Jump to content

Hoe Bepaal Je Wanneer Het Voor Jou Goed Klinkt?

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Die Endhigh ken ik al van een ander forum. Doe mij Wol maar weer terug. :D

Ik ken hem toevallig persoonlijk ;)  ;). Die man is een regelrechte ramp. Het is een wol(f) in schaapskleren. Ik ben blij dat er hier niet van dat soort malloten tussen zitten :D

En nu zingen wij allen in koor, het high-endforum clublied:: Wol die is oke ole oleeee (2x) Wol die is oke, boem-boem (2x) Wol die is oke olee oleeeeeee

Is dat on topic of juist off topic bedoeld?

Off topic,maar on topic zing ik ook niet.

Ik borduurde verder op het bericht van Jongensdroom,betreft het zingen van het clublied.

Ik vind dat wel grappig,dus dacht ik ook grappig te zijn :D

Jongens, Jack zijn feestje is allang over. Kom weer aan de slag. Die kater gaat wel over :D

Weer on topic:

"Hoe Bepaal Je Wanneer Het Voor Jou Goed Klinkt?"

Is toch niet zo moeilijk: Als je niet meer naar je set luistert maar naar de muziek die hij reproduceert.

Jongens, Jack zijn feestje is allang over. Kom weer aan de slag. Die kater gaat wel over :D

Weer on topic:

"Hoe Bepaal Je Wanneer Het Voor Jou Goed Klinkt?"

Is toch niet zo moeilijk: Als je niet meer naar je set luistert maar naar de muziek die hij reproduceert.

Daar kan ik mij in vinden.

Zou Spido slimmer zijn als de mensen van Philips leest de bijlage geschreven door Menno

http://members.home.nl/ll0ll/audio/philips-lhh-marantz/brochures/dss9302.pdf

Hier lees je waarom de cb box het voordeel is tov basreflex

Avalon heeft ook een vehaal geschreven dat basreflex naijlt tov cb box

Martin Collums heeft dit ook beschreven

Elektuur heeft dat ook uitvoerig geschreven en Spido beweert het tegen deel

Wollie het bromie beertje :D

Ps Who is de drol :D :biggrin: :D :biggrin: zoals Peter Koelewijn zingt ,Je wordt ouder pappa :D :biggrin: :D

Zou Spido slimmer zijn als de mensen van Philips leest de bijlage geschreven door Menno

http://members.home.nl/ll0ll/audio/philips-lhh-marantz/brochures/dss9302.pdf (...)

Wollie weet dus niet waar Spido werkte, zo'n jaar of vijfentwintig geleden...  :P

Overigens:

• De les die de "digitale luidspreker" (en al jaren eerder ook de MFB luidsprekers) ons leerde, is dat een goed ontworpen (passieve) luidspreker geen elektronische correctie nodig heeft, en dat een niét goed ontworpen (passieve) luidspreker door elektronische correctie nog geen goede luidspreker kan worden.
  • Het artikel bevat diverse onjuistheden en aannames. Bovendien zijn de metingen niet onder realistische, dynamische condities uitgevoerd ("misleiding measurements"), is aan na-ijling (delayed resonance) überhaupt geen aandacht geschonken, en zijn alle grafieken door Philips zelf geleverd. Home Studio noch Van der Veen waren in staat zulke metingen uit te voeren.

Wollie weet dus niet waar Spido werkte, zo'n jaar of vijfentwintig geleden...  :P

Overigens:

• De les die de "digitale luidspreker" (en al jaren eerder ook de MFB luidsprekers) ons leerde, is dat een goed ontworpen (passieve) luidspreker geen elektronische correctie nodig heeft, en dat een niét goed ontworpen (passieve) luidspreker door elektronische correctie nog geen goede luidspreker kan worden.
  • Het artikel bevat diverse onjuistheden en aannames. Bovendien zijn de metingen niet onder realistische, dynamische condities uitgevoerd ("misleiding measurements"), is aan na-ijling (delayed resonance) überhaupt geen aandacht geschonken, en zijn alle grafieken door Philips zelf geleverd. Home Studio noch Van der Veen waren in staat zulke metingen uit te voeren.

Ja, nou dat weer zeg. Zo komen we er nooit uit. :D

Guest tubejack

Dus als het 47 jaar oud is dan klinkt het goed? :wacko:

Leeftijd maakt niet zoveel uit,  47 jaar terug konden ze al een voortreffelijke versterker bouwen  :)  en waarschijnlijk al in de jaren 50 ^_^  Denk hierbij ook even aan de prachtige mono opmanes uit die tijd waar  sommige Hear lyrisch van zijn.

Maar  er is ook modern spul dat voor mij méér dan goed klinkt B)

On-topic  er staat nu een 47  jaar oude versterker  te spelen.  Voortreffelijk  :wub:

Just to know Jack, welke is het?

Heb je ooit een soort industrieele Quad 405 gehad? Misschien weet je wat ik bedoel. Dat zou destijds al een topper geweest zijn!?