Jump to content

Versterker Zoon

carl
 Share

Recommended Posts

Mijn zoon van 20 heeft september/oktober weer een kamer waar hij een set kan plaatsen zetten. Hij vroeg me om advies.  Ik ben zijn Technics platenspeler aan het opknappen en een paar Canton Quinto 510 boxen zijn er ook. Moet nog een versterker bij. Ik zat eigenlijk te denken aan een leuke classic  zoals een Sansui 555 A die mijn broer heeft. Hij heeft daar de onderdelen van laten vervangen en hij klinkt weer als een klok. Hebben jullie suggesties zodat ik de komende tijd marktplaats eens kan afstruinen?

Mijn zoon van 20 heeft september/oktober weer een kamer waar hij een set kan plaatsen zetten. Hij vroeg me om advies.  Ik ben zijn Technics platenspeler aan het opknappen en een paar Canton Quinto 510 boxen zijn er ook. Moet nog een versterker bij. Ik zat eigenlijk te denken aan een leuke classic  zoals een Sansui 555 A die mijn broer heeft. Hij heeft daar de onderdelen van laten vervangen en hij klinkt weer als een klok. Hebben jullie suggesties zodat ik de komende tijd marktplaats eens kan afstruinen?

Sansui 555 of 666,of een Yamaha m 65-85 Luxman heeft ook mooie versterkers gemaakt.

Dat wordt krap. Ik zou iig niet een aan Sansui beginnen. Ze zijn nl niet echt failproof. Anders gezegd, ik heb al veel kapotte gezien die na een reparatie al snel weer de geest gaven. Ze hebben ook niet de reputatie om lang te spelen (enkele modellen daatrgelaten, maar dat merk je dan ook aan de prijs).

Ik kan een kennis vragen of hij nog iets heeft staan. Ik weet dat hij nog een oude Accuphase heeft (een zwarte E204 ? (weet niet zeker)) die weg mag. Maar met €150 haal je het niet om die binnen te hengelen. Die is van een ACL lid.

Guest tubejack

100/150 exclusief eventueel opknappen? Zou je daar iets leuks voor krijgen?

Hmmm  ik verwacht het niet .....  Waarom niet een leuk gereviseerd Quad setje van Eddy voor 500€ ? 33/303/FM3

Je moet ze wel een béétje opvoeden ook wat audio betreft :ph34r:;)

Guest tubejack

Vintage is toch hip ? :rolleyes:  en aansluiten hoeft maar één keer toch?  

Maar ok een nieuwe PIoneer A-10K  past precies in het budget en heeft ook een MM aansluiting....

Het is geen Quad, laat staan Accuphase,  maar voor het geld...

a-10-k_front_gallery.jpg

Edited by tubejack

Het is haast ongelofelijk wat je tegenwoordig voor een habbekrats kunt kopen op marktplaats of in de inbrengwinkel!

Vooral apparaten en sets uit de "betere middenklasse", van Technics, Akai, Rotel, Philips, Kenwood, JVC, Mitsubishi, Sanyo, Sansui, Sony, Yamaha e.d., die (nog?) niet door vintage-liefhebbers en merk-freaks worden begeerd.

Kennelijk doen veel mensen die spullen nu weg, in ruil voor iets moderns waar ik geen weet van heb... en ook niet wìl hebben.

En het aardige is, dat zulk spul vaak prima kan worden gerepareerd en gerenoveerd. 

Dat is heel wat info. Ik heb zelf overigens een Quad 303 op dit moment in revisie, maar ja die is voor mezelf.

Die Accuphase van Roger leidt tot hebzucht maar dan met name bij mij. Waarschijnlijk te hoog gegrepen voor mijn zoon.

Als ik weer thuis ben zal ik eens een lijstje maken en marktplaats gaan bijhouden.

Suggesties blijven welkom.

Ik heb ergens gelezen (ben effe kwijt waar :P ) dat de Sony TA-FE370 een heel goede versterker zou moeten zijn en te bekomen voor enkele tientjes via MP.

Ding schijnt net zo te klinken als een ASR Emitter II....... :wacko:  :D

Daar zitten die stk in klinkt niet gek ,mooie audio geluid zeer neutraal ,vind je ook in akai versterker de

mvg wol

Ps Asr klinkt toch wat meer muziekaler

Daar zitten die stk in klinkt niet gek ,mooie audio geluid zeer neutraal ,vind je ook in akai versterker

Die zitten in denk ik in meer dan de helft van de Japanse versterkers vanaf begin jaren '90. I.d.d. helemaal niets mis mee, al zijn daar behoorlijk wat varianten van.

Ik heb ergens gelezen (ben effe kwijt waar :P ) dat de Sony TA-FE370 een heel goede versterker zou moeten zijn en te bekomen voor enkele tientjes via MP.

Ding schijnt net zo te klinken als een ASR Emitter II....... :wacko:  :D

Ik kan waarschijnlijk iedere high-end versterker slechter laten klinken dan zo'n Sony :P

Wat  is high end is dat iets nieuws zit er een gouden randje om of zoiets  :)  :)  :D  :D  :D

Een versterker bestaat toch uit componenten zoals andere versterker ze moeten mij dat toch eens uitleggen ,ik zie alleen mooie design kasten zou je daar een betere klank van krijgen  :D

Soms zitten er wel gouden randjes om ja. En waarom zou dat niet kunnen? Doosjes zijn ook belangrijk voor de heb-factor. Sommigen kiezen dan voor glitter en glamour en sommigen juist voor degelijk maar sober. Ik geloof niet dat high-end alleen draait om het innerlijk van een apparaat. Wat mij betreft is high-end ook meer dan componenten alleen. Zo beïnvloeden trillingen ook het audiosignaal. Misschien valt onder high-end wel de erkenning van alle zaken die de puurheid en kracht van het audiosignaal kunnen aantasten. In high-end probeert men daaraan dan zoveel mogelijk tegemoet te komen, hetgeen soms aardig lukt. Maar goed dit is wel erg off topic.

Ik heb niks tegen Highend maaar ik hen vanaf ,80 de mooiste dingen gehoord en prijsje.s tot 150.000 per stuk gehoord.

Maar ik heb ook eens een NAD 3020 met de goedkooopste project draaitafel gehoord met AT 95  ,speaker weet ik niet meer maar op strijkqwartet heb ik anderhalf uur met genot mogen luisteren en zo kan het ook.-verwende arogante strijkqwartet liefhebber-

mvg wol