Duck-Twacy Posted 2 februari 2014 Report Share Posted 2 februari 2014 Furutech maakt ook leuk en te duur spul http://www.furutech.com/products/component-parts/ http://www.furutechwebshop.nl/furutech-gold-en-rhodium-plated-connectoren/rca-connectoren.html (ik zie daar een stekkerblok van bijna 12000 euro ...) Maar ik zou t gewoon op Neutrik houden (die bullits beschadigen je contra RCA pluggen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 februari 2014 Report Share Posted 2 februari 2014 Furutech maakt ook leuk en te duur spul http://www.furutech.com/products/component-parts/ http://www.furutechwebshop.nl/furutech-gold-en-rhodium-plated-connectoren/rca-connectoren.html (ik zie daar een stekkerblok van bijna 12000 euro ...) Maar ik zou t gewoon op Neutrik houden (die bullits beschadigen je contra RCA pluggen) Ik heb nu een interlink met zilveren Bullit pluggen eraan, die zitten niet zo onwijs strak als die eerdere (of koperen?) versie..... Ik was daar wel bang voor, maar deze schuiven makkelijk over de contra's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 februari 2014 Report Share Posted 2 februari 2014 Alles is nog open. De kabel op zich kost bijna niets. Ik zit niet te springen om veel geld aan stekkers uit te geven. Erg mooi Neutrik NF2CB2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 2 februari 2014 Report Share Posted 2 februari 2014 Ik heb nu een interlink met zilveren Bullit pluggen eraan, die zitten niet zo onwijs strak als die eerdere (of koperen?) versie..... Ik was daar wel bang voor, maar deze schuiven makkelijk over de contra's. Ik weet niet hoe goed JD kan solderen, maar als je die Bullits iets te heet stookt zijn ze kapot. Ik vond het krengen om te solderen, maar ik had toen nog geen goede bout. WBT is wat dat betreft makkelijker. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Wekelijks soldeer ik electromotors in en uit stalen chassis' van slotcars. Daar hoort ook wat bedrading bij. Ik weet van goed schoonmaken, vertinnen, e.d. Maar het is allemaal wat grover werk dan pluggen solderen. Ik gebruik een Weller met de breedste korte stift die er is. Een stift met een smallere punt heb ik nog wel liggen. Eigenlijk zijn die stekkers allemaal veel te duur (evenals complete kabels). Een stukje koper en plastic voor een paar tientjes per stuk: gouden handel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Eigenlijk zijn die stekkers allemaal veel te duur (evenals complete kabels). Een stukje koper en plastic voor een paar tientjes per stuk: gouden handel. Nee hoor, Voor 1,5 € koop je een prima RCA plug en 15€ een uitstekende OFC interlink Het "geklets" er over is duurder! Maar ja dát is hobby, dát mag wat kosten niet )))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Zoveel mensen, zoveel meningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Zoveel mensen, zoveel meningen. Te makkelijk Jongensdroom. Je beweerd dat stekkers en kabels te duur zijn. Dat hoeft helemaal niet, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt Maar als je nu een echt goede interlink wil maken, hier goede tips http://platenspeler.com/diy/cabling/nl_preferred_most_1.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Te makkelijk Jongensdroom. Je beweerd dat stekkers en kabels te duur zijn. Dat hoeft helemaal niet, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt Maar als je nu een echt goede interlink wil maken, hier goede tips http://platenspeler.com/diy/cabling/nl_preferred_most_1.php Bedankt voor het wijzen op de platenspeler site. Ik kende hem al en ik neem dat je daar jouw kabel op gebaseerd hebt!? Ik ga echter een "air" bouwen zoals op Creative Audio. Op het net heb ik nog meer info gevonden over het air-concept. De uitleg klinkt mij logisch genoeg in de oren om dat eens te gaan proberen. De pluggen weet ik nog niet. Er staan nieuwe WBT's op Marktplaats, maar ik heb een BTW-rekening nodig. Op dit moment zit ik te lezen over de Echmann Bullit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 In het schimmige deel van de high end markt gaat het er om wat men bereid is te betalen voor iets wat goed beschouwd nauwelijks waarde heeft. Als er RCA connectoren van 340 euro te koop zijn kan een RCA connector van 1,50 euro nooit goed zijn en dus raadt men iets van 50 euro aan. De bedoeling van dit handige verkooptrucje is dat potentiële kopers 50 euro voor een eenvoudige RCA connector als een redelijk bedrag beschouwen. Laten we het maar niet over klankverschillen hebben, als die al bestaan zijn ze irrelevant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Een RCA plugje van €350? En dat gaat dan in een chassisdeeltje van een paar kwartjes? De Keizer gaat op stap.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Een RCA plugje van €350? En dat gaat dan in een chassisdeeltje van een paar kwartjes? De Keizer gaat op stap.... Ho,ho,ho, Eerst goed lezen en de zaken niet erger maken dan ze al zijn. Ten eerste kosten 4 zilveren Next Gen WBT's geen 340 maar ca 240 euro. Ten tweede kosten vergulde koperen ongeveer 170 euro de vier. Dus er staat nergens dat een plugje 350 euro kost. Overigens vind ik ze ook behoorlijk aan de prijs. Ik heb zelf ook Next Gen's en vond ze beter dan een paar chinese clones van een standaard WBT. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Ok, Leo, de Prins gaat op stap dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Overigens vind ik ze ook behoorlijk aan de prijs. Behoorlijk aan de prijs? Is dat een understatement? Eén RCA plugje hoeft echt niet meer te kosten dan 5 euro. En een meter kabel ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Hallo Jongensdroom, De Dynavox stekkers die aan mijn interlinks zitten kosten ca. € 5,- p/st en zijn o.a. te bestellen bij Speakerkits of de Stemvork. Prima stekkers met een grote inlaat (ik dacht 9 mm) dat is voor jouw interlinks wel handig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Wie heeft daadwerkelijk geluisterd naar eventuele verschillen tussen stekkers? Vanavond za; ik de resultaten samenvatten van twee mensen die met exact dezelfde kabels diverse stekkers hebben beluisterd. Een tipje van de sluier Ze spreken elkaar tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 (...) Ze spreken elkaar tegen. Opzienbarend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 februari 2014 Report Share Posted 3 februari 2014 Samenvatting testverslag door Maarten van Casteren; 1e plaats: WBT Nextgen Silver (klinken niet metalig) 2e plaats: Eichmann Bullet Copper (klinken wat warm) WBT Nextgen Copper (klinken wat helder/metalig) n.b. De Bullet Silver is niet in de test betrokken. n.b. Eichman klinkt beter dan een heleboel andere merken Samenvatting testverslag door ....? 1e plaats : WBT Nextgen Copper (klinken muzikaal en natuurlijk) 2e plaats: Neutrik (klinken wat minder in het midden) 3e plaats: WBT Nextgen Silver (klinken te scherp in het hoog en het laag wat soft) n.b. De Neutrik Profi heeft de beste prijskwaliteitverhouding. n.b. De hoorbare verschillen tussen stekkers zijn groter dan die tussen kabels. Verder heb ik vaak gelezen dat verzilverd beter klinkt dan verguld. Das Plan: Vier Neutrik's heb ik hier nog liggen. Deze komen aan de eerste "lucht" kabel met massief koperen kern. Vervolgens gooi ik er eens vier Eichmann Bullet Silver tegenaan. Deze komen aan eenzelfde "lucht" kabel. Daarna wordt het luisteren en vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Over audiofiele neurose gesproken: zonder de juiste soldeertin klinkt het echt nergens naar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Moet de soldeertin dan ook eerst ingestraald worden ?? Of op z'n minst "behandeld". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 pas op is high-end hoe wil je nou een stekker beoordelen ,het enigste voordeel is de beurs wordt lichter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Moet de soldeertin dan ook eerst ingestraald worden ?? Of op z'n minst "behandeld". Ik overweeg gehakte soldeertin aan te schaffen, daar gaan mijn biefstukkabels nog beter van klinken. (@Spido: kijk, dat noem je nou een grapje. gehakt en biefstuk kun je beide eten. biefstuk is lekkerder dan gehakt. zo suggereer je dat mijn kabels nog beter worden dan gehakt.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Wel een erg moeilijk grapje hoor. Trek je ook geen volle zalen mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 dromertje zit je nu al aan de kloek kloek Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Moet de soldeertin dan ook eerst ingestraald worden ?? Of op z'n minst "behandeld". Nee hoor, de tin zelf niet natuurlijk. Je snapt er nog niet zoveel van denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts