Jump to content

Dac Van 1500 Euro, Welke?

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Je reageert telkens geirriteerd als het over luisterervaring gaat. Daar wil je niets van weten. Ga eens een luistercursus volgen

Weet je... jij schrijft, of jij de enige bent met luisterervaring en al de anderen niet weten hoe muziek hoort te klinken.

Misschien moet jij eens een cursus omgaan met mensen gaan volgen.

:)

Weet je... jij schrijft, of jij de enige bent met luisterervaring en al de anderen niet weten hoe muziek hoort te klinken.

Misschien moet jij eens een cursus omgaan met mensen gaan volgen.

:)

Niet waar, er zijn massa's mensen met luisterervaring. Dat lukt echter niet van achter een bureau.

Je bevindingen over mijn set waren volstrekt onjuist.

Misschien mag ik je ook een cursus adviseren: Zelfoverschatting.

Hallooo kleuters, halen jullie je ego uit je set ofzo? Er zijn belangrijkere dingen. Tis gewoon een hobby (die soms wat uit de hand loopt). Voor de essentie van muziek heb je echt geen super hifi nodig. En daar de klankleur voor 80 % bepaald wordt door de ruimte, bestaat de werkelijkheid toch niet (die is altijd weer anders).

@Jongensdroom.

Indien jij een keer in de buurt van Leiden bent. Kom dan gerust bij mij langs om te luisteren.

Dank je voor de uitnodiging. Leiden is niet naast de deur, maar als ik in de buurt kom.....

Ik ben wel bang dat Marc achter een boom staat :D

Hallooo kleuters, halen jullie je ego uit je set ofzo? Er zijn belangrijkere dingen. Tis gewoon een hobby (die soms wat uit de hand loopt). Voor de essentie van muziek heb je echt geen super hifi nodig. En daar de klankleur voor 80 % bepaald wordt door de ruimte, bestaat de werkelijkheid toch niet (die is altijd weer anders).

Mee eens. Volwassen mensen die elkaar verbaal de pan in hakken, verdient niet de schoonheidsprijs. Ik wilde er al geen energie meer in steken.

Als je akoestiek behoorlijk goed is, kun je wel degelijk de werkelijkheid benaderen. Mijn ervaring is, dat je tot zo'n 80% kunt komen. Je moet dan wel precies weten welke apparaten je met elkaar moet aansluiten en dat is niet eenvoudig. Dat ik tevreden ben met mijn set, wil heel wat zeggen. De dac (moet kunnen in dit topic :D) speelt daar een belangrijke rol in. Vooraf dacht ik dat de verschillen tussen dac's erg klein zouden zijn, maar ze kunnen een set maken of breken. Je set moet wel een zeker niveau hebben, om verschillen te kunnen laten horen. Hoe beter je set, hoe beter veranderingen hoorbaar zijn. Dat geldt ook voor bekabeling.

@Hans: we hebben het er a.s. donderdag niet meer over.

Dukkie,ga maar buiten spelen dan heb je pas goede akoustiek en neem maar een paar lolie,s voor je vriendje,s mee zijn ze zoet  en denk er aan geen ruzie maken   :D  :D  :D

mvg wol

Die had hij altijd al maar was een tijdje zoek Marc :D

Als je akoestiek behoorlijk goed is, kun je wel degelijk de werkelijkheid benaderen. Mijn ervaring is, dat je tot zo'n 80% kunt komen. Je moet dan wel precies weten welke apparaten je met elkaar moet aansluiten en dat is niet eenvoudig. Dat ik tevreden ben met mijn set, wil heel wat zeggen. De dac (moet kunnen in dit topic :D) speelt daar een belangrijke rol in. Vooraf dacht ik dat de verschillen tussen dac's erg klein zouden zijn, maar ze kunnen een set maken of breken. Je set moet wel een zeker niveau hebben, om verschillen te kunnen laten horen. Hoe beter je set, hoe beter veranderingen hoorbaar zijn. Dat geldt ook voor bekabeling.

Dan zou ik zeker eens bij Marc gaan luisteren en neem gerust je eigen DAC mee. Want ondanks zijn gehakt geloof is het een aardige vent die het op door jou genoemde punten van nature goed voor elkaar heeft.

Die had hij altijd al maar was een tijdje zoek Marc :D

Dan zou ik zeker eens bij Marc gaan luisteren en neem gerust je eigen DAC mee. Want ondanks zijn gehakt geloof is het een aardige vent die het op door jou genoemde punten van nature goed voor elkaar heeft.

Ah.. een mooie Weiss foto zou hem niet misstaan.

Aan de akoestiek heb ik hier inderdaad geen sikkepit gedaan, en sinds een week of wat klinkt het hier nog weer echter.

Maar JD is bang dat-ie wordt bekeerd. Wie zou dat nou willen?????

Ah.. een mooie Weiss foto zou hem niet misstaan.

Aan de akoestiek heb ik hier inderdaad geen sikkepit gedaan, en sinds een week of wat klinkt het hier nog weer echter.

Maar JD is bang dat-ie wordt bekeerd. Wie zou dat nou willen?????

Vertel!

Wat heb je gedaan? Je gaat waarschijnlijk wel commentaar krijgen, maar er zijn ook mensen die het wel willen weten.

Doe het daar dan voor. B.v.d.

Leobus

Vertel!

Wat heb je gedaan? Je gaat waarschijnlijk wel commentaar krijgen, maar er zijn ook mensen die het wel willen weten.

Doe het daar dan voor. B.v.d.

Leobus

Duidelijkheid kom bij Mumsoft niet op de 1e plaats, niet op de 2e plaats, niet op de ...................................................