Jump to content

Dac Van 1500 Euro, Welke?

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Humor is geregeld, plus goede koffie!

Mijn set:

* luidsprekers: Martin Logan Summit

* versterkers van Pass Labs: X250.5, vv X2.5 en XONO phonotrap

* DAC: Weiss DAC2, gevoed door Mac Mini met iTunes en Amarra

* Draaitafel: Transrotor Fat Bob S met MC1 B Mk II element van Jan Allaerts

Fraaie set hoor

Ik kom ook. Het lijkt mij dat er daarmee ruim voldoende humor in huis wordt gehaald :D. Ik hoop dat Ravon en  Kappa7 ook kunnen komen. Laten we inzien dat iedereen wel eens wat over-reageert. Ik maak me daar ook wel eens schuldig aan. Maar we hebben uiteindelijk allemaal hetzelfde doel: de muziek zo mooi mogelijk weergeven.

Wat een verstandige- en mooie gedachten op de vrije zondag allemaal. Ik sta van mezelf te kijken.

Lijkt me leuk,

Als het nog even duurt dan is de DSD DAC die ik aan het bouwen ben ook gereed en zou ik die ook mee kunnen nemen.

Groetjes George

O, stond er geen lachebekje bij? Ik zie die niet op mijn 'smart'phone.

Maar ik geloof dat we een ongeschreven wet hebben dat we elkaar niet op taalfouten zouden vangen.

@Plaatjesdraaier: prachtset, en lekker dichtbij, Amsterdam.

Maar maak er geen potje van, appels met peren vergelijken, een hele zooi appels met een kudde peren notabene, dat levert sowieso niks op. I.m.h.o maakt álles uit wat je niet hetzelfde houdt tijdens een vergelijk.

Mee eens, Mumsoft; niet teveel variabelen vergelijken anders zien de potten en de ketels door de bomen het bos niet meer!

Vandaar mijn voorstel: Weiss vs een goedkope DAC van drie tientjes voor de non-believers

en Weiss vs een DSD of SACD spelert.

Blijft nog wel de kwestie van vergelijkbare content op SACD en 24 bit PCM.

Acht ik die beter, nee dat moet nog blijken.

Daarnaast is er een beperking van max Dsd 2.8

ik zal vanavond even zoeken naar vergelijk content.

er zijn een aantal websites waar je content binnen kan halen die op verschillende rates daar ter beschikking staat.

Ik hoop dat Ravon ook van de partij ,tenslotte kun je  van elkaar veel leren en ik denk dat het   het reuze mee valt,  26 -10 komt goed uit

10 man weten meer als een man.

Ik kan niet de eerste weekend van november dan zit ik in Krefeld

mvg wol

Prima. Een beetje muziek luisteren en ouwehoeren over verschillen tussen dac's lijkt me leuk. Aan serieus geïnteresseerden zal ik dan ook mijn totaal verwrongen gevoel voor (taal)humor proberen uit te leggen. Op 26 oktober kan ik helaas niet, ik kan wel op 12 of 13 oktober. Oktober is hier in huis altijd een drukke maand, ik zou dit liever ergens halverwege november doen.

Ik heb een TASCAM US-144 MK1 (die heb je voor iets meer dan drie tientjes, om precies te zijn iets meer dan honderd euro) die zou met een Mac mini prima moeten werken. Overigens blijft voor mij het gelijktrekken van de uitgangen van de verschillende dac's vóór aanvang van de test essentieel voor het erkennen van waargenomen verschillen. Hoe gaan we dat oplossen?

12 & 13 oktober komt mij dan weer slecht uit, dus dan wordt het half november, no problem. 

Als je Tascam een regelbare uitgang heeft, lijkt me dat geen probleem; op mn iphone zit wel een dB meter en een testsignaaltje heb ik ook nog wel ergens op de PC staan. 

Nou ben ik niet zo heel ruim behuisd en de luisterplek is vrij beperkt, dus om praktische redenen lijkt me een mannetje of zes wel zo ongeveer het maximum.