r.a.v.o.n Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Dit keer heb je volkomen gelijk,Wat moet ik zoeken als prof op een amateur websitje.Waar ongeveer 728 hifi boys zich hebben gemeld...en er nu nog maar rond de 10 de dienst uitmaken.Safe achter hun toetsen bord kunnen zij de audio wereld hun lesje leren...Maar kom niet te dicht bij als prof,denk ook niet dat zij in de openbaarheid gaan treden....nee..Dat is iets wat zij niet aan kunnen.Vandaar die schuilnamen.Papieren tijgers zijn het .ook nog van het laffe soort.Zij mogen je van alle kanten afkraken.Maar oh oh oh als je een reaktie geeft. Dat moet je natuurlijk worden gestraft,wat denkt deze man wel om zomaar op dit edele forum iets terug te zeggen. een statement is uitsluitend voor behouden aan de H.H.Elite komende van uit het heilige der heilige. De grootst fob is dat al die zogenaamde deskundigheid ,nooit te terug is te vinden in hun eigen luister opzet. De frustratie hier over is zo groot,dat je makelijk een agressie theorie er op los kan laten. De beste manier is volgens Sigmund Freud.is om alles wat boven het audio maaiveld uitsteekt,weg te maaien. Vooral die lui die het hebben aan gedurfd,om dure kabels te kopen,ect ect...zo onderscheid zich de klasse. Kortom je kan met deze filosofie heel lang door gaan.Maar ik heb zo,n gevoel dat er nu vooral bij de boys waar dit voor bedoeld is,iets van een beginnend knagen zich aan meld.Dat komt omdat niemand in strijd is gegaan. goed.Ik heb hier verder niets meer te zoeken(voor de duidelijkheid er zijn forum leden die hier niet ondervallen) Ben zo blij dat de nattedroom geen werkelijkheid is geworden.Ga in nu weer begeven onder het prof volk. Dat was het weer..advies INPAKKEN EN WEG WEZEN. fritz de with ..kijk ik durf er wel mijn naam onder te zetten. Zelfreinigend vermogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 sonore eind versterker die moet je beslist in de gaten houden,ik wil hem nog eens luisteren bij rapsodie Ik vond deze keer de cd beter als de plaat bij sonore ik vond de plaat groot en big zat ook geen leven in het geluid en daar had de pluto moeten staan zowel geluid als marketing technisch. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik heb inmiddels de dertiende editie van de STS Marantz demo binnen in PCM. De veertiende editie is onderweg. Mijn eerste luister indruk van de dertiende editie is dat het laag in een aantal nummers nogal zwaar aangezet is. Niet prettig, er ontstaat bij sommige nummers een ondefinieerbaar onrustig en drukkend gevoel, veroorzaakt door teveel en vooral rommelig laagfrequent geluid. Om dat bij mij voor elkaar te krijgen is best een knappe prestatie. Een snelle blik op de frequentie analyzer bevestigt mijn luister indruk. Het is nog te vroeg voor een conclusie. Later meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Dit keer heb je volkomen gelijk,Wat moet ik zoeken als prof op een amateur websitje. blablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablabla Dat was het weer..advies INPAKKEN EN WEG WEZEN. fritz de with ..kijk ik durf er wel mijn naam onder te zetten. Nou Fritz, je mag dan wel een professional zijn (= iemand die zijn geld met audio verdiend), je hebt je wel laten kennen als een ontzettend arrogante windbuil, bepaald niet professioneel. Inpakken en wegwezen...opgeruimd staat netjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Dat laag is handel een mens wil horen wat niet bestaat ,daar kom je alleen achter als je veel live hoort. Geef een voorbeeld ,puur analoge opname en daar krijg je extra een voetmicrofoon geplaats om het laag aan te dikken , je spreekt hem aan en hij gaf als reden op, anders krijg ik mijn elpee,s niet aan de man gebracht dus is het gewoon handel punt uit. En zo kan ik nog een voorbeeld noemen ,het is je betaalt kogelbiefstuk en je krijgt biefstuk mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Plaatjesdraaier ,Fritz is gewoon een beetje veel geiriteerd, draaid wel bij. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Dat laag is handel een mens wil horen wat niet bestaat ,daar kom je alleen achter als je veel live hoort. Geef een voorbeeld ,puur analoge opname en daar krijg je extra een voetmicrofoon geplaats om het laag aan te dikken , je spreekt hem aan en hij gaf als reden op, anders krijg ik mijn elpee,s niet aan de man gebracht dus is het gewoon handel punt uit. En zo kan ik nog een voorbeeld noemen ,het is je betaalt kogelbiefstuk en je krijgt biefstuk mvg wol Mijn vrouw kwam eens thuis met een opname van Wham (George Michael). Het klonk alsof de loudnessknop stond ingedrukt. Het is de bedoeling van zakenlui dat er geld verdient wordt. Dat kan ten koste gaan van de artistieke prestatie. De een gaat daar wat verder in dan de ander. STS zal ook geld moeten verdienen. Alleen moet men dan geen zaken gaan ontkennen. En al helemaal niet zo hoog van de toren blazen. In plaats daarvan wil STS weten, wat de werkelijke namen van de forumleden zijn. Staat er bij hen dan binnenkort een knokploeg voor de deur? Op dit forum bevinden zich electrotechnici, ontwerpers, reparateurs, musici, hifi-kenners, ervaren concertbezoekers etc. Onderschat nooit je "tegenstander". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Fritz is gewoon een beetje veel geiriteerd, draaid wel bij. mvg wol Laat ie dan elders hulp zoeken i.p.v. er hier maar een beetje inhoudsloos op los te kafferen. Een beetje geirriteerd? Het geschrijf van de man komt mij zwaar overspannen over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Fritz had in Rotterdam wel verstand van opname,s want na de opname liep bijna iedereen weg en wollie bleef zitten en wat bleek nou we hebben de opname in drie vormen gehoord a-symetrisch ,symetrisch en symetrisch -10 db en op dat moment vond ik symetrisch het beste en toen heb ik fritz gevraagd en hij zij meteen nummer 2. Alleen jammer dat de opname nog niet gerealiseerd is op cd. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik dacht toch dat jullie een brede rug hebben gewoon rustig bliiven en tot 10 sorry 20 tellen en dan pas antwoorden . Ik kom soms elke week met zo,n mensen in aanraking is dat geen mooi beroep wat ik heb . Elke persoon is anders en die heeft zich niet zelf gemaakt. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Elke persoon is anders en die heeft zich niet zelf gemaakt. mvg wol Op een forum is het vrij simpel Wol: Je bent zoals je je voordoet. Je hebt het zelf voor het kiezen: Querulant, blaaskaak, clown, wijsneus, zedenprediker…. of gewoon iemand die tevreden is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik dacht toch dat jullie een brede rug hebben gewoon rustig bliiven en tot 10 sorry 20 tellen en dan pas antwoorden . Ik kom soms elke week met zo,n mensen in aanraking is dat geen mooi beroep wat ik heb . Elke persoon is anders en die heeft zich niet zelf gemaakt. mvg wol Dag Wiel, Je schrijft "zo'n mensen", werk je in de zorg? Dat lijken mij zware beroepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Fritz had in Rotterdam wel verstand van opname,s want na de opname liep bijna iedereen weg en wollie bleef zitten en wat bleek nou we hebben de opname in drie vormen gehoord a-symetrisch ,symetrisch en symetrisch -10 db en op dat moment vond ik symetrisch het beste en toen heb ik fritz gevraagd en hij zij meteen nummer 2. Alleen jammer dat de opname nog niet gerealiseerd is op cd. mvg wol Er staan een paar nummers op de site van vanderleur audio... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Toch jammer dat dit Frits/STS gedoe zo uit de hand gelopen is. Ik begrijp de emoties (van beide kanten) wel, maar was dit nu echt allemaal nodig? Eigenlijk gaat dit toch nergens over (geen groot wereldprobleem of onrecht, gewoon wat smaak- en meningsverschillen). Nu ja, time heals (sometimes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik heb inmiddels de dertiende editie van de STS Marantz demo binnen in PCM. De veertiende editie is onderweg. Mijn eerste luister indruk van de dertiende editie is dat het laag in een aantal nummers nogal zwaar aangezet is. Niet prettig, er ontstaat bij sommige nummers een ondefinieerbaar onrustig en drukkend gevoel, veroorzaakt door teveel en vooral rommelig laagfrequent geluid. Om dat bij mij voor elkaar te krijgen is best een knappe prestatie. Een snelle blik op de frequentie analyzer bevestigt mijn luister indruk. Het is nog te vroeg voor een conclusie. Later meer. Om weer terug te keren naar het lijdend voorwerp: De Marantz demo CD: Over die STS Marantz demo kan ik weinig zeggen die heb ik niet maar op de site van sts-digitalshop staan ook wat demo tracks. Heb er daarvan een aantal beluisterd. Van die tracs kan ik zeggen: Ruimtelijk wel aardig in orde maar naar verhouding veel te dik opgepimpt laag! Persoonlijk vind ik dat hondsvermoeiend om te luisteren: De tonale balans in het laag is gewoon zoek. Kan mij niet voorstellen dat anderen dat lang prettig blijven vinden, ook al zijn het bas liefhebbers. Dat is toch echt de smaak van de man achter de knoppen. Dat mag natuurlijk best maar mogen anderen een andere smaak hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Om weer terug te keren naar het lijdend voorwerp: De Marantz demo CD: Over die STS Marantz demo kan ik weinig zeggen die heb ik niet maar op de site van sts-digitalshop staan ook wat demo tracks. Heb er daarvan een aantal beluisterd. Van die tracs kan ik zeggen: Ruimtelijk wel aardig in orde maar naar verhouding veel te dik opgepimpt laag! Persoonlijk vind ik dat hondsvermoeiend om te luisteren: De tonale balans in het laag is gewoon zoek. Kan mij niet voorstellen dat anderen dat lang prettig blijven vinden, ook al zijn het bas liefhebbers. Dat is toch echt de smaak van de man achter de knoppen. Dat mag natuurlijk best maar mogen anderen een andere smaak hebben? Waar luister je de tracks op af? Ik vind het laag wel stevig hier maar niet echt overdreven, Live is een drumstel ( mijn zoon is drummer dus ik heb dat dagen aangehoord) ook heel stevig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik heb ze op mijn set afgeluisterd (monitors + sub), PC speakers en hoofdtelefoon. De sub moest ik wat terug zetten om niet de kamer uit te bonken. De PC speakers gingen over hun nek als ik de equaliser niet gebruikte op wat hoger volume en op de hoofdtelefoon een nogal drukkend geluid. Moest toch ook het laag wat terug om het genietbaar te krijgen. Het is even aardig maar niet voor lang. Het laag staat gewoon niet in verhouding met de rest. Het is op de ene track wel erger dan op de andere. Soms lijkt het wel alsaf de contrabas als solo instrument ingemixed is, maar meer als bas dan als contrabas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik heb ze op mijn set afgeluisterd (monitors + sub), PC speakers en hoofdtelefoon. De sub moest ik wat terug zetten om niet de kamer uit te bonken. De PC speakers gingen over hun nek als ik de equaliser niet gebruikte op wat hoger volume en op de hoofdtelefoon een zwaar drukkend geluid. Het is even aardig maar niet voor lang. Het laag staat gewoon niet in verhouding met de rest. Het is op de ene track wel erger dan op de andere. Soms is lijkt het wel alsaf de contrabas als solo instrument ingemixed is. Ik vind het wel merkwaardig, net even geluisterd op mijn set en ik kan niet plaatsen waarom het bij jou zo ontzettend overdreven is. Het is bij mij wel stevig, net niet over de top. Niet mijn soundje maar zeker niet zo dat ik de lage tonen overheersend vind.. Ik vind wel de Groove into Bits serie prettiger gemixed als bijvoorbeeld Leonardo Amuendo... die heeft ( zeker voor een gitaar) wel heel veel laag.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik heb zo random wat tracks gepakt en niet echt op het album gelet. Maar het klopt dat het bij het ene wel erger is dan bij het andere. Overall is het gewoon "te", zeker in vergelijk met "live". Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Misschien wel een leuke anecdote: Fritz was hier ooit eens op bezoek (we komen af en toe bij elkaar luisteren) om naar mijn, toen, nieuwe speakers te luisteren. Nog voor de Jeroen modificatie, Pjotr! Hij had een CD tje bij zich waarmee hij het laag bij mij wel even zou testen. Nou, het leek wel of er een aardbeving plaats vond. Wat een gedreun. Dat vond Fritz ook. Ik moest maar wat meer Twaron in de baskast stoppen. Ter plekke gedaan, maar het gedreun kregen we niet weg. Volgens Fritz, die toen de Blumenhofers al had, was het bij hem niet te veel laag. Na de Jeroen modificatie werd het laag bij mij wel strakker, maar dat ene nummertje kan ik nog steeds niet draaien. Ik denk dat de Blumenhofers het laag net wat rustiger/ingetogener weergeven dan de werkelijkheid. Als je daar dan op afmixt, krijgt de CD uiteindelijk voor de gewonere speaker net te veel laag. Zo hoorde Fritz hier een nummer van Karen Matheson dat hij graag op een demo CD wilde hebben. Dat nummer staat nu op een van zijn CD's. Hij heeft echter wel het laag opgevoerd. Voor mij hoefde dat echt niet. Kwestie van smaak, of toch iets of wat basarmere Blumenhofers? Fritz heeft mij zondag het betreffende nummer nog even laten horen op de Blumenhofers en daar vond ik het laag al vrij dominant. Misschien toch een smaak kwestie. Gelukkig valt over smaak niet te twisten. Hoewel? Overigens jammer van dat gekissebis hier, want ik denk dat iedereen hier best wel een aardig persoon is als je hem ontmoet. Dat geldt voor mij zeker ook voor Fritz. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Om weer terug te keren naar het lijdend voorwerp: De Marantz demo CD: Over die STS Marantz demo kan ik weinig zeggen die heb ik niet maar op de site van sts-digitalshop staan ook wat demo tracks. Heb er daarvan een aantal beluisterd. Van die tracs kan ik zeggen: Ruimtelijk wel aardig in orde maar naar verhouding veel te dik opgepimpt laag! Persoonlijk vind ik dat hondsvermoeiend om te luisteren: De tonale balans in het laag is gewoon zoek. Kan mij niet voorstellen dat anderen dat lang prettig blijven vinden, ook al zijn het bas liefhebbers. Dat is toch echt de smaak van de man achter de knoppen. Dat mag natuurlijk best maar mogen anderen een andere smaak hebben? Dat klopt precies dat ligt ook aan de man achter de knoppen voorbeeld Patricia Barber heb ik 5 verschillende labels van de zelfde cd en die klinken allemaal anders terwijl ik het eerste orginele label het beste vindt. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest webmaster Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Enig overleg tussen de moderatoren heeft er toe geleid dat we besloten hebben viceadmiraal61 een ban te geven. Op zijn eigen verzoek is deze ban voor onbepaalde tijd. Graag ontopic verder, er hoeft geen commentaar op deze beslissing hier gepost te worden. Voor vragen kan je altijd een moderator een mail sturen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 En nog een verslag : http://www.hifi.nl/artikel/21065/Verslag-X-fi-High-End-Audioshow-2013.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 Ik ben dit jaar voor de eerste maal geweest en er waren voor mij toch wel enkele sets die eruit sprongen. Maar diegene die mij het meest heeft verrast is de set met oudere Audio Physics, Array eindversterkers en de Trinnov voorversterker/roomcorrector. Voor mij persoonlijk de beste set. Ik ben 3x terg geweest en elke keer was ik gepakt door de muziek. The End van The Doors was magisch goed. Ik las dat Onno iets miste in deze set, nml een kleurtje. Het was hem "te" perfect. Tja, dat is dan weer een kwestie van smaak nietwaar. Spijtig was dat er vaak bij velen, veel te luid gespeeld werd. Guido Gydotron Audio Het was overigens Carl die dit schreef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Laat het duidelijk zijn ik heb daar maar kort geluisterd en alleen naar het tweede pianoconcert van Chopin meen ik. Op basis van mijn beperkte ervaringen luister ik liever naar een akoustisch aangepaste ruimte dan naar een elektronisch aangepast geluid. Op een of andere manier mist dat echtheid. Vandaar die vergelijking met de vrouw met een schoonheidsfoutje: ieder mens heeft namelijk schoonheidsfoutjes.Maar zoals ik al zei , ik wil me van het tegendeel laten overtuigen. PS ik denk bijvoorbeeld dat Hans hier hetzelfde in staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts