Jongensdroom Posted 19 september 2013 Author Report Share Posted 19 september 2013 Tips heb ik genoeg gegeven dunkt me. Succes ermee. Dank je Marc en je mag het bij de geven tips laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Dromertje, ,je bent mij wat het maken hoeveel dacjes heb jij thuis uitgeprobeert,die ene firma die het product niet wilde leveren die heb je al de grond ingeschreven en nu pink faun een mooi produkt is omdat iet zogenaamd iets nieuws is I2s,jij wordt weer lekker beinvloedt door verhalen wat complete onzin is,iedere fabrikant heeft een goed verhaal,Je moet je niet beivloeden door andere gewoon een aantal dac,s thuis uitproberen en zelf de keuze maken of ben je heel onzeker dat kan ook en nog wat omschrijf een jou installatie,s. mvg bromie wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Om nog maar even te vermelden dat II²S niet nieuw is. O.a. North Star werkt al jaren met die interface. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Hallo Wil, Vraagje kan je USB poort wel 192Khz 24 bit aan? Op mijn pc gaat tot 96khz goed. En 2 heb je al nagedacht over het TCOS? Met de aanschaf van de DAC ben je er lang niet. Die audiofiele opnames zijn nu niet bepaalt goedkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Dromertje, ,je bent mij wat het maken hoeveel dacjes heb jij thuis uitgeprobeert,die ene firma die het product niet wilde leveren die heb je al de grond ingeschreven en nu pink faun een mooi produkt is omdat iet zogenaamd iets nieuws is I2s,jij wordt weer lekker beinvloedt door verhalen wat complete onzin is,iedere fabrikant heeft een goed verhaal,Je moet je niet beivloeden door andere gewoon een aantal dac,s thuis uitproberen en zelf de keuze maken of ben je heel onzeker dat kan ook en nog wat omschrijf een jou installatie,s. mvg bromie wol +1 Het 1e de beste wat je hoort wordt meteen zo ongeveer aangeschaft... I2s lijkt leuk maar is er al enige tientallen jaren. Audio Alchemy en ook Philips hebben het net na de komst van de cd geïntroduceerd. Denk maar eens na waarom elke serieuze highend fabrikant er weinig tot niet mee doet... Met name de RFI straling kan bij een I2s verbinding door de antenne werking van de kabel vervelende klankmatige gevolgen hebben.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Dank je Marc en je mag het bij de geven tips laten. Geen dank. Je doet er toch niets mee. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 I2s is nooit wat nieuws geweest zo zie je weer hoe mensen op het verkeerde been word gezet ,of i2s goed of slecht is laat ik in het midden daar kun je nog boeken over vol schrijven en dan praten we nog over verschillende interfaces dar zijn al veel boeken geschreven over de voordeel en nadeel van de interface. mvg niet slime wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 I2S is niet nieuw, het kaartje voor de PC van Pink Faun wel. Intern werkt de 3.24 en 2.24 overigens met I2S, dus een I2S aansluiting maken is simpel. Op de nieuwe 3.32 zit overigens standaard een I2S ingang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Intern werkt de 3.24 en 2.24 overigens met I2S, dus een I2S aansluiting maken is simpel. Zei de stuurman.... I2S is de standaard board level interface tussen ontvanger component en DAC chip in een DAC. Die is al zo oud als er digitale audio is en die ook in ieder CD speler zit. Die is nooit bedoeld geweest om over externe kabels te gebruiken. Om dat goed te doen is helemaal nog niet zo simpel. Overigens is dat bij een laptop niet eens aan de orde. Waar zou je die interface kaart in moeten steken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Zei de stuurman.... I2S is de standaard board level interface tussen ontvanger component en DAC chip in een DAC. Die is al zo oud als er digitale audio is en die ook in ieder CD speler zit. Die is nooit bedoeld geweest om over externe kabels te gebruiken. Om dat goed te doen is helemaal nog niet zo simpel. Overigens is dat bij een laptop niet eens aan de orde. Waar zou je die interface kaart in moeten steken? Zei de stuurman die dit van kapitein Mathijs hoorde. Een I2S kabeltje kost bij Northstar overigens 1700 euro. ook lekker .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Ik heb thuis verschillende dac,s en kan niet vertellen welke de beste is en ik ben niet onzeker maar het ligt aan de combinatie van jouw audio apparatuuur.ik ga toch ook niet vertellen dat dit MC element het beste is en in alle armen past ,en dan heb ik ook nog maar 10 procent kennis van elementen wat Rogee alle maal weet, mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Dromertje, ,je bent mij wat het maken hoeveel dacjes heb jij thuis uitgeprobeert,die ene firma die het product niet wilde leveren die heb je al de grond ingeschreven en nu pink faun een mooi produkt is omdat iet zogenaamd iets nieuws is I2s,jij wordt weer lekker beinvloedt door verhalen wat complete onzin is,iedere fabrikant heeft een goed verhaal,Je moet je niet beivloeden door andere gewoon een aantal dac,s thuis uitproberen en zelf de keuze maken of ben je heel onzeker dat kan ook en nog wat omschrijf een jou installatie,s. mvg bromie wol Kom jij maar eens even mee naar buiten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Hallo Wil, Vraagje kan je USB poort wel 192Khz 24 bit aan? Op mijn pc gaat tot 96khz goed. En 2 heb je al nagedacht over het TCOS? Met de aanschaf van de DAC ben je er lang niet. Die audiofiele opnames zijn nu niet bepaalt goedkoop. Dank je Jack, dat ga ik uitzoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Geen dank. Je doet er toch niets mee. Marc Het is onmogelijk alle tips op te volgen, daarvoor zijn ze teveel verschillend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Zei de stuurman.... I2S is de standaard board level interface tussen ontvanger component en DAC chip in een DAC. Die is al zo oud als er digitale audio is en die ook in ieder CD speler zit. Die is nooit bedoeld geweest om over externe kabels te gebruiken. Om dat goed te doen is helemaal nog niet zo simpel. Overigens is dat bij een laptop niet eens aan de orde. Waar zou je die interface kaart in moeten steken? Ik denk dat ik wel weet waar ik die in kan steken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Lees deze ook even: http://www.thewelltemperedcomputer.com/KB/USB.html USB is een verzamelnaam voor een heel scala aan manieren om data over een kabeltje te sturen. En daar zit erg veel ontwikkeling in. W.d.b. zou ik nog even nadenken of je een oude 2e hands neemt volgens de class-1 audio standaard (maar er is ook nog zat nieuw op de markt volgens die standaard) of een nieuwe volgens de nieuwe class-2 audio standaard. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat in Win7 en Win8 die drivers voor class-2 audio al standaard aanwezig zijn. Ik zou zelf op dit moment als ik voor de keuze zou staan zeker een DAC kiezen die de class-2 audio standaard aan kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Het is tijd voor een serieuze reactie. Ik proef wat bezorgdheid. Al zijn de verhalen van de verkoper nog zo mooi, ik vertrouw op mijn gehoor. De installatie van Pink Faun klinkt voor mij subliem. Hij doet precies wat ik wil horen. De dac maakt daar deel van uit. Dat is interessant genoeg om die eens in huis te halen. Hans van Liempt heeft ook een prima installatie en hij heeft uit vele dac's voor Pink Faun gekozen. Geen enkele reden dus om deze niet te gaan proberen. Metrum heeft mij een rare streek geleverd, dat zal onbewust vast meespelen in mijn reacties. De set van Cees Metrum met zijn zelfbouw electrostaten komt overigens nog niet in de buurt van die van Pink Faun en een paar anderen. Pink Faun vormt vast, door hun aanpak, een bedreiging voor het merendeel van de andere merken. Ik heb dezelfde weerstand ervaren tegen de luidsprekers van Millon. Ik heb hun Phantom en die heb ik al vaak naast veel duurdere luidsprekers gehoord, waar ze niet voor onder deden en dat voor een veel lagere prijs. Van Millon mag ik niet op fora over hun luidsprekers schrijven, maar in dit verband doe ik het toch. Producten die de gehele tussenhandel overslaan zullen er m.i. in te toekomst steeds meer komen. Dit mede door internet. Logisch dat dit weerstand oproept bij de reguliere handel, maar de tijden veranderen nu eenmaal. Pink Faun en enkele anderen begrijpen dat en spelen daar op in. Ik hoop vanmiddag de eerste geluiden uit de 3.24 (met usb) te krijgen, maar ik reken nergens op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Dreamertje ,je had cees met een ander voorstel laten komen want juridisch zat hij vast aan het eerder gedane afspraak,dus pas op wat je schrijf dat cees een rare streek heeft geleverd is niet waar,dat maak jij ervan jullie hadden zelf tot een oplossing moeten komen en wat heeft de elektrostaat mee te maken met die dac ,dat jij boos bent op cees kan ik me goed voorstellen maar val het product dac niet aan en ook de speakers,moet je niet doen . mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Dreamertje ,je had cees met een ander voorstel laten komen want juridisch zat hij vast aan het eerder gedane afspraak,dus pas op wat je schrijf dat cees een rare streek heeft geleverd is niet waar,dat maak jij ervan jullie hadden zelf tot een oplossing moeten komen en wat heeft de elektrostaat mee te maken met die dac ,dat jij boos bent op cees kan ik me goed voorstellen maar val het product dac niet aan en ook de speakers,moet je niet doen . mvg wol Wollepluisje; Cees heeft zich niet aan de afspraak gehouden en heeft zelfs niets gedaan om tot een oplossing te komen. Dat gaat er bij mij niet in. Zo ga je niet met mensen om. Hij was ook te laf om het zelf te melden. Dat liet hij de administratie doen. Als je voor een aankoop de mensen al zo behandelt, vraag ik mij af hoe dat na de aankoop zal zijn. Ik heb er dan geen vertrouwen meer in. Ik behandel mijn leerlingen en klanten zoals ik zelf graag behandeld wil worden. Dat vinden ze wel eens vreemd. Kennelijk is dat ongebruikelijk geworden. Zijn luidsprekers vond ik echt niet goed. Zowel de Hex als de Octave lijken mij prima producten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Ik denk dat je heel blij kunt worden van die Pink Faun DAC, Die jongens weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Ik denk dat je heel blij kunt worden van die Pink Faun DAC, Die jongens weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Als ik ergens kom, waar ik iets hoor dat helemaal klinkt zoals ik het ook wil hebben, is mijn interesse gewekt. Ik ben nu in totaal zo'n 4 keer bij ze geweest de afgelopen 2 jaar. Hun versterkers had ik bijna gekocht, maar er kwam iets anders op mijn pad, waarmee ik dacht nog beter af te zijn. Ik heb als geheel a-technisch iemand, ook de indruk dat men weet waar ze mee bezig zijn. Matthijs beschikt over een enorme hoeveelheid technische kennis. Helaas is dat voor een kritisch iemand als ik niet genoeg. Maar, wat ze maken klinkt in mijn oren ook fantastisch. Het kan zijn dat ik wat enthousiaster reageer dan anderen. Na een uur luisteren heb ik gezegd: beseffen jullie eigenlijk wel hoe goed dit is? Men keek raar en moest lachen. Dat zeggen mensen kennelijk niet vaak. Emotioneel musicus misschien? Misschien ben ik in de gelegenheid volgende week een Weiss en deze Pink Faun naast elkaar te horen. Als dat kan, ga ik dat zeker doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 De installatie was niet mis. Een luidsprekercombinatie van conus- en hoornluidsprekers, aktief aangestuurd. Deze set kan het combinaties met Wilson Audio, Avalon en TAD erg moeilijk maken voor slechts een deel van de prijs. Ik heb het idee dat je bij Pink Faun echt waar voor je geld krijgt.De dac 3.24 is een uitlopend model en kan elk moment vervangen worden door een 3.32. Deze is 32 bits en geschikt voor DSD. Ben wel benieuwd waar die installatie uit bestaad, allemaal PF? Overigens de DAC 3.32 staat al in hun prijslijst (1690e) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 september 2013 Report Share Posted 20 september 2013 Ik hoop vanmiddag de eerste geluiden uit de 3.24 (met usb) te krijgen, maar ik reken nergens op. Én... doet ie 't...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Matthijs was de eerste nieuwe 3.32 gisteren in elkaar aan het schroeven. Hij kreeg hem net niet af. Binnenkort ga ik de oude en de nieuwe vergelijken. Bij de installatie worden alle drivers apart aangestuurd door een versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 september 2013 Author Report Share Posted 20 september 2013 Én... doet ie 't...?? J-River staat op de laptop. Morgenmiddag heb ik tijd om de dac aan te sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts