carl Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Veel mannen droomden ooit van een nummer met Tina Turner... Te oud voor mij Spido. Zeker in haar jonge jaren wel een stuk, maar of ze gelukkig was? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 september 2013 Members Report Share Posted 22 september 2013 Om via een omweg nu toch echt weer op de X-fi terug te komen, zoals eerder opgemerkt ben ik niet veel verder gekomen als de kamer van Sonore, die van STS en die van mezelf. Lezend door de diverse fora en review-sites zie ik Guido de Trinnov ruimte als beste bestempelen, een behoorlijk aantal de Sonore AC ruimte, die van Fritz op nummer 1 bij Quality Hifi, op HT scoorde Harbeth hoge ogen en ik lees diverse malen dat de muziekkeuze hoofdzakelijk allerbelabberst was. Geeft te denken, maar toch. Ik kan echter niet geloven dat er verder geen goede sets of demo's te beluisteren waren, dus wederom, wie waren er nu nog meer het bezoeken waard? Zelf had ik redelijk hoge verwachtingen van de Tidal ruimte, zo moeten er nog meer zijn geweest. Kom dus nu eens op met de belevingen van de afgelopen show zodat we hier weer lering uit kunnen trekken (en ondertussen wachten we geduldig op het verslag van Ivan)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Om via een omweg nu toch echt weer op de X-fi terug te komen, zoals eerder opgemerkt ben ik niet veel verder gekomen als de kamer van Sonore, die van STS en die van mezelf. Lezend door de diverse fora en review-sites zie ik Guido de Trinnov ruimte als beste bestempelen, een behoorlijk aantal de Sonore AC ruimte, die van Fritz op nummer 1 bij Quality Hifi, op HT scoorde Harbeth hoge ogen en ik lees diverse malen dat de muziekkeuze hoofdzakelijk allerbelabberst was. Geeft te denken, maar toch. Ik kan echter niet geloven dat er verder geen goede sets of demo's te beluisteren waren, dus wederom, wie waren er nu nog meer het bezoeken waard? Zelf had ik redelijk hoge verwachtingen van de Tidal ruimte, zo moeten er nog meer zijn geweest. Kom dus nu eens op met de belevingen van de afgelopen show zodat we hier weer lering uit kunnen trekken (en ondertussen wachten we geduldig op het verslag van Ivan)... Op HT-forum zijn veel forumleden in bezit van een Harbeth monitor. Niet in de laatste plaats door de aanwezigheid van Beter Beeld en Geluid. Als je daar vervolgens meldt niet al te gecharmeerd te zijn van deze luidsprekers, valt spontaan het hele forum over je heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Om via een omweg nu toch echt weer op de X-fi terug te komen, zoals eerder opgemerkt ben ik niet veel verder gekomen als de kamer van Sonore, die van STS en die van mezelf. Lezend door de diverse fora en review-sites zie ik Guido de Trinnov ruimte als beste bestempelen, een behoorlijk aantal de Sonore AC ruimte, die van Fritz op nummer 1 bij Quality Hifi, op HT scoorde Harbeth hoge ogen en ik lees diverse malen dat de muziekkeuze hoofdzakelijk allerbelabberst was. Geeft te denken, maar toch. Ik kan echter niet geloven dat er verder geen goede sets of demo's te beluisteren waren, dus wederom, wie waren er nu nog meer het bezoeken waard? Zelf had ik redelijk hoge verwachtingen van de Tidal ruimte, zo moeten er nog meer zijn geweest. Kom dus nu eens op met de belevingen van de afgelopen show zodat we hier weer lering uit kunnen trekken (en ondertussen wachten we geduldig op het verslag van Ivan)... Je kan wel wat roepen, maar het blijft een groepje bekenden van elkaar dat het gezellig met elkaar heeft over een specifieke cd... Interessant om te lezen hoe de maker dan ontploft, dat zeker. Maar ik was al negatief over een luidspreker van AudioSense. Degene die daar de demo gaf vroeg nog of er vragen waren en ik vroeg waarom de dipool eindigt bij het hoog (geen tweeter aan de achterzijde), anders dan de theorie ...Het antwoord was dat hun tweeter (gewoon een 1" dome) omnidirectionaal was. ..en toen ontstond er bijna iets dat kon ontaarden in het ontploffen van degene die blijkbaar de ontwerper van de speaker was. Je moet dus gewoon "Oh en ah" zeggen op een beurs. Maar ik vind dat je, als je entree betaalt, gewoon mag zeggen wat je constateert. Misschien ga ik dat maar vaker doen, hopelijk ontstaan er dan discussies en daar leert men toch van. Goed vond ik dus Etude en Audio Physics. En dat zeg ik daar ook ter plekke. Harbeth vond ik ook niet goed, net zoals Jongensdroom, ondanks de symphatie die ik voor het merk heb. En die Blumenhofers, nou ja ik wordt elke keer weer bevestigd in mijn vooroordeel als ik ze hoor. Maar ik heb het gevoel dat je ze niet mag afkraken, want dat merk wordt met veel lawaai gelanceerd, je ziet het ineens overal. Echt vrolijk word je dan niet op zo'n beurs. Daarna wel, met mijn Vibrapods die ik er kocht . Misschien moet ik ook maar linken naar The Audio Critic, zoals Ravon. Alles is daar toen al in gezegd. Het wereldje is er niet beter op geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Je kan wel wat roepen, maar het blijft een groepje bekenden van elkaar dat het gezellig met elkaar heeft over een specifieke cd... Interessant om te lezen hoe de maker dan ontploft, dat zeker. Maar ik was al negatief over een luidspreker van AudioSense. Degene die daar de demo gaf vroeg nog of er vragen waren en ik vroeg waarom de dipool eindigt bij het hoog (geen tweeter aan de achterzijde), anders dan de theorie ...Het antwoord was dat hun tweeter (gewoon een 1" dome) omnidirectionaal was. ..en toen ontstond er bijna iets dat kon ontaarden in het ontploffen van degene die blijkbaar de ontwerper van de speaker was. Je moet dus gewoon "Oh en ah" zeggen op een beurs. Maar ik vind dat je, als je entree betaalt, gewoon mag zeggen wat je constateert. Misschien ga ik dat maar vaker doen, hopelijk ontstaan er dan discussies en daar leert men toch van. Goed vond ik dus Etude en Audio Physics. En dat zeg ik daar ook ter plekke. Harbeth vond ik ook niet goed, net zoals Jongensdroom, ondanks de symphatie die ik voor het merk heb. En die Blumenhofers, nou ja ik wordt elke keer weer bevestigd in mijn vooroordeel als ik ze hoor. Maar ik heb het gevoel dat je ze niet mag afkraken, want dat merk wordt met veel lawaai gelanceerd, je ziet het ineens overal. Echt vrolijk word je dan niet op zo'n beurs. Daarna wel, met mijn Vibrapods die ik er kocht . Misschien moet ik ook maar linken naar The Audio Critic, zoals Ravon. Alles is daar toen al in gezegd. Het wereldje is er niet beter op geworden. Het is eigenlijk van de gekke dat je je mening niet mag geven. Het is slimmer om te zeggen dat je alles mooi vindt. Mij lukt dat ook vaak niet. Op het ene forum moet je Harbeth heel goed vinden, op het ander modificaties van B. Gehakt, op het volgende mag je geen verschil tussen tussen bekabeling, cd-spelers en versterkers. En dat alles tussen zieltjes-winnende lieden. Walgelijk! Eigenlijk wordt ik daar kotsmisselijk van. Het lijken wel kleuters i.p.v. volwassen mensen. Als je daar vervolgens een moderator op wijst, wordt je verbannen. Zonde van je tijd. Je mening geven over wat je op een beurs hoort kan ook al vaak niet. Als je ook maar iets niet helemaal goed vind, reageert men alsof je crimineel gedrag vertoont hebt. Ik ben zelfs gebeld door een boze fabrikant. Dan ben je toch wel helemaal van het pad af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Als je vrouw ook goede oren heeft moet je die eens meenemen Heb ik eens gedaan. De mijne heeft er 10 jaar zangles op zitten lang geleden en zingt voor haar plezier in een kamerkoor. Weet dus wel aardig wat ze hoort en kan dat ook omschrijven. Ze maakte gehakt van de meeste bla bla praatjes. Zoals eens bij een set met duidelijk slissende S'en. De verkoper vond van niet en ze liet het hem 10x overdoen. Moest ie toch wat toegeven en bleef bedremmeld achter. Kennelijk kun je zoiets als vrouw maken, als man wordt zoiets bonje. Zoiets is voor een keertje wel leuk maar mijn vrouw vond het niet voor herhaling vatbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Je mening geven over wat je op een beurs hoort kan ook al vaak niet. Als je ook maar iets niet helemaal goed vind, reageert men alsof je crimineel gedrag vertoont hebt. Ik ben zelfs gebeld door een boze fabrikant. Dan ben je toch wel helemaal van het pad af. Zoals eens bij een set met duidelijk slissende S'en. De verkoper vond van niet en ze liet het hem 10x overdoen. Moest ie toch wat toegeven en bleef bedremmeld achter. Kennelijk kun je zoiets als vrouw maken, als man wordt zoiets bonje. Zoiets is voor een keertje wel leuk maar mijn vrouw vond het niet voor herhaling vatbaar. Als je een serieuze fabrikant bent dan zou je juist dankbaar moeten zijn voor feedback. Maar inderdaad, als je (klets)praatjes verkoopt dan is het erg lastig als er een kritische luisteraar in de zaal zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Potjr ,je moet maar als man of vrouw getrouwd zijn met zo,n vent ,geweldig zullen we eens nog een keertje overdoen :biggrin: nog een koekje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Als je een serieuze fabrikant bent dan zou je juist dankbaar moeten zijn voor feedback. Maar inderdaad, als je (klets)praatjes verkoopt dan is het erg lastig als er een kritische luisteraar in de zaal zit. Als je slechts onzin uitsloeg, zou de betreffende fabrikant, importeur, e.d. niet eens boos worden. Ik heb idee dat men vaak donders goed weet wat er aan schort, maar er moet nu eenmaal geld verdiend worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Waar maken jullie je druk over? Als je iets niet mooi vind, dan koop je het toch niet? Wees maar blij dat je geen ban heb gekregen op de X-Fi @Pjort geweldig zo'n vrouw. Ik heb er 3 .... als het niet goed is dan maken ze er "gehakt" van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Ik heb wel eens feedback gegeven en de ene waadeert het en de andere loopt rood aan ,een keer op een nette manier verwijderd ,ja dan moeten ze maar geen onzin vertellen,vroeger gooide we het balletje in het publiek en dan krijg je mooie discussie waar menig iets van kan van leren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Ik vind die oplossing van Pjort een fraaie Wie zit er verlegen om feedback Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Waar maken jullie je druk over? Als je iets niet mooi vind, dan koop je het toch niet? Wees maar blij dat je geen ban heb gekregen op de X-Fi @Pjort geweldig zo'n vrouw. Ik heb er 3 .... als het niet goed is dan maken ze er "gehakt" van Ik was even over mijn toeren Jack Buitengegooid worden op de X-Fi. Dan kom je wel in de geschiedenisboeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Muziek, techniek, mensen = emotie. Ik heb gesmuld van het verslag van Ivan, wat veel mooie elektronica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 JD heeft iig gevoel voor humor ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Frits overdreef wat maar Marco kan best tegen kritiek. Hij realiseert zich ook wel dat zijn LS niet ieders cup of tea is. Maar het gaat er wel om hoe je die kritiek levert, afkraken wordt niet gewaardeerd dat is zeker. Laten we het vooral open houden hier zoals Jongensdroom zegt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 september 2013 Members Report Share Posted 23 september 2013 Kritiek moet altijd kunnen, zonder kritiek vaart niemand wel. Alleen vraag ik me wel eens af, waarop wordt die kritiek nu eigenlijk geleverd? Iets slechts wordt er gewoonweg niet meer gemaakt, het kan hooguit absoluut je smaak niet zijn. Zie ook de verschillende ''uitslagen'' op de fora en review sites, allemaal vinden ze iets anders mooi. Geeft ook niet, daarom is er zoveel diversiteit in deze handel. Een mooi voorbeeld vind ik ook het ''Hoorngeluid''. Er zijn hoorns die idd wat kleuren, dat heeft 9 van de 10 keer te maken met de keuze van het hoornmateriaal. Kom je dan met een hoorn die niet kleurt (of beter, zo weinig mogelijk daar iedere luidspreker wel iets kleurt) klinkt die hoorn ineens niet als een hoorn? In mijn optiek zou dat dus het specifieke hoorngeluid moeten zijn: snel, open, dynamisch en zo min mogelijk kleurend. Is dat niet je ding? Prima, maar doe het niet af als hopeloos, dat is het gewoonweg niet, het past alleen niet bij je smaak. Om nog maar eens aan te geven hoe divers ook de meningen al over 1 ruimte kunnen zijn, een aantal forumleden waren het redelijk unaniem eens over de ruimte van Sonore, alleen vond de 1 het vanaf cd duidelijk beter, terwijl anderen het op vinyl van veel grotere klasse vonden. Is wederom maar 1 reden voor: smaak! Valt niet over te twisten, onbegonnen werk. Zo is dat ook met de sets die ik opbouw: door een bruiloft was ik op vrijdagavond niet aanwezig, en is onze set door derden opgesteld en getuned. Dit resulteerde op de zaterdag in een goed klinkende set , een mooi 3-d plaatje, een wat ingetogen dynamiek en een wat romantische tintje. Voor sommigen geweldig, voor mij dus net niet wat ik wil presenteren. Op de zaterdagavond heb ik de set omgebouwd naar een set met snelheid, openheid en dynamiek. Dat het 3-d plaatje daardoor iets moest inleveren, so be it, dat bestaat in real life ook niet, dat wordt kunstmatig toegevoegd in de studio. Op zondag speelden we dus met een geintegreerde versterker van 3800,= (wat overigens niemand door had) maar wel weer het geluid waar ik van hou en voor sta. Wat ik met bovenstaande aan wil geven is dat je tijdens dergelijke beurzen luistert naar onder andere de akoestiek van de ruimte en de smaak van degene die de set opbouwd (uiteraard ook apparatuur natuurlijk). Daarom klinken identieke sets ook zo verschillend op diverse lokaties. Ook thuis bouwt iedereen een set op naar zijn/haar smaak, gebaseerd op de ervaringen in de eigen ruimte (lees akoestiek) en muziekkeuzes. Dat zij daar jaren over doen om het goed te krijgen geeft denk ik wel aan dat ''even'' op de vrijdagavond een setje opbouwen wat op zaterdag moet presteren ook niet zo maar voor elkaar is te krijgen (lees: bijna onmogelijk)! Daarom is zo'n beurs niets meer als een presentatie waarbij men een indruk kan opdoen van de mogelijkheden, niets meer en niets minder. Als ik dan zie wat voor resultaten er soms toch nog kunnen worden bereikt, kan ik alleen maar zeggen: ''Chapeau!'' Dan als laatste nog even mijn ''winnaar'' van de show: idd Sonore AC. Zoals Ruud het heel mooi omschreef ''binnen de mogelijkheden van de ruimte'' zetten zij een presentatie neer welke precies mijn smaak was. Een ander hoeft het daar (gelukkig) niet mee eens te zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 september 2013 Report Share Posted 23 september 2013 Toch krijg je wel een indruk van een LS als je hem meerdere malen in verschillende ruimten hoort. Voor de rest volledig mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 23 september 2013 Report Share Posted 23 september 2013 Toch krijg je wel een indruk van een LS als je hem meerdere malen in verschillende ruimten hoort. Voor de rest volledig mee eens. Dat idee heb ik ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 september 2013 Report Share Posted 24 september 2013 Wollie was zeer ongelukkig met de plaat in de ruimte van Sonore en dat heeft niks te maken met eens of oneens ,ik heb er een verklaring voor afgegeven maar nog geen reactie,s ontvangen. :mad2: High-end makers mvg wol Ps in Krefeld gaan ze wel zorgzaam om met bloemetje ondanks de hoorn handicap in ruimte,s . daar hoor je nog het verschil van de plaat van Rickie Lee Jones van 30 jaar geleden en de de plaat van u en is ook nog duidelijk waarneembaar met allebei ze voor en nadelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 september 2013 Members Report Share Posted 24 september 2013 Wol, ik heb al jouw uitspreken over het geluid aldaar onder elkaar moeten zetten om uit te vogelen wat je nu precies bedoelde: Deze show was geweldig ,mensen van dit form gesproken en de eer gaat deze keer naar sonore AC dat was muziek vande bovenste plank. Carl ,die Blumenhofer is een monitor speaker die laat je gewoon horen wat in de opname staat ,de ruimtelijke beleving en de een vindt dat prachtig en de andere vindt dat niet prachtig, persoon lijk wordt ik na een uur moe van en dat ligt aan mij vanwege het intensief luisteren . sonore eind versterker die moet je beslist in de gaten houden,ik wil hem nog eens luisteren bij rapsodie Ik vond deze keer de cd beter als de plaat bij sonore ik vond de plaat groot en big zat ook geen leven in het geluid en daar had de pluto moeten staan zowel geluid als marketing technisch. Ik geef je een voorbeeld op de show bij Sonore de cd vond ik geweldig de plaat vond ik niks groot en big en daar hadden ze een md die stroom gestuurd is en ucd spanning gestuurd jammer dat Cock dat niet in de gaten had,was er een triode push pull of singelend triode eind bak had het beter geklonken. Te samen met je laatse posting vind jij als ik dit goed heb begrepen dat de plaat dus veel minder was omdat er eigenlijk een Triode versterker en de Pluto gebruikt hadden moeten worden? Waarom de Pluto bij Music2 stond en niet bij Sonore AC heb ik je al uitgelegd, de Phonotrap was nog niet helemaal af (MC sectie), er kon dus alleen met MM worden gedraaid, en heeft Cock voor zijn eigen tafel gekozen. Ganz einfach, gewoon keuzes die op dat moment moeten worden gemaakt. Waarom er geen buizen eindversterker werd gebruikt lijkt me een inkopper: die maken ze (nog) niet... Jouw verklaring echter waarom je het op plaat niets vond kan ik alleen niet rijmen met de 3e posting welke ik van je heb gequote, maar misschien dat ik die verkeerd lees? Geeft op zich niet, het kan wel een gezonde discussie opleveren over iets waar de heren al mee bezig zijn. Over het eens of oneens, ik denk toch echt dat het een smaak kwestie is. Ik zelf, Ruud, Kappa en Ivan (plus tientallen op de beurs) prefereerden duidelijk de plaat boven de cd. Dat iemand ongelukkig kan worden van de analoge weergave aldaar gaat er bij mij dus erg moeilijk in. Dat het je smaak niet was, absoluut mogelijk, maar dat het slecht was? Niet echt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 september 2013 Report Share Posted 24 september 2013 Cockie, ondanks zijn goed willend heid had had hij dat niet moeten demonstreren wat niet compleet is moet je niet brengen is wel leuk om de mensen te kietelen maar is niet klaar de afstemming,not done . Ik heb verschilende UCD versterkers dan weet je ongeveer wat die kan en wat die niet kan ,en die ucd van cockie met cd dat past als een huis geef een voorbeeld, wollie komt veel in kerken met orgel en wollie gaat overal zitten als er gespeeld word ,dat je een goede beelvorming krijgt van het geluid dat doe ik ook met strijkqwartetten dat even terzijde ,ik had een cd orgel gehoord merkte op dat ik gewoon door een venster keek en zo moet het ook en daarvoor zeg ik je ,je moet die ucd versterker in de gaten was gewoon top meer kan ik niet zeggen . Als ze met buis aankomen maakt dan alles buis. en stem het af op buis, element en draaitafel. Ik vind het knap van cockie als hem dat lukt , rubber riem, licht pateau en dat met remschijf . Over ruimte,s gesproken dat deden we ook met strijkqwartetten bij de een was het te droog bij ander vervormde het en ga zo maar door ,je moet gewoon zorgen dat je de band zo min mogelijk hoef te poetsen dan krijg je ook een mooie opname. mvg wol mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 september 2013 Report Share Posted 24 september 2013 Dan als laatste nog even mijn ''winnaar'' van de show: idd Sonore AC. Zoals Ruud het heel mooi omschreef ''binnen de mogelijkheden van de ruimte'' zetten zij een presentatie neer welke precies mijn smaak was. Een ander hoeft het daar (gelukkig) niet mee eens te zijn... Een beetje een vreemde opmerking als je in acht neemt wat je in een eerdere opmerking meldde. Quote: "Om via een omweg nu toch echt weer op de X-fi terug te komen, zoals eerder opgemerkt ben ik niet veel verder gekomen als de kamer van Sonore, die van STS en die van mezelf." Neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben, maar er waren echt wel meer goede sets. Ik had de Daudio speakers wel eens op de set van Sonore willen horen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 september 2013 Members Report Share Posted 24 september 2013 Zo vreemd is die opmerking niet, er staat niet voor niets ''winnaar''... Puur gebaseerd dus op 3 ruimtes daar ik simpelweg niet verder ben gekomen. Blijft nog steeds staan dat een ander het er niet mee eens hoeft te zijn natuurlijk, maar zo te zien zij wij dat in ieder geval wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 september 2013 Report Share Posted 24 september 2013 Een beetje een vreemde opmerking als je in acht neemt wat je in een eerdere opmerking meldde. Quote: "Om via een omweg nu toch echt weer op de X-fi terug te komen, zoals eerder opgemerkt ben ik niet veel verder gekomen als de kamer van Sonore, die van STS en die van mezelf." Neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben, maar er waren echt wel meer goede sets. Ik had de Daudio speakers wel eens op de set van Sonore willen horen. Groet, Leobus FFe tussen twee haakjes ik neem binnenkort mijn eigen versterker mee naar daudio om eens te horen wat dat met een buis gaat doen.ik ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts