Jump to content

Whest Two Versus Bluenote Phono 1

stefk
 Share

Recommended Posts

@Carl

Sommige kun je upgraden met een voeding, sommigen niet ...

De piste van een extra voeding lijkt mij best interessant

Ik zie Marco hier nog wel reageren of mij rechtstreeks mailen hoor

Moon kan in Brussel en Antwerpen en Lehmann en Trichord ook heb ik gezien.

Hoe interessant vinden jullie het dat ik telkens mijn eigen phono meeneem naar de zaak waar ik ga luisteren?

@Carl

Sommige kun je upgraden met een voeding, sommigen niet ...

De piste van een extra voeding lijkt mij best interessant

Ik zie Marco hier nog wel reageren of mij rechtstreeks mailen hoor

Moon kan in Brussel en Antwerpen en Lehmann en Trichord ook heb ik gezien.

Hoe interessant vinden jullie het dat ik telkens mijn eigen phono meeneem naar de zaak waar ik ga luisteren?

Je eigen phono meenemen is prima, maar denk je wel aan de instellingen. Of neem je je draaitafel ook mee.?

Hans ik zorg dat ik op voorhand bekijk wat de benaderende instelling kan zijn ...

Ook al is het in 1e instantie niet mijn set, je hebt tenminste een idee of je met die phono verder wilt of niet

Het is zowizo niet gemakkelijk vergelijken allemaal

Een mens moet ergens beginnen toch

Ik denk dat Charles de Octave Phono EQ2 bedoeld: http://www.puresound.be/nieuws/archive/2015/februari/article/octave-phono-eq2-stand-alone-phonovoorversterker/?tx_ttnews%5Bday%5D=25&cHash=282c2a397d025115d91f833a8869fc8f

Deze is afgeleid van de phonostage die in de grotere versterkers ingebouwd kan worden als optie. Het idee om deze phonostage uit te brengen komt van de zoon des huizes. Die had een versterker zonder phonoingang en ook geen mogelijkheid om er een in te bouwen. Hij heeft toen deze stage ontworpen.

Wiel, doot ens ein sjpellingscontrole op dien tiepwerk, want 't is eederskeer puzele waat ze gesjreve höbs.

@Stef,

Ik weet niet of die EQ2 het niveau van de Phonomodul haalt. Ik denk dat de EQ2 wat minder luchtig klinkt, want de voeding is beduidend minder uitvoerig van opzet. Ik heb 'm helaas niet gehoord. Ik heb 'm alleen gezien en in handen gehad, vorig jaar tijdens de High End in München. Daar was toen een protomodel aanwezig dat niet uitgestald lag

Dat zou ik zeker doen, maar als je een principe keus hebt gemaakt zou ik altijd ook thuis checken.

• Members

Idd de Octave EQ2, zo staat ie in mijn lijstje :)

Hoe deze klinkt en iets kan betekenen voor mij, god only knows zouden de The Beach Boys zeggen

Ik kan je daar wel een beetje bij helpen, kracht en autoriteit! Des Octaves dus.

Dat de Phonomodul verder gaat, dat moge duidelijk zijn, maar dat mag ook wel voor 4 tot 6 maal de prijs...

De EQ2 is dan ook niet gebaseerd op de Phonomodul, maar op de phono welke je terugvindt in de HP500 voorversterker. Geen buizenphono dus. Standaard gevoed via een (heel oneerbiedig gezegd) muurwrat. Of Octave zelf met een upgrade voeding gaat komen, dat is nog niet bekend, maar daar hebben we zelf al een oplossing voor gevonden, die heeft Sonore AC al gemaakt. Een voeding welke ook door REED en Pluto gebruikt worden. Een upgrade is dus zeker nog mogelijk. Verder is de EQ2 zeer breed inzetbaar, via diverse instellingen is bijna iedere afsluitwaarde tussen 40 en 1.000 Ohm mogelijk, de gain is instelbaar tot maximaal 72 dB, en daarbij dood- en doodstil!

Verkrijgbaarheid in Belgie is ietwat moeizaam, dit omdat Noir & Blanc het (en de details zal ik jullie besparen) op geheel eigen wijze voor elkaar heeft gekregen dat zij nu ineens Belgie mogen vertegenwoordigen, dat bracht de dealers in Belgie uiteraard weer direct terug naar...1.

Ik kan je dus wel een EQ2 opsturen om te proberen, maar dan krijg je wel een nieuwe welke je dus nog even moet inspelen. 1 van mijn demo units is continue tussen dealers in NL onderweg (er zijn ook nog 3 review aanvragen voor), de 2e is tijdens transport weer eens volledig van de aardbodem verdwenen. Een nieuwe is dus de enige oplossing die ik je zo snel kan bieden om hem even goed te kunnen proberen.

Edited by Arden

• 8 months later...

Hoi 

kGa eventjes mijn eigen topic gebruiken om volgend technisch item ter sprake ter brengen ...

Zelf heb ik er allemaal geen verstand van maar hier zullen wel mensen zijn die er iets zinnigs over kunnen posten.

Mijn phonoamp kende zeer veel brom en ruis, mijn hifiman heeft deze eens onder handen genomen en hij werd helemaal gek van al die slechte metingen soit 

Soit

Om minder rimpel te hebben op de stroom, kveronderstel de stroom, heeft hij het ledlampje vervangen door een neonlampje

Hoe deze in het ontwerp wordt ingepast weet ik technisch niet maar dat lampje zou dus zorgen dat er minder rimpeling is

Iemand hier vertrouwd mee?

Belangrijkste is dat mijn phono nu meer detail en bas laat horen en uiteraard stiller is

Ik heb die Bluenote in huis gehad Stef. Inderdaad gevoelig voor brom. Ik dacht dat dit met de trafo's van mijn buizen te maken had. Met moeite kreeg ik het (bijna?) weg. Kennelijk ook nog een interne stoorbron. Heb je dat ding van Marco nog wel eens geprobeerd?

Edited by carl

Hetgeen ik mij herinner is dat de phono 1 MK III een andere voeding heeft gekregen, als ik mij niet vergis op aanraden van Hank

De Octave heb ik maar kort kunnen beluisteren in Amsterdam. Ik ben wel benieuwd naar de sound met een betere externe voeding

Het was op de top Feickert platenspeler met top Reed arm en een Koetsu element van rond de 5000 euro, luidsprekers D3 van Raidho

Om maar te schetsen dat er vele factoren zijn  :)

Er stond ook een 2e hands RCM, deze vond ik betrokkener. Nogmaals. Heb maar eventjes kunnen luisteren 

In ieder geval wil ik de Octave eens rustiger kunnen beluisteren, maar een moon ook ...