Guest Posted 9 juli 2013 Report Share Posted 9 juli 2013 Hoe goed is Jelco 750 D. Ben je verplicht demping olie toe te passen in de arm en op een Acoustic Signature welke kleurarm past er bij. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 juli 2013 Members Report Share Posted 9 juli 2013 Heel goed! De 9 inch is voor het geld super, de 10 inch belachelijk goed, de 12 inch mijn all-time favorite tot zeg 2500 euro. En dat voor een arm van onder de 1000! De zwarte versie vind ik zowiezo de mooiste om te zien, ook op een Acoustic-Signature. Die olie moet je lekker in de verpakking laten, dat is een optie om die te gebruiken (een optie die je eigenlijk niet nodig hebt). Hier zie je mijn AS met een zwarte 12 inch Jelco: Zoals altijd zijn mijn foto-kwaliteiten van het hopeloze niveau, maar het idee is daar... Je kunt er ook veel meer elementen in kwijt als die zogenaamde heilige graal formule aangeeft. Laat die links liggen en geniet van een fantastische combinatie. Experimenteer ook nog wat met de contragewichten (er moet een zware en een lichte bij zitten), ook daar kun je nog leuke resultaten mee bereiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 juli 2013 Report Share Posted 9 juli 2013 Arden,je hebt mij aan het twijfelen gebracht wat breng de 12 inch meer op als de 9 inch gehoormatig Men schrijft dat de 9 inch heel universeel is mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 juli 2013 Members Report Share Posted 9 juli 2013 Dat is hij ook. De 12 inch geeft alles alleen nog een beetje meer! Meer sprankeling, meer autoriteit, meer fundament en... een kleinere fouthoek! Ik heb er hier nog 1 liggen met een armboard welke ook op jouw AS past (Challenger dacht ik?), ik heb ook nog wel een 12 inch slee liggen, die kun je gerust ff lenen om uit te proberen. Hete tip voor tonearm kabel met de Jelco is John van Gent. Simpel, betaalbaar en erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 juli 2013 Report Share Posted 9 juli 2013 Arden ,ik ben niet zo rijk ik moet het doen met een gebruikte Final tool en dat is voor mijn begrippen al super de rust van de Garrard en pier dood. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 juli 2013 Members Report Share Posted 9 juli 2013 De Final Tool is een grotere, betere versie van de Challenger, 1 van de toppers van AS! Heeft idd de drive van een Garrard! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 juli 2013 Report Share Posted 9 juli 2013 Ja ,die heeft de rust van de Garard net geen direct drive maar hij is wel pier dood daarom heb ik hem gekocht het is voor mij de complete draaitafel rust en pierdood Och ja ik ben niet merk zuchtig . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 juli 2013 Report Share Posted 9 juli 2013 Hier zij je mijn AS met de grijze 9" jelco 750D. Prima arm niets mis mee. Het grijs is iets donkerder dan dat van de AS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 juli 2013 Report Share Posted 9 juli 2013 Mooie combinatie kappa,vraag transi arm was dat een mislukking of probleemgeval met zwaardere MC niet negatief opvangen gewoon een onwetende vraag. mvg wiel Ps wollie speelt nog altijd met pluto en denon element maar daar moet nou verandering in komen ,en kijken of ik op vooruit ga daar ben ik zeer nieuwsgierig na. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 juli 2013 Report Share Posted 9 juli 2013 Mooie combinatie kappa,vraag transi arm was dat een mislukking of probleemgeval met zwaardere MC niet negatief opvangen gewoon een onwetende vraag. mvg wiel Hoi Wol, ik speel nu weer gewoon met mijn eigen arm hoor. Wel is die arm niet een gelukkige combi met laag compliante elementen en kan dat zeker problemen geven. Een element met hoge compliantie gaat dan ook een stuk beter maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. De Jelco is wat dat betreft een stuk vriendelijker en gebouwd als een tank. Daar gaan veel meer elementen goed in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 juli 2013 Report Share Posted 10 juli 2013 Mooie combinatie kappa,vraag transi arm was dat een mislukking of probleemgeval met zwaardere MC niet negatief opvangen gewoon een onwetende vraag. mvg wiel Ps wollie speelt nog altijd met pluto en denon element maar daar moet nou verandering in komen ,en kijken of ik op vooruit ga daar ben ik zeer nieuwsgierig na. Wie met een Pluto arm speelt, dient zich te verstaan met Aalt Jouk van den Hul. Want een Pluto arm is altijd het resultaat van spontane intuïtie. Gefundeerde spontane intuïtie, weliswaar, maar toch... Eddy Driessen maakt mooie armen. Maar hij weet zelf niet hóe mooi. Aalt Jouk moet altijd maar weer zien daar de juiste complianties & dempingen bij te maken. Een standaard Denon element met een Pluto arm: dat móet wel een mismatch zijn. Tenzij je héél erge mazzel hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 juli 2013 Members Report Share Posted 11 juli 2013 Volledig eens met Spido, Eddy maakt zo een beetje de mooiste 9 inch armen welke er te krijgen zijn, met als buitenbeentje in het pakket de 2A (1 puntsgelagerde arm). Die arm (heeft Wol volgens mij ook) verdiend het beste van het beste, A.J. is daar dan ook gelijk de eerste, en eigenlijk ook direct de beste optie voor. Nu kan A.J. zelfs die Denon daar op aanpassen, maar wil je dat wel... Met een MC One special kom je al een heel stuk verder! Misschien denk ik altijd in het extreme, maar wat nu als Wol een 2e arm (12 inch Jelco) op zijn Final Tool zet, met hierin het Denon element en op termijn nog eens een mooie exoot in de Pluto... Dan heb je nog eens een tafel! Op de Final Tool kun je eventueel zelfs 3 armen kwijt, dus dat is het probleem niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 juli 2013 Report Share Posted 26 juli 2013 Die Jelco SA-750 types zijn echt interessant, zeg! Ik heb inmiddels al heel wat enthousiaste gebruikers gehoord en gelezen. Vooral de geschiktheid voor niet àl te compliante MC-types (en daartoe behoren nu eenmaal de beste) spreekt me aan. De lagering is, zowel verticaal als horizontaal, een éénpuntslagering, begrijp ik. Met de mogelijkheid om de verticale beweging met olie te dempen. Maar hoe de dwarskrachtcompensatie werkt, is me nog niet duidelijk. Magnetisch? Of een trekveertje? (Nou ja, ik vráág maar...) De Ortofon toonarmen, die Jelco maakt, zijn voorzien van één (TA-110) of méér (TA-210) langwerpige uitsparing(en) gevuld met synthetische rubber om buisresonantie te dempen. Zijn de armbuizen die Jelco onder eigen merk levert ook van zo'n demper voorzien? http://www.ortofon.com/products/tonearms/ta-110/ta-110-damping-properties http://www.ortofon.com/products/tonearms/ta-210-tonearm/ta-210-damping-properties http://www.audioreview.nl/analoog/385-recensie-jelco-sa-750d-sa-250-en-sa-250st Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 28 juli 2013 Report Share Posted 28 juli 2013 Voor de prijs zijn het leuke armen. Het zijn geen dynamiekwonders, ze zijn niet ultraneutraal of analytisch maar eerder muzikaal. Tenminste, dat is mijn ervaring met de AudioQuest variant. Maar je moet het niet vergelijken met een SME of AudioMods o.i.d. Die demper zou leuk kunnen zijn met de Denon DL103. Maar hoeveel druppels je er nu in moet doen... En hoe krijg je het spul er weer uit, arm op z'n kop houden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 29 juli 2013 Report Share Posted 29 juli 2013 Pluto klinkt goed met denon 103 veel lucht en dynamiek Vd hul element valt mij altijd tegen ,te fel.naald tip loont goeie ervaringen mee gehad mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 juli 2013 Report Share Posted 30 juli 2013 Pluto klinkt goed met denon 103 veel lucht en dynamiek Vd hul element valt mij altijd tegen ,te fel.naald tip loont goeie ervaringen mee gehad mvg wol Ja, een Van den Hul element (in een geschikte arm) - of een èchte EMT o.i.d. - legt het genadeloos bloot als er iets mis is met je installatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 juli 2013 Report Share Posted 30 juli 2013 Komplete onzin of het element past zich aan de combinatie of anders om Het aller eerste element van transfiguration daar krijg ik nou kippevel van ,patrica barber gewoon super mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 juli 2013 Report Share Posted 30 juli 2013 Komplete onzin of het element past zich aan de combinatie of anders om Het aller eerste element van transfiguration daar krijg ik nou kippevel van ,patrica barber gewoon super mvg wol Aanpassen? Bedoelen je compenseren, verdoezelen, verdonkeremanen? Jouw Manger speakers wisselen in hogere orde midden in het vocale bereik, toch? Dakànniegoedgaan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 juli 2013 Report Share Posted 30 juli 2013 Spido, jii ziet alleen maar grijs en nog eens grijs als het aan jou licht bestaat er maar een speaker en dat is Performer wat een pech dat niet iedereen zo,n speaker in het bezit heeft Een speaker zit totaal geen filter in en de andere is actief. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 juli 2013 Report Share Posted 30 juli 2013 Spido, jii ziet alleen maar grijs en nog eens grijs als het aan jou licht bestaat er maar een speaker en dat is Performer wat een pech dat niet iedereen zo,n speaker in het bezit heeft Een speaker zit totaal geen filter in en de andere is actief. mvg wol Welke geen filter? En welke actief? En heeft die actieve geen elektronisch filter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 juli 2013 Report Share Posted 31 juli 2013 Spido,over Manger gesproken Manger heeft ook een actieve en er staan in heel veel opname studio,s als die speaker niet klopt volgens jou dan hebben we wel pech, dan luisteren we wel naar slechte opname.s. Manger is niet de perfecte speaker maar wel een top speaker mits je de juiste installatie hebt,de perfecte speaker ben ik tot op heden niet tegen gekomen,wat een pech. Spido,er een bekende klasieke zender waar live klasiek wordt uitgezonden met als luister monitor Rogers dat zal wel ook niks zijn. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 augustus 2013 Report Share Posted 1 augustus 2013 Beste Wol, Wat zeur je nou toch over actief? Wil jij soms beweren dat actief wisselen géén fasevervorming levert? Inderdaad: de meeste moderne opnamen zijn niet goed. Veel digitale processing. Veel elektronische mixing van aparte spoortjes tot iets wat op stereo moet lijken. Laboratoriumklank alom. Dat je de perfecte speaker niet bent tegengekomen ligt aan jou. Niet aan die perfecte speaker. Rogers monitors zijn prima geschikt voor muziekliefhebbers die van vriendelijke, aangename klanken houden: zelfs wanneer de opname ònvriendelijke, ònaangename klanken bevat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts