stefk Posted 3 juni 2013 Author Report Share Posted 3 juni 2013 Neen neen Carl, er is niets stuk Door mijn fout, lopen er 2 zaken dr elkaar Vraag 1 is de titel van het topic, en een objectieve vraag nl hoe deWhest zich verhoudt tov de Phono 1 Deel 2 is mijn ervaring op een andere locatie met de Quad set + Linn, en waarvan ik mij afvraag waaraan het kan liggen dat dit zo verschillend klonk dan thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 juni 2013 Report Share Posted 3 juni 2013 vraag 2 andere set in een andere ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 3 juni 2013 Report Share Posted 3 juni 2013 het is niet perse dat er een andere pre ofzo moet komen zijn er nog mensen die de combi Benz Ace - Phono 1 helder vinden ? Of zeg ik beter een helder naar de felle kant middengebied ipv allround over een heldere combinatie te spreken. Nogmaals het hoog is zeker niet scherp of irritant @Jack De KT77 is beduidend voller en heeft meer laag dan de standaard EL34 Ondertussen speelt Allen Toussaint uit 1972 en dit grooved wel lekker ... goed te volgen bas, geen scherpe sax of trompet ik ga het wat laten rusten, en de ervaring met de Quad en Linn laten voor wat het was. it's too much appelen met citroenen vergelijken Wellicht kennen Quad en Linn en wat hogere mate van betrokkenheid bij de muziek. Het idee dat je minder naar geluidsfrequenties luistert of het overkomt als wat minder luisteren en wat meer ondergaan. Ik zeg dat niet zozeer omdat ik jouw spullen ken, maar omdat ik Linn en Quad vroeger wel geregeld gehoord heb en juist dit soort zaken in die spullen kan waarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juni 2013 Report Share Posted 3 juni 2013 Ik heb een Quad 34/306. Mooi ding hoor maar de CJ klinkt onder meer net iets warmer maar toch met meer detail. Dat laatste kan samengaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 juni 2013 Report Share Posted 4 juni 2013 Quad en Linn hebben naam gemaakt door goed impeurteursschap anders niks,wisten jullie dat Linn versterkertje ,s die ook bij jullie in de auto radio zitten. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 juni 2013 Report Share Posted 4 juni 2013 Quad en Linn hebben naam gemaakt door goed impeurteursschap anders niks,wisten jullie dat Linn versterkertje ,s die ook bij jullie in de auto radio zitten. mvg wol Bij mij niet Wol, ik heb geen auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 juni 2013 Report Share Posted 4 juni 2013 Neen neen Carl, er is niets stuk Door mijn fout, lopen er 2 zaken dr elkaar Vraag 1 is de titel van het topic, en een objectieve vraag nl hoe deWhest zich verhoudt tov de Phono 1 Deel 2 is mijn ervaring op een andere locatie met de Quad set + Linn, en waarvan ik mij afvraag waaraan het kan liggen dat dit zo verschillend klonk dan thuis. Duidelijk, maar heb je nu alleen een heldere weergave met LP of ook met CD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 juni 2013 Author Report Share Posted 4 juni 2013 Jack ik heb dit nog niet kunnen uitproberen ... kids hebben hun toetsen voor te bereiden + op tijd in bed het valt mij soms als ik aan de buro zit, 1m20 verder dan de achterkant van de zitbank, het daar toch anders en voller klinkt. Nu zit ik ongeveer int midden van de woonkamer. Tis Roger die mij wees op de plaats van de zetel (int midden dus) Voorbeeld ivm The Black Keys uit 2004 De gitaar thuis klinkt/klonk riiiinnnngggg en op de Quad Linn set kwam het over als raaaiiinnng Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 juni 2013 Report Share Posted 4 juni 2013 Jack ik heb dit nog niet kunnen uitproberen ... kids hebben hun toetsen voor te bereiden + op tijd in bed het valt mij soms als ik aan de buro zit, 1m20 verder dan de achterkant van de zitbank, het daar toch anders en voller klinkt. Nu zit ik ongeveer int midden van de woonkamer. Tis Roger die mij wees op de plaats van de zetel (int midden dus) Voorbeeld ivm The Black Keys uit 2004 De gitaar thuis klinkt/klonk riiiinnnngggg en op de Quad Linn set kwam het over als raaaiiinnng Dan zou ik toch nog wat schuiven met de speakers Stef, het lijkt me een acoustisch probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 juni 2013 Report Share Posted 4 juni 2013 Makkelijk te controleren. Door op een gewone of bureaustoel telkens iets verder van de set te gaan luisteren. Begin je b.v. op 2,5 meter van de luidsprekers en dan naar achteren. Op de plek waar het goed klinkt, zet je de bank. E.e.a. kun je al op laag vermogen proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 juni 2013 Author Report Share Posted 4 juni 2013 Er is 1 probleem Jack de plaats achter de zetel is beperkt dr een vierkante tafel Waarom klinkt een electrostaat in een kleine ruimte heel anders dan de Master 3? Objectieve vraag, luchtig bedoeld ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 juni 2013 Report Share Posted 4 juni 2013 De gitaar thuis klinkt/klonk riiiinnnngggg en op de Quad Linn set kwam het over als raaaiiinnng Volgens mij heb jij een audiofiele deurbel in je huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 juni 2013 Report Share Posted 4 juni 2013 Volgens mij heb jij een audiofiele deurbel in je huis. volgens mij is het een gitaar die soms als een Fender en dan weer als en Gibson klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 juni 2013 Report Share Posted 4 juni 2013 Er is 1 probleem Jack de plaats achter de zetel is beperkt dr een vierkante tafel Geen probleem, van die tafel maken. Gewoon weghalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 9 juni 2013 Report Share Posted 9 juni 2013 Ik heb nogal wat phonotrappen gehoord Stef. In het goedkope segment vind ik de Lehman Black Kube een goede en neutrale keuze. Wil je wat "rijkers" en daarvoor meer geld betalen dan zou je kunnen denken aan de Ayre. Forumgenoot Gruiter heeft de Ayre en de Blue Amp Sursur op dit moment in huis en kan moeilijk kiezen zoals hij me gisteravond vertelde. Lees ook de review op Puresound. Beiden trouwens geen eendagsvliegen maar producten die al lang op de markt zijn en waar kinderziekten zijn uitgehaald. De degelijkheid straalt ervan af. Zowel de Ayre als de Blue Amp Surzur zijn erg goed en een enorme stap voorwaarts t.o.v. de Bluenote Phono 2 waarmee ik eerder heb gespeeld. De Ayre en de Blue Amp klinken totaal verschillend. Het is dus vooral een kwestie van smaak. Na lang wikken en wegen is de keuze eindelijk gevallen op de Blue Amp Surzur. Zeker na aanpassen van de armbekabeling naar gebalanceerd klinkt het erg fraai in combinatie met het Lyra Delos. Gebalanceerd spelen is wel een must bij deze phonotrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juni 2013 Report Share Posted 9 juni 2013 Je hebt vast en zeker een goede keuze gedaan Gerald. Hoe heb je dat nu met de arm gedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 april 2015 Author Report Share Posted 1 april 2015 (edited) Ik ga hier verder borduren Hoe selecteer je in godsnaam een nieuwe phono als je deze haast niet kunt beluisteren bij een dealer? Ofwel ken ik niet genoeg winkels in België ofwel wordt er hier bitter weinig verdeeld. Ik heb beslist om een nieuwe phono aan te schaffen. Sky is not the limit Hoe begin je te selecteren? Wanneer spreek je echt van een upgrade in je set? Persoonlijk vind ik volgende eigenschappen een plus, namelijk uitgebreide instelmogelijkheden, genoeg dB, eventueel up te graden met een voeding Klankmatig ken ik geen van volgende vijf waar ik wel benieuwd naar ben Moon 310 Lp Octave Eq2 Trichord Diablo 2 Avid Pulsus Phono Leema Elements Ultra Edited 1 april 2015 by stefk Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 (edited) Ik ga hier verder borduren Hoe selecteer je in godsnaam een nieuwe phono als je deze haast niet kunt beluisteren bij een dealer? Ofwel ken ik niet genoeg winkels in België ofwel wordt er hier bitter weinig verdeeld. Ik heb beslist om een nieuwe phono aan te schaffen. Sky is not the limit Hoe begin je te selecteren? Wanneer spreek je echt van een upgrade in je set? Persoonlijk vind ik volgende eigenschappen een plus, namelijk uitgebreide instelmogelijkheden, genoeg dB, eventueel up te graden met een voeding Klankmatig ken ik geen van volgende vijf waar ik wel benieuwd naar ben Moon 310 Lp Octave Eq2 Trichord Diablo 2 Avid Pulsus Phono Leema Elements Ultra Goldenote PH7 mag ook niet ontbreken Niet alleen in Sneek, maar ook in Tilburg verkrijgbaar. Da's iets gunstiger vanuit België. Edited 1 april 2015 by edwin16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Hallo Stef, Met een van de forum dagen hebben we toch phono trappen in Limburg getest. Zoveel zal er toch niet veranderd zijn? Ik kan alleen het bewuste topic niet vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Hoeveel wil je ongeveer besteden Stef? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 april 2015 Report Share Posted 1 april 2015 Verslag 2010 Spannend, Stef! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2015 Author Report Share Posted 2 april 2015 PH7 blijf ik in de familie van Bluenote Jack en Co De octave phonomodule, die op het phonovergelijk was, is buiten mijn budget, maar nu is er een kleinere octave De Astin trew niet mijn ding De 5 die ik opsom, wel ik ben eens benieuwd wie die al aan de tand heeft gevoeld. Als je steeds in dezelfde 3 blijft draaien weet je ook niet of er wat veranderd is. Analoog wordt hier hoog int vaandel gedragen dus ... budget rond de 1500 Ivan Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 De Goldenote staat bij mij thuis al een hele tijd naar volle tevredenheid te spelen. De valt overigens ruim binnen jouw budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2015 Author Report Share Posted 2 april 2015 Edwin vermits ik een geupgrade Phono 1 heb van Bluenote heb, dat nu Goldenote is, vraag ik mij hardop af of de PH7 een ferme stap voorwaarts is + ik wil ook eens andere paden bewandelen dan de Goldenote Bluenote stal In België is dit laatste niet zo simpel Ik ben overtuigd dat hier kennis genoeg zit om mij op weg te helpen, een mening te hebben over de merken en phonotrappen die ik opsom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 Hoi Stef, Ik vraag me af of je in deze prijsklasse wel een wezenlijke stap kunt maken t.o.v. jouw opgewaardeerde Phono 1. Dat is m.i. nog steeds een mooie phono trap in zijn prijsklasse. Neem hem in ieder geval mee mocht je de kans hebben om hem A/B te vergelijken met die van je lijstje. Misschien is het slim om door te sparen. Groet, Jack P.s. Wat me opviel dat de octave wel wat weg heeft van de phonotrap van KT88 alleen heeft die laatste zo te zien meer instel mogelijkheden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts