Hans van Liempd Posted 16 september 2013 Author Report Share Posted 16 september 2013 Toen ik bij Daudio was, was het laag zeker niet te vet. Maar met een dergelijk systeem kun je dat allemaal zelf regelen. Misschien was het laag goed toen wij als een van de eersten in de ruimte zaten, maar niet meer toen de ruimte vol zat. Handig is dan, dat je het digitaal kunt aanpassen. Ik vond het een van de betere sets. Na onze audioclub-avond in januari weet ik waarschijnlijk meer van deze luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Toen ik bij Daudio was, was het laag zeker niet te vet. Wat jij niet "te vet" vindt kan ik misschien al van gruwen. Ik ben, net als Sander, allergisch voor slecht laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 september 2013 Author Report Share Posted 16 september 2013 Het eerste verslag op Puresound.be : http://www.puresound.be/home/archive/2013/september/article/x-fi-show-2013/?tx_ttnews%5Bday%5D=16&cHash=6f2729274e9e35961549a57ebc89698b met daarin de set van Fritz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 september 2013 Author Report Share Posted 16 september 2013 Wat jij niet "te vet" vindt kan ik misschien al van gruwen. Ik ben, net als Sander, allergisch voor slecht laag. Ik vond het op dat moment zelfs aan de dunne kant. Dan zou het voor jouw nog teveel zijn...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Zou mogelijk zijn indien jij als referentie hebt die boemboem bassen in auto's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 september 2013 Author Report Share Posted 16 september 2013 Nee hoor... live muziek is voor mij de referentie. Mijn auto (Toyota Auris) heeft overigens een enorm slecht standaardgeluid. Daar komt geen laag uit en ter compensatie hebben ze het "laag" rond de 100 Hz maar flink opgehaald. Dat schroef ik middels de digitale toonregeling dan weer terug, maar dan blijft er een redelijk agressief geluid over. Maar voldoende voor die paar uur per week dat ik dat ding hoor met radio 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Ben wel benieuwd wat voor buiten gewone luidsprekers de beide heren ruud xzander en droomboy hebben.. Deze zijn vast wel van uitzonderlijke klasse,het geen ook geld voor hun luister set ambiance (lees woonkamer!!! Dit zet al hun pennen drift in een sfeervolle en in zekere kringen hogelijk gewaarde mening in een ander dag licht.. Of zou het het licht in zijn geheel niet kunnen verdragen...?? We horen het snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Interessante opstelling. Was dit een vierkante ruimte? Kussentjes als basstrap? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 september 2013 Author Report Share Posted 16 september 2013 Interessante opstelling. Was dit een vierkante ruimte? Kussentjes als basstrap? Bijna vierkant en ik denk de kussentjes voor demping, maar dat kan Fritz beter vertellen, die hangt hier toch al rond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Niet zo lang meer hans....Kijk in een vierkanten kamer is het beter om staande golven te voorkomen,door de installatie zo te zetten als op de foto. Daarnaast onder de div tafel kartonnen dozen te zetten,en kussen achter de installatie...graag kleden op de wanden ,maar dat mocht niet van de kloosterzussen en broeders..ook een verlaagd plafond zou zeker helpen...oh..hoe zouden de gebroeders ruud/jongensdroom het optreden van dean peer hebben gevonden.Ben deze nu aan het mixen ....zoveel mooi en echt live laag ja de Blumenhofjes kunnen het aan....maar . deze mannen????. Goed dit was het weer voor dit jaar.morgen, ga ik werken aan de free gift cd voor de munchen show 2014... Dit naar aanleiding van het beluisteren van de 14e edition op een echt systeem van burmester 15000 stuks..mooie opdracht. fdw . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Schroef het laag deze keer eens niet op. Of is de opdracht belangrijker dan de kwaliteit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 ...in een vierkanten kamer is het beter om staande golven te voorkomen,door de installatie zo te zetten als op de foto.Een veelgemaakte denkfout. Deze opstelling is juist een garantie voor de aanstoting van zo'n beetje alle ruimteresonanties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Ik heb ook een bijna vierkante woonkamer. Hoe moet het dan wel (zwaar offtopic)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 september 2013 Author Report Share Posted 16 september 2013 Deze opstelling is juist een garantie voor de aanstoting van zo'n beetje alle ruimteresonanties. Die worden toch wel aangestoten. Het gaat er dan nog om, waar kun je zitten zonder daar al te veel last van te hebben. In Veldhoven werden in dezelfde kamer n.l. ook nog CD's verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Ik heb ook een bijna vierkante woonkamer. Hoe moet het dan wel (zwaar offtopic)?Leuke vraag voor een ander draadje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Die worden toch wel aangestoten.Vanzelfsprekend. Volgens Frits de Wit van STS worden staande golven op deze manier juist voorkomen. Heel knap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Beste Forum leden... Wij (sts team) hebben 2 heerlijke dagen gehad met top muziek(lekker live sterkte) en konden zolang de kamer het toe liet lekker uitpakken.We hebben ongeveer 50 foto,s gemaakt ,met steeds nieuwe hifi/muziek liefhebbers....kortom de zaal was altijd vol(en bleef vol)zelfs met ramstein auf krieg starke.Daar naast victor wooten,steve ray vaughan,drums solo ect ect...maar ook nat king cole heerlijke 50e jaren muziek.Het was natuurlijk voor de Ruudjes en jongensdroom een GROTE natte droom ..ach zoveel bas konden de H H Heren niet aan.Zijn natuurlijk nooit naar een live concert geweest. En natuurlijk (ist in die heimat alles viel besser)Er is een limit aan de kloosterkamers,on geacht hoeveel basstraps je neer zet Toch liepen er geen mensen weg (heb ze vaak voorgesteld dat The lighthearted calvinisten in de zaal deze optijd......................... konden verlaten...maar dat gebeurden niet...of ach ja de twee gebroeders ruudje en de jongensdroom die bij ons in hun oortjes niet werd waar gemaakt....sorry for that. ) He dat is interessant ik wordt persoonlijk aangevallen. De hoogste tijd om de typetjes Willy de Woofer en End-high van stal te halen. Beste STS meneer. Waar haalt u het lef vandaan om een dergelijk iets op ons forum te plaatsen? U moet dringend naar de oorarts om een laagcorrectie uit te laten voeren. Ik ben musicus/dirigent die al 35 jaar dagelijks met live-instrumenten werkt. Daar heb ik luisteren mee geleerd. U hebt kennelijk niet veel geleerd. Verder heb ik u leren kennen als iemand bij wie geld voor alles gaat. Indien u het normaal vind om tijdens een show van een winkelier, een klant een geheel ander merk te willen leveren (buiten die winkelier om) adviseer ik u, om na de oorarts ook nog even bij de psychiater langs te gaan. Wat maakt u nou eigenlijk: cd's op grapjes? Met vriendelijke groet, Willy de Woofer en End-high p.s. heeft u belangstelling voor onze natte dromen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Leuke vraag voor een ander draadje? Je hebt gelijk (komt nog wel eens dan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 september 2013 Author Report Share Posted 16 september 2013 Hohohoho... dit is toch niet de bedoeling van een forum geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Die opmerking van Frits de Wit kan echt niet, logisch dat daar op gereageerd wordt. Een goede test voor het beheer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Wat maakt u nou eigenlijk: cd's op grapjes? Sixpacks: https://www.youtube.com/watch?v=fjYxybEW9Zw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Gewoon laten staan, beide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Ach, ik heb STS Dynamic Experience v2 en er zit goed veel laag in. Ik hou er wel van (zo nu en dan). Waren de cd's maar iets goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Hans even dit voor ik het gezeik aan gaat.Een hele mooie luister zolder,met die schuine wanden.perfect.. dan Ruud beste jongen deze opdracht kreeg ik juist om dat de high-End club deze cd de beste vond (van mijn mede strijders) stockfisch ect ect...ach die domme duitsers en die domme mister burmester ravon..Dikke denk fout toch.je moet nog veel onderzoek doen ,en je oren niet zo laten hangen aan die vreselijk thuis criticize boys..waar is je eigen ervaring..of liever een aanvaring!!! dan de jongens droom ik schat een kinder koor zit niet veel bas in en je ben ongetwijfeld een grote bekendheid hoewel ik kon op het internet niets vinden onder beroemde dirigenten(jongensdroom) kortom we wachten dat de 3 heren hun naam zullen onthullen op dit forum(mag ook in een persoonlijke mail...graag ook de installatie er bij zo dat ik op gepaste wijze kan reageren en vooral beoordelen hoe zwaar het vakmanschap drukt op alle post via en op dit forum Ik ben al bekend...kan mij ook niet verschuilen achter een fop naam..graag het gevecht met open vizier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 september 2013 Report Share Posted 16 september 2013 Ik snap niet waar jullie druk over maken, de cd was gratis .ik beb de cd mis gelopen rond 11.15 uur hadden ze geen meer, de dame achter de ballie zei ik moest zondag terug komen weet je wat ik dacht wat een k@t firma en heb gezwegen want die dame,s voeren het werk uit die kunnen niks aan doen ,half jaar geledesn was ik rond 12,00 uur daar en wollie kreeg wel een cd dat bedrijf was veel meer klantvriendelijker de man van STS heeft wel goede oren dat die een andere gedrag toont moet je voor kennisgeving aannemen en dat die dieter versterker gebruikt moet je ook voor kennisgeving aan nemen Burmester is verleden tijd ,das war einmal zou men zeggen compleet achterhaald. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts