frieslander Posted 1 juli 2001 Report Share Posted 1 juli 2001 mijne heren , De cd speler kan gekoppeld worden d.m.v. spikes, wat bij velen een goed resultaat kan opleveren. Wat mijn ervaring is, om de spikes met de punt naar boven te plaatsen, wat bij mij een mooier resultaat geeft. Wat ook kan is de cd speler ontkoppelen d.m.v. een luchtbandje bv. van een kruiwagen of een autopetbandje, onder de cd speler. Je krijgt dan het sorbothane effect. De voetjes moeten wel onder de cd speler verwijderd worden. Het luchtbandje moet dan ongeveer de maat hebben van de cd speler. De druk in het luchtbandje kan je naar behoefte aanpassen. Ik heb dit vandaag geprobeerd, en het resultaat is werkelijk verbluffend. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Wanneer je dit ook gaat proberen, wat wel aan te raden is, dan ben ik benieuwd naar je resultaten. Sukses!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 juli 2001 Report Share Posted 1 juli 2001 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 Raar... dat de vraag van Frieslander niet serieus genomen word, ik heb het nooit geprobeerd maar ik heb ooit produkten gezien waar het principe van een eenvoudig luchtbandje toegepast word. Ik kan het verkeerd hebben, maar ik meen dat de Seismic sinc ook plateau's heeft die ontkoppelen door midel van lucht. Groet.Dewa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 ho ho, Mijn reactie was niet bedoeld om iemand in de maling te nemen. Ik heb alleen een levendige fantasie. Er zijn inderdaad van die pneumatische dempers in de handel en ook hydraulische zijn te krijgen. Merken kan ik niet zo snel op komen en het resultaat is ook goed, ze zijn alleen verschrikkelijk duur. Dat idee van Frieslander is goed uitvoerbaar en ook nog eens goedkoop, maar om zo je rack vol te bouwen gaat mij zeker te ver. Het oog luisterd ook mee. Stel je dat eens voor; een mooie designset op een luchtband van een kruiwagen. 't Geeft best een geinig gezicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 Beste allemaal, Best een leuk idee van de Frieslander, ik vraag me wel af of hij het ook serieus heeft uitgevoerd. Bij mij is het niet mogelijk omdat er te weinig ruimte boven de cd-speler is. Er bestaan trouwens luchtgedempte audioracks van het merk Solid Tech. Dit rack breng je met een fietspomp op spanning! Ik heb ze van dichtbij gezien en het ziet er prachtig uit. Importeur is dezelfde als Von Schweikert speakers, maar de naam weet ik even niet meer, Eurogram of zo? Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
frieslander Posted 8 juli 2001 Author Report Share Posted 8 juli 2001 Meer is minder, Dit systeem met luchtontkoppeling valt of staat met de stijfheid van de luchtkollom. Een luchtballon stelt in wezen niets voor, het weegt niets. Daar gaat het om. De massa weegt dus niets. Hoe stugger de massa, hoe minder het resultaat zal zijn. Met een luchtbandje van een autopet o.i.d. waarvan de massa groter is als van een luchtballon, zal het resultaat minder zijn. Probeer het maar eens met vier, op elke hoek een luchtballon, met weinig lucht er in. Deze luchtballonnen zijn later makkelijk weg te werken met een mdf bakje. Het grote probleem is: De lucht loopt langzaam uit de ballonnen. Wie weet hier een oplossing voor, of zijn er misschien 100 procent dichte ballonnen te koop? De Frieslander ziet uit naar een antwoord, want hij wil het ballonnen projekt wel voort zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Hoi Frieslander, Ik geloof dat D.r.x van die "balonnen" bouwt in verschillende soorten en maten. P.S.: Ook dit is weer niet bedoeld om iemand in de maling te nemen, maar die dingen zijn een stuk duurzamer dan ballonnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts