stefk Posted 2 april 2015 Author Report Share Posted 2 april 2015 jack hoi kga dezelfde fouten niet meer maken dan 10j geleden Uiteraard zal ik de phono's toetsen aan mijn phono 1 Doorsparen Daarom dat er een moon en Diablo tussenstaat, deze hebben een aparte voeding die je later kan aanschaffen en dan ga je zoals met de moon naar 2600 euro ... eerlijk gezegd Jack, zo bijzonder vond ik mijn eigen phono 1 niet hoor in dat vergelijk De nieuwe phonoversterker dien je ook te kaderen in een groter geheel namelijk de upgrade van een element en loopwerk op latere termijn. En eens gaan luisteren naar iets anders kan nooit kwaad hé. Door te luisteren leren we altijd een beetje bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 Hoi Stef, Toch is het werk dat een phono trap moet doen m.i. niet zo heel bijzonder. Hij moet voldoende ruisvrij versterken en een voldoende nauwkeurige riaa correctie hebben. Dat gaat prima met op-amps en een passief of actief riaa filter met weerstandjes en condensatoren. De meeste betaalbare phono-trappen zullen prijs technisch gezien zo werken. Dan kan je m.i. een stapje verder dan kom je bij phono trappen die geheel discreet zijn opgebowd dus met losse uitgezochte transistoren en andere componenten en dan het liefst zonder koppel condensatoren. Dan kom je b.v. uit bij een Array PH-1 Daarna kun je m.i. nog verder door in plaats van weerstanden en condensatoren voor het riaa netwerk spoelen en condensatoren te gebruiken zoals b.v. van den Hul doet met de Grail Echte freaks gaan dan nog een paar stappen verder maar dat wordt weer zo' n verhaal. Dus wat je misschien ook kunt doen is een high-end phono trap 2e hands aanschaffen of een demo model of zo. Groet, Jack P.s. Ik heb de Phono 1 via een Jan Allaerts MC1 gehoord erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2015 Author Report Share Posted 2 april 2015 Voor ik eventueel 2e hands ga Jack, sta daar niet afkerig tegenover, wil ik toch een beetje weten of de klank mij kan bekoren of niet Om uit te maken hoe goed mijn phono 1 al dan niet is, is er maar 1 mogelijkheid, deze naast de anderen beluisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 Zeker Stef. Wat je zou kunnen doen b.v. de Array PH-1 en Astin trew AT-8000 in je lijst zetten. Niet voor niets scoorden deze 2 phono trappen zeer hoog in de Hear luister dag. Misschien kun je via een forum lid A/B vergelijken. Wat ook heel leuk is en wat ik zelf wel eens gedaan heb. Mijn eigen gebouwde buizen riaa voorversterker A/B vergeleken met hele kostbare. Is wel een paar jaar terug bij Audio Selectief in Sneek, maar van Henk kreeg ik àlle ruimte. Succes, vooral de voorpret van iets nieuws vind ik leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2015 Author Report Share Posted 2 april 2015 Ik speel nu zo'n 9j met de phono 1 denk ik hier en daar heb ik al eens een andere phono en element gehoord, beter loopwerk ook, en ja dan merk je dat er vele wegen zijn in analoogland die best heel leuk wandelen zijn zonder dat het heel duur moet zijn ... de voorpret is idd heel tof. Hoe je het ook bekijkt, er ziteen leuke sociale kant aan het gaan uitproberen van phonoversterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 Stef ik dacht nog heel even aan een ander element, maar je speelt met al een Benz Ace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2015 Author Report Share Posted 2 april 2015 De laatste tijd is er veel aan het licht gekomen Ik heb wat meer inzicht in de reproductie van muziek gekregen kVond mijn muziek vaak dunnetjes klinken maar dat komt door een hele leuke staande golf bvb 2015 wordt een fijne zoektocht en upgrade In april laat ik mijn master Three upgraden naar de laatste versie, ik heb nog de eerste ... Dan waarschijnlijk een nieuwe phonotrap ... de benz ace blijft nog eventjes, al droom ik stiekem van een dynavector Als loopwerk ben ik zeer gecharmeerd van de Kuzma Stabi S zoals jullie weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 De laatste tijd is er veel aan het licht gekomen Ik heb wat meer inzicht in de reproductie van muziek gekregen kVond mijn muziek vaak dunnetjes klinken maar dat komt door een hele leuke staande golf bvb 2015 wordt een fijne zoektocht en upgrade In april laat ik mijn master Three upgraden naar de laatste versie, ik heb nog de eerste ... Dan waarschijnlijk een nieuwe phonotrap ... de benz ace blijft nog eventjes, al droom ik stiekem van een dynavector Als loopwerk ben ik zeer gecharmeerd van de Kuzma Stabi S zoals jullie weten. Hee.. zo'n Stabi S heeft m'n broer. Inderdaad een erg mooie draaitafel. Dat die staande golf er was heb ik je al heel lang geleden verteld. In ELKE rechthoekige ruimte heb je n.l. staande golven. Het gaat er dan om dat je de luidsprekers en luisterplaats goed positioneert. Lukt dat niet, dan is DSP de enige oplossing. Je bent overigens van harte welkom om eens naar m'n set te komen luisteren. Ook het staande golven probleem is hier opgelost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2015 Author Report Share Posted 2 april 2015 kHeb nu meer inzicht in die staande golven Hans + tov vroeger is die luisterplaats nog iets opgeschoven en dat deed er ook geen goed aan. Door de jaren heen krijg je meer luisterinzicht. Welke arm heeft je broer op de Kuzma? en ik wil een zwarte Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 kHeb nu meer inzicht in die staande golven Hans + tov vroeger is die luisterplaats nog iets opgeschoven en dat deed er ook geen goed aan. Door de jaren heen krijg je meer luisterinzicht. Welke arm heeft je broer op de Kuzma? en ik wil een zwarte Die heeft de standaard 1 punts arm. Is het chassis tegenwoordig ook zwart te krijgen ? Bij m'n broer is dat bronskleurig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2015 Author Report Share Posted 2 april 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2015 Author Report Share Posted 2 april 2015 Bij deze heb ik nog niet veel info over de phonoversterkers hé Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 Ik heb helaas geen ervaring met de door jouw gevraagde phono's Maar.. ik vind discreet opgebouwd erg belangrijk. Uiteraard moet je de afsluitweerstand en capaciteit eenvoudig kunnen instellen (dus zonder soldeerbout en liefst zonder schroevendraaier). Zoals je al schreef is de versterkingsfactor erg belangrijk, maar ook wat het ding van zich zelf bromt en ruist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 2 april 2015 Report Share Posted 2 april 2015 Voor 1500 kan misschien een tweedehands RCM Sensor Prelude kopen. Zeker nu deze is vervangen door een mk2 kan je de mk1 misschien wel voor een mooie prijs kopen. Je kan een keer bij mij komen luisteren, ik heb de mk1. Wat ook erg fijn is, een Roksan Caspian DXP-SE. Heb erg zitten twijvelen tussen de Roksan en de RCM. Heb ze beide beluisterd op mijn set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Zeker Stef. Wat je zou kunnen doen b.v. de Array PH-1 en Astin trew AT-8000 in je lijst zetten. Niet voor niets scoorden deze 2 phono trappen zeer hoog in de Hear luister dag. Laat dat nou net de 2 phonotrappen zijn die ik in de vergelijkende testen verruit het minst vond. Er waren precies 4 personen (van de 16 aanwezigen) die de Array boven de Roksan en de Octave verkozen. Laat nou net die 4 personen ook toevallig met zo'n PH-1 spelen! De rest hoorde toch liever de Octave en daarna de Roksan. Ook in de test waarin de AT8000 mee deed, was de keuze niet unaniem. Zo uit mijn hoofd was de helft voor de Astin Trew en de andere helft verkoos de Sphinx. Twee behoorlijk verschillend klinkende phonotrappen. Wat gebruiksgemak betreft is de Array wel een super ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Laat dat nou net de 2 phonotrappen zijn die ik in de vergelijkende testen verruit het minst vond. Er waren precies 4 personen (van de 16 aanwezigen) die de Array boven de Roksan en de Octave verkozen. Laat nou net die 4 personen ook toevallig met zo'n PH-1 spelen! De rest hoorde toch liever de Octave en daarna de Roksan. Ook in de test waarin de AT8000 mee deed, was de keuze niet unaniem. Zo uit mijn hoofd was de helft voor de Astin Trew en de andere helft verkoos de Sphinx. Twee behoorlijk verschillend klinkende phonotrappen. Wat gebruiksgemak betreft is de Array wel een super ding Ach.. het is maar wat je gewend bent en ervaart als kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Ach ja, ik zat in het Sphinx kamp. Ik moest toen nog erg wennen aan het alles laten horen van Astin Trew of Array. Maar Octave was het wel voor mij. Ga je nu de losse Octave Phono module beluisteren? Ik kan me overigens niet herinneren dat Marco/Arden deze heeft gedemonstreerd of begin ik vergeetachtig te worden. Tijdens de demo was het een voorversterker met phono er in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 april 2015 Author Report Share Posted 3 april 2015 Met de Ayre van Roger zou ik ook kunnen leven (denk ik) kWil eerst her en der luisterindrukken verzamelen, ongeveer in dezelfde prijsklasse, en van daaruit bepalen welke richting ik uitga ... De Roksan kan ik mij niet meer herinneren, welke was dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 april 2015 Author Report Share Posted 3 april 2015 @Hans Hoe vind je de zwarte kuzma qua looks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 De Roksan kan ik mij niet meer herinneren, welke was dat? Ja, bizar he! Het merk blijft niet op je netvlies hangen als vinylist, terwijl het toch tweede was in mijn beleving in 2010. Bijzonder, er komt een nieuw Roksan phono model aan. Maar geen informatie. Ik denk dat we hebben geluisterd naar de Roksan Caspian Reference DXP SE ofwel Roksan phonostage SE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 april 2015 Author Report Share Posted 3 april 2015 Ooh was jij die dag er ook Ivan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Ja, vroeger kwam ik nog eens ergens Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 @Hans Hoe vind je de zwarte kuzma qua looks? Heel erg mooi. Bovendien zal ie wel mooi zwart blijven, waar dat brons wat verkleurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 Ik vond de Roksan toen wat hard van klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 april 2015 Report Share Posted 3 april 2015 (edited) Als je iets van rond de 1500 zoekt zou ik ook de Lehmann Decade uitproberen Stef. Ik denk dat die bij jou in de buurt wel verkrijgbaar is. Het ding is ook goed instelbaar wat ik zeer belangrijk vind. Uitgaande van de bewezen reputatie van het merk, is die kleine Octave de moeite van het uitproberen waard. Stuur eens een PB tje aan Marco. Niet de beroerdste. Je woont helaas niet in de buurt anders mocht je mijn Whest zo uitproberen. Bluenote zou niet mijn eerste keuze zijn. Edited 3 april 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts