stefk Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 Hoi, heeft iemand een idee hoe de Whest Two zich klankmatig verhoudt tov de Phono 1? Als ik me niet vergis, is de gain van de Whest Two iets hoger In België kan ik, naar mijn weten, geen van beiden beluisteren. Element is een Benz Ace low Waarom dit vergelijk? simpel, omdat verschillende mensen mij al verteld hebben dat de whest two wellicht iets voor mij zou zijn bedankt stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 mei 2013 Report Share Posted 29 mei 2013 Ik heb nog nooit van het merk gehoord, Stef. Het is Brits zo te zien: http://www.whestaudio.co.uk/ Whest Two http://www.whestaudio.co.uk/phono-stage/whest-two.php En wat is een Phono 1, de Bluenote Phono 1? Is dat Blue amp: http://www.blueamp.de Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 30 mei 2013 Author Report Share Posted 30 mei 2013 Hoe je kent de Bluenote phono 1 niet? je was toch ook op het phonovergelijk ooit waar mn Phono 1 stond (dacht ik toch) Bluenote is nu Gold(e)note geworden --> import sneek hifi blijkbaar zijn de Phono 1 en phono 2 verdwenen uit het aanbod hun site is wederom vernieuwd google je op bluenote phono 1, krijg je resultaten te over Ivan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 mei 2013 Report Share Posted 31 mei 2013 Ik heb de Whest 20 Stef. De Goldenote ph 7 heb ik in huis gehad. Als er familiegelijkenis is dan zou ik zeggen dat de two wat verfijnder is dan de Goldenote maar aan de andere kant wat dunner. Wil je ze nieuw kopen dan zou ik ze eerst thuis beluisteren. hoeveel wil je besteden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 juni 2013 Author Report Share Posted 2 juni 2013 Hoi Carl, ben in 1e instantie info aan het verzamelen omdat: 1 het aan de heldere kant klinkt, heb ik mij laten vertellen na beluistering. de combi benz ace en phono 1 2 onlangs hoorde ik een set, totaal anders dan de mijne, waar het wel behoorlijk vol en "ruig" klonk, ruig in de zin van "This is RnR" 3 Men raadde mij weleens aan om naar een Whest te luisteren Ik weet niet goed waar het aan zou liggen Toen ik de benz kocht, in het voorjaar van 2007, de phono 1 is van eind 2005, wist ik niet veel op hifigebied, nu nog niet hoor , ging ik voort op wat mn schreef en mij vertelde. Door gaandeweg op andere plaatsen te gaan luisteren, andere draatafelcombinaties, kom je erachter dat het soms behoorlijk anders kan klinken. Ik weet akoestiek doet veel. een Lyra is geen Benz en geen Denon enz ... wisselen van elementen is niet gemakkelijk, een phonotrap is al gemakkelijker ik wil het gewoon eens proberen en uitzoeken Carl. het is zeer moeilijk te bepalen waardoor het helder klinkt? de gehele set? De benz ace is nu 6j, ... ik geef nog eens mee welke muziek ik vaak luister, wie weeet heeft er iemand een tip om naar dit of geen element te luisteren al dan niet in combinatie met een andere phonoversterker Garagerock, sixties, grunge, alternative ... Little Richard over Stones naar The Litter, PinkFloyd, Stray Cats, Captain Beefheart, The Clash Sonic Youth, Jim Jones revue ... enz enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juni 2013 Report Share Posted 2 juni 2013 Ik heb nogal wat phonotrappen gehoord Stef. In het goedkope segment vind ik de Lehman Black Kube een goede en neutrale keuze. Wil je wat "rijkers" en daarvoor meer geld betalen dan zou je kunnen denken aan de Ayre. Forumgenoot Gruiter heeft de Ayre en de Blue Amp Sursur op dit moment in huis en kan moeilijk kiezen zoals hij me gisteravond vertelde. Lees ook de review op Puresound. Beiden trouwens geen eendagsvliegen maar producten die al lang op de markt zijn en waar kinderziekten zijn uitgehaald. De degelijkheid straalt ervan af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2013 Report Share Posted 2 juni 2013 Zelf thuis proberen Stef. Het is verdraaid moeilijk, zo niet onmogelijk, om een phono versterker te maken die met alle elementen goed matcht en er het optimale uit haalt. Je kunt niet zomaar zeggen deze phono pre klinkt beter dan die daar. Dat hangt heel erg sterk af van het element wat er aan hangt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 juni 2013 Report Share Posted 2 juni 2013 ik wil het gewoon eens proberen en uitzoeken Carl. het is zeer moeilijk te bepalen waardoor het helder klinkt? de gehele set? Heb je, je set al eens in de breedte van de kamer gezet.?? Vrijwel 100% kans dat het dan aanmerkelijk vetter klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2013 Report Share Posted 2 juni 2013 Hallo Stef, Nu Ace 6 jaar oud is, kun je ook overwegen om naar een ander element om te kijken. Je Phono 1 is daar vast wel weer op aan te passen. Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 juni 2013 Author Report Share Posted 2 juni 2013 Effe technisch antwoorden De phono 1 is voorzien van ... weet de naam niet direct waardoor ik er zelf een weerstand kan insteken, 100 Ohm 470 1K 2K 10K name it Breedte spelen Heb ik algeprobeerd Hans, klinkt inderdaad voller maar ook heel irritant omdat je tegen de muur zit ... Zou het kunnen dat de combi Benz Ace met Phono 1 aan de heldere kant is? voor alle duidelijkheid het is zeker niet scherp ofzo Toen ik ergens anders een oud esl57 met qua il forty + instap Linn draaitafel met projectcarbon arm hoorde, dit was zoooo anders dan thuis het gromde en groovde en rockte en movede ... @carl Ik volg Puresound op de voet dus ook wat Gerald uitprobeert en test zoals de delos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 juni 2013 Report Share Posted 2 juni 2013 Zou het kunnen dat de combi Benz Ace met Phono 1 aan de heldere kant is? voor alle duidelijkheid het is zeker niet scherp ofzo Toen ik ergens anders een oud esl57 met qua il forty + instap Linn draaitafel met projectcarbon arm hoorde, dit was zoooo anders dan thuis het gromde en groovde en rockte en movede ... De Ace heb ik nooit als helder ervaren. Wél was het laag iets minder als met de CD speler, maar veel schelen deed het niet. Dat een ESL anders klinkt dan jouw Master 3's... tja, dat kan wel kloppen. Maar hier komt meestal toch ook geen "vet" geluid uit. Ik zou eerst eens wat LP's en CD's met dezelfde muziek met elkaar vergelijken. Dan heb je een beter beeld m.b.t. de verschillen. Een MM of MI element klinkt meestal een stuk vetter, dan een MC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 juni 2013 Author Report Share Posted 2 juni 2013 ik ga idd eens tijd nemen om cd's en lp's te vergelijken, zeker nu ik een DAC heb Hans ... Volgens ligt er een groot stuk van de heldere sound in de akoestiek vermoed/vrees ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 2 juni 2013 Report Share Posted 2 juni 2013 Hallo Stef, Nu Ace 6 jaar oud is, kun je ook overwegen om naar een ander element om te kijken. Je Phono 1 is daar vast wel weer op aan te passen. Mvg, Jack Ik heb ooit 7 jaar met mijn vorige element gedaan, heb daarna precies hetzelfde teruggekocht. Eerst vroeg ik me nog af of het allemaal nodig was, maar achteraf was ik blij dat ik het had gedaan. Ik had dus precies hetzelfde idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 juni 2013 Author Report Share Posted 2 juni 2013 ja maar welk element Maw hoe bepaal jeje merk en klankkleur? heeft ieder merk een blijvende signatuur doorheen het gamma? maw herken je iedere denon als een denon, een benz als een benz een ortofon als een enz ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 juni 2013 Members Report Share Posted 2 juni 2013 Weet je Stef, ga gewoon voor een fabrikant welke het element kan aanpassen aan jouw arm, je phono, je smaak, ga zo maar door. Daar zijn er niet veel van, maar het kan wel. Dichter bij huis als je denkt ook trouwens. Als je voor een andere phono zou gaan, bedenk dan dat er in dezelfde prijsklassen wel smaakverschillen zijn, maar geen gigantische kwaliteitsverschillen. Ga je voor iets in dezelfde prijsklasse als de Bluenote, dan ga je niet echt veel winnen. Spaar dan liever wat langer door, zodat je echte een stap kunt maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juni 2013 Report Share Posted 2 juni 2013 Mee eens Marco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juni 2013 Report Share Posted 2 juni 2013 Citaat Hans van Liempd "Een MM of MI element klinkt meestal een stuk vetter, dan een MC" Ben het met je eens Hans en daarom twijfel ik wel eens aan een MC. Je krijgt veel verfijning maar levert wel body in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2013 Report Share Posted 2 juni 2013 Maar of je nu blij moet zijn met zo'n vette body? Is toch ook een kwestie van smaak (of behoefte). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 juni 2013 Report Share Posted 3 juni 2013 Maar of je nu blij moet zijn met zo'n vette body? Is toch ook een kwestie van smaak (of behoefte). Ik vind ook, dat je het probleem van de akoestiek, niet met een element op moet proberen te lossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 juni 2013 Author Report Share Posted 3 juni 2013 kan er iemand iets kwijt, theoretisch of uit praktijkervaring, over het verschil in set primaluna dialogue one met KT77 versus gerestaureerde electrostaten en de quad il forty hebben jullie de bronnen ook nodig? Hans, jij zei er al iets over ... kun je wat meer kwijt @Marco ik kom nog terug op je post van gisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juni 2013 Report Share Posted 3 juni 2013 KT77 klinkt in mijn versterker ook helderder dan 6550 of EL34 EL34 meer accent op het midden, 6550 idem, maar dan op het laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juni 2013 Report Share Posted 3 juni 2013 Ik vind ook, dat je het probleem van de akoestiek, niet met een element op moet proberen te lossen. Als het teveel gaat afwijken van de klankbalans van CD is het niet goed. Aan de andere kant zitten er tussen phonotrappen behoorlijke verschillen en wat is de waarheid? Die Ayre die ik laatst thuis had vond ik erg goed klinken maar had verder wel het rijkste karakter van wat ik in huis heb gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 juni 2013 Author Report Share Posted 3 juni 2013 het is niet perse dat er een andere pre ofzo moet komen zijn er nog mensen die de combi Benz Ace - Phono 1 helder vinden ? Of zeg ik beter een helder naar de felle kant middengebied ipv allround over een heldere combinatie te spreken. Nogmaals het hoog is zeker niet scherp of irritant @Jack De KT77 is beduidend voller en heeft meer laag dan de standaard EL34 Ondertussen speelt Allen Toussaint uit 1972 en dit grooved wel lekker ... goed te volgen bas, geen scherpe sax of trompet ik ga het wat laten rusten, en de ervaring met de Quad en Linn laten voor wat het was. it's too much appelen met citroenen vergelijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
maarten1970 Posted 3 juni 2013 Report Share Posted 3 juni 2013 Misschien kun je ergens een 2e hands Benz Lukaschek op de kop tikken. Hele mooie combi met de ace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juni 2013 Report Share Posted 3 juni 2013 Ja maar Stef zit je probleem nu alleen bij de platenspeler of ook bij de CD speler. Ik krijg bijna de idee van een kapotte naald of slecht ingesteld element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts