Jump to content

Simpele Media Player

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar met een aantal players lukt het wel. Maar dat zijn dan van die dingen die er na 30 minuten mee ophouden.

De software die op de NAS draait is Windows Home Server. Het ding is eigenlijk een Ripnas.

:)

Je hebt ook apjes die direct de meda player aan sturen die zullen wel werken.

Maar dat zal dan niet via UPnP/DLNA zijn.

Gizmo voor JRiver b.v. Maar daarmee kun je geen muziek op de smartphone zelf afspelen.

Dat Moliplayer werkt prima, maar hoesjes zie ik niet. Kennelijk is dat nog in ontwikkeling.

Misschien toch eens een paar euro uitgeven aan een deugdelijke android player.

Van de PC bedoel ik....

Komt daar dan muziek uit?

De enkele pc's die ik gehoord heb voor muziekweergave waren nu niet direkt overtuigend, waarschijnlijk heb ik de verkeerde beluisterd óf mijn oren zijn beroerd.

Ach, je vroeg in dit draadje om een simpele media player die niks mocht kosten en je koopt een laptop van €400 - €500  Dat gaat wel goed komen :lol:

Niks zo veranderlijk als een mens.

Dat laptopje (van € 399,-) kwam er eigenlijk toen ik bedacht dat dit met de Emu Tracker pre best goed zou kunnen klinken. Bovendien kan ik nu behalve muziek ook foto's en filmpjes van de server op de TV spelen.

De smartphone gebruik ik nu als afstandsbediening op m'n luisterzolder en in de huiskamer. Muziek spelen met dat ding kan ook, maar dan denk ik aan buiten en op vakantie. Daar zal dus wel t.z.t. een groter SD kaartje in komen zodat er een hoop MP3 op kunnen. M'n Ipod van 8 Gb bleek een beetje aan de kleine kant. In suffle kwam er toch wel erg regelmatig dezelfde muziek langs.

Komt daar dan muziek uit?

De enkele pc's die ik gehoord heb voor muziekweergave waren nu niet direkt overtuigend, waarschijnlijk heb ik de verkeerde beluisterd óf mijn oren zijn beroerd.

Uit het ding zelf niet echt... maar via de Pink Faun DAC en m'n set op zolder gaat het toch wel erg goed. Maar plaat en CD speler blijven in mijn oren winnen. Voor de huiskamer, (waar dit draadje over gaat) is het vooral achtergrondmuziek. Dat is al gauw goed genoeg.

Phew, gelukkig maar, ik begon al te schrikken en te zweten bij het lezen van dit topic.

Hoef ik toch niet aan het streamen, wat iedereen ook beweert.

Als ik geluk heb kan ik vanaf 1 september streamen. Ik ben in de race voor een gratis Cyrus streamline 2.