Groovy Posted 9 september 2013 Report Share Posted 9 september 2013 Een draadbreuk of een draadje los geraakt van een pinnetje aan de socked waar de headshell in zit. Schroefje waar de socked mee vast zit er uit draaien en voorzichtig de socked uit de arm halen,let op weinig draad lengte over. Als een draad gebroken is dan kun je het beste nieuwe bedrading er in zetten.. Onder aan de connector van de arm kan ook een draadje los geraakt zijn. Het is een bejaard armpje en de soldeer verbinding kunnen ook verzwakt geraakt zijn in de loop der jaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 9 september 2013 Author Report Share Posted 9 september 2013 Een draadbreuk of een draadje los geraakt van een pinnetje aan de socked waar de headshell in zit. Schroefje waar de socked mee vast zit er uit draaien en voorzichtig de socked uit de arm halen,let op weinig draad lengte over. Als een draad gebroken is dan kun je het beste nieuwe bedrading er in zetten.. Onder aan de connector van de arm kan ook een draadje los geraakt zijn. Het is een bejaard armpje en de soldeer verbinding kunnen ook verzwakt geraakt zijn in de loop der jaren. Dank je. Ik ben toevallig woensdag toch in de buurt van de dealer die het element heeft ingebouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 september 2013 Report Share Posted 9 september 2013 Het lijkt me heel verstandig dat je er door een vakman naar laat kijken. Die krakkemikkige soldeerverbindingen in de headshell lijken me een veeg teken: waar gerotzooid is, daar is vaak nog méér gerotzooid! Het vervelende met slechte soldeerverbindingen (koude lassen, plakwerk) is dat ze soms wèl en soms niét signaal door kunnen laten: dat maakt het soms moeilijk de betrouwbaarheid met (weerstands)metingen vast te stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 9 september 2013 Author Report Share Posted 9 september 2013 Het lijkt me heel verstandig dat je er door een vakman naar laat kijken. Die krakkemikkige soldeerverbindingen in de headshell lijken me een veeg teken: waar gerotzooid is, daar is vaak nog méér gerotzooid! Het vervelende met slechte soldeerverbindingen (koude lassen, plakwerk) is dat ze soms wèl en soms niét signaal door kunnen laten: dat maakt het soms moeilijk de betrouwbaarheid met (weerstands)metingen vast te stellen. Met 1 connector in de shell is in ieder geval gerommeld en ze zien er geoxideerd uit. Van mij mogen die in ieder geval vervangen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now