Jump to content

Dac Van 1500 Euro, Welke?

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

De uitschieter qua schraalheid was overigens de Calyx dac 23/192. Dat kleine massief aluminium kastje.

.............................................

......................

.................................

En dat voor € 1699,-

Je zult zo'n doos in je SACD speler vinden :D Is het lean and mean is het weer niet goed :confused: is het weer een klein kastje. Kijk eens in je Array vv, Is ook vrijwel alleen lucht wat daar in zit en kost meer.....

Ik scham me dood tov marc dat is het beste wat ik ooit gehoord heb, daar staat een drieweg te spelen en je ziet geen speakers je hoort alleen muziek en ik moet het doen met een tripath ,warfdale en een phillips 650 :) o ja en mijn nieuwste aanwinst een philips 212

mvg wol

Kost ook wat meer :D Gaat sowieso dan nergens meer over. Wie beval dromer ook al weer een E-MU Tracker doosje aan van ca. €100,- of een Beheringer UC202 van €30................

Zo langzamerhand een mandje appels, peren aan het worden en nu ook met tomaten en komkommers.................

Arden ,Bloemetje heb ik goed en slecht gehoord en Manger idem dito,ga dan niet vertellen als het niet in de keten past dat het niks is,moet je niet doen ,maar leg het wel uit bij nader onderzoek waaraan het licht.

Van dromertje is gewoon een eerlijke speaker ,alu met ribbon ,maar bloemetje blaast hem weg als het op power komt met zang stemmen , instrumenten .,drumsollo,s en avantgarde super,nadeel compresie bij hoge volumme,s maar voor normal gebruik is het super.

mvg wollie Jordan ,ALR, Kelly, liebhaber und fullrange ab 125 hz

De uitschieter qua schraalheid was overigens de Calyx dac 23/192. Dat kleine massief aluminium kastje.

.............................................

......................

.................................

En dat voor € 1699,-

Die mist kennelijk een bitje. Wat dat niet uitmaakt!

Edited by mumsoft

Ik scham me dood tov marc dat is het beste wat ik ooit gehoord heb, daar staat een drieweg te spelen en je ziet geen speakers je hoort alleen muziek en ik moet het doen met een tripath ,warfdale en een phillips 650 :) o ja en mijn nieuwste aanwinst een philips 212

mvg wol

Nou moe, ga er dan wat aan doen!

Is niet zo moeilijk toch?

Je zult zo'n doos in je SACD speler vinden :D Is het lean and mean is het weer niet goed :confused: is het weer een klein kastje. Kijk eens in je Array vv, Is ook vrijwel alleen lucht wat daar in zit en kost meer.....

Qua printoppervlak is zo'n Array 10 keer groter. Dat Calyx ding is misschien 6 x 3 cm.

@ marc... de 3 en 4 zitten bij m'n toetsenbord erg dicht bij elkaar.

:)

• Members

Arden ,Bloemetje heb ik goed en slecht gehoord en Manger idem dito,ga dan niet vertellen als het niet in de keten past dat het niks is,moet je niet doen ,maar leg het wel uit bij nader onderzoek waaraan het licht.

Van dromertje is gewoon een eerlijke speaker ,alu met ribbon ,maar bloemetje blaast hem weg als het op power komt met zang stemmen , instrumenten .,drumsollo,s en avantgarde super,nadeel compresie bij hoge volumme,s maar voor normal gebruik is het super.

mvg wollie Jordan ,ALR, Kelly, liebhaber und fullrange ab 125 hz

Klopt ook Wol, ik heb alles zo onderhand wel goed en slecht gehoord, laten we daar duidelijk over zijn. Ik heb Pink Faun ook niet afgeserveerd als zijnde slecht, integendeel, dat maak jij er van.

Pink Faun zorgt er in ieder geval altijd voor dat de eigen componenten perfect met elkaar combineren (lijkt me ook niet meer als logisch). Gezien de echter altijd aanwezige modificatiedrift aldaar kan het dus zomaar zijn dat jij naar een mk 18 en ik naar een mk 64 heb geluisterd. Is verder ook geen hekel punt, als ik dit vergelijk met wat vd Hul bijvoorbeeld doet met zijn elementen (aanpassen op de overige draaitafel componenten en smaak) is dat zo slecht eigenlijk toch niet. Iedereen vindt namelijk wel wat anders weer mooier. Vd Hul doet dit echter als service. Bij Pink Faun is dit, schat ik, een onderdeel van de bedrijfsormule. Ook niets mis mee, maar het houdt denk ik wel in dat er nog niet 2 Pink Faun producten op de markt identiek zijn, wel zeker niet 2e hands...

Arden ,ik wil het even recht zetten ,dat was jij ook niet maar wel een  andere collega op dit  forum.

Ik verheug me op Krefeld ik neem aan dat bloemetje er ook staat.

mvg wol

Hans, Array is ook proffesioneel op gezet de lay out ,dan kan het bij pink faun ook dat heeft niks met prijs te maken dat heeft te maken hoe je proffessioneel een lay out op zet en laat je 1000 tot 1500 kosten dan ben je wel profesioneel bezig ,gudo tent heeft ook een profesioneel layout en die dac kost 900.

Hans ik heb vroeger mijn layouts ook door derden  laten  doet dat weet je wel dat het goed gebeurd van prototype tot eindreseltaat

mvg wol

• Members

Arden ,ik wil het even recht zetten ,dat was jij ook niet maar wel een  andere collega op dit  forum.

Ik verheug me op Krefeld ik neem aan dat bloemetje er ook staat.

mvg wol

Ok, dan heb ik over het eerste niets gezegd...

Krefeld staat een beetje op losse schroeven omdat de agenda's te vol zitten. Ik probeer het er wel doorheen te drukken, maar wat niet gaat, dat gaat niet!

Er staat wel iets heel bijzonders op stapel voor Munchen, dat in het kader van het aanstaande jubileum van 35 jaar Blumenhofer Acoustics.

Wat dat betreft wordt 2014 sowiezo een mooi en druk jaar, ook Eddy Driessen van Pluto Audio zit dan 40 jaar in het vak. Het 12A Black loopwerk is daar al een kleine inleiding van...