WanFie Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Dat vond ik ook één van de betere sets. Ik heb niet alles gehoord maar deze vond ik samen met de set bij Etude het meest klinken alsof er niets mee aan de hand was. Ik hoorde dat het oorspronkelijk de bedoeling was om er Sonus Fabers o.i.d. neer te zetten maar die bleken stuk te zijn. Toen is er in alle haast deze speaker, die allang niet meer te koop is, voor neer gezet. Het geeft wel te denken: de oudjes doen het het best. Of komt het omdat deze zichzelf door de jaren heen hebben bewezen? Audio Physics is ook niet zomaar iets. Toen de Sonus Faber Tweeters kapot bleken, heeft Willem van de Brug van Array zijn prive speakers thuis opgehaald. Deze zijn overigens nog niet zo oud, ik schat ca. 12 jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Die Etude vond ik een leuk initiatief maar verder niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest webmaster Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Bericht van R.A.V.O.N. verwijderd. On topic aub, laatste waarschuwing... Begin dan een nieuw draadje.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Beste Webmaster, In deze discussie kwam de kwaliteit ter sprake van bepaalde opnamen op een promotie-CD die ter gelegenheid van X-FI 2013 werd verspreid. Volgens sommigen bevatten die opnamen "te veel laag". Vindt u het dan irrelevant wanneer er kritische vragen bij die kritiek worden gesteld, waarbij er op wordt gewezen dat er in live muziek vaak veel meer en veel krachtiger laag voorkomt dan menigeen meent en dat problemen met het weergeven daarvan mogelijk geweten kunnen worden aan het eigen audiosysteem en/of de eigen akoestiek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Er zou ook een draadje komen over de opstelling van die meneer waar we het niet meer over willen hebben. Maar dat kan toch ook wel hier, want ik zag dit ook in Rotterdam, die andere beurs, met die Quad electrostaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Beste Webmaster, In deze discussie kwam de kwaliteit ter sprake van bepaalde opnamen op een promotie-CD die ter gelegenheid van X-FI 2013 werd verspreid. Volgens sommigen bevatten die opnamen "te veel laag". Vindt u het dan irrelevant wanneer er kritische vragen bij die kritiek worden gesteld, waarbij er op wordt gewezen dat er in live muziek vaak veel meer en veel krachtiger laag voorkomt dan menigeen meent en dat problemen met het weergeven daarvan mogelijk geweten kunnen worden aan het eigen audiosysteem en/of de eigen akoestiek? Plus, als je een demo cd maakt, dan wil je spectaculair overkomen, anders draait men je cd niet op de beurs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Ik heb inmiddels de dertiende editie van de STS Marantz demo binnen in PCM. De veertiende editie is onderweg. Mijn eerste luister indruk van de dertiende editie is dat het laag in een aantal nummers nogal zwaar aangezet is. Niet prettig, er ontstaat bij sommige nummers een ondefinieerbaar onrustig en drukkend gevoel, veroorzaakt door teveel en vooral rommelig laagfrequent geluid. Ik ben het hier wel mee eens. Mij vielen ook de nummers op met vaak te opvallend laag. Ik vind het niet prettig om lang naar te luisteren, het gaat vervelen. Het komt mij ietswat onnatuurlijk over. Het is wat mij betreft een smaak kwestie en niet iets om ruzie over te krijgen. Ik heb niet alles terug gelezen maar volgens mij is dit topic weer tot op zekere hoogte ontspoort. Een trieste situatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Goeie timing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Op shows word alleen goede cd gedraaid om je lekker te verwennen--Freud zegt geil ze maar opdan wordt het ook verkocht-- hoe instalatie goed klinkt, PMC die hebben daar een groot handje aan die draaien met masters die niet te krijgen zijn ik noem dat pure oplichting..want met een cd valt die door de mand jullie moet eens gewoon uitproberen op pmc show mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Overigens (om nog evenoff topic te mogen), het lijkt me best wel leuk als er hier (in t muziek sub forum), meer opname/geluidskwaliteit recensies/info gehandeld wordt. Dus niet alleen van die ene meneer F, maar gewoon allerlei cd/sacd/lp's/downloads etc. Er wordt best nogal wat aangeboden en het is niet eenvoudig om te ontdekken wat echt de moeite waard is (voordat je het bij amazon oid koopt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Ik heb dire Strats sacd MFSL priv gekocht moet hem nog beluisteren mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Ja, maar dan ik Muziek Wollie (anders wordt t zo'n zooitje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Dukkie een hele goeie tip daar gaat wollie aan werken wollie heeft een paar leuke tapjes en dat vergelijke met cd en plaat mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Op shows word alleen goede cd gedraaid om je lekker te verwennen--Freud zegt geil ze maar opdan wordt het ook verkocht-- hoe instalatie goed klinkt, PMC die hebben daar een groot handje aan die draaien met masters die niet te krijgen zijn ik noem dat pure oplichting..want met een cd valt die door de mand jullie moet eens gewoon uitproberen op pmc show mvg wol Ja dat heet gewoon een goede demonstratie geven. Als je op de markt kijkt hoe ze een schoonmaakmiddel demonstreren... dat lukt je nooit thuis om een zwart vloerkleed ineens weer wit te krijgen (niet dat mijn kleed zo vies is ). Als ik soms hoor met hoeveel energie men in het laag met de grootste systemen demonstreert, dan wil je dat thuis ook... voor een seconde. Later denk je natuurlijk: dat gaat vervelen. En ik heb onderburen. Maar voor de demo werkt het even. De opmerkingen over het systeem dat wordt gebruikt als monitor zijn ook interessant. Floyd Toole heeft daar veel onderzoek naar gedaan. Veel geluidstudio's hebben een matig monitorsysteem, zoiets met grote hoorns zoals die Blumenhofer die kleuren. daar wordt op gecorrigeerd. Maar men weet helemaal niet wat de referentie is want die bestaat niet. Dan krijg je de circle of confusion. Zo kan het zijn dat zijn cd's veel meer laag hebben dan 99,9% van alle cd;s omdat hij die speciale monitor gebruikt i.p.v. PMC's e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Dukkie een hele goeie tip daar gaat wollie aan werken wollie heeft een paar leuke tapjes en dat vergelijke met cd en plaat mvg wol En misschien ook eens wat anders dan Harry Potter lezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Op beurzen hoor ik wel eens een Yello CD. Ik heb hem zelf, maar het is de meest "opgeblazen" cd die ik heb. Alles is aangedikt op deze cd, b.v. de ruis van het blaasinstrument, het laag in de mannenstem. Dit soort opnames waren er vroeger ook al, b.v. een franse zanger die de gele kamer vulde, een opname waarbij er tingeltangeltjes achter je te horen waren, etc. Mijn stokpaardje: Wat verkoopt u nou eigenlijk, apparatuur of grapjes?. Als men bereid was een cd van mij te draaien, was het spektakel geheel voorbij. Ik vind deze handelswijze, de mensen voor de gek houden. En als ik ergens niet tegen kan ....... Dit soort verkopers willen maar 1 ding: jouw je geld afmaken.(en nog een stokpaardje) Prettig weekend allemaal. p.s. alle stokpaardjes staan netjes naast elkaar in de schuur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Op beurzen hoor ik wel eens een Yello CD. Ik heb hem zelf, maar het is de meest "opgeblazen" cd die ik heb. Alles is aangedikt op deze cd, b.v. de ruis van het blaasinstrument, het laag in de mannenstem. Klopt helemaal maar kwalitatief blijft het nog in de pas lopen. Dat is wat Spido bedoelde, veel maar wél goed, in tegenstelling tot veel en slecht(ik noemde dat modderig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 september 2013 Members Report Share Posted 21 september 2013 Nogmaals voor de goede orde: zolang het gerelateerd is aan de X-fi ervaringen kan het hier worden gepost, de discussie over het wel of niet voldoende of te veel laag op cd's graag in een nieuw te openen draadje. Wordt hier geen gehoor aan gegeven brengen we het zelf wel onder in een nieuw topic bij de afdeling muziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Klopt helemaal maar kwalitatief blijft het nog in de pas lopen. Dat is wat Spido bedoelde, veel maar wél goed, in tegenstelling tot veel en slecht(ik noemde dat modderig) Het is inderdaad wel goed. Ik draai hem toch regelmatig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Nogmaals voor de goede orde: zolang het gerelateerd is aan de X-fi ervaringen kan het hier worden gepost, de discussie over het wel of niet voldoende of te veel laag op cd's graag in een nieuw te openen draadje. Wordt hier geen gehoor aan gegeven brengen we het zelf wel onder in een nieuw topic bij de afdeling muziek... De enige X-fi ervaring is dat ik de importeur van Synergistic Research gesproken heb. Het zien van al die audiofielen deedt mij beseffen dat ik geen audiofiel meer ben. Waarschijnlijk ben ik altijd wel nuchter geweest maar ik heb niets met het kastjes kijken, niets met een set die veel geld kost, niets met sets die er mooi uitzien, ik prijs geen apparatuur de hemel in, ik prijs geen merk de hemel in, etc. Het enige dat mij wat doet is luisteren naar muziek en ik zou het mooi vinden als er op een X-fi iets moois zou zijn samengesteld dat me wat doet. Helaas had ik geen mogelijkheid ergens te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Ik vind me daar wel in George. Ik luister zelf toch altijd het eerst naar apparatuur die in mijn kamer kast. Ik kijk daarbij naar de potentie van het systeem. Bij draaitafels als die Pluto overvalt me wel de hebzucht. Toch ook wel leuke muziek gehoord. Heb nu River van Herbie Hancock opstaan. Fantastisch nummer met Tina Turner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Ik vind me daar wel in George. Ik luister zelf toch altijd het eerst naar apparatuur die in mijn kamer kast. Ik kijk daarbij naar de potentie van het systeem. Bij draaitafels als die Pluto overvalt me wel de hebzucht. Toch ook wel leuke muziek gehoord. Heb nu River van Herbie Hancock opstaan. Fantastisch nummer met Tina Turner. Veel mannen droomden ooit van een nummer met Tina Turner... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Over rumble gesproken... In het cd'tje Suitcase van Eric Bibb, is de eerste track ook voorzien van rumble in het linker kanaal (na ca 30 sec begint dat zichtbaar) . Zoveel gaat er dus fout in deze wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Jazz on the Pawnshop hebben ze een aantal keren in geknipt is ook leuk. Of eric clapten unplugged lekker brom en geknip in de opname . mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Bij die laatste hoort dat bij de mtv live registratie. Mooi zo laten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts