Jump to content

Streaming Radio Paradise: Geluid Valt Steeds Weg....

René N.
 Share

Recommended Posts

Ik luister al enige tijd al streamend naar Radio Paradise. Echter, de laatste weken valt deze steeds weg. Haperend, soms seconden lang, soms duurt het nog langer voordat hij weer terug is. Als ik hem uitschakel en dan weer aan zet, gaat het soms goed, soms ook niet en herhaal ik het nog een keer.

Gisterenavond was er juist weer helemaal niets aan de hand, en ging het de hele avond goed. Ook met een hoge kwaliteit. Ik heb een Sonos Connect, en daarop kan ik niet zien in welke bitrate er gestreamed wordt. Soms lijkt de kwaliteit beduidend lager te zijn, soms ook is de geluidskwaliteit geweldig. Zo ook gisterenavond....

Heeft iemand een verklaring van het wegvallen van het signaal? Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik ook andere zenders heb geprobeerd, en die deden het wel goed. Het probleem lijkt dus bij RP te liggen, of kan dat helemaal niet?

Ik zie graag jullie reacties.

Als da data stream niet stabiel is zal de verbinding wegvallen.

alle contacten nalopen en kabels vervangen lost het probleem vaak op.ik ga er dan van uit dat het signaal naar je huis geen probleem is. gebruik je de sonos draadloos dan kan dat ook het probleem zijn.mogelijk heb je dan last van interferentie.

Guest tubejack

Als andere zenders het over langere tijd wel goed doen.  Dan is de kans groot dat het aan de stream van RP ligt.

Zo te lezen zijn er meerdere streams http://www.radioparadise.com/rp_2.php?#name=FAQ

Dus misschien kan je met je Sonos een stream van een andere/alternate server gebruiken

For 128kb (alternate): http://stream-31.shoutcast.com/listen.pls?sid=1
For 128kb (alternate): http://stream-tx1.radioparadise.com:8054

of in een ander formaat dan MP3 b.v. AAC

Succes, :)

Jack

Heb ik soms ook met sommige streams, zelfs wel eens met Radio2. Zijn verschillende oorzaken voor. De link met de server valt dan weg omdat de player (software) niet snel genoeg antwoord. Als je hem opnieuw kiest wordt de link opnieuw opgebouwd. Je kunt proberen de buffer van je player langer te zetten als dat kan of een andere player te proberen. En soms is het te druk op de server en kan hij de vraag niet bijhouden.

Het valt mij op dat simpele Linux/Android players met een klein processortje er meer last van hebben dan op de veel snellere PC.

Ik heb hem maar even aangezet (192kbps, USA). Zou het ook gewoon aan de kwaliteit van je eigen dataverbinding kunnen liggen? En wat je er zelf mee doet? Ik heb hier tegenwoordig een stabiele 30MBps Telfortverbinding, terwijl het voorheen met de oude ADSL niet beter was dan 11MBps, waar 20 beloofd was, en dat varieerde nogal. Wat doen de kinderen daarmee (als je die hebt)?

Marc

Ik heb die stream (AAC) vanmiddag ook even aangezet in VLC en bij mij haperde het ook. Mijn verbinding (kabel) haperde overigens niet, die was volgens speedtest  23 MBps. 

Het Journaal via Uitzending Gemist kwam vloeiend binnen, het probleem zit dus niet aan mijn kant van de kabel. 

Ik heb geen last van arm processor,s, bij mij gaat streamen goed  maar ik heb geen voorkeur van merken ze hebben hun voor en nadeel.en ze klinken totaal verschillend.

mvg wol

Net even uitgebreider geprobeerd met Radio Paradise. Denk dat hun server het niet bijsloft. Met WMP op de PC heb ik met MP3 op 192K af en toe dropouts en met MP3 op 128K gaat het wel goed.

Aaan mijn PC zal het niet liggen: Processor load varieert tussen de 0% (<1%) en 2%

Dank voor zover voor jullie reacties.

Nog even een toelichting: ik gebruik de Sonos gedraad, omdat ik daar meer vertouwen in heb. De SFTP is overgedimensioneerd, dus ook daar mag het niet aan liggen.

Ik zal de aanbevelingen van Jack binnenkoert gaan proberen, maar aangezien RAVON en Pjotr ook haperingen hebben gehad, hoop ik inderdaad maar dat het aan de server van Radio Paradise ligt. Ik zal ze een berichtje sturen......