Jump to content

dit is leuk om te weten

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

n.a.v de kritiek van bas op de onwetendheid van diverse forumleden over de klankeigenschappen van de diverse instrumenten ,heb ik dit opgesnort .

In mijn muziekbeleving vind ik het niet zo interessant hoe een instrument "in het echt" klinkt. Het gaat mij om de soort muziek, het ritme. Kortom of het arrangement me aanspreekt. Wat dat betreft heb ik een brede smaak. Symphonische rock, reggae, instrumentaal, pop en sinds een paar jaar ook klassiek. eek.gif

Alleen piep - knor muziek mot ik niet. Leuk om op demonstraties te horen, maar voor de rest dodelijk saaaai. ;)

Geplaatst door Geerdie:

Alleen piep - knor muziek    ;)

Ik ben zelf slagwerker bij een harmonie orkest eek.gif en probeer met name bij geluiden te voorkomen. Denk daarbij aan

een vallende stok, of na rammelende barchimes of een beat ring die mee resoneert. Met name de snaren van de kleine trom kunnen heel irritant zijn als ze door de lage tonen mee trillen maar ook aanlopende of slecht lopende ventielen van blaas instrumenten zijn vreselijk om te horen mad.gif

Dus hoe goed live muziek ook zou moeten klinken je hebt altijd kans op bijgeluiden.

Maar ja daar is het live voor :D