leobus Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Duidelijkheid kom bij Mumsoft niet op de 1e plaats, niet op de 2e plaats, niet op de ................................................... Het hoeft niet duidelijk te zijn. Alleen de feiten graag. Soms is duidelijkheid ook niet te geven. Als je bijvoorbeeld een gehakte set met een identieke niet gehakte set wilt vergelijken, heb je een probleem. Niemand heeft dat in bezit. Je moet dus op verklaringen af gaan van mensen die een verandering gehoord hebben. Als dat er veel zijn, ga je langzaam geloven dat er "iets" is. Of je gaat naar een gehakte set luisteren en beoordeelt dat sec, zonder de weg ernaar toe te kunnen kennen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Jammer dat ook dit draadje weer ten prooi valt aan de gehaktwaanzin. Gehakt is voor gehaktballen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Tja ravon, zodra ik me ergens vertoon, ook maar iets loslaat over mijn ervaringen, gaat het zgn. over gehakt. Dat, terwijl alles in de audio, maar dan ook alles, te maken heeft met wat we voor het gemak maar structuurinformatie noemen. Ik noem wat aspecten: verschil in kabels, mits niet meetbaar (ethernetkabels zijn een mooi voorbeeld), luidsprekers waar het geluid aan blijft plakken, of juist niet, ruimtelijk beeld dat een set al dan niet goed neerzet, muziek die aantrekkelijk is, of juist afstotelijk, de voorkeur van de audiofiel voor platenspelers en buizen (niet mijn voorkeur overigens), emotie die een set als dan niet gemakkelijk opwekt, etc. etc. De modificaties die ik heb houden zich bezig met al die aspecten, en gek genoeg doen ze dat voortreffelijk, ook al is het onder een gekke nickname. Erg leuk om grapjes over te maken, dus ook gefundenes Fressen voor jongensdroom Sorry dat jij je eraan stoort, maar ik heb net zoveel recht om mijn mondje te roeren als ieder ander. NB Als een set géén structuurinformatie weergeeft, zou er nauwelijks geluid uitkomen, is mijn stellige overtuiging. Of een beetje schril gepiep hooguit. Het is dus bijna nooit off topic. @Leobus: goed luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 oktober 2013 Author Report Share Posted 12 oktober 2013 Marc, ik stoor me niet aan gehakt, want ik weet niet wat het inhoudt. Jij bent degene die er op dit forum altijd geheimzinnig over doet, met meestal vage verwijzingen Daar kan echt niemand wat mee. Zo zul je ook nooit serieus genomen worden en lok je de grappenmakers naar je toe. Ik denk dat er een heleboel mensen komen luisteren, zodra er een gehakt- en een niet gehakt apparaat met elkaar vergeleken kan worden. Op Audiofreaks, waar veel gehakt-aanhangers posten, heb ik daar meerdere keren om gevraagd. Maar dat was telkens onmogelijk volgens hen! Wat een onzin, natuurlijk kan dat wel. Je kiest een van de meest verkochte apparaten en klaar is Kees. Omdat dit niet gebeurt, gaan lezers alleen maar nog meer vraagtekens zetten. Een vriend heeft dozen vol met dat soort tweaks, maar er is er nog niet een bij die daadwerkelijk ooit iets aan het geluid verbetert heeft. Zo lust ik er nog wel eentje. Uiteraard is iedereen vrij om te schrijven wat hij wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Misschien mag ik je ook een cursus adviseren: Zelfoverschatting. Die heb jij al gevolgd zeker..?? Én... iets mee op geschoten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Gehakt is voor de gehaktfreaks... op de 2011 X-fi show in Utrecht stond er een gehaktificeerde set te spelen. Het zat er vol met gehaktfreaks die het geweldig vonden. Ik heb er ook even geluisterd, maar vond het niet beter of slechter dan het gemiddelde op die show. Het is vooral mindsetting (is mijn mening). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Marc, ik stoor me niet aan gehakt, want ik weet niet wat het inhoudt. Jij bent degene die er op dit forum altijd geheimzinnig over doet, met meestal vage verwijzingen Daar kan echt niemand wat mee. Zo zul je ook nooit serieus genomen worden en lok je de grappenmakers naar je toe. Ik denk dat er een heleboel mensen komen luisteren, zodra er een gehakt- en een niet gehakt apparaat met elkaar vergeleken kan worden. Op Audiofreaks, waar veel gehakt-aanhangers posten, heb ik daar meerdere keren om gevraagd. Maar dat was telkens onmogelijk volgens hen! Wat een onzin, natuurlijk kan dat wel. Je kiest een van de meest verkochte apparaten en klaar is Kees. Omdat dit niet gebeurt, gaan lezers alleen maar nog meer vraagtekens zetten. Een vriend heeft dozen vol met dat soort tweaks, maar er is er nog niet een bij die daadwerkelijk ooit iets aan het geluid verbetert heeft. Zo lust ik er nog wel eentje. Uiteraard is iedereen vrij om te schrijven wat hij wil. Ik had al eerder aangegeven dat ik 2 Olives heb waarvan een ongemodificeerd. Dat is je kennelijk ontgaan, misschien gepost na jouw ban daar? Ik gebruik geen externe dac meer want de 16/44.1 interne dac doet het m.i. beter. Waarschijnlijk ook beter dan een Dac van 1500 euro.Hans was hier eens en was zo vriendelijk te posten dat hij hier het mooiste hoog of midden (wil ik vanaf wezen) van zijn leven had gehoord. Hij had toen een heel andere mindset Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Het klonk zonder meer erg goed, maar of dat nu aan dat gehakt ligt...??? Ik heb die luidsprekers ook eens bij een medelid van onze audioclub gehoord. Maar daar met subwoofers. Dat klonk ook erg goed, ook in het laag. En daar ..... geen gehakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 oktober 2013 Author Report Share Posted 12 oktober 2013 Die heb jij al gevolgd zeker..?? Én... iets mee op geschoten. De wijze woorden van Duc-Twacy heb ik ter harte genomen. Dat heet een leermoment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 oktober 2013 Author Report Share Posted 12 oktober 2013 Ik had al eerder aangegeven dat ik 2 Olives heb waarvan een ongemodificeerd. Dat is je kennelijk ontgaan, misschien gepost na jouw ban daar? Ik gebruik geen externe dac meer want de 16/44.1 interne dac doet het m.i. beter. Waarschijnlijk ook beter dan een Dac van 1500 euro.Hans was hier eens en was zo vriendelijk te posten dat hij hier het mooiste hoog of midden (wil ik vanaf wezen) van zijn leven had gehoord. Hij had toen een heel andere mindset Ook daar deed je vaag over zoals gewoonlijk. Wees toch eens keer duidelijk man. Als je twee van die apparaten hebt, dan vraag je toch aan Plaatjesdraaier of je ze mee mag brengen naar de Testdag. Laat maar horen zou ik zeggen. Een Weiss kost geen € 1500,00 , maar van mij mag je je apparaten er naast zetten. Laat maar horen. Je weet zelf niet eens of er een harp of een grote trom meespeelt! Waar heb je het dan toch over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Dat vage gedoe hoort er voor Mumsoft bij. Gehakt, structuurinformatie en mindset zijn synomiemen. De mindset van een luisteraar bepaalt zijn perceptie van geluid. Hoe die mindset tot stand komt is per individu verschillend. De een heeft daar magische rituelen en/of audiofiele prullaria voor nodig, een ander laat zich tijdens een demo door een verkoper het bos in sturen en weer een ander hoeft alleen maar even zijn gedachten aan te passen, etcetera. Het resultaat is dat het ¨thuis¨ altijd goed klinkt of dat veranderingen altijd verbeteringen zijn en de extroverten bazuinen dat graag op de diverse audiofora rond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 oktober 2013 Author Report Share Posted 12 oktober 2013 Dat vage gedoe hoort er voor Mumsoft bij. Gehakt, structuurinformatie en mindset zijn synomiemen. De mindset van een luisteraar bepaalt zijn perceptie van geluid. Hoe die mindset tot stand komt is per individu verschillend. De een heeft daar magische rituelen en/of audiofiele prullaria voor nodig, een ander laat zich tijdens een demo door een verkoper het bos in sturen en weer een ander hoeft alleen maar even zijn gedachten aan te passen, etcetera. Het resultaat is dat het ¨thuis¨ altijd goed klinkt of dat veranderingen altijd verbeteringen zijn en de extroverten bazuinen dat graag op de diverse audiofora rond. Dank je voor de duidelijke uitleg. Je koopt b.v. een flut/installatie bij de Kringloop en je stelt je vervolgens voor dat het prachtig klinkt. Dat scheelt je een boel geld. Toch blijf ik persoonlijk liever met beide benen op de grond. Ik wens Marc veel luisterplezier toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Ach... wat is geld en wat is met beide benen op de grond... De meeste mensen vinden ons maar rare lui... wij geven een hoop geld uit en hebben veel aandacht voor onze installatie en de muziek die daar uit komt. Andere mensen geven veel geld uit aan een auto en hebben daar veel aandacht voor en rijden graag. Dat zijn dan geen rare lui...??? Toch is daar kennelijk wel begrip voor. Er zijn mensen die een meerprijs van meer dan € 2000,- voor een "soundsysteem" in hun auto betalen (terwijl die auto er dan 3 jaar later weer uit gaat) en voor thuis een Tivoli van € 300,- al te duur vinden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Dat vage gedoe hoort er voor Mumsoft bij. Gehakt, structuurinformatie en mindset zijn synomiemen. De mindset van een luisteraar bepaalt zijn perceptie van geluid. Hoe die mindset tot stand komt is per individu verschillend. De een heeft daar magische rituelen en/of audiofiele prullaria voor nodig, een ander laat zich tijdens een demo door een verkoper het bos in sturen en weer een ander hoeft alleen maar even zijn gedachten aan te passen, etcetera. Het resultaat is dat het ¨thuis¨ altijd goed klinkt of dat veranderingen altijd verbeteringen zijn en de extroverten bazuinen dat graag op de diverse audiofora rond. Aan de andere kant van het spectrum kom je dan weer mensen tegen die op school geleerd hebben hoe de zaken in elkaar steken. Of eigenlijk hoe ze toendertijd in elkaar staken. Vooruitgang lijkt voor hen niet te bestaan en met die mindset horen ze dus ook nooit een verbetering. Natuurlijk is deze opmerking van mij ook een zwart-wit stelling, maar is even waar als die van jou. De waarheid ligt in het midden, denk ik. Ikzelf heb al heel wat aan mijn set geknutseld met een negatief resultaat, maar af en toe vond ik ook een positief en onverklaarbaar resultaat. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 De meeste mensen vinden ons maar rare lui... Zorg dat de liefhebberij geen obsessie wordt en het wordt nooit een probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 oktober 2013 Author Report Share Posted 12 oktober 2013 Ach... wat is geld en wat is met beide benen op de grond... De meeste mensen vinden ons maar rare lui... wij geven een hoop geld uit en hebben veel aandacht voor onze installatie en de muziek die daar uit komt. Andere mensen geven veel geld uit aan een auto en hebben daar veel aandacht voor en rijden graag. Dat zijn dan geen rare lui...??? Toch is daar kennelijk wel begrip voor. Er zijn mensen die een meerprijs van meer dan € 2000,- voor een "soundsysteem" in hun auto betalen (terwijl die auto er dan 3 jaar later weer uit gaat) en voor thuis een Tivoli van € 300,- al te duur vinden.. Sommigen geven € 150,00 uit aan een overhemd omdat er een bepaalde naam op staat. Als ik € 150,00 aan een kabeltje uitgeef wordt ik voor gek verklaard. Een auto mag ook altijd handenvol geld kosten evenals een vakantie. Een avondje uit eten en daarna nog even borrelen kost ook een bom duiten. Best jammer, want alles wat je er boven in hebt gestopt, komt er de andere dag aan de onderkant weer uit. Van een cd heb je aanzienlijk langer plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Aan de andere kant van het spectrum kom je dan weer mensen tegen die op school geleerd hebben hoe de zaken in elkaar steken. Of eigenlijk hoe ze toendertijd in elkaar staken. Vooruitgang lijkt voor hen niet te bestaan en met die mindset horen ze dus ook nooit een verbetering. Natuurlijk is deze opmerking van mij ook een zwart-wit stelling, maar is even waar als die van jou. Toen ik op school zat kende ik het begrip mindset niet. Dat kwam pas later en het duurde nog veel langer voor ik wist hoe de mindset van mezelf en van anderen kan worden gemanipuleerd. Hetzelfde geldt voor inzichten in vele technische vlakken, de ontwikkelingen gaan snel. De mensen die jij bedoelt ken ik niet, ik vermoed dat ze niet bestaan want waarom zou een individu niet zoiets als voortschrijdend inzicht ervaren als hij zich aan een steen stoot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Zorg dat de liefhebberij geen obsessie wordt en het wordt nooit een probleem. Maak je maar geen zorgen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Toen ik op school zat kende ik het begrip mindset niet. Dat kwam pas later en het duurde nog veel langer voor ik wist hoe de mindset van mezelf en van anderen kan worden gemanipuleerd. Hetzelfde geldt voor inzichten in vele technische vlakken, de ontwikkelingen gaan snel. De mensen die jij bedoelt ken ik niet, ik vermoed dat ze niet bestaan want waarom zou een individu niet zoiets als voortschrijdend inzicht ervaren als hij zich aan een steen stoot? Voortschrijdend inzicht kan ook ontstaan zonder je aan stenen te stoten. Soms kun je met een gokje in een bepaalde richting een onverwacht positief resultaat bereiken dat nog even niet verklaarbaar is met de huidige kennis. Basiskennis, een open mind en een creatieve geest zijn daar voorwaarden voor. En de mensen die ik bedoelde zijn er wel. Ik heb er in mijn werk (in de research) al heel wat meegemaakt. Gek genoeg gingen ze later vrijwel altijd naar productieafdelingen. Ze herkennen zichzelf nooit door hun eigen mindset. Maar laten we er maar over ophouden, want we gaan erg offtopic en zullen het waarschijnlijk niet eens worden. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Kán de keuze van een dac van € 1500,-, ook een mindset zijn ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Kán de keuze van een dac van € 1500,-, ook een mindset zijn ?? Dat is een retorische vraag Hans. De keuze voor Array is toch ook mindset. Heel het audiogebeuren is mindset Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Soms kun je met een gokje in een bepaalde richting een onverwacht positief resultaat bereiken dat nog even niet verklaarbaar is met de huidige kennis. Daar gaat het hier niet over. We hebben het hier over een onverklaard fenomeen wat na herhaaldelijk vragen om opheldering met opzet onverklaard blijft en waarvan nog nooit op enige objectieve manier is vastgesteld dat het iets doet, laat staan dat het een verbetering oplevert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Het kan toch zijn dat het brein er op reageerd voor de een wel en voor de andere niet en dat zou je kunnen toetsen in een scanner. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 12 oktober 2013 Report Share Posted 12 oktober 2013 Heb je weleens geprobeerd naar muziek te luisteren in zo'n scanner? Er staat helemaal niet objectief vast dat het gehakt fenomeen iets doet. Je zou dat eerst moeten onderzoeken maar daar wil men niet aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 12 oktober 2013 Author Report Share Posted 12 oktober 2013 Dat is een retorische vraag Hans. De keuze voor Array is toch ook mindset. Heel het audiogebeuren is mindset @HANS: Zou je ook voor Array gekozen hebben als je broer het niet ontworpen had? Hoe open sta je dan voor andere merken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts