Jump to content

Dac Van 1500 Euro, Welke?

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Ik heb eventueel wel een SACD speler (Philips) en highres muziek op m'n laptop.

Weet je al of je meedoet? Zou leuk zijn.

Enne... we kunnen het toch wel zonder SACD af? Dat medium is toch een dood spoor en als je SACD wilt vergelijken met dac's maakt dat het uitzoeken van muziek een stukje lastiger...

Weet je al of je meedoet? Zou leuk zijn.

Enne... we kunnen het toch wel zonder SACD af? Dat medium is toch een dood spoor en als je SACD wilt vergelijken met dac's maakt dat het uitzoeken van muziek een stukje lastiger...

Jullie zijn iig welkom. Wat gaan we nu vergelijken? Weiss vs dac-van-drie-tientjes vs ??

Een DAC vergelijk lijkt mij best heel leuk. Maar dan het liefst niet alleen high-res. Liever gewoon 16/44.1. Dat is denk ik waar de meeste mensen naar luisteren. Bovendien ben ik zeer benieuw naar een ML Sumit+ Pass set. Eventueel kan ik mijn pre historische DAC ook meenemen, een Wadia 12. Is het niet handig om voor een hear meeting een nieuwe draadje te starten zodat alle info over de bij elkaar staat.

Je bedoelt het Audiofreaks forum?  Je moet het daar wel erg bont maken.

Ik geef gewoon mijn mening. Komt daar een onbeleefde reactie op, dan volgt er een reactie in dezelfde taal met daar nog een schepje bovenop.

Op dit forum geef ik aanzienlijk minder vaak mijn mening. Ook hier gaf dat al een keer problemen.

Daarom heb ik gekozen voor wat meer rust in de tent, zeg maar.

(nu weer on topic)

Een DAC vergelijk lijkt mij best heel leuk. Maar dan het liefst niet alleen high-res. Liever gewoon 16/44.1. Dat is denk ik waar de meeste mensen naar luisteren. Bovendien ben ik zeer benieuw naar een ML Sumit+ Pass set. Eventueel kan ik mijn pre historische DAC ook meenemen, een Wadia 12. Is het niet handig om voor een hear meeting een nieuwe draadje te starten zodat alle info over de bij elkaar staat.

Uit de reacties tot nu toe is een lijstje te distelleren van deelnemende forumleden en te beluisteren dac's. 

Plaatjesdraaier heeft vanwege de beperkte woonruimte een maximum aantal deelnemers gesteld.

Een nieuw draadje kan, maar ik denk dat de woonkamer al aardig gevuld is.

Persoonlijk ben ik er ook een voorstander van om geripte cd's te gebruiken. Voor mij klinkt een goede cd al prima. Als toetje misschien een paar highres tracks!?

Er komt vast een reactie van Plaatjesdraaier. Ik wil ook wel proberen een lijstje te maken, maar dan moeten eerst alle pagina's doorgenomen worden.

qwa natuurlijk heid van instrumenten kon mordante wel eens gelijk krijgen

mvg wol

Waar gaat deze reactie precies over? Wat vindt Mordante volgens jou, over de natuurlijkheid van instrumenten? Kun je wat duidelijker zijn?

Ik kom er na het weekend nog op terug, maar ik heb inderdaad beperkte ruimte (mn kamer is eigenlijk al aan de kleine kant voor de Martin Logan's ;-)) en om het enigszins overzichtelijk te houden wil ik ook niet meer dan 3 DACs vergelijken, met zowel Red Book (16/44.1) en wat HiRes materiaal (inc DSD??). Als toetje is er natuurlijk vinyl!!

Ook hier gaf dat al een keer problemen.

Ik heb weinig van problemen gemerkt. Maar tussen een mening geven en een mening geven, kan veel verschil zitten. Zo zeg je dat het altijd goed klinkt wanneer je ergens gaat luisteren. Tenminste wanneer je ter plaatse bent. Achteraf deugt het plotseling nergens meer naar. Vind je het vreemd dat mensen dan raar opkijken ??

:)

Ik heb weinig van problemen gemerkt. Maar tussen een mening geven en een mening geven, kan veel verschil zitten. Zo zeg je dat het altijd goed klinkt wanneer je ergens gaat luisteren. Tenminste wanneer je ter plaatse bent. Achteraf deugt het plotseling nergens meer naar. Vind je het vreemd dat mensen dan raar opkijken ??

:)

Je verdraait slechts mijn woorden. Kennelijk zoek je een stok om mee te slaan. Je laatste zin heeft al helemaal niets met verwijderen op fora's te maken. Je reageert telkens geirriteerd als het over luisterervaring gaat. Daar wil je niets van weten. Ga eens een luistercursus volgen o.d. Verder heb ik al eerder een toelichting gegeven over ons luisterbezoek, maar dat weet je wel.

Misschien heeft mijn luisterbezoek toch nog wat opgeleverd, want ik lees dat je aan het veranderen bent geslagen. Dan is het toch nog ergens goed voor geweest.