r.a.v.o.n Posted 28 september 2013 Report Share Posted 28 september 2013 Tijdens een dergelijke testdag zullen automatisch ook de oortjes van de deelnemers getest worden. Ik gaf al aan hoe ik daar in sta. Wie durft er nog meer met de billen bloot? (figuurlijk gesproken natuurlijk)Ik beweer dat de verschillen tussen dacs zo klein zijn dat ze niet hoorbaar zijn. Zodra het tegendeel objectief bewezen wordt zal ik mijn ongelijk direct toegeven en mijn mening veranderen. Helaas is elke vorm van vergelijken die enig verband zou kunnen hebben met het testen van de oortjes van de deelnemers kansloos. Men wil hier best spullen vergelijken maar dat mag niet blind gebeuren omdat eventuele verschillen dan niet waarneembaar zouden zijn. De gemiddelde audiofiel weet zich geen raad als hij louter op zijn oren moet afgaan. Net als jij ben ik ook niet bang voor zo'n test. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 september 2013 Report Share Posted 28 september 2013 Geachte heer r.a.v.o.n, je weet hoe er op dit forum over blind testen gedacht word en toch bij elk voorstel om een meeting te organiceren brengt u het blind testen weer naar voren. Daarbij wordt gelijk een sneer geplaatst dat u al bekend is met de winnaar en dat het eigenlijk zonde van de tijd is om een dergelijk vergelijk op te zetten. bij dezen wil ik u vragen hier mee op te houden en niet meteen voor een ieder op een dergelijke wijze al meteen een dergelijke meeting te vergallen. Uw manier van posten wordt door veel mensen hier als erg vervelend ervaren en niet gewaardeerd. Met vriendelijke groet. De ketel Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 28 september 2013 Report Share Posted 28 september 2013 Geachte heer r.a.v.o.n, je weet hoe er op dit forum over blind testen gedacht word en toch bij elk voorstel om een meeting te organiceren brengt u het blind testen weer naar voren. Daarbij wordt gelijk een sneer geplaatst dat u al bekend is met de winnaar en dat het eigenlijk zonde van de tijd is om een dergelijk vergelijk op te zetten. bij dezen wil ik u vragen hier mee op te houden en niet meteen voor een ieder op een dergelijke wijze al meteen een dergelijk vergallen. Uw manier van posten wordt door veel mensen hier als erg vervelend ervaren en niet gewaardeerd. Met vriendelijke groet. De ketel Ik beweer niet dat er een winnaar zal zijn in zo'n vergelijk en ik zou niet weten waarom ik hier niet mijn mening zou mogen geven over dingen waar ik wél verstand van heb en jij niet. Verder zou je eens moeten nadenken over de vraag of een forum er iets mee opschiet als iedereen dezelfde mening heeft. En als je problemen hebt met mijn manier van posten vermoed ik dat je die problemen niet bij mij moet zoeken maar bij jezelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 september 2013 Report Share Posted 28 september 2013 ¨Ik beweer niet dat er een winnaar zal zijn in zo'n vergelijk en ik zou niet weten waarom ik hier niet mijn mening zou mogen geven over dingen waar ik wél verstand van heb en jij niet.Dit is wel weer erg degenererend vind je ook niet? Hoe haal je het in je hoofd om te denken dat ik ergens geen verstand van zou hebben?U komt hier nu wel erg dom op mij over. Het geen natuurlijk wel iets zecht over hoe serieus uw post hier gelezen moet worden. Het is voor mij duidelijk dat het u volledig geen respect heeft voor een ander en dat u erg in uw eigen wereld leeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 28 september 2013 Report Share Posted 28 september 2013 Dit is wel weer erg de genererend vind je ook niet? Hoe haal je het in je hoofd om te denken dat ik ergens geen verstand van zou hebben? U komt hier nu wel erg dom op mij over. Het geen natuurlijk wel iets zecht over hoe serieus uw post hier gelezen moet worden. Het is voor mij duidelijk dat het u volledig geen respect heeft voor een ander en dat u erg in uw eigen wereld leeft. Genererend? Wat bedoel je daarmee? Als je zou weten hoe blind testen kan worden ingezet om verschillen aan te tonen zou je er niet zo'n afkeer van hebben. En nogmaals: Ik heb niet beweerd dat er een winnaar zou zijn. Dat maak jij er van. Hou eens op met die nare persoonlijke kwalificaties, wil je? Straks krijg ik nog de schuld van jouw gedrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 september 2013 Report Share Posted 28 september 2013 stom tablet, er moest staan degenererend staan. Ik heb overigens een goed beeld hoe een blinde test werkt, en er ook geen enkel probleem mee. Waar ik wel een probleem mee heb is dat dit stokpaardje van jou te pas en meestal te onpas van stal wordt gehaalt. Ook heb ik problemen met de manier hoe je dat ter sprake brengt en de arrogante toon die je aanslaat als daar iemand het niet mee eens is. Daarnaast probeer je nu mij de schult te geven van je eigen gedrag, een beetje kinderachtig niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 september 2013 Report Share Posted 28 september 2013 Gezellig! Jongens, nog een rondje! Op de pof en de ketel. Haroe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 28 september 2013 Report Share Posted 28 september 2013 Ik wil ook zo'n stom tablet, dan kan ik dat ding de schuld geven als ik taalfouten maak en als er mensen zijn die beweren dat ik dom en arrogant mijn stokpaardjes berijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 28 september 2013 Report Share Posted 28 september 2013 Als jij die ketel bent lijkt me dat geen fijn gevoel. Het is overigens wel verwijdt met -dt want de stam van verwijden is verwijd, maar dat terzijde. Volgens mij gaat het hier over potten die ketels verwijten, de pot verwijt dus. Misschien heeft er iemand last van verwijde bloedvaten of zo, maar dat terzijde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 29 september 2013 Author Report Share Posted 29 september 2013 Ik beweer dat de verschillen tussen dacs zo klein zijn dat ze niet hoorbaar zijn. Zodra het tegendeel objectief bewezen wordt zal ik mijn ongelijk direct toegeven en mijn mening veranderen. Helaas is elke vorm van vergelijken die enig verband zou kunnen hebben met het testen van de oortjes van de deelnemers kansloos. Men wil hier best spullen vergelijken maar dat mag niet blind gebeuren omdat eventuele verschillen dan niet waarneembaar zouden zijn. De gemiddelde audiofiel weet zich geen raad als hij louter op zijn oren moet afgaan. Net als jij ben ik ook niet bang voor zo'n test. Ik heb ervaren, dat de een of de andere dac een set kan maken of breken. Bij Alex kon je "blind" horen welke dac er speelde. Op een gegeven moment schakelde hij weer over. (Ik dacht naar een of andere stervensdure streamer!?). Voor mijn gehoor stond de Weiss weer aan, maar het was dit uiterst dure apparaat. Tussen de Weiss en dit apparaat hoorde ik zou snel geen verschil. Je schrijft, niet bang te zijn voor zo'n test. Daar zal niemand van op kijken, want je beweert dat er geen hoorbare verschillen zijn! Dan heb je ook niks te verliezen. Iedereen een fijne zondag toegewenst. Wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 29 september 2013 Author Report Share Posted 29 september 2013 Plaatjesdraaier, heb je concrete plannen voor een dac-test ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Ik heb inmiddels mijn DAC gekozen en geen concrete plannen, maar als er genoeg geïnteresseerden zijn, kunnen we wel wat organiseren. We hebben dan wel een set nodig waar de verschillen ook goed hoorbaar zijn, ik denk dat mijn set neutraal en gedetailleerd genoeg is voor zo'n vergelijking, dus ik bied me aan. Dus dan wordt het een shoot out tussen de SACD speler van Knor, de DAC van drie tientjes van RAVON en mijn Weiss. Software/content wordt lastig want we vergelijken ook twee totaal verschillende formaten. Wat we nodig hebben zijn een aantal SACDs die goed geript zijn naar 24/96 PCM, wie kan dat regelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Wat vindt Knor daarvan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Ik wil ook wel komen alleen als jullie humor hebben ,ik wil mijn sacd speler ook wel meenemen mijne die zet pcm over op sacd. Plaatjes draaier ,wat heb jij van een set mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Humor is geregeld, plus goede koffie! Mijn set: * luidsprekers: Martin Logan Summit * versterkers van Pass Labs: X250.5, vv X2.5 en XONO phonotrap * DAC: Weiss DAC2, gevoed door Mac Mini met iTunes en Amarra * Draaitafel: Transrotor Fat Bob S met MC1 B Mk II element van Jan Allaerts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 29 september 2013 Author Report Share Posted 29 september 2013 Ik wil ook wel komen alleen als jullie humor hebben ,ik wil mijn sacd speler ook wel meenemen mijne die zet pcm over op sacd. Plaatjes draaier ,wat heb jij van een set mvg wol Ik kom ook. Het lijkt mij dat er daarmee ruim voldoende humor in huis wordt gehaald . Ik hoop dat Ravon en Kappa7 ook kunnen komen. Laten we inzien dat iedereen wel eens wat over-reageert. Ik maak me daar ook wel eens schuldig aan. Maar we hebben uiteindelijk allemaal hetzelfde doel: de muziek zo mooi mogelijk weergeven. Wat een verstandige- en mooie gedachten op de vrije zondag allemaal. Ik sta van mezelf te kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 29 september 2013 Author Report Share Posted 29 september 2013 Humor is geregeld, plus goede koffie! Mijn set: * luidsprekers: Martin Logan Summit * versterkers van Pass Labs: X250.5, vv X2.5 en XONO phonotrap * DAC: Weiss DAC2, gevoed door Mac Mini met iTunes en Amarra * Draaitafel: Transrotor Fat Bob S met MC1 B Mk II element van Jan Allaerts Ik ken deze set en kan iedereen garanderen, dat deze set alles laat horen wat je er op aansluit. De set zou ik als realistisch (wat het ook betekenen moge) kunnen omschrijven. Zeer geschikt voor een dac-vergelijk. Ik hoop dat Marc ook komt met zijn gehakt-apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 29 september 2013 Author Report Share Posted 29 september 2013 Is er iemand die geen Bossche Bollen lust? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Oh leuk. Ik neem alleen mijn praatjes mee, maar die slik ik eerst in vantevoren. Heel mischien kom ik met mijn DacMagic. Maar vermoedelijk is het een Brabants/Limburgs onderonsje? Ver weg voor een Leienaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Voor de brabo's/limbo's een hele reis: helemaal naar de hoofdstad! Niet zo ver voor een Leienaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 29 september 2013 Author Report Share Posted 29 september 2013 Oh leuk. Ik neem alleen mijn praatjes mee, maar die slik ik eerst in vantevoren. Heel mischien kom ik met mijn DacMagic. Maar vermoedelijk is het een Brabants/Limburgs onderonsje? Ver weg voor een Leienaar. Leiden - Amsterdam = ...... km Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Als jij die ketel bent lijkt me dat geen fijn gevoel. Het is overigens wel verwijdt met -dt want de stam van verwijden is verwijd, maar dat terzijde.Als je dan toch verwijten maakt, doe het dan goed.Het werkwoord is "verwijten". De stam is "verwijt" daar komt geen "t" meer achter in dit geval. Dus inderdaad: pot en ketel. Groet, Leobus Edit; ik zie nu dat "plaatjesdraaier" mij voor was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Ik geloof dat jullie het allebei niet snappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Als je dan toch verwijten maakt, doe het dan goed. Het werkwoord is "verwijten". De stam is "verwijt" daar komt geen "t" meer achter in dit geval. Dus inderdaad: pot en ketel. Groet, Leobus Edit; ik zie nu dat "plaatjesdraaier" mij voor was. Ravon kan trouwens wel gelijk hebben maar dan betekent het iets heel anders dan George denk ik bedoelde En misschien bedoelde die eigenlijk verweiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 29 september 2013 Report Share Posted 29 september 2013 Vandaar dat ik nog even de verwijde bloedvaten noemde. Verweiden? Aha, een hele kudde ketels dus? ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts