Ravertje86 Posted 1 september 2013 Report Share Posted 1 september 2013 Als volkomen nieuwkomer nieuwkomer op dit gebied zou ik graag wat meer informatie willen hebben over mn pas aangeschafte boxen namelijk 2 BNS Advance A-40 Jubilee deze heb ik op dit moment aangesloten op een Technics SA-X800L maar deze wil ik in de toekomst gaan vervangen door een beter model, maar tot die tijd doet ie zn ding MIsschien dat jullie me wat meer info kunnen verschaffen over mn BNS boxen, en welke versterker/toren etc daar het beste bij past in en om de prijsklasse van E,-250 ben pas begonnen dus wil niet dat mn bankrekening meteen leeg is hopelijk kunnen jullie me helpen aangezien er maar weinig info is over deze boxen (en BNS in het algemeen) met vriendelijke groet STephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 september 2013 Report Share Posted 1 september 2013 Welkom Stephan! Ja, alleen die e-bay advertentie kan ik vinden. Leuk een Nederlandse speaker! Nice pair of Dutch BNS Floor Standing Speakers for Auction.With Front Cover PanelsThree Way:6" Woofer3" Midrange1.25" Tweeter1.75" Port90 watts RMS50H x 22W x 32D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 1 september 2013 Report Share Posted 1 september 2013 Wat wil je precies allemaal kopen? Een versterker of tuner-versterker + cd-speler? Voor 250,00 kun je tweedehands kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravertje86 Posted 2 september 2013 Author Report Share Posted 2 september 2013 http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m689048892-bns-advance-luidsprekers.html Dit zijn de type boxen die ik heb, het enigste verschil met die van mij is dat op het onderste zwarte gedeelte nog Jubilee staat en dit heb ik vanmorgen nog gevonden: BNS Advance A-40 In de kast (hxbxd 400x210x270 mm) is een 16 cm woofer met polypropyleen conus een 19 mm vloeistofgekoelde softdome-tweeter gemonteerd. Er zijn twee poorten aan de voorzijde, links en rechts onder de woofer aangebracht. Het frontdoek is zeer fraai in de behuizing verzonken. De resonantiefrequentie is weer sterk gedempt. De wisselfrequentie ligt op het voor ons gehoor zeer kritische gebied van 3 kHz, maar daarvan valt gelukkig niets te merken. Vergeleken met KEF en Minax zijn midden en hoog zijn een fractie minder luchtig, wat pittiger ook, terwijl de laagweergave weliswaar verder doorloopt dan die van de collegae, maar daarvoor moet in de lagere regionen enigszins een prijs worden betaald met een minder scherpe afbeelding. Van frequentieverdubbeling is echter geen sprake en de algehele indruk is zeker positief. De voornaamste indruk is dat de Advance een vriendelijke luidspreker is voor uiteenlopende muziek en ook in volumineuze koor- en orkestpassages behoorlijk in zijn element is. En wat even belangrijk is: de klank loopt ook bij complexe passages niet dicht. Het totaalbeeld is muzikaal, met een overtuigende klankbalans en een goede impulsweergave. Plaatsing bij voorkeur op stands, ca. 50 cm van de muur, want dan is het klankbeeld optimaal. Bouw en uitvoering passen in de beste BNS-traditie. Een versterker is op dit moment het eerste op mijn lijstje. Ik zat idd ook aan 2de hands te denken. maar aangezien er zoveel modellen zijn in verschillende prijsklasse kunnen julllie me misschien een beetje wegwijs maken, ik zat zelf te denken aan de Marantz PM 80 (eventueel de MK2) maar misschien weten jullie betere opties in en rondom deze prijsklasse! Want de afgelopen dagen ben ik verdwaald geraakt in jullie wereldje, en moet zeggen is wel zwaar "verslavend" haha. Maar wil hier zeker mee doorgaan, en wil stukje bij stukje bouwen aan mn eigen "Sound System". Want ondanks dat ik nu net begonnen ben, klinken mijn boxen/versterker al beter als de meeste standaard setjes van mn vrienden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 Je kunt kijken naar een versterker van Marantz, Denon, NAD, Sony ES. Op Marktplaats zie ik nog: Linn, Arcam, Quad, Rotel, Cyrus, Cambridge. Welke de beste is weet ik helaas niet, maar dat kun je hier vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 PM80 is mooi. Maar zijn na al die jaren wat storing gevoelig. Leuke Denon voor maar 120€ http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m713232739-denon-pma-725r-twin-trafo-met-afstandsbediening.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr Jan heeft vast ook nog het e.e.a. staan http://www.marktplaats.nl/verkopers/305359.html In deze 2e hands prijsklasse moet je een beetje geluk hebben. Nieuw kan eventueel ook b.v. een Pioneer A-30 of zo Succes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 Een versterker is op dit moment het eerste op mijn lijstje. Ik zat idd ook aan 2de hands te denken. maar aangezien er zoveel modellen zijn in verschillende prijsklasse kunnen julllie me misschien een beetje wegwijs maken, ik zat zelf te denken aan de Marantz PM 80 (eventueel de MK2) maar misschien weten jullie betere opties in en rondom deze prijsklasse! Want de afgelopen dagen ben ik verdwaald geraakt in jullie wereldje, en moet zeggen is wel zwaar "verslavend" haha. Maar wil hier zeker mee doorgaan, en wil stukje bij stukje bouwen aan mn eigen "Sound System". Want ondanks dat ik nu net begonnen ben, klinken mijn boxen/versterker al beter als de meeste standaard setjes van mn vrienden! Als je een set samenstelt uit een digitale bron, een versterker en luidsprekers, hou dan in gedachten dat de akoestiek en de luidspreker samen voor misschien wel 99 procent van het klankresultaat zorgen. De versterker, hoe belangrijk hij ook is voor de werking van het systeem, heeft klankmatig weinig invloed op het eindresultaat, behalve als het een versterker is die in vervorming gedwongen wordt, bijvoorbeeld doordat je luidsprekers een te lage impedantie hebben of omdat hij te klein bemeten is voor de geluidsdruk die je wilt bereiken. Kijk bij het kiezen van je nieuwe versterker dus goed naar de impedantie van je luidsprekers en naar het rendement van je luidsprekers. Zijn die gegevens niet bekend, ga dan safe zitten en kies een versterker met lekker veel vermogen die lage impedanties aankan. Beter te groot dan te klein. De digitale bron, hoe belangrijk hij ook is voor de werking van het systeem, heeft klankmatig nagenoeg geen invloed op het resultaat. Vrijwel elke CD speler of mediaspeler gaat het voor je doen, zelfs je smartphone kan een prima klank voortbrengen wanneer je hem als bron gebruikt. Je zult daarentegen verbaasd zijn van de invloed die de akoestiek heeft op de prestaties van je systeem. Het heeft zin om je te verdiepen in ruimteakoestiek. Met dit in gedachten kun je je geld besteden waar het zin heeft en een heel goed resultaat halen met een laag budget. Ik en vele anderen hebben een Sony versterker van 150 euro net zo goed horen klinken als een ASR versterker van 9000 euro en dat gebeurde op luidsprekers van 8000 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 Ik zou een versterker kopen bij een vertrouwd adres, waar ze hem b.v. hebben getest. Bijvoorbeeld in een winkel of bij een reparateur. Anders is de kans op reparatiekosten groot. In welke omgeving woon je, dan kan men hier wellicht mee zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 Ik zou een versterker kopen bij een vertrouwd adres, waar ze hem b.v. hebben getest. Bijvoorbeeld in een winkel of bij een reparateur. Anders is de kans op reparatiekosten groot. In welke omgeving woon je, dan kan men hier wellicht mee zoeken. Helemaal mee eens, Bij de Stemvork in Uden b.v. hebben ze regelmatig mooie gebruikte apparatuur. Wanneer er iets mis is, kun je er ook nog terug gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 Helemaal mee eens, Bij de Stemvork in Uden b.v. hebben ze regelmatig mooie gebruikte apparatuur. Wanneer er iets mis is, kun je er ook nog terug gaan. Vorig jaar kocht ik twee gebruikte cd-spelers. De eerste hield er telkens na een aantal minuten mee op. De garantie was tot de hoek. Tijdens reparatie bleek er iets behoorlijk krom en moeilijk te repareren. Na een tijdje gaf hij toch de geest. De tweede is het nu ook aan het begeven. Zo'n 500,00 in totaal weggegooid. Wees gewaarschuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 Als je een set samenstelt uit een digitale bron, een versterker en luidsprekers, hou dan in gedachten dat de akoestiek en de luidspreker samen voor misschien wel 99 procent van het klankresultaat zorgen. De versterker, hoe belangrijk hij ook is voor de werking van het systeem, heeft klankmatig weinig invloed op het eindresultaat, behalve als het een versterker is die in vervorming gedwongen wordt, bijvoorbeeld doordat je luidsprekers een te lage impedantie hebben of omdat hij te klein bemeten is voor de geluidsdruk die je wilt bereiken. Kijk bij het kiezen van je nieuwe versterker dus goed naar de impedantie van je luidsprekers en naar het rendement van je luidsprekers. Zijn die gegevens niet bekend, ga dan safe zitten en kies een versterker met lekker veel vermogen die lage impedanties aankan. Beter te groot dan te klein. De digitale bron, hoe belangrijk hij ook is voor de werking van het systeem, heeft klankmatig nagenoeg geen invloed op het resultaat. Vrijwel elke CD speler of mediaspeler gaat het voor je doen, zelfs je smartphone kan een prima klank voortbrengen wanneer je hem als bron gebruikt. Je zult daarentegen verbaasd zijn van de invloed die de akoestiek heeft op de prestaties van je systeem. Het heeft zin om je te verdiepen in ruimteakoestiek. Met dit in gedachten kun je je geld besteden waar het zin heeft en een heel goed resultaat halen met een laag budget. Ik en vele anderen hebben een Sony versterker van 150 euro net zo goed horen klinken als een ASR versterker van 9000 euro en dat gebeurde op luidsprekers van 8000 euro. Luidsprekers heeft hij al. Hij wil nu een versterker. In de toekomst misschien een upgrade naar betere luidsprekers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 Luidsprekers heeft hij al. Dat was mij ook opgevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravertje86 Posted 2 september 2013 Author Report Share Posted 2 september 2013 In de toekomst wil ik zeker betere boxen, maar wil rustig aan beginnen aangezien ik al gemerkt heb dat deze hobby vrij prijzig kan zijn. En voor mijn doen zijn deze boxen super als je bedenkt dat ik meestal standaard torens had van Sony / Philips of logitech setjes voor het gamen. IK woon in de regio eindhoven maar kom oorspronkelijk uit zuid limburg. Die denon ziet er idd wel mooi uit, maar ben idd niet al te happig om dingen te kopen op marktplaats, dus het zou fijn zijn als jullie een adres weten van een goeie betrouwbare winkel in de buurt van eindhoven, liefst binnen loop/fiets/openbaar vervoer afstand aangezien ik geen rijbewijs heb. Op dit moment gebruik ik mn PS3 (blu-ray speler) als mediabron aangezien ik los van muziek luisteren ook veel game. ik ben ook nog aan het kijken voor een degelijke platenspeler omdat je veel van mijn muziek ook op plaat heb en ondanks mn "jeugdige" leeftijd (26) vind ik de klank van LP's vele malen mooier dan cd's laat staan MP3's trouwens fijn dat jullie allemaal zo snel reageren met advies, heb ook op andere forums dezelfde vraag gesteld, en daar werd ik of genegeerd of als beginner die niks weet en hier niks heeft te zoeken afgeschilderd, wou het toch ff melden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 In de toekomst wil ik zeker betere boxen, maar wil rustig aan beginnen aangezien ik al gemerkt heb dat deze hobby vrij prijzig kan zijn. En voor mijn doen zijn deze boxen super als je bedenkt dat ik meestal standaard torens had van Sony / Philips of logitech setjes voor het gamen. IK woon in de regio eindhoven maar kom oorspronkelijk uit zuid limburg. Die denon ziet er idd wel mooi uit, maar ben idd niet al te happig om dingen te kopen op marktplaats, dus het zou fijn zijn als jullie een adres weten van een goeie betrouwbare winkel in de buurt van eindhoven, liefst binnen loop/fiets/openbaar vervoer afstand aangezien ik geen rijbewijs heb. Op dit moment gebruik ik mn PS3 (blu-ray speler) als mediabron aangezien ik los van muziek luisteren ook veel game. ik ben ook nog aan het kijken voor een degelijke platenspeler omdat je veel van mijn muziek ook op plaat heb en ondanks mn "jeugdige" leeftijd (26) vind ik de klank van LP's vele malen mooier dan cd's laat staan MP3's trouwens fijn dat jullie allemaal zo snel reageren met advies, heb ook op andere forums dezelfde vraag gesteld, en daar werd ik of genegeerd of als beginner die niks weet en hier niks heeft te zoeken afgeschilderd, wou het toch ff melden trouwens fijn dat jullie allemaal zo snel reageren met advies, heb ook op andere forums dezelfde vraag gesteld, en daar werd ik of genegeerd of als beginner die niks weet en hier niks heeft te zoeken afgeschilderd, wou het toch ff melden Leuk om te horen. Ik ben op 17 jarige leeftijd begonnen met een zeer beperkt budget. Het is een uitdaging om zoveel mogelijk kwaliteit voor je centjes te kopen. Dat geldt voor mij nog steeds. In Eindhoven zit in ieder geval Audiohome. Verder zijn er een paar Brandschadewinkels die vaak hifi hebben. Is er ook een Hobo bij je in de buurt? Je hebt geen auto, heb je wel een trein? (niet alles letterlijk nemen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravertje86 Posted 2 september 2013 Author Report Share Posted 2 september 2013 heb een trein, alleen die staat op dit moment in de garage wegens vierkante wielen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 heb een trein, alleen die staat op dit moment in de garage wegens vierkante wielen! Audio TV Centrum Eindhoven. Hobo 's-Hertogenbosch kan vanuit alle filialen versterkers laten komen. En niet te vergeten Hifi.nl bij Tweedehands staan ook versterkers van winkeliers tussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 Misschien dat HJ Hifi iets heeft staan. http://hjhifi.nl/ Deze richten zich op de wat goedkopere high end apparatuur (of betere middenklasse) en hebben ook vaak gebruikte spullen staan. Ze zitten in Woensel vlak bij Woensxl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 2 september 2013 Report Share Posted 2 september 2013 Raver, ik wil je even succes wensen met het vinden van een leuke versterker. Het is een mooie hobby, die HiFi. Advies heb je al gekregen daarom: Welkom hear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravertje86 Posted 3 september 2013 Author Report Share Posted 3 september 2013 Dankjewel mannen voor al het advies, MOrgen maar eens gaan kijken bij HJ hifi want dat ligt valk bij mij in de buurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 september 2013 Report Share Posted 3 september 2013 Wél even bellen voordat je daar naar toe gaat. Het is n.l. een startend bedrijf aan huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts