Guest Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Ravon ,verkopertje,s manoevreren zich altijd er uit hoe je went of keert en daar is niks mis mee. Ik geef je een voorbeeld op de show bij Sonore de cd vond ik geweldig de plaat vond ik niks groot en big en daar hadden ze een md die stroom gestuurd is en ucd spanning gestuurd jammer dat Cock dat niet in de gaten had,was er een triode push pull of singelend triode eind bak had het beter geklonken. Ik ben vast van overtuigd dat Cock heel veel verstand heeft van elektronica zoals Guido Tent Menno vd Veen ,Johan Ketelaar en KT 88 die moet je ook niet onderschatten hoort ook op het lijstje thuis, maar dan hadden ze een stroomgestuuurde appendage op en spaning gestuurde apendage aangesloten daar snap ik totaal niks van . EN Arden die praat er netjes over heen ,natuurlijk hij wil Cock beschermen dat mag voor mij ik ga mij daar ga totaal niet aan ergeren , ik kan alleen constateren wat ik hoor en zie. Maar was het middelpunt niet die remschijven op de show ipv de installatie !!!! mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Kappa ,zit toch een pitch op of niet.,Ik had vroeger een denon DP 3000 die moest je nog bijstellen mvg wol Nee geen pitch.Wel een lampje dat gaat branden als het juiste toerental is gehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 september 2013 Author Report Share Posted 22 september 2013 Ach jongen, maak je toch niet zo druk. Als ik jouw berichten lees moet ik onbewust steeds aan een verkopertje van een niet nader te noemen winkelketen denken. Dat is natuurlijk pure misperceptie want ik weet heel goed dat jij importeur bent, ik ken jou helemaal niet en je bent in het echt waarschijnlijk hartstikke intelligent, deskundig en wellevend, net als ik. Ik ken jullie toevallig allebei en ik denk dat jullie best een goed gesprek met elkaar zouden kunnen hebben zelfs over audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 september 2013 Report Share Posted 27 september 2013 Beste Kappa & Wol, Zo'n Dure Direct Drive Draaitafel* van Denon heb ik zelf óók ooit bezeten. En een Thorens TD125. En bovendien een Thorens TD126 MkIII electronic. (Die laatste twee heb ik nog steeds - naast een aantal andere dierbare draaiende verzamelobjecten.) Bij al die draaitafels kòn je de pitch zelf regelen... Maar die móest je dan ook wel zelf regelen! Geen enkele draaitafel die ik ken, corrigeerde ooit uit zichzèlf de vertraging die optreedt door naaldwrijving en weerstand door lencoclean of stofborstel. Wat ze wèl behoorlijk goed deden (door de vliegwiel-werking van een zwaar plateau, eventueel ondersteund door al dan niet kwarts-gestuurde electronica): de eenmaal ingestelde (d.i. handmatig gecorrigeerde) pitch jank-vrij vasthouden. *Zó eentje, maar dan met een Ortofon AS212 arm. (Waarom heb ik die geweldige draaitafelcombinatie toch ooit wèggedaan??! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 september 2013 Report Share Posted 28 september 2013 Een Denon DP-60 is idd een prachtige draaitafel, ook met de originele arm. Ik heb zelf een DP-59L,. Die gaat echt niet meer weg. http://www.audioclub-limburg.nl/sites/audioclub-limburg.nl/files/public_html/afbeeldingen/foto's/ACL%2014-10-2009/images/p1010998.jpg (Tjesus, het plaatjes toevoegen op dit forum werkt werkelijk rampzalig waardeloos!!!!!!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 september 2013 Members Report Share Posted 28 september 2013 [...] (Waarom heb ik die geweldige draaitafelcombinatie toch ooit wèggedaan??! ) Ik weet precies wat je bedoeld Spido! Mij rest thuis alleen nog een wazige foto van een tafel welke mij wel extreem veel muziekplezier bracht: Garrard 401 met Blumenhofer plint, Jelco 12 inch met speciaal hiervoor gebouwde Canary Gelukkig kan ik hem nog met regelmaat bezoeken! Misschien toch tijd om maar eens naar een 301 op zoek te gaan voor een nieuw project... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Mooi geheel zo. Ik heb ooit een Thorens 124 mk 2 verkocht,en daar had ik achteraf spijt van. Daarom heb ik toch weer een 124 mk1 gekocht. Eigenlijk moet je mooi spul gewoon houden,maar soms wil je weer eens wat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Schijnt iets met hobby van doen te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Schijnt iets met hobby van doen te hebben. Dat zal het zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 http://www.sonoreac.com/#pagina=product_info&sleutel=58 Ik zat even op de website van Sonore te kijken of de rem al beschikbaar is. Toch is het me niet helemaal duidelijk. Ik zie daar een losse motor, een meter en ik veronderstel de rem. Wat foto's van draaitafels waar de rem op zit zou wonderen doen (arden).Kan ik die rem gewoon op mijn draaitafel zetten zonder nieuwe motor en meter? Ik moet dit topic vanavond nog eens goed lezen. De prijs is me ook niet duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 maart 2014 Members Report Share Posted 11 maart 2014 http://www.sonoreac.com/#pagina=product_info&sleutel=58 Ik zat even op de website van Sonore te kijken of de rem al beschikbaar is. Toch is het me niet helemaal duidelijk. Ik zie daar een losse motor, een meter en ik veronderstel de rem. Wat foto's van draaitafels waar de rem op zit zou wonderen doen (arden).Kan ik die rem gewoon op mijn draaitafel zetten zonder nieuwe motor en meter? Ik moet dit topic vanavond nog eens goed lezen. De prijs is me ook niet duidelijk. Die rem kan zo bij jouw tafel gemonterd worden, daarna moet waarschijnlijk wel de snelheid van je motor 1-malig opnieuw worden ingeregeld. De Sonore AC motor is ook bijna beschikbaar, daar worden de laatste kleine aanpassingen voor uitgevoerd. Prijzen zijn nog niet beschikbaar, maar dat komt snel. Grootste grap met die rem is trouwens, als je er 3 op 120 graden onder je tafel zet, doet de vering van je Oracle niets meer. Hij ''hangt'' dan zolang het plateau aangedreven word in het magnetisch veld van de 3 remmen. Je kunt dan met een hamer op je plateau meppen, hij blijft perfect op snelheid (geen geintje, ik heb het Cock van de week zien doen)! Binnenkort komen we wel met een demosetje naar je toe, kun je het aan den lijve ondervinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 maart 2014 Author Report Share Posted 11 maart 2014 Ik kijk ook nog wel even bij Engels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 april 2014 Members Report Share Posted 26 april 2014 Ben je daar (ik weet het, het is alweer ff geleden) nog wat wijzer geworden? In de ruimte van Sonore AC werd de motor, op dat moment nog zonder de magnetische rem, gebruikt op de 10A Pluto draaitafel. We waren daar allemaal zo content over, dat gisteren de eerst Sonore AC motor is ingebouwd in de motorbehuizing van de Pluto tafel welke wij op Munchen zullen gaan gebruiken. De magnetische rem zal in een later stadium ook nog worden toegevoegd. Binnenkort zit deze motor dus ook standaard in de Pluto tafels. Waar samenwerking al wel niet toe kan leiden... Binnenkort maar weer eens wat leden uitnodigen voor een sessie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts