje en de jongensdroom die bij ons in hun

oortjes niet werd waar gemaakt....sorry for that.

)

Wie is er hier nu negatief?

Het is zo, als je een demo geeft probeer dan, zoals eerder door mij gezegd 'binnen de beperkingen van de ruimte' zo goed mogelijk te presteren. Het kan best zo zijn dat degene die de demo geeft het wél goed vind terwijl de luisteraar(s) een andere mening is toegedaan. Mits onderbouwd moet dat toch kunnen?

Wat mij betreft was de show overwegend de moeite waard, ik rijd er niet voor niets 250 km voor terwijl ik weet wat ik kan verwachten na al die jaren. Je hoopt altijd op een uitschieter. En waar heb ik gezegd dat de cd niet deugt?  

Dit zei ik wel:

Ruud, on 15 Sept 2013 - 11:04 PM, said:

De gratis Marantz cd gemaakt door Fritz de With van STS klinkt als zijn set, modderig aangezet laag. Jammer.

...Het was natuurlijk voor de Ruudjes en jongensdroom een GROTE natte droom ..ach zoveel bas konden de H H Heren niet aan.Zijn natuurlijk nooit naar een live concert geweest.

En natuurlijk (ist in die heimat alles viel besser)Er is een limit aan de kloosterkamers,on geacht hoeveel basstraps je

neer zet Toch liepen er geen mensen weg (heb ze vaak voorgesteld dat The lighthearted calvinisten in de zaal deze optijd.........................

konden verlaten...maar dat gebeurden niet...of ach ja de twee gebroeders ruudje en de jongensdroom die bij ons in hun

oortjes niet werd waar gemaakt....sorry for that.

)

Het is hier niet nodig om op de man te spelen. Daar zijn andere fora voor.

Van welk bedrijf was u ook alweer? Oh ja, STS. U maakt hier geen goede beurt.

Beste Forum leden...

Wij (sts team) hebben 2 heerlijke dagen gehad met top muziek(lekker live sterkte) en konden zolang de kamer het toe liet lekker uitpakken. We hebben ongeveer 50 foto,s gemaakt, met steeds nieuwe hifi/muziek liefhebbers....kortom de zaal was altijd vol(en bleef vol)zelfs met ramstein auf krieg starke. Daar naast victor wooten,steve ray vaughan,drums solo ect ect...maar ook nat king cole heerlijke 50e jaren muziek.

Het was natuurlijk voor de Ruudjes en jongensdroom een GROTE natte droom ..ach zoveel bas konden de H H Heren niet aan. Zijn natuurlijk nooit naar een live concert geweest.

En natuurlijk (ist in die heimat alles viel besser)er is een limit aan de kloosterkamers, ongeacht hoeveel basstraps je neer zet. Toch liepen er geen mensen weg (heb ze vaak voorgesteld dat The lighthearted calvinisten in de zaal deze op tijd konden verlaten...maar dat gebeurde niet...of ach ja de twee gebroeders ruudje en de jongensdroom die bij ons in hun

oortjes niet werd waar gemaakt....sorry for that.)

Beetje jammer Fritz, je zou ook iets met die kritiek kunnen doen, maar jij met je absolute gehoor hebt natuurlijk het gelijk aan je zijde. En wij zijn maar domme, slechte luisteraars.

Het is hier niet nodig om op de man te spelen. Daar zijn andere fora voor.

Van welk bedrijf was u ook alweer? Oh ja, STS. U maakt hier geen goede beurt.

Maakt niet uit hoor, je moet tegen een stootje kunnen.

Buiten dat, in het echt is Fritz best een aardige kerel, ben een keer gaan luisteren naar de Blomenhofers in zijn studio. Zelfs na mijn (opbouwende?)kritiek bleef hij aardig en gaf zelfs nog koffie.

Maakt niet uit hoor, je moet tegen een stootje kunnen.

Buiten dat, in het echt is Fritz best een aardige kerel, ben een keer gaan luisteren naar de Blomenhofers in zijn studio. Zelfs na mijn (opbouwende?)kritiek bleef hij aardig en gaf zelfs nog koffie.

Natuurlijk kunnen we hier tegen een stootje. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar als een handelaar mij iets wil verkopen is het beter als hij niet eerst over mijn schoenen pist. Er zijn in audio land immers genoeg andere aanbieders die zich wel weten te gedragen.

Het laag was daar een beetje "overdone". Ik weet niet hoe dat in een andere ruimte zal klinken. Voor een definitief oordeel, zou je deze luidspreker in meerdere ruimtes moeten horen.

Hij is ook als bouwpakket te koop. Ik dacht voor 2995,00 dat scheelt een slok op een borrel.

Hmm, draaide daar toevallig toen niet die CD van Fritz? De jongens van Daudio waren zelf erg gecharmeerd van Fritz zelf en van zijn opname techniek lees ik op een ander forum. Ze vonden het zelf heel bijzonder dat zo'n bijzondere man de Daudio's het beste van de hele beurs vond :D

Zou het gewoon smaak zijn, die dikke bassen? Aan de andere kant is op een beurs bijna altijd het laag veel te dik aangezet. Verkoopt gewoon beter... Mijn kopje thee is het ook niet.