kweetniet Posted 2 augustus 2013 Report Share Posted 2 augustus 2013 Hallo, ik zoek een elementje voor een micro seiki 505 arm, wie kan mij daarbij helpen 2de hands of nieuw het mag ongeveer +-150 kosten het liefst een MC element. Ik sta op het punt een ortofon mc20 mk2 te kopen, maar is een oude dus dat blijft een risico, wie heeft nog meer suggesties, de ortofon heeft een wel heel lage spanning,op MP staan weinig hi output mc elementen die lijken me ook interessant. Bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 augustus 2013 Report Share Posted 2 augustus 2013 Beste Kweetniet, De Ortofon MC20 mk2 was een prachtig element en zeer geschikt voor jouw Micro Seiki 505 arm. Alleen vergde het wel een laag-ohmige aansluiting op de MC-voorversterker, en zo'n aansluiting vind je niet bij alle (phono) voorversterkers. Het risico dat het element al (te) veel en (te) lang is gebruikt - dat de naaldpunt is versleten of beschadigd, of dat de rubber ophanging van de cantilever is verouderd en niet meer elastisch is - lijkt me echter levensgroot aanwezig. Wellicht kun je het element in actie zien en horen, alvorens je beslist het al dan niet te kopen? Let er dan vooral op, dat de cantilever niet "doorzakt" bij het spelen! Mooie arm, hoor! Héél mooie arm! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 2 augustus 2013 Author Report Share Posted 2 augustus 2013 Hoi, bedankt voor je reactie, het probleem is dat het ver rijden is daarom kan ik hem niet beluisteren, hij heeft me wel verzekerd dat ie nog perfect is, maar dat kan iedereen zeggen natuurlijk. Ik denk dat ik het erop waag zou je kunnen zeggen wat de uiterste prijs is in goede staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 augustus 2013 Report Share Posted 2 augustus 2013 Moeilijke vraag: als het element je blij maakt, vergeet je de prijs al gauw... Verder is het met tweedehands eigenlijk: "wat de gek er voor geeft!" Op ebay zag ik een "Nu Kopen!" aanbieding, in Duitsland, voor € 150,- Waarschijnlijk is de prijs die van jou wordt gevraagd dus wel realistisch. http://www.ebay.nl/itm/Audio-Technica-Headshell-mit-Ortofon-MC-20-MK-II-/130920275429?pt=Plattenspieler&hash=item1e7b74dde5#ht_2055wt_1102 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 augustus 2013 Report Share Posted 3 augustus 2013 Overigens een hele mooie arm. Oh, dat zei Spido ook al. http://app.audiogon.com/listings/tonearms-micro-seiki-ma-505-tonearm-2013-01-26-analog-japan Volgens mij een niet te zwaar element kiezen Bestaat de Denon DL-160 nog? Of die 301? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 3 augustus 2013 Author Report Share Posted 3 augustus 2013 Hallo duck, De 160 word niet meer gemaakt, de 301 is die beter of ongeveer het zelfde als de ortofon mc20? Ik kan er een kopen. Ik heb trouwens mail gehad van de verkoper, hij heeft hem nog even nagekeken, nu zegt hij dat ie niet goed meer is en dat bij de naald en de cantilever er iets tussen is gepropt, en dat hij dat niet eerder heeft gezien en ook niet heeft gehoord, ik denk persoonlijk dat hij meer geld kon krijgen,omdat ik twijfelde kreeg ik ook nog een pre pre erbij van kenwood, ik had misschien niet zo lang moeten twijfelen. Hij kan natuurlijk ook de waarheid spreken. Ik kon het elementje voor 100 euro krijgen Dus nu kan ik weer opnieuw beginnen. De 505 arm is een middelzware arm massa 15 gram als ik het goed heb. Micro seiki is mooi spul, mede door die arm, ik wil geen rechte arm, niet omdat het niet goed zou zijn maar omdat ik deze arm gewoon super mooi vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 augustus 2013 Report Share Posted 3 augustus 2013 Joi, Ik zou ff wachten totdat de echte vinyl liefhebber van t terras afkomen. Ik ben er niet zo meer on thuis sinds de jaren 80. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 3 augustus 2013 Author Report Share Posted 3 augustus 2013 Ik ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 augustus 2013 Report Share Posted 3 augustus 2013 Weetjeniet,elementen is een smaak kwestie je moet er zelf achter komen en ieder heeft zijn eigen verhaal. Als je iets van elementen info wil hebben neem contact op met Sodejuu -Rogee--op dit form die voorziet je wel in eerlijk advies echt een kenner op elementen en armen combinatie. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 augustus 2013 Report Share Posted 3 augustus 2013 Hifi is een kwestie van techniek, niet van smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 augustus 2013 Report Share Posted 3 augustus 2013 Hifi is een kwestie van techniek, niet van smaak. Pang. Er staat weer ééntje van Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 augustus 2013 Report Share Posted 3 augustus 2013 Spido,die versterker van jou Leak die vervormt als de pest tov van een halfgeleider dat vind je wel geweldig een lekkere techniek heb jij . mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 augustus 2013 Report Share Posted 3 augustus 2013 Wat heeft dat nu weer met elementen voor een middelzware arm te maken Wol? Spido's Leak stereo 60 vervormd niet ok een beetje 0,1% bij 25 watt. Dat zijn keurige waardes voor een buizenversterker. Voorzover ik weet, zijn er géén pickup elementen met een dergelijke lage vervorming op een Jan Allaerts vanaf de MC 2Finish na... Maar die valt buiten het budget van de topic starter ..... Maar ontopic waarom geen Ortofon Samba voor 219€ Iets buiten je budget, maar wel nieuw. http://artsexcellence.com/vinyl/elementen/ortofon-samba.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 augustus 2013 Report Share Posted 4 augustus 2013 Jack,Spido had het over techniek en 0.1 procent tov halfgeleider is wel een beetje veel. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 augustus 2013 Report Share Posted 4 augustus 2013 Dat is zo even of-topic t.o.v. een luidspreker natuurlijk erg weinig. Maar on-topic weet jij dan nog een leuk MC elementje voor weinig geld. Ik noemde bewust de Ortofon Samba omdat de topic starter mogelijk een voorkeur heeft voor Ortofon én omdat forumlid RBH heel leuke ervaringen heeft met de Salsa die een slag duurder is. Rogier is een aardige man, maar is geen fan van Ortofon.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 augustus 2013 Report Share Posted 4 augustus 2013 Blijft moeilijk hoor om in de regionen van 150-200 euro iets te vinden, laat staan MC klasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 augustus 2013 Report Share Posted 4 augustus 2013 'Tis jammer dat Denon zo in prijs omhoog is geschoten. Daar zaten een paar jaar terug hele leuke tussen in de gezochte prijsklasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 4 augustus 2013 Author Report Share Posted 4 augustus 2013 Het hoeft niet perse ortofon te zijn, ik heb er te weinig verstand van,de een zegt dat ortofon heel neutraal is de ander zegt dat ze een beetje kleuren in het midden gebied, ik vind wat kleuring niet erg, ik hou van warm geluid maar wel met veel detail. Grado gold wilde ik eerst hebben maar er is mij gezegd dat grado niet mooi klinkt, terwijl de ander er weg van is. Die samba lijkt. Me wel leuk, maar als ik een nieuwe koop kan ik beter gelijk een hele goede kopen, daarom is een 2de handse op dit moment beter, dan kan ik over een half jaartje of zo, een nieuwe kopen. Een goede 2de hands voor 150/200 moet toch kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 augustus 2013 Report Share Posted 4 augustus 2013 Heb even voor je gekeken, op een MC20 na op MP, kan ik erg weinig vinden. Als het geen MC hoeft te zijn. Dan is deze Nagaoka een aanrader en een koopje http://www.pickupnaald.nl/?page=shop/flypage&product_id=4077 Daarna wil je mogelijk niet meer upgraden ........ Maar je kunt ook even bellen/buurten bij de diverse winkels, daar zal vast het e.e.a. ingeruild worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 4 augustus 2013 Report Share Posted 4 augustus 2013 Niks mis met tweedehands kopen, behalve als het om een oud pick-up element gaat. Dan kun je beter even rondneuzen bij dealers die misschien een demonstratiemodel voor een leuke prijs wegdoen. Heb je een goede MC ingang? Dat kan belangrijk zijn, want bijvoorbeeld een Denon DL103 klinkt niet zo best op een hele matige MC voorversterker omdat het zo'n lage output heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 augustus 2013 Report Share Posted 4 augustus 2013 Beste Kweetniet, Is die http://www.ebay.nl/i...#ht_2055wt_1102 niet wat voor jou? (Een extra SME-fitting koppie is nooit weg, voor een reserve-element.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 augustus 2013 Report Share Posted 4 augustus 2013 Mijn aanrader: http://www.ebay.nl/itm/Denon-DL-103-DL103-phono-cartridge-moving-coil-UK-Free-Postage-/251307410766?pt=Turntable_Parts_Accessories&hash=item3a8316c54e Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 augustus 2013 Report Share Posted 4 augustus 2013 Ik heb nog een Goldring Eroica H in de aanbieding. Of deze goed in je arm past zie ik zo snel niet maar deze doet het over het algemeen goed met middelzware armen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 5 augustus 2013 Author Report Share Posted 5 augustus 2013 Hallo allemaal ik heb problemen met inloggen via de PC nu lukt het wel met mijn gsm vandaar deze late reactie Spido,bedankt voor het mee zoeken, ik vind dit element met de verzendkosten te duur. Tubejack die nagaoka een hele goede keus maar ik ga ook even contact opnemen met kappa7 omdat ik ook goede reviews over de eroica heb gelezen, alleen jammer dat ie zo lelijk is, en mijn tafel is prachtig, maar het gaat natuurlijk ook om het geluid. Als er nog meer mensen zijn met een aanbieding hoor ik het graag, ik wacht nog een dag of 4 op dit moment vind ik die nagaoka wel heel aantrekkelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
kweetniet Posted 5 augustus 2013 Author Report Share Posted 5 augustus 2013 Soduju die denon is ook te doen, ik heb wel aan de 301R zitten denken,die moet nog mooier klinken maar is ook duurder, en die 301 die ik kan overnemen moet ook heel mooi zijn, mooier dan de 103. Het blijft moeilijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts