spido Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Vroeger hadden ze voor zulke lui tenminste nog wierook en wijwater... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Neeeh dat was al eens geprobeerd , resultaat was dat je met natte en stinkende kabels zat die je vervolgens alleen nog maar weg kon gooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Vroeger hadden ze voor zulke lui tenminste nog wierook en wijwater... waarom niet gelijk een staak door het hart? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Je snapt er nog niet zoveel van denk ik Dat klopt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Wel een erg moeilijk grapje hoor. Trek je ook geen volle zalen mee Ik doe alles om iemand te helpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 dromertje zit je nu al aan de kloek kloek Ik zit thuis in de ziektewet met een kabelfobie Ga ik je zondag dan eindelijk ontmoeten? Al je Hans van L. ziet, dan ben ik niet ver uit de buurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Ik zit thuis in de ziektewet met een kabelfobie (...) "Fobie"? Weet je dat wel zeker? Ben je bang voor kabels? Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees[1]) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust. (...) http://nl.wikipedia.org/wiki/Fobie Hier lijkt Dr. Spido veel eerder sprake te zijn van een preoccupatieve obsessie, zoals we die ook kennen van bijvoorbeeld kabeltjesvlechters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 "Fobie"? Weet je dat wel zeker? Ben je bang voor kabels? http://nl.wikipedia.org/wiki/Fobie Hier lijkt Dr. Spido veel eerder sprake te zijn van een preoccupatieve obsessie, zoals we die ook kennen van bijvoorbeeld kabeltjesvlechters. Beste Spido, Als je een grapje niet meteen herkent (geeft niks hoor), dan kun je het ook zien aan de toegevoegde lachebekjes. Ik lees, dat je nu zelf ook een grapje hebt proberen te maken: "Hier lijkt Dr. Spido veel eerder sprake te zijn". Ik heb hem nog niet helemaal, maar toch: hoedje af! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Beste Spido, Als je een grapje niet meteen herkent (geeft niks hoor), dan kun je het ook zien aan de toegevoegde lachebekjes. Ik lees, dat je nu zelf ook een grapje hebt proberen te maken: "Hier lijkt Dr. Spido veel eerder sprake te zijn". Ik heb hem nog niet helemaal, maar toch: hoedje af! Jongens pas op, straks worden jullie nog vrienden. (sarcastisch.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Vroeger hadden ze voor zulke lui tenminste nog wierook en wijwater... Mijn zeer gewaarde Spido, dr.TL denkt dat u "tegen zulke lui" bedoelt. nb: TL staat hier voor Taal Liefhebber. On topic: in vind steekcontact een mooier woord dan stekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Nu we toch over gaan op taal : Stekker is eigenlijk geen goed Nederlands woord en een germanisme, oorspronkelijk "Stecker". Of in het Nederlands gewoon "steker". Zat je er toch niet zover naast me je "staak door het hart". Nog een leuke "Balen als een stekker" komt van "Balen als een stier" en heeft als zodanig weer weinig met stopcontacten te maken (nou ja, met audio weet je het nooit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 februari 2014 Report Share Posted 4 februari 2014 Jongens pas op, straks worden jullie nog vrienden. (sarcastisch.) Wij hebben een haat-liefde verhouding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Wie heeft daadwerkelijk geluisterd naar eventuele verschillen tussen stekkers? Bovenstaande vraag wil ik graag herhalen. Aan zomaar wat roepen heb ik niks. Ik wil graag weten of er wel of geen gehoormatige verschillen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 per 4 stuks/set a 30 euro klaar is kees Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Bovenstaande vraag wil ik graag herhalen. Aan zomaar wat roepen heb ik niks. Ik wil graag weten of er wel of geen gehoormatige verschillen zijn. Wil hoe groot acht jij de kans, dat er iemand steeds met de zelfde set, zelfde interlinks, in de zelfde gemoedstoestand (ja ook dit bepaald hoe iets klinkt) voortdurend zijn connectoren van zijn zelfbrouwels er af soldeert, er dan weer nieuwe/andere opsoldeert etc.. en dit steeds maar weer herhaald en dan nog betrouwbaar verschillen probeert te horen ! 1. Wil, jij doet verwoede pogingen om met andermans oren te oren 2. Verder is nog maar de vraag, als iemand verschillen hoort, dat werkelijk of suggestief is 3. Als er verschillen zijn en dan.... beter, slechter , anders etc....? 4. Reken ff mee (pin me niet vast op de exacte getallen) - Combinatie speakers/opstelling/luisterruimte bepaald 70% v/d klank - Bron bepaald 17% v/d klank - Versterker bepaald 17% v/d klank Dan zit ik al op 104% en kom ik al tekort en blijft er voor de stroomvoorziening, powercord, de speakerkabels en interlinks niks meer over (ja, ik kan ook grapjes maken ) Mijn set klinkt vandaag "ruk", gisteren speelde ie de sterren v/d hemel, ik heb niks gewijzigd Dit om maar ff aan te geven, dat zelf bouwen van interlinkjes weliswaar een leuke bezigheidstherapie is maar heb niet de illusie om op een betrouwbare manier verschillen waar te nemen Neem een plug die niet te duur is, waarin de kabel goed past, zich makkelijk laat solderen, degelijk is en goed klemt. Deze hoeven echt niet meer als 10 euro/st te kosten Wellicht RCA-Connectoren van Hifi-tuning per set a 4 stuks = 43 euro https://www.tweaks4u.com/signaal-accessoires-cinch-pluggen-hifi-tuning-plug-gold-stuks-p-1930.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Wil, jij doet verwoede pogingen om met andermans oren te oren Mijn set klinkt vandaag "ruk", gisteren speelde ie de sterren v/d hemel, ik heb niks gewijzigd Dit om maar ff aan te geven, dat zelf bouwen van interlinkjes weliswaar een leuke bezigheidstherapie is maar heb niet de illusie om op een betrouwbare manier verschillen waar te nemen Neem een plug die niet te duur is, waarin de kabel goed past, zich makkelijk laat solderen, degelijk is en goed klemt. Deze hoeven echt niet meer als 10 euro/st te kosten Dank je G.J. Ik weet het, ik ben een enorme informatieverzamelaar. Hoe dat precies komt weet ik niet. Misschien een onzekere jeugd gehad . Op jonge leeftijd veranderde ik al de conclusies in de Consumentengids! Als iets echt goed is, wil ik daar best voor betalen, maar ik heb er een hekel aan om "belazerd" te worden. Misschien is het dat laatste wel. Inmiddels heb ik alle onderdelen binnen om de eerste kabel te gaan bouwen. De Valhalla die je noemt ziet er trouwens erg fraai uit. Als ik mij goed herinner heeft alleen Pjotr concrete klankverschillen tussen stekkers genoemd. Als er die echt zijn, denk ik ook dat die gering zijn, maar ik wil het zo graag zeker weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Bovenstaande vraag wil ik graag herhalen. Aan zomaar wat roepen heb ik niks. Ik wil graag weten of er wel of geen gehoormatige verschillen zijn. Ik heb nog nooit verschillen gehoord tussen kabeltjes, al dan niet met verschillende RCA connectoren. Er bestaan wel méétbare verschillen tussen kabeltjes, al dan niet voorzien van verschillende connectoren, helaas zijn die verschillen zo klein dat ze zelfs voor een goedwillende audiofiel onmogelijk hoorbaar zijn. Verder leveren alleen niet-blinde luistervergelijkingen verschillen op tussen audio kabeltjes die al dan niet voorzien zijn van verschillende connectoren. Mensen die beweren dat ze verschillen horen tussen kabeltjes kletsen maar wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Ok Wil.. Het enige wat ik me afvraag en wellicht kunnen anderen hier iets zinnigs over zeggen... Die interlinks die je wil maken (lucht geisoleerd) zijn die verder nog afgeschermd ? Normaliter kennen vele interlinks ook een "mantel" ter afscherming van electromagnetisme/hf-straling etc.. In hoeverre dit noodzakelijk is, weet ik niet en zal per situatie afhangen en ook worden bepaald, hoe je de restvan de bedrading heb lopen, of je voedingssnoeren zijn afgeschermd etc.. Los van bovenstaande weet ik niet, in hoeverre je interlinks als een antenne gaan fungeren,wil je lekker een plaatje draaien, zit je in eens naar een Russische zender te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 februari 2014 Report Share Posted 5 februari 2014 Ik heb nog nooit verschillen gehoord tussen kabeltjes, al dan niet met verschillende RCA connectoren. Er bestaan wel méétbare verschillen tussen kabeltjes, al dan niet voorzien van verschillende connectoren, helaas zijn die verschillen zo klein dat ze zelfs voor een goedwillende audiofiel onmogelijk hoorbaar zijn. Verder leveren alleen niet-blinde luistervergelijkingen verschillen op tussen audio kabeltjes die al dan niet voorzien zijn van verschillende connectoren. Mensen die beweren dat ze verschillen horen tussen kabeltjes kletsen maar wat. Ber, tijdens de dac-dag hebben we naar kleine verschillen zitten luisteren. Ik weet dat jij ze hoort als ze er zijn. Maar ik heb net zo vaak geen- als wel verschillen gehoord tussen interlinks. Ik ga de Neutrik's vergelijken met b.v. Bullet Silver. Het goedkoopst is als ik geen verschil hoor. Daarna ga ik de rest van de bekabeling maken. Ook voor de luidsprekers. De keuze zilveren- of koperen kern neem ik ook mee. Spannend allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 februari 2014 Report Share Posted 6 februari 2014 Wij hebben een haat-liefde verhouding Beste Jongensdroom, Dr. Spido vindt het akelig je uit je jongensdroom te moeten helpen, maar... die verhouding is strikt eenzijdig. Spido heeft alleen sterke gevoelens ten aanzien van sommige audio-apparatuur, en bij uitstek luidsprekers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 6 februari 2014 Report Share Posted 6 februari 2014 Ok Wil.. Het enige wat ik me afvraag en wellicht kunnen anderen hier iets zinnigs over zeggen... Die interlinks die je wil maken (lucht geisoleerd) zijn die verder nog afgeschermd ? Normaliter kennen vele interlinks ook een "mantel" ter afscherming van electromagnetisme/hf-straling etc.. In hoeverre dit noodzakelijk is, weet ik niet en zal per situatie afhangen en ook worden bepaald, hoe je de rest van de bedrading heb lopen, of je voedingssnoeren zijn afgeschermd etc.. Los van bovenstaande weet ik niet, in hoeverre je interlinks als een antenne gaan fungeren, wil je lekker een plaatje draaien, zit je in eens naar een Russische zender te luisteren. De eerste worden zonder afscherming. Als Olympische Winterspelen spontaan binnenkomen, ga ik over afscherming nadenken. Voor de draaitafel lijkt het noodzakelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 februari 2014 Report Share Posted 6 februari 2014 Misschien een paar gebruikte XTCs scoren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 februari 2014 Report Share Posted 7 februari 2014 Misschien een paar gebruikte XTCs scoren Welke ervaringen heb je met stekkers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 februari 2014 Report Share Posted 7 februari 2014 Beste Jongensdroom, Dr. Spido vindt het akelig je uit je jongensdroom te moeten helpen, maar... die verhouding is strikt eenzijdig. Spido heeft alleen sterke gevoelens ten aanzien van sommige audio-apparatuur, en bij uitstek luidsprekers... Een verhouding met een luidspreker? Daar heb ik in een blad een raar verhaal over gelezen! Het schijnt lekker te zijn!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 februari 2014 Report Share Posted 7 februari 2014 Een verhouding met een luidspreker? Daar heb ik in een blad een raar verhaal over gelezen! Het schijnt lekker te zijn!? Maar je niet ongerust. Wat ik van Spido daarover hier lees is toch voornamelijk een Platonische relatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts