robx Posted 21 augustus 2013 Report Share Posted 21 augustus 2013 ik had eens een Krell KSA80 te logeren. die kreeg ik ook niet alleen uit de doos. na een paar dagen moesten de ramen open blijven .... overigens klonk het ding voor geen meter. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 augustus 2013 Report Share Posted 21 augustus 2013 ik had eens een Krell KSA80 te logeren. die kreeg ik ook niet alleen uit de doos. na een paar dagen moesten de ramen open blijven .... overigens klonk het ding voor geen meter. groet Hoe dat zo? Was de zweetlucht toen je hem eenmaal uit de doos had niet meer te harden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 augustus 2013 Report Share Posted 21 augustus 2013 (...) overigens klonk het ding voor geen meter. (...) En jij dacht toen dat die Krell niet deugde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 augustus 2013 Report Share Posted 21 augustus 2013 dat veronderstelt een paar dag niet douchen nee omdat het ding gloeiend heet was, te heet om aan te raken, en het werd te warm in de (kleine) kamer. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 augustus 2013 Report Share Posted 21 augustus 2013 @spido: jazeker. een MarkLevinson ML17 (of zo) klonk veel beter en de uiteindelijke Electrocompaniet AW250 nog beter (die heb ik al 25 jaar). En de Bryston 3b die ik voor dat alles had klonk ook beter dan de Krell. ^_^ ^_^ ^_^ zelf wel eens allemaal in een korte tijd achter elkaar beluisterd? ^_^ ^_^ ^_^ groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 21 augustus 2013 Report Share Posted 21 augustus 2013 Weten we meteen waarom al die Amerikaanse huisjes een airco hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 augustus 2013 Report Share Posted 21 augustus 2013 Ja, náást elkaar zelfs! Aan B&W 801E, Tannoy Red Monitor 1000 en (orig.) The Pied Piper. (Nou ja, die Electrocompaniet niet - pleonastisch?). Die 3B (van jou?) gebruik ik zo nu en dan nog wel (Eringa mod., toch?) Als de Krell niet goed klinkt, ligt dat m.i. niet aan de Krell. Bij mij liet-ie de 801E door de mand donderen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 augustus 2013 Report Share Posted 21 augustus 2013 yes Eringa en mod. en die Electrocompaniet in die tijd nog maar net nieuw. Niet lekker uit-ontwikkeld (instabiel en plof) en ook boel gedoe mee gehad. Waar (de technische afdeling van) Eringa onvermoeibaar mee hielp. Echt klasse. ok je hebt helemaal gelijk: in mijn luisterruimte en met de rest van de toenmalige set. dat hoort er inderdaad wel bij ja. ik ga niet zeggen 'met mijn oren' want wat goed muziek maakt hoor ik wel. overigens had mijn favoriete audio-techneut een jaartje terug een Krell KSA250 staan ter reparatie. Je weet niet wat je ziet. Maar ook hij - hij kent de Electrocompaniet wegens de moeizame reparatie van dat ding in 2005 en hij wil nog altijd een eerste serie AW250 vinden) vond de Krell geen topper. maar dat is 'hear say'. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 21 augustus 2013 Report Share Posted 21 augustus 2013 Ja, en laat staan met 115V/25A per groep in de VS Die 6KW is trouwens piek vermogen. Continue geven ze 1500W op, moet kunnen. Uit de handleiding: "Moving these components will require at least four people, as they are very heavy. Professional movers are recommended." " Ik las het ook ja. Four movers staan echter machteloos tegenover een vlizo-trap... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 augustus 2013 Report Share Posted 22 augustus 2013 Is takelen een idee? Wellicht kun je een hanenbalk gebruiken om een verplaatsbaar electro-liertje aan op te hangen? (Voor elk probleem is er wel een oplossing! Net zoals er voor elke oplossing wel drie of vier problemen zijn...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 22 augustus 2013 Report Share Posted 22 augustus 2013 Is takelen een idee? Wellicht kun je een hanenbalk gebruiken om een verplaatsbaar electro-liertje aan op te hangen? (Voor elk probleem is er wel een oplossing! Net zoals er voor elke oplossing wel drie of vier problemen zijn...) Maar natuurlijk is dat een idee, alleen zijn het geen 'four movers' meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 augustus 2013 Report Share Posted 22 augustus 2013 Dat is zo! Die kunnen dan gaan klaverjassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts