Jump to content

Dac Van 1500 Euro, Welke?

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Het gaat sowieso niet door, alleen weten jullie dat zelf nog niet.

Op veel fora zijn vaak plannen gemaakt voor luistersessies, die er uiteindelijk niet zijn gekomen. Als je daar vanuit gaat heb je gelijk, maar zeker weten kun je het nog niet.

En evenmin aan nog een heleboel andere, toch?

Dat zou zomaar kunnen. Ook op dit forum houden de vaste schrijvers het bij smaak. Over smaak valt niet te twisten. Er ook nog over gaan discussieeren is geheel zinloos. In 37 pagina's heb ik maar een paar concrete adviezen gekregen, waarvan die van Leobus het meest zinvol was. Hij had het niet over smaak. maar over verschillen. Maar er kunnen zich altijd nieuwe forumleden melden. Je weet het maar nooit. Op fora zijn er ook al veel mensen afgehaakt. Met een paar van hen heb ik regelmatig contact.

Ah! Dat klopt krek zeg. We hebben net weer zo'n wat is beter topic van Hans, waarin het gonst van de techniek.

@Jongensdroom; ik zou nog even terug komen op de muziek, maar ik vraag me nu af of je de muziekkeuze voor de meeting bedoelt, of wat ik gisteravond gehoord heb.

Het gaat over smaak en techniek. Die twee worden nog wel eens doorelkaar gehaald, maar over techniek valt nog prima te twisten  :D

Vanwege gebrek aan technische kennis valt er voor mij weinig twisten.

Over smaak heb ik al genoeg geschreven, zelfs over mijn schilderskunsten ^_^  :D

Ah! Dat klopt krek zeg. We hebben net weer zo'n wat is beter topic van Hans, waarin het gonst van de techniek.

@Jongensdroom; ik zou nog even terug komen op de muziek, maar ik vraag me nu af of je de muziekkeuze voor de meeting bedoelt, of wat ik gisteravond gehoord heb.

Gisterenavond a.u.b.

Het zal wel een rotzooitje geweest zijn met al die dove musici.

Ha ha. Nou, ik zat op de eerste rij, en dan besef je toch wel dat je het thuis nooit zo hard hebt staan. Het was een concert in de Redsofa reeks. Je koopt een pasje voor een jaar en een paar grijpstuivers, en daarmee kun je alle moderne muziekuitvoeringen van de Doelen in R'dam bezoeken. Dit keer stond de voorstelling in het teken van het reisalbum dat Vera Stravinsky had verzameld op haar reizen. Toen ze dat deed, kende ze Stravinsky nog niet overigens. Ze was een zeer in cultuur geïnteresseerde dame en ze kende veel componisten, dichters en schilders, die allemaal bijdroegen aan het album.

Daaruit werden gisteren muziekstukjes met piano en zang gebracht, gedichten voorgedragen en verhaaltjes verteld. Maar de hoofdzaak was muziek.

Na de pauze kwamen daar viool, altviool, cello en klarinet bij, en hoorden we o.a. een heel boeiend pianotrio van Nodar Gabunia (1933-2000).

Om een paar componisten te noemen: Nikolai en Alexander Tsjerepnin, Rachmaninov, Katsjatoerian, Gurdjieff en Thomas de Hartman.

En Stravinsy zelf uiteraard, die zij pas aan het einde van haar reis in Parijs ontmoette.

Wol heeft wel gelijk dat geluid anders klinkt afhankelijk van de plaats in de zaal, zelf zit ook liever wat meer naar achteren, maar de kennis met wie ik was had een plaatsje vooraan voor me vrijgehouden.

En ach, het gaat om de muziek, en ik vind die moderne muziek reuze boeiend en is mij nog grotendeels onbekend.

Op de Olive heb ik er een apart genre voor gemaakt, wel wetend dat het over honderd jaar weer anders moet. Maar wie dan leeft...

Ha ha. Nou, ik zat op de eerste rij, en dan besef je toch wel dat je het thuis nooit zo hard hebt staan. Het was een concert in de Redsofa reeks. Je koopt een pasje voor een jaar en een paar grijpstuivers, en daarmee kun je alle moderne muziekuitvoeringen van de Doelen in R'dam bezoeken. Dit keer stond de voorstelling in het teken van het reisalbum dat Vera Stravinsky had verzameld op haar reizen. Toen ze dat deed, kende ze Stravinsky nog niet overigens. Ze was een zeer in cultuur geïnteresseerde dame en ze kende veel componisten, dichters en schilders, die allemaal bijdroegen aan het album.

Daaruit werden gisteren muziekstukjes met piano en zang gebracht, gedichten voorgedragen en verhaaltjes verteld. Maar de hoofdzaak was muziek.

Na de pauze kwamen daar viool, altviool, cello en klarinet bij, en hoorden we o.a. een heel boeiend pianotrio van Nodar Gabunia (1933-2000).

Om een paar componisten te noemen: Nikolai en Alexander Tsjerepnin, Rachmaninov, Katsjatoerian, Gurdjieff en Thomas de Hartman.

En Stravinsy zelf uiteraard, die zij pas aan het einde van haar reis in Parijs ontmoette.

Wol heeft wel gelijk dat geluid anders klinkt afhankelijk van de plaats in de zaal, zelf zit ook liever wat meer naar achteren, maar de kennis met wie ik was had een plaatsje vooraan voor me vrijgehouden.

En ach, het gaat om de muziek, en ik vind die moderne muziek reuze boeiend en is mij nog grotendeels onbekend.

Op de Olive heb ik er een apart genre voor gemaakt, wel wetend dat het over honderd jaar weer anders moet. Maar wie dan leeft...

Goed verhaal Marc. Voor mijn smaak kan Strawinsky nog net, maar daarna wordt het lastig.

Je zat op de eerste rij. Kon je daar de strijkers horen inademen :D . Daar kick ik echt op.

Het ging niet over winnaars en verliezers, maar aangezien Knor zich met zijn SACD heeft teruggetrokken: zero points. 

Om nu het hele event af te blazen vind ik toch teveel eer ;)

Ik heb eventueel wel een SACD speler (Philips) en highres muziek op m'n laptop.

Hier zijn al de nodige Hear-bijeenkomsten geweest. Er is er nog nooit een afgeblazen.

Wanneer het doorgaat meld ik me graag aan. Nog wél even kijken of ik 17 Nov kan. M'n agenda is vanavond naar haar koor. Morgen weet ik meer.

:)

Dromertje,ik neem aan dat je ook het WMC bezocht hebt en waar zit de Jury !!!!!!!! niet happen naar lucht :D :biggrin: :D

mvg wol

:D  :D  Op het speelveld lopen de juryleden met de muziek mee. Die oude kerels raken vaak helemaal buiten adem.

(van achter die leuke fluitistes aanlopen)

Veel dirigenten gaan er in midlife-crisis vandoor met een 25 jaar jongere fluitiste of klarinettiste. Ik voorlopig niet, want ik zit nog in de verlengde puberteit.

Tja wanneer je niet meer het verschil hoort tussen doppen uit en in...   :wacko:  :rolleyes:

Tja wanneer je niet meer het verschil hoort tussen doppen uit en in...   :wacko:  :rolleyes:

Mijn vrouw zegt vaak genoeg: doe die dingen nou eens uit!

Maar ja, dat hoor ik dan weer niet.