Guest Posted 1 juni 2013 Report Share Posted 1 juni 2013 Dan is die op dit moment alleen geschikt voor piano en strijkkwartetten en avant-garde muziek als ik dat zo leest,daar heb ik wel oren naar om deze speaker te luisteren,dan hoop ik wel dat die in deze situatie blijft en dat ze die niet alweer gaan wijzigen, mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 juni 2013 Author Report Share Posted 1 juni 2013 hoi wol het beste kan je dan even contact opnemen met daudio zelf en bij Hans (Zwolle) of Jeroen gaan luisteren. dan hoor je de speaker zo als deze bedoeld is in namelijk in de huiskamer. hun mail adres staat wel op de webpagina van daudio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 juni 2013 Report Share Posted 1 juni 2013 Quote Pjotr :"Dat vond ik in de grote ruimte in Breda overigens niet goed uit de verf komen. Denk dat dat in de beperkte afmetingen van een huis/luisterkamer een stuk beter zal gaan." Zat ik er dus niet ver naast met mijn opmerking dat het aan de kast of de ruimte moest liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 juni 2013 Report Share Posted 1 juni 2013 Zat ik er dus niet ver naast met mijn opmerking dat het aan de kast of de ruimte moest liggen. Ja, naar mijn indruk konden deze speakers deze ruimte niet aan. Verder is mijn ervaring dat het technisch perfect willen reproduceren van geluid nog geen garantie is voor het goed reproduceren van muziek en dan kom je i.d.d. op het kastontwerp uit. Oftewel waar leg je het accent van je perfectie? Voor de duidelijkheid: Wat ik beschreef over laagweergave gaat over het laag wat muziekinstrumenten in een bepaalde ruimte opwekken en wat je met iets totaal anders namelijk. een luidspreker, in een heel andere ruimte probeert te reproduceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 juni 2013 Report Share Posted 1 juni 2013 Ja dat weet ik, maar je schreef toch zelf dat het in de grote ruimte niet goed uit verf kwam. Dan ligt het toch aan de ruimte en niet aan de speakers???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 juni 2013 Report Share Posted 1 juni 2013 Kip of ei? Als je wilt laten zien (horen) hoe goed speakers zijn die bedoeld zijn voor thuis moet je dat niet gaan doen in een grote zaal. Andersom geldt natuurlijk net zo goed. Frappant was dat in Breda ook een dipool line array gedemonstreerd werd met daarbij onder de 200 Hz ondersteuning van monopool subs. Dat systeem, ook gemaakt voor thuis, zette in dezelfde ruimte met gemak en autoriteit een mooi plaatje neer. Maar dan nog, onze woonkamer is akoestisch tamelijk ongunstig L-vormig: De korte kant can de L-vorm is 5m en de lange kant van de L-vorm 12m. Daar gaat een dipool laag ook gewoon niet tot zijn recht komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 juni 2013 Report Share Posted 1 juni 2013 En wat als er nou een haan uit dat ei komt??? Ik durf zo langzaam aan wel de conclusie te trekken dat het allemaal een kwestie van compromissen is: proberen een zo natuurgetrouwe weergave te verkrijgen. Overal is wat bij, behalve bij het avondeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 juni 2013 Report Share Posted 1 juni 2013 Akoestische kortsluiting Ja... ehhh waar zit Spido eigenlijk ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 juni 2013 Report Share Posted 1 juni 2013 Ja... ehhh waar zit Spido eigenlijk ??? ja ik miste hem ook al. Is hij niet op vakantie, staat me bij ergens gelezen te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 juni 2013 Report Share Posted 1 juni 2013 Ik heb Spido geloof ik gevonden, stukje van hem in topic De Concerten: "Helaas zit Spido zelf ergens in Zuid-Frankrijk, op 10 juni, wegens vakantieverplichtingen Hij is best jaloers op al de gelukkigen die er wèl bij kunnen zijn". Stelt me toch een beetje gerust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts