Jump to content

"zyx"

carl
 Share

Recommended Posts

Nou Maco vertel ons eens even wat over je nieuwe aanwinst. Maar blijf wel onder de twee duizend euro.

Verdulleme die I pad corrigeert automatisch moet Zyks zijn natuurlijk.

• Members

Je restrictie is in dit geval niet zo moeilijk hoor, ze beginnen bij 799!

Wat moet ik er over vertellen zonder dit als reclame te laten klinken... 

Als eerste ben ik ervoor benaderd vanwege mijn affiniteit met Jelco en 12 inch armen, voor dergelijke armen zijn het ideale partners. Daar ik graag dingen combineer, was deze stap niet zo moeilijk.

Het pallet is daarbij in die mate interessant, dat ik eigenlijk een heel groot deel van de markt kan invullen. De markt onder de zeg 600 is dermate vol dat ik er ook geen meerwaarde in zie om daar te acteren.

Een ander groot voordeel is dat deze elementen met een bepaalde klankvoorkeur kunnen worden besteld. Zonder meerprijs zijn ze eigenlijk allemaal leverbaar met koperen, zilveren of gouden spoeltjes, zodat je voor een wat ingetogener, neutraal of wat upfront karakter kunt kiezen. Neutraal heeft mijn voorkeur, dus in mijn geval met de koperen spoeltjes. Hetzelfde voor de output, leverbaar in 0,24 mV of 0,48 mV. Veel opties dus!

Zo voldoende?

O ja, het is ZYX btw...

Niet helemaal. Bij Henk vraag ik altijd wat hij een goede prijs/kwaliteitsverhouding vindt. Dan komt hij wel bij de Delos. Ben je al zo ver om dat hier te kunnen zeggen?

• Members

Nou, die kan ik eenvoudig beantwoorden, de R100-2 is bijzonder goed voor het geld (€1.099). De R50 Bloom is al bijzonder goed, maar wat die R100-2 toevoegd voor die 300 euro meer, is echt bijzonder.

Mijn absolute favoriet is de R1000 Airy 3 Cosmos (het enige ''naked'' element uit de reeks), die is officieel nog niet verkrijgbaar, maar daar heb ik in Duitsland flink mee mogen experimenteren, en heb ik ook voor mezelf besteld. Wanneer die officieel verkocht gaan worden zullen die rond de €3.000 gaan doen.

r50.jpg

ZYX R50 Bloom

r100-fuji.jpg

ZYX R100-2

airy3cos.jpg

ZYX R1000 Airy3 Cosmos

Smul smul...

Ik moet binnenkort ook een nieuw element. Volgens mij heeft mijn Denon DL304 (zie http://www.hi-fiworld.co.uk/index.php/vinyl-lp/25-cartridges/474-denon-dl304.html ) zijn beste tijd gehad. Jammer, het ding is er niet meer (tsunami). Alleen wat oude voorraad in de VS. Krijg je weer gedoe met de douane en zo.

Ik hou van prijskrakers. Ook omdat anderen de draaitafel weleens bedienen. 

Dus: Goldring Eroica L, of Grado Statement Sonnata, of....? 800 Euro vind ik eigenlijk teveel voor iets dat binnen een week al stuk kan zijn bij mij thuis. Weet iemand nog iets dat niet te dun klinkt (AT OC9 valt dus af) maar wel zeer gedetailleerd en niet agressief in het midden?

Als je de rest van het gezin nou eens een mediaspelert geeft....... :ph34r::D

Mooie elementen Marco, ziet er i.i.g. fraai uit. Maar hoe verhoudt nu b.v. zo'n Bloom zich t.o.v. van een Benz ACE-S van vergelijkbare prijs?

• Members

Hoe de R50 Bloom zich verhoudt tot de Ace?

Dat zijn in andere landen de concurrenten van elkaar. Gelijkwaardig eigenlijk wel.

Beiden levendig, dynamisch en transparant, de ZYX is een fractie rustiger en iets neutraler. 

We hebben het dan over de Ace Low in vergelijk tot de Bloom. Low bij ZYX is 0,24 mV, de High is 0,48 mV.

Een hogere output kent ZYX niet, alleen bij mono, dan is deze 1,0 mV.

Ik wil de recensie niemand opdringen, maar ben je nieuwgierig, lees deze maar eens:

KLIKKERDEKLIK

Het hele leuke is wel dat de prijs ( Bloom) nog steeds dezelfde is als die op het moment van de recentie ( 2006).

Kijk dat is in deze dagen weleens anders, ik ken de nodige prijzen van (hifi) spullen die intussen bijna verdubbeld in 7 jaar tijd!

Mooie uitbreiding van het portfolio Marco! :D

• Members

Dat is het zeker! Nog zo'n top aanvulling is de Acoustic-Signature WOW! draaitafel, daar demonstreren we vandaag nog mee bij A10 Audio in de Audio en Design Show.

Die tafel speelt zo belachelijk goed voor zijn prijs (1250 met arm) dat we daar zelfs iets speciaals mee gaan doe in augustus. Zomermaanden en terras-weer of niet, dit is altijd leuk!

Mocht je nog even niets te doen hebben vandaag, schiet even langs in A'dam, krijg je echt geen spijt van!

Toegang, hapjes en drankjes, alles on the house!

Bedankt Marco. Ik had mijn oog al een beetje op Zyx laten vallen naast een Benz ACE voor de nabije toekomst. Dit voor mijn verbouwde TD160 met koolstof armpje --> mm = 12 gr. Een duurder element zou overkill zijn.

• Members

Waarschijnlijk de link naar Steroplay? Ik heb de test gezien in het blad zelf, jouw link werkt alleen niet...

Tafel komt er iid bizar goed uit gezien zijn prijs! Zwakke punt in de review is het goedkope Ortofon elementje, wij demonstrerden hem van het weekend zelfs met een vdH MC One, is de tafel gewoon waard!