kappa7 Posted 28 mei 2013 Report Share Posted 28 mei 2013 Daudio is een nieuw merk dat op de AVMN avond van komende donderdag zijn introductie zal beleven. Ik Heb inmiddels voorproefje gehad van dit systeem en dit gaat heel leuk worden. Ik ben dan ook benieuwd naar komende donderdag wanneer ik dit systeem in een wat bekendere ruimte kan geen beluisteren. pers bericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 mei 2013 Report Share Posted 28 mei 2013 Leuk, ik ben benieuwd wat je er van vindt. Een laag-conus anders inbouwen, het blijft er toch altijd raar uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 mei 2013 Author Report Share Posted 28 mei 2013 Het zijn er zelfs twee die naar elkaar toekijken. Je krijgt dus een pomp die de lucht van boven en onder gelijktijdig uit en weer in de ruimte pompt. Van achter de speaker bekeken ziet de speaker gewoon de ruimte en is dus gewoon als een dipool opgesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 mei 2013 Report Share Posted 28 mei 2013 Ja, het prototype klonk in een uiterst beroerde ruimte (Enschedé) al behoorlijk goed. Daarna is er nog wat verbeterd. Die versie heeft Kappa gehoord. Ik ben ook benieuwd a.s donderdag in een bekende ruimte. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 mei 2013 Report Share Posted 28 mei 2013 Zo,n bas kleurt gewoon mijn zoon heeft dat principe gebouwd met speaker 106 db op een meter voor disko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 mei 2013 Author Report Share Posted 28 mei 2013 je hebt deze speaker al gehoord begrijp ik?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 mei 2013 Report Share Posted 28 mei 2013 Kappa,ik heb het over het laag, zet die speaker is naast jou maggie en luistert eens naar het laag. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 mei 2013 Report Share Posted 28 mei 2013 Zo,n bas kleurt gewoon mijn zoon heeft dat principe gebouwd met speaker 106 db op een meter voor disko. Kappa,ik heb het over het laag, zet die speaker is naast jou maggie en luistert eens naar het laag. mvg wol Wol op hol? Dit zijn dipool laagspeakers. Onzinnig om die voor disco te willen gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 mei 2013 Report Share Posted 28 mei 2013 Ik dacht dat die van achter in dicht waren ,en dipool in mid hoog ondanks dat kleurt die nog in het laag vergelijkt het maar met het Jamo dipool aag, mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 mei 2013 Report Share Posted 28 mei 2013 Had m op zelfbouwaudio al eens voorbij zien komen, Interessant concept. Vrees lastig te verkopen (maar niet zo lastig al die Kanzy). Er worden iig mooie onderdelen gebruikt (die mid heb ik ook ) Grappig, ik zie wel meer overeenkomsten. Ook actief/passief filter. zelfde wissel frequenties. Alleen is het zaakje bij mij gesloten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 mei 2013 Report Share Posted 28 mei 2013 Het product is leuk ,maar veel te duur ,uitstraling en design lijkt op zelfbouw,en keuze maken of zelfbouw of onderbrengen bij een importeur die contacten legt met de winkels en niet allebei dat wordt niks en als je bij een importeur brengt kom dan met een gelikt design aan .en een mooi voor front,mensen kijken tegenwoordig naar design dat was vroeger veel minder,vroeger had je van die kreten als x power of hybride resolution allemaal van dat soort onzin . mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 mei 2013 Author Report Share Posted 28 mei 2013 Had m op zelfbouwaudio al eens voorbij zien komen, Interessant concept. Vrees lastig te verkopen (maar niet zo lastig al die Kanzy). Er worden iig mooie onderdelen gebruikt (die mid heb ik ook ) Grappig, ik zie wel meer overeenkomsten. Ook actief/passief filter. zelfde wissel frequenties. Alleen is het zaakje bij mij gesloten. Misschien de achterkant eens van je speaker schroeven wie weet heb je de vondst van de eeuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 mei 2013 Author Report Share Posted 28 mei 2013 Het product is leuk ,maar veel te duur ,uitstraling en design lijkt op zelfbouw,en keuze maken of zelfbouw of onderbrengen bij een importeur die contacten legt met de winkels en niet allebei dat wordt niks en als je bij een importeur brengt kom dan met een gelikt design aan .en een mooi voor front,mensen kijken tegenwoordig naar design dat was vroeger veel minder,vroeger had je van die kreten als x power of hybride resolution allemaal van dat soort onzin . mvg wol Beste Wol. Volgens mij snap je er niets van. Misschien even dit linkje door lezen voor dat je commentaar geeft. Het is een project dat is ontstaan van twee mensen die ook op zelfbouw audio zitten. Toevallig wel ongeveer de meest kundige mensen die daar rondlopen die dit project hebben opgezet. Ik vind dat zo een project een goede kans verdiend zeker om dat ik dit moois al een paar keer heb mogen beluisteren en het gewoon heel mooi speelt. Ik kan jou kritiek dan ook niet plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 mei 2013 Report Share Posted 28 mei 2013 Vinculum heeft ook een punt kappa mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 Kappa,ik heb het vluchtig door gelezen op zelfbouw audio ik merk onzekerheid en een mooie kwebbel in de ploeg. Maar in veldhoven is die te beluisteren ik ben benieuwd. AMT is op dit moment niet mijn hoogtoner maar dat is een ander verhaal. Het begin is er maar het design lijkt totaal op nergens. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 Misschien de achterkant eens van je speaker schroeven wie weet heb je de vondst van de eeuw. Ik vrees dat de houtlijm zich niet zo maar gewonnen zal geven. Met een decouperzaag zou het wel lukken, maar die moet dan wel 50 mm diep kunnen zagen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 Die zwevende tweeter, biedt dat nog voordelen? MInder trilling wellicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 mei 2013 Author Report Share Posted 29 mei 2013 geen paneel invloed op het geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 Omdat er minder paneel oppervlak is, maar de rest van de kast kan nog steeds trillen (zal gezien het principe wel meevallen). Maar toch, vraag me af of een doorlopende plank/baffle, niet wat steviger is. Neem aan dat de heil tweeter zelf nu wat mider gefixeerd is. Maar er zal wel mee ge-experimenteerd zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 Alvast 3 kritische punten aluminium is de dun en is niet in gefreesd en is vrouw onvriendelijke geen voor front zowel mid hoog als laag. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 Alvast 3 kritische punten aluminium is de dun en is niet in gefreesd en is vrouw onvriendelijke geen voor front zowel mid hoog als laag. mvg wiel Beste Wol, Als je commentaar wilt leveren, doe het dan met kennis van zaken. Laat ik voorop stellen dat ik het ontwerp ook niet fraai vind, maar dat is een kwestie van smaak. En die verschilt dus van persoon tot persoon. Maar als je dan begint te zeuren over aluminium strips, terwijl ze van RVS zijn, sla je de plank mis. De vrouw onvriendelijkheid zou ook wel mee kunnen vallen (ook weer smaakkwestie). Het ontwerp is mede door een vrouw gemaakt. Vorm volgt natuurlijk hier wel de functie. Het is geen speaker voor de Bose generatie, maar voor audioliefhebbers. Wees een dapper, stap morgen in de auto en kom naar Amersfoort. Krijg je van mij een biertje en kun je daarna gefundeerd commentaar leveren. tot morgen Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 Als men toch liever een traditionele kast ziet, zou men (als optie) zo'n constructie al bij Vandersteen gebruikt werd kunnen overwegen. Een soort frame waarover doek gespannen wordt. http://www.audioconnect.com/wp-content/uploads/2012/06/vandersteen3asig_2.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 leo ,de afstand is wollie een beetje veel te ver ,anders kwam wollie wel luisteren,ik wacht wel af als die richting zuiden komt. het is gewoon positieve kritiek,ik heb al veel dipools gehoord in verschillende en idiote vormen ,en ze komen en ze gaan veel succes morgen avond leo mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 Wees een dapper, stap morgen in de auto en kom naar Amersfoort. Krijg je van mij een biertje en kun je daarna gefundeerd commentaar leveren. tot morgen Leobus Is dat ook voor anderen bedoelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 zie http://www.avmn.nl/ Hier lijkt te staan dat t in A'dam is https://www.google.com/calendar/event?eid=dDBkNHFjcW9lczZlcGlpZW1hbWk4ZnA4NzQgYXZtbi5iZXN0dXVyQG0&ctz=Europe/Amsterdam Ik lees niets over de "Daudio ASP" op de site. Is dat de hypex dsp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts