Jump to content

Zonne-Energie

TL 200
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

Ik merk er eerlijk gezegd :" Helemaal niks van"  Of het moet naast een prettig gevoel, de energie rekening zijn,  die aardig lager is :)  

Bij de meeste woonhuizen wordt slechts één van de 3 fases  aangesloten.

1: Voor een lagere energierekening kun je het doen. Voor het milieu niet, zie 

https://www.youtube.com/watch?v=YtevF4B4RtQ

2: Bij de meeste woonhuizen heb je mechanische afzuiging die op 3 fasen werkt.

• 7 months later...

Profiteer ervan zou ik zeggen. Energiemaatschappijen zijn helemaal niet zo blij met al die afspraken over dat terugleveren. Zij betalen jou veel geld voor door jouw panelen opgewekte en teruggeleverde energie. Zolang dat nog zo ruim vergoed wordt is het een overweging waard als je spaargeld hebt om panelen te nemen.

Denk niet in termen van terugverdientijd denk in termen van reductie maandlasten. Leuke sport kan het dan zijn

Bij Greenchoice doen ze niet zo moeilijk.  Ze moedigen het eerder aan. :cool2:

Zo zijn wij ook aan windelen gekomen de opbrengst  wordt direct verrekend met de nota.

Werken samen met de Windcentrale.

Dit jaar verwachten we ongeveer 1000Kwh wind en 1000Kwh zon = bijna ons jaar verbruik.

Vorig jaar was dat 2400Khw - 1000Kwh zon  en dat was nog inclusief mijn bedrijf Tubejack :)

Ach... zonnepanelen zijn wellicht in principe de optimale oplossing voor het energievraagstuk.

Maar ze bevatten schadelijke stoffen,

de productie ervan is ook niet "groen",

en de voorgespiegelde rendementscijfers (Project "Crystal Clear" van de Europese Commissie) zijn gebaseerd op een zonne-intensiteit van 1700 kW/u per m2: dat is niet de gemiddelde waarde voor Nederland, maar voor Zuid-Europa ("het Zonnige Zuiden!").

Wat ze, ook Greenchoice, vergeten jack is bestaande klanten een nieuw aanbod te doen.

Als je zelf geen actie onderneemt zit je na contracteinde weer te duur.

Jij hebt dus 2 winddelen genomen. Ik ben ervan op de hoogte, is het wel echt lucratief? Hik aan tegen de eenmalige bedragen

Wat ze, ook Greenchoice, vergeten jack is bestaande klanten een nieuw aanbod te doen.

Als je zelf geen actie onderneemt zit je na contracteinde weer te duur.

Jij hebt dus 2 winddelen genomen. Ik ben ervan op de hoogte, is het wel echt lucratief? Hik aan tegen de eenmalige bedragen

Dat klopt GoodTube,  ze moeten daar bij GreenChoice nog even wat aan hun klantenbinding doen. ;)

Gelukkig zijn er anderen die me op de hoogte houden :)

Wat  Zonne- of Wind energie betreft:  "als het wat oplevert is het mooi meegenomen."

Wij zien het:  "als een stukje minder afhankelijk zijn van.... "  hoewel beide nooit 100% groen geproduceerd kan zijn ....

Maar dan kun je niets meer kopen,  overal zit wel een nadeel aan.  <_<

Uit mijn hoofd een winddeel De Blauwe Reiger was iets van 240€ éénmalig en het onderhoud van de molen iets van 25€ per jaar per winddeel. Daarvoor krijg je per winddeel 15 jaar 400 min en 600 max Kwh.   Waarschijnlijk moet je, je nu inschrijven op een ander molenpark.

Dat zijn toch bedragen,  waar je niet wakker van ligt :confused:  Het komt m.i. alleen maar naar je toe, zelfs als je er niets op verdient.  

Een zonneboiler lijkt me nog wel wat.....

1000 kw voor 50 euri per jaar aan winddeel is toch 20 cent per kw en is toch nauwelijks of zelfs niet goedkoper? Daarvoor investeer je dan 500 euro. Hmmm dat trekt mij niet over de streep.

Ja momenteel kan ik inschrijven, dat noemen ze een actie ;)

Een zonneboiler lijkt me nog wel wat.....

Dat lijkt heel wat maar is in mijn ogen alleen maar goed als je deze voor warm water maar voor verwarming in kan zetten.

Een jaar of 3 geleden was ik aan een nieuwe ketel toe en heb dat toen onderzocht.

De ketels die daar mee overweg konden waren dusdanig duur dat de kosten daar nooit uit terug verdiend konden worden.

Zonne panelen voor elektriciteit hebben een veel kortere terug verdien tijd.

Klopt het, dat ik alleen "Hollandse"  geluiden hoor :D "terugverdientijd en het milieu" :D  lachen met jullie.

Wij hoeven hier de komende 15 jaar  géén energie in te steken. B)

Dàt gegeven alleen al, geeft ons een prettig gevoel :)

Puur Hollands geluid.

Het gaat om kei harde pegels en niets anders.

Meuljeu is aardig natuurlijk maar als het op geld aankomt :-)

Dat is tenminste eerlijk George :)  Je kunt het ook als een stukje zekerheid zien.  Wat levert sparen op?  Niets toch, de rente is bijna 0,0 .

Geld op de bank wordt eigenlijk alleen maar minder waard.  Verder is het gewoon leuk, om de energie meter terug te zien draaien ;)

Wij hebben twee winddelen genomen en een seconde stilgestaan bij de terugverdientijd. Halen we misschien niet. Maar het idee dat de meeste energie hier van de wind komt is goud waard.

Afgelopen maart heb ik zonnepanelen laten installeren. Rekening houdend met de btw-teruggave en de verwachte stroomopbrengst is mijn rendement op het geïnvesteerde bedrag zo'n 14% per jaar. Daar kan ik niet tegenop sparen (en ook niet beleggen). En het is nog goed voor het milieu. Wat wil je nog meer!

Wat wil ik nog meer?

Gewoon een dak zonder schaduw :)

Nu hebben we een schouw van de buren en allerlei dakdoorvoeren die schaduw geven ... anders lagen hier ook zonnepanelen, jaren al

Omdat jullie ook over windenergie praten, ooit vertelde mij iemand in Friesland dat jullie in Nederland van die bollen hebben met een doorsnede van max 1m die bovenop een dak geplaatst worden. Weten jullie daar iets over? Bestaat dit echt?

Wat wil ik nog meer?

Gewoon een dak zonder schaduw :)

Nu hebben we een schouw van de buren en allerlei dakdoorvoeren die schaduw geven ... anders lagen hier ook zonnepanelen, jaren al

Omdat jullie ook over windenergie praten, ooit vertelde mij iemand in Friesland dat jullie in Nederland van die bollen hebben met een doorsnede van max 1m die bovenop een dak geplaatst worden. Weten jullie daar iets over? Bestaat dit echt?

Bollen ken ik niet.

Dit wél: http://suncycle.nl/ Kijk maar eens onder technologie.

Het bedrijfje draait volgens mij 100% op subsidie.