WanFie Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 Dat dan weer wel, eerst met normale akoestiekaanpassingen, wanneer dat helemaal niet lukt, kun je zo'n corrector eens proberen. Maar mensen die hun set perse in die kale moderne woonkamer willen zetten misschien ook een oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Helemaal met je eens Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gydotron Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik ben het helemaal eens dat je best je ruimte akoestisch aanpast, dat zei de man van Trinnov zelf. Ik heb een afspraak gemaakt met de importeur en wil het toestel uitgebreid uitproberen in onze door Rivasono aangepaste luisterruimte. Als het een meerwaarde is ga ik het zeker inkopen. Grtn Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 september 2013 Members Report Share Posted 17 september 2013 sonore eind versterker die moet je beslist in de gaten houden,ik wil hem nog eens luisteren bij rapsodie [...] mvg wol Dat zal daar niet meer gaan gebeuren... Doen we wel een keer ergens anders. Ik vond deze keer de cd beter als de plaat bij sonore ik vond de plaat groot en big zat ook geen leven in het geluid en daar had de pluto moeten staan zowel geluid als marketing technisch. Niet klagen joh! Ik heb ik je uitgelegd waarom dat nu zo moest! Klonk stiekum toch wel goed he, zo'n MM trap. Zo, nu weer verder met puin ruimen, ben nog steeds niet klaar met de afbouw... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Ik ben er niet geweest. Niet veel te missen daar. Vind het maar rumoerig tegen elkaar op draaien middels volume regelaar. Wat laag weergave betreft dat is gevaarlijk om te beoordelen en vergelijken als men op verschillende fysieke plekken zit/staat. Het verschil tussen te weinig/goed/teveel is vaak luisterplek afhankelijk. Meneer sts kan een hoop leren van bijvoorbeeld meneer Spido. De laatste valt nooit uit de toon en heeft wel zelfbeheersing. Wat een domper die eerste reactie van FdW. Zonde. Aard vh Beestje. Tja dan kun je beter wegblijven. Ja, en ook ik ben amateur muziekliefhebber en forumlid, maar voel me niet op m'n pik getapt. Moet er eerder om lachen. En die domme amateurs, daar valt tenminste aan te verdienen. Beroeps musici nemen het idd niet zo nauw met de spullenboel zolang er maar geluid uit komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Maar musici kunnen ook wel een potje van ze menen dat ze god zijn. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Mwah Wollie, als ze flink geld verdienen en de mede muzikanten goed kunnen betalen misschien. Maar dat is slechts een enkeling die zo goed is dat ie dat kan en dan mag dat ook wel. Over het algemeen zullen ze goed samen moeten spelen/werken anders wordt het niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 Meneer sts kan een hoop leren van bijvoorbeeld meneer Spido. De laatste valt nooit uit de toon en heeft wel zelfbeheersing. Dat was wel ooit anders.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 september 2013 Author Report Share Posted 17 september 2013 Ach... ik kan me de irritatie bij Fritz wel voorstellen. Zorgt ie (waarschijnlijk samen met de organisatie) dat er 1000 CD's liggen, beginnen ze te mekkeren dat het laag er iets te hard op staat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van de weggeefactie. Ik heb ook CD's van andere high end merken waar het laag veel te zacht op staat (Chesky) en ook veel te vet (Lizz Wright). Dat valt dan 'ns een keer zo uit... Nou én, dan draai je die CD toch gewoon niet, geef hem weg of draai hem toch en geniet van de muziek. Fritz houdt kennelijk van een beetje overdrijven. Dat is met de galm zo en het laag zo. Dat wordt door heel veel mensen enorm gewaardeerd (zelf gehoord toen ik bij Fritz op de kamer was). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 september 2013 Report Share Posted 17 september 2013 Mag ik voorzichtig het totaal niet met je eens zijn Hans. Nogmaals als je zo hoog van de toren blaast over je ervaring/prof zijn/kwaliteiten/enz mag er in ieder geval verwacht worden dat de kwaliteit van de opname verschrikkelijk goed is. Dat anderen dat opgepepte laag onderhand als referentie aannemen...so be it. Ik neem er echter geen genoegen mee, gelukkig heb ik nog voldoende medestanders, En van muziek genieten van een dergelijk opgenomen cd zal ik nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 september 2013 Report Share Posted 18 september 2013 Misschien is de aloude toonregeling toch niet zo slecht. Dan kun je van alles draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 september 2013 Author Report Share Posted 18 september 2013 . Ik neem er echter geen genoegen mee, gelukkig heb ik nog voldoende medestanders, En van muziek genieten van een dergelijk opgenomen cd zal ik nooit. Wat die medestanders er mee te maken hebben weet ik niet, je moet met je eigen oren luisteren zeg je altijd. Maar ik kan ook genieten van het smurfengeluid uit een smartphone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 september 2013 Report Share Posted 18 september 2013 Wat gek dat jij Chesky ingehouden laag toedicht maar hem de schuld gaf van het boemgedrag van een cd die ik bij je hoorde. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 september 2013 Author Report Share Posted 18 september 2013 Overal zijn uitzonderingen op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 september 2013 Report Share Posted 18 september 2013 Wat die medestanders er mee te maken hebben weet ik niet, je moet met je eigen oren luisteren zeg je altijd. Maar ik kan ook genieten van het smurfengeluid uit mijn Puppy's. Dat anderen dat opgepepte laag onderhand als referentie aannemen...so be it. Ik neem er echter geen genoegen mee, gelukkig heb ik nog voldoende medestanders, Even in de juiste context plaatsen Hans, nu lijkt het erop alsof je op mijn set doelt (daar hebben we anderen voor, die als er luisteraars komen gelijk posten hoe mooi ze het wel niet vonden...maar owee de critici, die worden verketterd) Nee, ik heb het zuiver en uitsluitend over de opname's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 september 2013 Members Report Share Posted 18 september 2013 Om het maar weer eens even over wat anders te hebben, hier even een Sneak Peak van het Einstein front (gisteren het prototype mogen aanschouwen in Germania waardoor die dus helaas nog niet op de X-fi kon staan maar daardoor wel on topic): de Einstein ''Tune''... ... een 2 x 100 Watt geintegreerde versterker met ingebouwde DAC en Phonopre. Soft Touch of ab bediening, eigenlijk dus alleen nog een computer en/of draaitafel nodig, een paar speakers, en spelen maar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 september 2013 Report Share Posted 18 september 2013 Dat ziet er wel erg fraai uit Marco. Beetje techno looks, dat mag ik wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 19 september 2013 Report Share Posted 19 september 2013 De gratis Marantz cd gemaakt door Fritz de With van STS klinkt als zijn set, modderig aangezet laag. Jammer. Het pakketje kwam vandaag binnen, dank daarvoor. Zoals beloofd mijn bevindingen. Ik heb nu twee demo cd's van Fritz de With gehoord: de dertiende editie en de veertiende editie. Als ik eerlijk ben heb ik nauwelijks positieve dingen over die CD's te melden. Het laag op beide CD's is van wisselende kwaliteit, in het algemeen veel te zwaar aangezet en rommelig. Het maakt een slordige en onrustige indruk en dat drukt de stemming bij het luisteren. Het is niet mogelijk om op het gehoor een goed oordeel te vellen over laagfrequent geluid, ik heb daarom ook gekeken naar de frequentie inhoud en dat vergeleken met de originelen voor zover ik die heb. Wat ik zag valt me tegen, zeker als ik dat afzet tegen de manier waarop Fritz zich manifesteert. De frequentie inhoud van een aantal nummers komt tamelijk exact overeen met de originelen, Boz Scaggs bijvoorbeeld (wordt op beide CD's geciteerd) houdt duidelijk van veel te veel laag en dat staat doodleuk op de demo. Er is m.i. dus geen sprake van een herkenbare "Fritz" signatuur, een aantal nummers lijkt simpelweg gekopieerd met inbegrip van het overdreven aangezette laag. Waarom heeft hij dat niet gecorrigeerd? Wat mij betreft een gemiste kans om juist wel die signatuur aan te brengen. Wat betreft de wisselende kwaliteit van het laag en de subsonische rommel die ik aantrof vermoed ik dat Fritz zich zoals de meeste mensen niet bewust is van wat er zich buiten zijn gehoorgrenzen afspeelt. Niemand maakt mij namelijk wijs dat een geluidstechnicus met opzet het laag op een demo verknoeit. Daarom vermoed ik dat Fritz het simpelweg niet gehoord heeft. Hoe dat komt weet ik niet, misschien had hij haast of zijn zijn monitoren niet geschikt. Wil je die CD terug of zal ik hem weggooien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 19 september 2013 Report Share Posted 19 september 2013 Heb je wel echt de 13e en de 14e editie? Geen download`s of kopie? De 13e heeft namelijk te weinig laag en klinkt zeker in vergelijk met de 14e en 15e editie veel te dun Hij is ook door iemand anders gemastered als de 14e en 15e ( Maarten de Boer 13e, Peter Brusse 14e en 15e) Maar als de originele opnames ook al niet gaan ligt het dan niet aan je set of acoustiek? Het lijkt me stug dat de hele luisterwereld dit niet eerder bij Boz Skaggs gehoord heeft.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 19 september 2013 Report Share Posted 19 september 2013 pjotr27, on 19 Sept 2013 - 3:30 PM, said: Heb je wel echt de 13e en de 14e editie? Geen download`s of kopie? De 13e heeft namelijk te weinig laag en klinkt zeker in vergelijk met de 14e en 15e editie veel te dun Hij is ook door iemand anders gemastered als de 14e en 15e ( Maarten de Boer 13e, Peter Brusse 14e en 15e) Maar als de originele opnames ook al niet gaan ligt het dan niet aan je set of acoustiek? Het lijkt me stug dat de hele luisterwereld dit niet eerder bij Boz Skaggs gehoord heeft.... De dertiende is een download, de veertiende is origineel. Ik kan eenvoudig duizend digitale kopieën van een digitaal origineel maken en dan is elke kopie identiek aan het origineel en die deel ik dan gratis uit op een hifi beurs. Welkom in het digitale tijdperk. De dertiende editie heeft in mijn optiek teveel laag, de veertiende editie ook. Teveel in de zin dat het lelijk wordt. In mijn optiek is de dertiende slechter dan de veertiende, vooral track 7 van de dertiende vertoont subsone rommel. Wie er gemasterd heeft vind ik niet belangrijk, een aantal nummers klinken simpelweg niet goed. De gebruikte nummers van Boz Scaggs bevatten erg veel laag en dat gaat verder dan smaak. Als je dat niet kunt horen zou je ook eens naar de frequentie inhoud van de verschillende tracks kunnen kijken. De akoestiek kan bij mij inderdaad een rol spelen, net als bij jou of bij iedere andere luisteraar. Mijn luisterruimte heeft resonanties rond 32Hz, toevallig is het laag rond 30 Hz op die demo's veel te zwaar aangedikt. Wat zijn de afmetingen van jouw luisterruimte? En dan de set. Een slechte set verbloemt dingen in slechte opnamen die met een goede set genadeloos worden aangetoond. Ik verbaas me erover dat mijn breedband luidsprekers dat laag op die demo's zo duidelijk laten horen, ik dacht dat ze niet geacht werden om zo laag te gaan. Jouw Reynaud luidsprekers zouden met hun gespecificeerde 30Hz ook laag genoeg moeten gaan om ook hoorbaar te maken wat een aantal mensen hier als problematisch aangeven. Gaan die dingen echt wel zo laag als beweerd wordt? En waarom mensen dit niet horen bij het luisteren naar Boz Scaggs weet ik niet. Wat denk je zelf? Jij bent ervaringsdeskundige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 De akoestiek kan bij mij inderdaad een rol spelen, net als bij jou of bij iedere andere luisteraar. Mijn luisterruimte heeft resonanties rond 32Hz, toevallig is het laag rond 30 Hz op die demo's veel te zwaar aangedikt. Wat zijn de afmetingen van jouw luisterruimte? En dan de set. Een slechte set verbloemt dingen in slechte opnamen die met een goede set genadeloos worden aangetoond. Ik verbaas me erover dat mijn breedband luidsprekers dat laag op die demo's zo duidelijk laten horen, ik dacht dat ze niet geacht werden om zo laag te gaan. Jouw Reynaud luidsprekers zouden met hun gespecificeerde 30Hz ook laag genoeg moeten gaan om ook hoorbaar te maken wat een aantal mensen hier als problematisch aangeven. Gaan die dingen echt wel zo laag als beweerd wordt? En waarom mensen dit niet horen bij het luisteren naar Boz Scaggs weet ik niet. Wat denk je zelf? Jij bent ervaringsdeskundige. Naast de akoestiek zullen ook je luidsprekers een grote rol spelen. Ik weet niet met welke breedbanders je luistert, misschien nog Jordan maar die kunnen gewoon niet goed diep laag weergeven.. Met een conus van 5 of 6 inch past 30 Hz gewoon niet en je krijgt problemen. Het gaat prima met klassiek, jazz, lichte pop, maar met heftige muziek is het gewoon niet passend te krijgen.. Ik speel niet meer met Reynaud maar ook met breedbanders tegenwoordig, een set Musical Affairs Grand Crescendo met PHY-HP 12 inch units... Mijn luisterkamer is 7 meter lang, 5.5 meter breed en 3.5 meter hoog... Echt een prachtige kamer met heel veel hout ( vloer / plafond) En heel simpel als ik op mijn set de 13e en de 14e vergelijk dan heeft de 13e weinig laag , de 14e is stevig. Maar niet echt heel overdreven en zeker geen subsonische rommel... Dat zou iedere masterstudio er ook uitgehaald hebben, STS mastered zelf niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Dat zou iedere masterstudio er ook uitgehaald hebben, STS mastered zelf niet... Dat is maar de vraag. Is het een echt geperste CD of is het een CDR? Voor een oplage van 500 stuks denk ik niet dat ze matrijzen enz. hebben gemaakt maar is wat achter de mixing console gebakken is zo naar een kopieerbedrijf gegaan of zelf gedaan. Carl merkte al op dat zijn speler hem niet pakte wat op een CDR duidt. Op een ander forum merkte iemand bij een aantal gekochte CD's (niet van STS overigens) er veel subsonische rommel is onder de 20 Hz. Normaliter zorgt een mastering bedrijf er i.d.d. voor om signalen onder de 20 Hz te verwijderen. maar toch niet daarboven. Hij heeft een volledig DC gekoppelde set en zag de conus met 3 Hz heen en weer gaan. Een blik op de analyser gaf aan dat het op de CD stond en nog veel meer troep onder de 20 Hz. Hij heeft maar een rumble filter achter zijn DAC geknutseld Dus ja, ook mastering bedrijven laten op dat gebied zeker steken vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Naast de akoestiek zullen ook je luidsprekers een grote rol spelen. Ik weet niet met welke breedbanders je luistert, misschien nog Jordan maar die kunnen gewoon niet goed diep laag weergeven.. Met een conus van 5 of 6 inch past 30 Hz gewoon niet en je krijgt problemen. Het gaat prima met klassiek, jazz, lichte pop, maar met heftige muziek is het gewoon niet passend te krijgen.. Ik speel niet meer met Reynaud maar ook met breedbanders tegenwoordig, een set Musical Affairs Grand Crescendo met PHY-HP 12 inch units... Mijn luisterkamer is 7 meter lang, 5.5 meter breed en 3.5 meter hoog... Echt een prachtige kamer met heel veel hout ( vloer / plafond) En heel simpel als ik op mijn set de 13e en de 14e vergelijk dan heeft de 13e weinig laag , de 14e is stevig. Maar niet echt heel overdreven en zeker geen subsonische rommel... Dat zou iedere masterstudio er ook uitgehaald hebben, STS mastered zelf niet... Lees je niet wat ik schrijf? Ik heb met mijn Jordan breedband luidsprekers met deze demo's last van een teveel aan laag terwijl ik ook schrijf dat dat helemaal niet zo zou mogen zijn. Ik heb de lengte van de TL in mijn Jordans afgestemd op een ruimteresonantie bij 32 Hz en wel zodanig dat de luidspreker daar boven blijft. Ik heb hier nooit teveel laag en nu wel. En als ik dan ga kijken hoe dat komt zie ik een sterk opgeklopt laag en soms ook subsoon gerommel. Dat mijn ruimte (een onregelmatige gevormde 5,3x2,5x9) resonanties vertoont is helemaal niet belangrijk, mijn luidsprekers zouden het niet eens moeten weergeven! Daarom heb ik gekeken naar de frequentie inhoud en dan blijkt al snel waar het fout gaat. Voor je verder gaat met pogingen om mijn setup en mijn waarnemingen af te branden raad ik je aan om ook eens naar de frequentie inhoud te kijken. Ik begrijp inmiddels waarom jij het niet hoort. Over jouw luidsprekers: "The sound was on the lightweight side of the scale as the cabinet construction had the lower frequencies present only as their overtones. In the specifications of the Grand Crescendo, Musical Affairs claims a frequency response of 30Hz to 20kHz but in our space a slightly rolled-off 60Hz of extension was more factual." Bron: http://www.6moons.com/audioreviews/musicalaffairs/3.html Als ik een gratis demo zou uitgeven met mijn naam er op zou ik altijd goed kijken en luisteren naar het resultaat. STS heeft dat duidelijk niet gedaan. Het klinkt leuk op luidsprekers die niet laag gaan, zodra er op luidsprekers wordt gespeeld die wel laag gaan wordt het een rommeltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Het is volgens mij zelfs een SACD, al is de CD die ik kreeg, onbedrukt. Hij staat nu te draaien op mijn setje beneden (met de DM2a's) en heb geen last van extreem teveel laag of flapperende conussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Maar goed dat ik de CD niet kan afspelen anders krijg ik hetzelfde probleem als met the Modern Jazz Quartet. Ik wist trouwens niet dat je op een CD problemen kon hebben met laag frequente troep. Jammer dat Frits zich heeft laten bannen. Ik had zijn antwoord wel eens willen horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts