Hans van Liempd Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 sommigen horen een afwijking van een halve toon (100 centi toon) niet eens De jury van The Voice ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Misschien toch echt een keer tijd voor RAVON om achter dat veilige computerscherm vandaan te komen en eens in the real life omringd door derden een discussie aan te durven gaan? Ravon (Ber) was ook bij de Hear bijeenkomst in Oud Beijerland. Hij is eens hier op bezoek geweest en ook bij Carl. Hij komt dus best vaak achter dat scherm uit. Zo'n bijeenkomst in Oirschot is een prima idee. Het zal dan wel op zaterdag moeten. Op zondag wordt de zaal niet verhuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Hmm Marco, in zekere zin kan ik wel met Ravon meegaan. Ik denk dat het een verrijking van het forum zou zijn als iemand die niet commercieel ingesteld is eens kond doet van de techniek van zijn kunsten. DAT zou nou juist leerzaam en interessant voor een ieder hier zijn. En helemaal als zo iemand dat goed in J&J taal kan voor de minder technisch onderlegde mensen. Als je weet waar je het over hebt kun je het ook opschrijven. Het komt op mij nu ook over als een teaser voor het zoveelste kunstje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Cock lijkt me aan alle voorwaarden te voldoen, het is alleen geen schrijver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Ik heb ook eens draaitafels gezien, waar het rubber "stiekje" was verruild door een tape van een taperecorder. lekker stijf. Maar dan dient de motor wel mooi eenparig rond te lopen. Met drie motoren en een drie fase aansturing kun dan wel wat bereiken. De Engelse Nottingham draaitafel doen het weer compleet anders. Een heel klein motortje wat het plateau maar nauwelijks op gang houdt. Maar dan wel een erg zwaar plateau. Dan zijn er nog draaitafels met een snellopend vliegwiel tussen de motor en plateau. Met twee snaartjes dus. Maar ook met twee motoren om de belasting in het lager door de snaarkrachten te nivelleren. Ik ziet ook visdraadjes aan aandrijfsnaar. Dat kan ook erg strak klinken. Maar dan zit je weer met dat knoopje. Er is dus al veel geprobeerd om de draaitafelaandrijving te perfectioneren. De rem is een aardig idee om de vering en speling in de aandrijving te beperken. Maar de wisseling in het toerental door verschillende belasting hou je toch. tenzij er voor een zware motor (extra geruis) of terugkoppeling worden gekozen (encoder ?). Maar door al dat remmen en versnellen zie ik ook wel weer problemen ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Meelezen al jaren, maar misschien moeten we het eens hebben over goed lezen, en bij quoten zorgen dat je ook quote wat er gezegd werd? Ik geloof dat ik mijzelf altijd redelijk duidelijk uitdruk, maar blijkbaar heeft een enkeling daar toch steeds moeite mee. Dus nogmaals, in de Sonore AC opstelling van de draaitafel (zoals dit was te zien tijdens de X-fi) loopt er altijd een meter mee waarop je iedere oneffenheid kan aflezen. Ook een las op een snaar dus, krijg je er gratis bij zonder enige vorm van laboratorium opstellingen! Gewoon een ander snaartje erop, en kijken maar. Moet je er voor de leut trouwens eens zo'n Silence Belt omheen leggen, blijkt die opeens niet zo heel erg Silence... Wat ze allemaal nog meer kunnen laten zien, zullen we dat maar voor die workshop houden? Grote kans dat er nog voor veel verbaasde gezichten gaat worden gezord. Verkooppraatjes. Dat neerbuigende toontje staat je slecht maar je blijft er in volharden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Er is dus wel degelijk wat nieuws onder de zon, het lijkt er hier nu bijna even op of de aarde weer plat is! Zo te lezen heb je ook nog nooit met Cock te maken gehad, een minder commercieel ingesteld iemand als hij moet ik nog tegenkomen. Buiten dat, juist hij weet in Jip en Janneke taal precies duidelijk te maken wat hij nu eigenlijk bedoeld. Hij verteld het alleen liever als dat hij het opschrijft. Misschien toch echt een keer tijd voor RAVON om achter dat veilige computerscherm vandaan te komen en eens in the real life omringd door derden een discussie aan te durven gaan? Nog meer verkooppraatjes en we worden nog grof ook. Gedraag je eens man. Laat ook maar. Een workshop met mensen als Cock kan interessant zijn zonder commercieel geklets van mensen als jij. Verkooppraatjes bewaar je maar voor in de winkel. Ik heb mijn berichten in deze discussie maar verwijderd. Ze zijn immers nog uit de tijd dat de Aarde plat was, daar heeft niemand wat aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Als we nou eens afwachten op die Zaterdag wat er vertelt wordt over die remsporen :biggrin: en laat het een beetje commerciele verhaal zijn en laat Cockie zijn achterwerk iets minder laten zien dan kun je daar wel een leuke discussie hebben, Twee jaar geleden met een strijkqwartet workshop met een bekende leermeester normaal 15.30 afgelopen de discussie was afgelopen 20.30 en was zeer leer rijk zowel voor en tegen en dan praten we over hoe een bekend strijkqwartet die vele prijzen heeft gewonnen hoe zij en hij de de vioo,l altviool en cello bespeelt. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Cock lijkt me aan alle voorwaarden te voldoen, het is alleen geen schrijver. Jammer, het lijkt mij wel een jolige kerel. De rem is een aardig idee om de vering en speling in de aandrijving te beperken. Maar de wisseling in het toerental door verschillende belasting hou je toch. tenzij er voor een zware motor (extra geruis) of terugkoppeling worden gekozen (encoder ?). Maar door al dat remmen en versnellen zie ik ook wel weer problemen ontstaan. Grappig dat je dit opmerkt. Op Diyaudio.com zijn er mensen al een tiental jaren publiekelijk mee bezig en dat zijn niet de eerste de besten. Daar zitten zeer gedreven beroeps instrumentmakers en en beroeps elektronici tussen. Die krijgen best veel voor elkaar. Maar de terugkerende aanmerking is steeds het werkt goed maar de voor vinyl zo kenmerkende ziel gaat er uit. Overigens heb ik op Hear jaren geleden al eens een commerciële draaitafel voorbij zien komen die ook met dit principe werkte. Meende dat het Duits was maar weet niet meer exact wat. Iemand een idee of weet wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Hoe vaak maak je mee dat op diy audio mensen met een goed idee hebben en dat een fabrikant een jaar later met het idee aan de haal gaat ik zou mij schamen ervoor en laat Cockie nou eens zijn verhaal doen ,trouwens het is ook een leuk uitje en je leert weer nieuwe mensen kennen. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Zeker Wollie, is ook leuk. Maar wij heb al zoveel contacten waar tijd aan besteed moet worden... en ben ik blij als ik eens een weekendje uit kan rusten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Zo heb een draaitafel gezien, zou revolutianair zijn en die werk nou averechts maar zo zie je dat mensen zich wat in de kop zetten om met hun product op te vallen mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Zijn er eigenlijk ook draaitafels met cruise control? Met automatische toerentalcorrectie, dus: compensatie voor lencoclean of stofborstel en naaldwrijving? (De wrijving / weerstand van lencoclean, stofborstel en naald verandert gedurende het afspelen, aangezien het af te werken spoor per omwenteling afneemt! Zo eenvoudig is dat dus niet eens...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 september 2013 Author Report Share Posted 21 september 2013 Ik zou een demo van Cock erg leuk vinden. Let wel dat er rond die tijd ook in Krefeld de AAA show is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Spido,je moet eens naar Krefeld gaan daar zie nou draaitafel,s waar jij nou over schrijft, Krefeld is de eerste zaterdag en zondag van november voor Jack,er komt ook een WDR wagen als ik mij niet vergist,olie gaat er een verhaal over vertellen mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Spido,je moet eens naar Krefeld gaan daar zie nou draaitafel,s waar jij nou over schrijft, Krefeld is de eerste zaterdag en zondag van november voor Jack,er komt ook een WDR wagen als ik mij niet vergist,olie gaat er een verhaal over vertellen mvg wol Beste Wol, Wèlke draaitafel heeft dan cruise control? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Technix 1200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Daar was een draaitafel die was contine automatisch het toerental aan het meten ,merk weet ik niet meer en stond 2 jaar achter elkaar dus ik verwacht dat die dit jaar ook staat Spido mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Kappa, sinds wanneer heb jij verstand van draaitafel,s en kom jou navigatie tot Krefeld :biggrin: :biggrin: mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 september 2013 Members Report Share Posted 21 september 2013 Nog meer verkooppraatjes en we worden nog grof ook. Gedraag je eens man. Laat ook maar. Een workshop met mensen als Cock kan interessant zijn zonder commercieel geklets van mensen als jij. Verkooppraatjes bewaar je maar voor in de winkel. Ik heb mijn berichten in deze discussie maar verwijderd. Ze zijn immers nog uit de tijd dat de Aarde plat was, daar heeft niemand wat aan. RAVON, het is mij wederom volledig duidelijk dat je totaal niet weet wie je nu eigenlijk van wat beticht. Ik heb A geen aandelen Sonore, en B geen winkel. Dat heb ik je al eerder verteld, maar misschien was ik niet duidelijk genoeg? Daarbij vind ik het reuze interessant wat de heren Sonore doen, en probeer dit voor een grotere groep zo op te zetten dat iedereen daar wat van kan oppikken. Dat heet nu dat mooie samenwerken waar iedereen altijd maar om vraagt maar wat verder nooit wordt uitgevoerd. Kun je daar niet mee leven, prima, maar bemoei je er dan ook niet mee. Ik doe mijn ding, of je het nu leuk vindt of niet... Als laatse nog even, als mijn toon jou niet aan staat, kun je daar ook een prive bericht aan mij, de moderators of Webmaster aan wagen, dat recht heeft iedereen. Ik ga daar, buiten deze opmerking, in het openbaar verder gewoon niet op in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Daar was een draaitafel die was contine automatisch het toerental aan het meten ,merk weet ik niet meer en stond 2 jaar achter elkaar dus ik verwacht dat die dit jaar ook staat Spido mvg wol Dat is de basis van practies elke direct aangedreven platenspeler.Deze is continu aan het bij sturen. Volgens mij doet de td 125 dat ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 RAVON, het is mij wederom volledig duidelijk dat je totaal niet weet wie je nu eigenlijk van wat beticht. Ik heb A geen aandelen Sonore, en B geen winkel. Dat heb ik je al eerder verteld, maar misschien was ik niet duidelijk genoeg? Daarbij vind ik het reuze interessant wat de heren Sonore doen, en probeer dit voor een grotere groep zo op te zetten dat iedereen daar wat van kan oppikken. Dat heet nu dat mooie samenwerken waar iedereen altijd maar om vraagt maar wat verder nooit wordt uitgevoerd. Kun je daar niet mee leven, prima, maar bemoei je er dan ook niet mee. Ik doe mijn ding, of je het nu leuk vindt of niet... Als laatse nog even, als mijn toon jou niet aan staat, kun je daar ook een prive bericht aan mij, de moderators of Webmaster aan wagen, dat recht heeft iedereen. Ik ga daar, buiten deze opmerking, in het openbaar verder gewoon niet op in. Ach jongen, maak je toch niet zo druk. Als ik jouw berichten lees moet ik onbewust steeds aan een verkopertje van een niet nader te noemen winkelketen denken. Dat is natuurlijk pure misperceptie want ik weet heel goed dat jij importeur bent, ik ken jou helemaal niet en je bent in het echt waarschijnlijk hartstikke intelligent, deskundig en wellevend, net als ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Kappa,die moest je handmatg bijstellen ,B en O 4002 had dat wel maar dat was een fiasco hoe vaak dat die terug moest naar de importeur . mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 september 2013 Report Share Posted 21 september 2013 Kappa,die moest je handmatg bijstellen ,B en O 4002 had dat wel maar dat was een fiasco hoe vaak dat die terug moest naar de importeur . mvg wol Ander voorbeeld dan die heb ik hier zelf staan en valt zeker niet in de categorie High end tafels De C.E.C ST-540 FFe een stukje uit de tekst daar Direct Drive Quartz-lock Fully Automatic Turntable Model ST-540's direct drive and fully automatic operation provide perfection and highest quality. Quartz-lock insures that the turntable rotation will not vary under changing load or voltage. Rotation precision is maintained at ±0,0001% and rumble has been almost eliminated. Wow and flutter have been reduced to negligible levels by improvements in the direct drive. Lijkt geweldig toch???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 september 2013 Report Share Posted 22 september 2013 Kappa ,zit toch een pitch op of niet.,Ik had vroeger een denon DP 3000 die moest je nog bijstellen mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts